taka dygresja

Data: 2010-02-11 11:21:37
Autor: Solo
taka dygresja
Może ktoś z kolegów precli mógłby z doświadczenia lub prawa wspomóc
Otóż.Mój ojciec mając konto w banku PBK do którego byłem upoważniony
zmarł......Na konci były gosze alee...czas robi swoje.....A teraz bank
upomina się o pieniądze za obsługę konta .kwota cały czas rośnie
(debet) ,nie chcę miec z tym nic wspólnego .Pytanie .Czy muszę jednak
uregulowac długi jako osoba upoważniona  do konta  ,czy jak bym wolał
niech się w.....ą .
Co WY na to
SOLO.FZ6
Przy okazji pozdrowienia dla LECHA.

Data: 2010-02-11 20:24:48
Autor: Grzybol
taka dygresja
Użytkownik "Solo" <tomas.oktaba@neostrada.pl> napisał w wiadomości
[...]

Widać, że byłeś z ojcem blisko...
--
Grzybol

Data: 2010-02-11 11:30:38
Autor: Solo
taka dygresja
On 11 Lut, 20:24, "Grzybol" <grzybek...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "Solo" <tomas.okt...@neostrada.pl> napisał w wiadomościnews:3dceab40-f72e-4712-ad3b-7c1d26cf2eceg28g2000yqh.googlegroups.com...

> [...]
> (debet) ,nie chcę miec z tym nic wspólnego .Pytanie .Czy muszę jednak
> uregulowac długi jako osoba upoważniona  do konta  ,czy jak bym wolał

nie wyciągaj pochopnych wniosków..l

Data: 2010-02-11 20:39:31
Autor: newrom
taka dygresja
On Thu, 11 Feb 2010 11:21:37 -0800 (PST), Solo
<tomas.oktaba@neostrada.pl> wrote:

[...]

Masz pol roku od smierci na zrzeczenie sie prawa do spadku, jesli tego
nie zrobisz dziedziczysz nie tylko majatek, ale i dlugi.
Detali poszukaj w sieci (bodaj na pit.pl bylo tego calkiem sporo).

pozdrawiam
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

Data: 2010-02-11 21:39:03
Autor: jeszua
taka dygresja
On 11 Lut, 20:39, new...@spamcom.com wrote:
Masz pol roku od smierci na zrzeczenie sie prawa do spadku, jesli tego
nie zrobisz dziedziczysz nie tylko majatek, ale i dlugi.

jest jeszcze mozliwosc przyjecia spadku z dobrodziejstwem inwenatrza,
czyli przejecie dlugow tylko do wysokosci pozostalej wartosci. ale nie
podejrzewam, zeby spadek nie przekroczyl wartosci opat za konto, wiec
pozostaje czym predzej zamknac rachunek i uregulowac dlug
--
jeszua
ck krakoff

Data: 2010-02-12 09:55:10
Autor: szerszen
taka dygresja

[...]

a my na to, ze tak czy inaczej dlugi bedziesz musial uregulowac, sam, lub solidarnie z innymi spadkobiercami, jesli sa, no chyba ze ojciez nie pozostawil po sobie innego majatku, wtedy mozesz spadek odrzuci, pod warunkiem ze jestes bezdzietny

w sumie to pierwsze pytanie brzmi czy bank zostal powiadomiony o smierci?
jesli nie to czemu?
jesli tak, to czy procedura zamkniecia konta zostala uruchomiona?
jesli tak, to ureguluj dlug, ktory zapewne duzy nie jest i miej to z glowy

Data: 2010-02-12 03:47:59
Autor: Solo
taka dygresja
On 12 Lut, 09:55, "szerszen" <szers...@tlen.pl> wrote:
> [...]

jesli tak, to czy procedura zamkniecia konta zostala uruchomiona?
jesli tak, to ureguluj dlug, ktory zapewne duzy nie jest i miej to z glowy

Ok.dzięki ,skoro tak  to odwiedzę ten bank ,myślałem że nic im do
mnie
Dzięki wszystkim.
SOLO

Data: 2010-02-12 14:21:38
Autor: K.M.C.
taka dygresja
W dniu 2010-02-12 12:47, Solo pisze:

Ok.dzięki ,skoro tak  to odwiedzę ten bank ,myślałem że nic im do
mnie
Dzięki wszystkim.
SOLO

nic to nie da, potrzebny bedzie wyrok o nabycie spadku. Tylko w takim wypadku bank zamknie to konto. Probuj jednak, mnie sie udalo w jednym banku zamknac konto mamy po smierci - trafilem na pancie co nie miala pojecia.

pozdr
--
kmc

Data: 2010-02-12 14:50:23
Autor: szerszen
taka dygresja

Użytkownik "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl> napisał w wiadomości news:hl3kkt$9qj$1inews.gazeta.pl...

nic to nie da, potrzebny bedzie wyrok o nabycie spadku.

on ma upowaznienie do konta, pytanie w jakim zakresie, byc moze ma pelna dyspozycje i konto moze zamknac bez wyroku

Data: 2010-02-15 23:17:36
Autor: Marcin N
taka dygresja

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hl3me7$9mm$1@news.task.gda.pl...

[...]

Pełnomocnictwo wygasa z chwilą śmierci właściciela konta. Pozostaje procedura spadkowa.

Data: 2010-02-12 18:03:00
Autor: kakmar
taka dygresja
Dnia 11.02.2010 Solo <tomas.oktaba@neostrada.pl> napisał/a:
Może ktoś z kolegów precli mógłby z doświadczenia lub prawa wspomóc
Otóż.Mój ojciec mając konto w banku PBK do którego byłem upoważniony
zmarł......Na konci były gosze alee...czas robi swoje.....A teraz bank

Polecam zapoznanie się z Kodeksem Cywilnym, Art. 1030 do 1034,
przynajmniej. Pozostałe też mogą zainteresować. Kodeks znajdziesz googlami, choćby tutaj:
http://www.eko.org.pl/lkp/prawo_html/kodeks_cywilny.html
lub pdf http://www.ihlublin.pl/pliki%20do%20pobrania/kodeks_cywilny.pdf

W razie niezrozumienia trzeba się skonsultować ze specjalistą.

--
kakmaratgmaildotcom

taka dygresja