takie cudo czy coś warte ?

Data: 2010-01-26 23:49:45
Autor: Michał
takie cudo czy coś warte ?
Czy ktoś ma ? czy toto coś daje ? Wiem że w nowszych samochodach dają to fabrycznie ale czy to aby w naszej zimie nie jest tylko zbędny gadżet który i tak nic nie da. No bo tak na chłopski rozum jak samochód stoi całą noc przy 20-25 st. mrozu to przewieje nawet w środku budę a co dopiero silnik. Czy ten "ocieplacz" coś w ogóle daje poza tym że właściciel się lepiej czuje ??

Na moje oko to cos daje, i to więcej niż się wydaje ;)

Dawno dawno dawno temu "w harcerstwie" jak byłem to sobie zrobiłem
takie coś na akumulator żelowy taki do UPS'ów 6.5Ah 12V, kilka kilo ważył.

Wtedy ne było białych ledów tylko żarówki halogenowe, ew ledy czerwone lub zielone :) całe matryce. niebieskie kojaże z badań że miały zaraz być.

w każdym razie miałem takie coś do noszenia i żeby na rozach dłużej działal,
-i działal - grzał się jak się z niego ciągneło 90W mocy, 40W tez się grzał
i trzymał w tym sobie temp z 15 stopni wyższą, włączając moc 40W raz na jakiś
czas a normalnie świecąc 5W czy czymś takim.

można by coś policzyć tylko trzeba by znać izolacje w: W/1st C/m^2.

straty przy ładowanu kwasowych to 40% ?

pozdrawiam.

--

takie cudo czy coś warte ?