tak jeszcze a propo Tesli

Data: 2017-11-08 00:49:01
Autor: Bolko
tak jeszcze a propo Tesli
W 2016 roku zakład FCA w Tychach wyprodukował łącznie 273 768 samochodów,
 w tym marek Fiat, Abarth i Lancia - 261 150 szt. Fiat 500 stanowi 175 886 sztuk, Lancia Ypsilon 67 417 sztuk, a Abarth 500 17 847 sztuk.

Fabryka Tesli: 260 sztuk x 4 kwartały = 1040 egz
Albo 2,8 auta na dzień.

a podobno wygląda to tak:

https://youtu.be/8_lfxPI5ObM

Data: 2017-11-08 18:31:41
Autor: Pszemol
tak jeszcze a propo Tesli
Bolko <suryga@gmail.com> wrote:
W 2016 roku zakład FCA w Tychach wyprodukował łącznie 273 768 samochodów,
 w tym marek Fiat, Abarth i Lancia - 261 150 szt. Fiat 500 stanowi 175 886 sztuk, Lancia Ypsilon 67 417 sztuk, a Abarth 500 17 847 sztuk.

Nie rozumiem co to ma do rzeczy... Wytłumaczysz?

Fabryka Tesli: 260 sztuk x 4 kwartały = 1040 egz
Albo 2,8 auta na dzień.

Zakładasz, że nie usuną nigdy problemów i pozostaną przy 260sztuk/kwartal?
:-)

a podobno wygląda to tak:

https://youtu.be/8_lfxPI5ObM

Pomyliłeś Model S na filmie z nowym Model 3?
No brawo...

Data: 2017-11-08 22:50:02
Autor: Mateusz Bogusz
tak jeszcze a propo Tesli
Fabryka Tesli: 260 sztuk x 4 kwartały = 1040 egz
Albo 2,8 auta na dzień.

Tutaj podają, że w pierwszym kwartale tego roku wyszło 25000 aut - https://electrek.co/2017/04/02/tesla-deliverie-q1-quarter-2017/

I do końca 2017 przewidują ponad 100,000 samochodów.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-11-08 23:28:28
Autor: przemek.jedrzejczak
tak jeszcze a propo Tesli
przy  Modelu 3 chcieli uzyskac wyzszy stopien automatyzacji produkcji i niestety polegli, teraz przegrupowanie i od marca powinno byc ok

Data: 2017-11-09 09:25:39
Autor: Robert Wańkowski
tak jeszcze a propo Tesli
W dniu 2017-11-09 o 08:28, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
przy  Modelu 3 chcieli uzyskac wyzszy stopien automatyzacji produkcji i niestety polegli, teraz przegrupowanie i od marca powinno byc ok

A na czym to przegrupowanie polega?
Tam gdzie automatyzacja zawiodła będą ludzie, czy zmuszą te roboty do roboty? :-)

Robert

Data: 2017-11-09 01:02:47
Autor: przemek.jedrzejczak
tak jeszcze a propo Tesli
-- A na czym to przegrupowanie polega? Tam gdzie automatyzacja zawiodła będą ludzie, czy zmuszą te roboty do roboty? :-)

poprawa organizacji produkcji i tak jesli nie dadza rady osiagnac zalozen beda musieli sie przeprosic z ludzikami, najprawdopodobniej Musk padl ofiara jakis menago gamonii co liniowo ekstrapolowali tabelki w excelu i wyszlo im ze przy (przykladowo) 41% osiagna te 15 tys w miesiacu :-) smierdzi na odleglosc tymi pacacanami:

Badania ukazały, że wiele przedsiębiorstw z całego świata wdraża
obecnie elementy Przemysłu 4.0. Proces ten buduje przekonanie,
że implementacja związanych z nim rozwiązań pozwoli osiągnąć
skokową poprawę efektywności i obniżyć koszty.

no to maja skok tylko raczej w przepasc :-)

Data: 2017-11-09 01:35:43
Autor: Bolko
tak jeszcze a propo Tesli

no to maja skok tylko raczej w przepasc :-)

I właśnie o tym piszę.
Ja rozumiem że ja jakbym wziął się za budowę fabryki Tesli to pewnie wynik
miałbym na podobnym poziomie jak Musk.
Natomiast jeśli Musk bawi się w to już od 5 lat a pewnie dłużej to powinien w mikroskali (model S) przetrenować pewne scenariusze.
Tak że jak zacznie produkować Tesle 3.

Gość bawi się w inżyniera wiec powinnien znać zasadę:
Jeśli coś może walnąć to na pewno walnie.
A im bardziej skomplikowany układ tym dziura większa.

Przemysł 4.0
jestem specjalistą o Excela.
życie już mnie nauczyło że jak zwiększę ilość koparek o 100% to wcale nie znaczy że dziura będzie większa o 100%.
I zakładając że manago od Muska znają tą zasadę
i popłyneli aż tak bardzo w prognozach to znaczy że tam nikt nie miał pojęcia w czym uczestniczył

Data: 2017-11-09 02:13:43
Autor: przemek.jedrzejczak
tak jeszcze a propo Tesli
-- Gość bawi się w inżyniera wiec powinnien znać zasadę:
Jeśli coś może walnąć to na pewno walnie.
A im bardziej skomplikowany układ tym dziura większa.

Musk jest raczej z wyksztalcenia informatykiem a ci robia reset i zaczynaja od nowa :-)

-- I zakładając że manago od Muska znają tą zasadę i popłyneli aż tak bardzo w prognozach to znaczy że tam nikt nie miał pojęcia w czym uczestniczył

miedzy realizmem a optymizmem granica jest cienka i widocznie ludzie na ktorych decyzji sie opieral ja przekroczyli co niestety spowodowalo katastrofe ale trzeba tez przyznac ze podawanie konkretnej daty przy tak skomplikowanym projekcie to lekkomyslnosc :-)

Data: 2017-11-09 13:26:30
Autor: Robert Wańkowski
tak jeszcze a propo Tesli
W dniu 2017-11-09 o 10:02, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Ja jestem fanem takich nowoczesnych rozwiązań. Może w takich zamkniętych organizmach jak fabryka to się jednak udaje. Ale patrząc na różnorakie udogodnienia wokół mnie, to wszystko jest dziurawe.

Data: 2017-11-09 13:42:49
Autor: T.
tak jeszcze a propo Tesli
[...]

Pytałem już kilku fachowców z firm, które mają na ustach "Przemysł 4.0". Pytałem, co to jest poza sloganami. Tak naprawde to każda firma rozumie pod tym hasłem coś innego. Generalnie sprowadza się to do robienia ludziom wody z mózgu. Po prostu na produkcję wkraczają kolejne czujniki, RFID do rozpoznawania każdego podzespołu, a gotowe produkty (w tym maszyny dla przemysłu) mają czujniki i WiFi i same sygnalizują problemy. Ot i cała filozofia.
T.

Data: 2017-11-09 17:57:44
Autor: Shrek
tak jeszcze a propo Tesli
[...]

Na wydaniu oświadczenia, takiego jak przed kwartałem. Już za chwilkę...

Shrek

Data: 2017-11-09 17:44:11
Autor: Pszemol
tak jeszcze a propo Tesli
Shrek <1@wp.pl> wrote:
[...]

Coś mają dziś oświadczyć?

Chyba są przecieki tajemnic bo kurs akcji poszedł 3usd w dół od wczoraj
(1%).

tak jeszcze a propo Tesli