takie tam o darmowych nawigacjach

Data: 2017-08-27 14:26:09
Autor: Sebastian Biały
takie tam o darmowych nawigacjach
On 8/27/2017 1:20 PM, ToMasz wrote:
natomiast od częstochowy na śląsk - masakra. obydwie nawigacje miały informacje o korku, nawet o kilku, i o tym że będzie trzeba postać ok 15 -20 minut i nic. dopiero w częstochowie googlemaps stwierdziły że moze można by inną drogą....

Google maps oferuje objechanie korka *DOPIERO* kiedy koszt objazu jest niższy niz stanie w korku i w dodatku jesli tek kosz uwzględnia przewidywalnie zachowanie korka (szybkośc wzrostu / malenia). I to jest poprawne zachowanie, choć niekoniecznie zgodne z tym czego spodziewa się kierowca i niekoniecznie dobrze działające w PL gdzie nawigacji google online ciągle jest mało.

reasumując. omijanie korków w darmowych nawigacjach - wczesna beta.

Wręcz przeciwnie, jeśli popytasz na wlaściwych grupach okaże się że google maps posiada bardzo skomplikowane algorytmy które były testowane przez mase ludzi i zdają się działać lepiej niż wiele komercyjnych. Nie oznacza to że działają zgodnie z intuicją przecietnego kierowcy i nie oznacza to że ktokolwiek wyciaga jakies wnioski po pojedynczym doswiadczeniu drogowym na temat działania ogólnego.

Data: 2017-08-27 15:08:28
Autor: radekp@konto.pl
takie tam o darmowych nawigacjach
Sun, 27 Aug 2017 14:26:09 +0200, w <onudp9$2nn$1@node1.news.atman.pl>,
Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Wręcz przeciwnie, jeśli popytasz na wlaściwych grupach okaże się że google maps posiada bardzo skomplikowane algorytmy które były testowane przez mase ludzi i zdają się działać lepiej niż wiele komercyjnych.

No to szkoda, że te algorytmy w ogóle nie działają...

Data: 2017-08-27 17:58:03
Autor: Sebastian Biały
On 8/27/2017 3:08 PM, radekp@konto.pl wrote:
[...]

Wręcz przeciwnie, wielu ludzi testowało to, mających pojecie o matematyce, algorytmice itp. I działa. Gdzieś na necie byla dośc stara, ale ciągle aktualna prezentacja jak dziala sugestia innej drogi i na jakiej podstawie obliczane sa czasy. Prawdopodonie tego nie ogarniesz bo wymagany jest skomplikowany opis matematyczny.

Innymi słowy "w ogóle nie działaja" jest dość żałosnym karmieniem własnej ignorancji.

Data: 2017-08-27 18:11:32
Autor: radekp@konto.pl
takie tam o darmowych nawigacjach
Sun, 27 Aug 2017 17:58:03 +0200, w <onuq6j$etj$1@node1.news.atman.pl>,
> [...]

Innymi słowy "w ogóle nie działaja" jest dość żałosnym karmieniem własnej ignorancji.

Jeździłem z Google Maps i w mieście i w trasach (gdy skończył mi się abo na
Naviexperta) i pomijając nawet babole w mapie, to te algorytmy może i się
sprawdzają, ale w głowach tychże matematyków i w prezentacjach marketoidów, ale
w realnym życiu niestety nie.
Nie wiem jakie algorytmy ma Naviexpert, ale one akurat w real life sprawdzają
się bardzo dobrze (a na pewno o wiele lepiej niż Google).

Data: 2017-08-27 19:35:53
Autor: RadoslawF
[...]

Ignorantem będzie ten który uważa że tak samo są w programie obsługiwane
korki w Waszyngtonie, Nowym Yorku, Londynie, Berlinie i Kielcach.

Pozdrawiam

Data: 2017-08-27 20:00:05
Autor: Sebastian Biały
On 8/27/2017 7:35 PM, RadoslawF wrote:
[...]

Nikt tu tak nie twierdzi, choć wielu by chciało aby ich nawigacja działała w trybie offline bo przeca szkoda kasy na internaty.

Data: 2017-08-27 21:14:58
Autor: RadoslawF
[...]

Twoje twierdzenie "wielu ludzi testowało to, mających pojecie o
matematyce, algorytmice itp" sprawiało wrażenie że skoro tam na
testach poszło dobrze to gdzie indziej powinno być tak samo.

Pozdrawiam

Data: 2017-08-27 21:35:46
Autor: Sebastian Biały
On 8/27/2017 9:14 PM, RadoslawF wrote:
[...]

Nie, to z tego nie wynika. Moja uwaga o testowaniu byla do stwierdzenia że nie działaja. Nie, one działają, tylko jest wiele powodów dla których to negujemy: od ignorancji po widzimisię lepiej "jak powinno być". Aby móc oceniać czy dzialaja czy nie nie wystarczy obserwacja Kowalskiego jadacego 600km. Na szczęscie wiele osob testowało to dłużej, na dłuższych trasach i mają pojęcie statystyczne a nie nieistotny glitch.

Data: 2017-08-28 00:33:58
Autor: re
takie tam o darmowych nawigacjach

Użytkownik "Sebastian Biały"

[...]

-- -
Stoisz w korku 2h na autostradzie i chcesz nam tu powiedzieć, że nie ma szybszej drogi ? Weź ne opowiadaj pierdół.

Data: 2017-08-28 07:30:52
Autor: Sebastian Biały
On 8/28/2017 12:33 AM, re wrote:
Stoisz w korku 2h na autostradzie i chcesz nam tu powiedzieć, że nie ma szybszej drogi ? Weź ne opowiadaj pierdół.

A godzie konkretnie w tym watku ktoś stał 2h na autostradzie? Mnie z autostrady wyrzucało wiele razy w przypadku korkow i sugerowało rozsądny objazd. Innymi słowy znowu opowiadasz pierdoły.

Data: 2017-08-28 19:23:19
Autor: re
[...]

Co znowu ? Ty ciągle opowiadasz pierdoły to nie mów, że inni mają ten sam problem

Data: 2017-08-28 19:58:05
Autor: sirapacz
takie tam o darmowych nawigacjach
autostrady wyrzucało wiele razy w przypadku korkow i sugerowało rozsądny objazd. Innymi słowy znowu opowiadasz pierdoły.

potwierdzam, jechałem na guglach z okolic Kołobrzegu - gugiel elegancko mnie przepuszczał przez zadupia by ominąć rozkopany Koszalin a potem wyrzucił mnie z A1 bym ściął do A2 nie jadąc do Łodzi - zachwycony byłem skutecznością prowadzenia a biorąc pod uwagę ile osób jechało po tych zadupiach dookoła Koszalina to widać było ile osób z gugla korzystało:)

Na bierząco podrzucał też alternatywne trasy jak okazywało się, że gdzieś się przytyka na wyznaczonej trasie.

Data: 2017-08-28 20:54:47
Autor: J.F.
Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oo1llv$91f$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Niekoniecznie z googla, moze i inne nawigacje omijaly.

Na bierząco podrzucał też alternatywne trasy jak okazywało się, że gdzieś się przytyka na wyznaczonej trasie.

Prawde mowiac to nie zwrocilem uwagi - janosik w razie przytkania cos poinformuje, czy tylko zmieni trase ?

J.

Data: 2017-08-29 11:07:58
Autor: sirapacz
takie tam o darmowych nawigacjach

Niekoniecznie z googla, moze i inne nawigacje omijaly.

nie mówię, że nie... Pisałem tylko o ostatnich doświadczeniach z gm

Na bierząco podrzucał też alternatywne trasy jak okazywało się, że gdzieś się przytyka na wyznaczonej trasie.

Prawde mowiac to nie zwrocilem uwagi - janosik w razie przytkania cos poinformuje, czy tylko zmieni trase ?

janosika nie używam.
bieżąco bieżąco bieżąco bieżąco bieżąco
Wcześniej GM używałem jako alternatywy na wypadek awarii normalnej nawigacji (i z normalną jechałem DO) a teraz użyłem GM wracając - i chociaż poleciałbym bardziej (dłużej) autostradą to nie mogę złego słowa powiedzieć. Niby tylko 30km różnicy (oszczędności na ścięciu drogą 92 i 70 przed Łodzią, ale droga prawie pusta i prosta (dosłownie prosta jak drut).

Data: 2017-08-28 11:13:39
Autor: radekp@konto.pl
takie tam o darmowych nawigacjach
Sun, 27 Aug 2017 21:35:46 +0200, w <onv6uq$rc9$1@node1.news.atman.pl>,
[...]

Weź nie pitol.
Jedziesz z Google Maps i widzisz jak czas dojazdu drastycznie ci się skraca --
to oznacza, że dane o natężeniu ruchu są z pupy.
Jedziesz Google Maps i widzisz na autostradzie korek, w który radośnie Google
ciebie wpychają, mimo że Naviexpert nakazuje zjechać najbliższym zjazdem
(kiedyś dla testów włączyłem sobie oba naraz).

Tak, to nieistotne glitche... to moje błędne widzimisię, że mogę jechać
równoległą krajówką niż stać w korku.

Jak dane o ruchu są do bani, to i wyznaczona trasa będzie z czapy.

Data: 2017-08-28 02:54:11
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 28 sierpnia 2017 11:15:30 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
> [...]

równoległą krajówką niż stać w korku.

Jak dane o ruchu są do bani, to i wyznaczona trasa będzie z czapy.

A widzisz. Ostatnio testowałem takie podejscie.
Tyle ze bez gps/navi.
Jade ci, Panie z piotrkowa do cz-wy. I tam przed cz-wa jest remont. Korek az za skrzyżowanie. Tu przy mykanowie:
https://www.google.com/maps/@50.923404,19.2250272,12.75z

Widze ze idzie to słabo, więc myk w prawo i wioskami jade. Jak juz za tesco w cz-wie wyskoczylem to patrze a obok jada ludki co ze mna w korku stały.

Zysk nawet jak jakis mialem to moze 5 minutowy.

A korek zapowiadal sie na 20 minut stania.

Czasem to co wyliczył komputer nie zgadza sie z intuicją ale moze zadzialac :)

Choc trudno ocenic to statystycznie :)

Data: 2017-08-28 11:59:56
Autor: J.F.
Użytkownik  sczygiel napisał w wiadomości grup
[...]

Nie miales, skoro zobaczyles tych samych ludkow.

O ile w ogole ich prawidlowo zidentyfikowales, bo to tez nie takie proste, no i wymaga szczescia, zeby akurat na tych samych trafic/dogonic.

J.

Data: 2017-08-28 11:43:49
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:bcn7qct9v11cgd9gctdc62jjlroineo07s@4ax.com...
[...]

No coz, niedawne doswiadczenia - mam zjezdzac z wygodnej autostrady, bo ponoc jest jakis korek ?
Nie chce mi sie.
Szczegolnie, jak trzy programy pokazuja ten korek w roznych miejscach.
Szczegolnie, jak sie spodziewam, ze to to tylko zwolnienie, a nie postoj, albo, ze sie zdazy rozladowac.
Szczegolnie, jak przejade, i sie okaze ze korek byl na 5 minut :-)

Szczegolnie, ze trzeba by sie zatrzymac, aby te trzy programy dokladnie obejrzec.
Szczegolnie, jak sie okaze, ze objazd tez zapchany, bo wiecej ludzi uwierzylo.

[...]

Albo sie jakis korek skonczyl. Co sie zdarza, jak np policja zakonczy "czynnosci urzedowe".

Jedziesz Google Maps i widzisz na autostradzie korek, w który radośnie Google
ciebie wpychają, mimo że Naviexpert nakazuje zjechać najbliższym zjazdem
(kiedyś dla testów włączyłem sobie oba naraz).

Patrz wyzej. Dopoki nie jedziesz w dwa samochody, i nie przetestujecie przynajmniej z 10 korkow w obu wariantach, to niewiele wiesz.

Jak dane o ruchu są do bani, to i wyznaczona trasa będzie z czapy.

No i ciagle mnie zastanawia, na ile dobrze on uwzglednia czasowe zaleznosci.
Jak mam trase 600km, to trzeba patrzec na korki, ktore dopiero beda i to za pare godzin, i nie bardzo wiadomo kiedy dokladnie.

J.

Data: 2017-08-28 12:10:23
Autor: radekp@konto.pl
takie tam o darmowych nawigacjach
Mon, 28 Aug 2017 11:43:49 +0200, w <59a3e5d7$0$662$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]
>to oznacza, że dane o natężeniu ruchu są z pupy.

Albo sie jakis korek skonczyl. Co sie zdarza, jak np policja zakonczy "czynnosci urzedowe".

Za dużo razy tych "korek się skończył". No i skoro był, to dlaczego kazała
jechać przez ten korek?

Statystyka dni tygodnia i godziny dnia.

Data: 2017-08-28 12:31:30
Autor: J.F.
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ruq7qc9d8q4577dnkvl3aca4btmcr6cubc@4ax.com...
Mon, 28 Aug 2017 11:43:49 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):
> [...]
>skraca -- to oznacza, że dane o natężeniu ruchu są z pupy.

Albo sie jakis korek skonczyl. Co sie zdarza, jak np policja zakonczy

Kazdy sie kiedys skonczy, wiec to IMO wcale nie takie dziwne :-)

No i skoro był, to dlaczego kazała jechać przez ten korek?

Moze rozsadnie zalozyla, ze zdazy sie skonczyc :-)

Albo alternatywna droga wcale nie szybsza, lub tez zakorkowana.

> [...]

Jak mam trase 600km, to trzeba patrzec na korki, ktore dopiero beda i
to za pare godzin, i nie bardzo wiadomo kiedy dokladnie.

A teraz mamy wakacje, i statystyki trzeba jeszcze z miesiaca.
A pare nowych drog otwarlismy od poprzednich wakacji, pare zdazylismy rozkopac :-)

Ale ja nawet nie o tym - tylko ze korki tam hen daleko trzeba prognozowac na godzine dotarcia, a te znamy tylko zgrubnie.
A przy metodzie szukania drogi "od konca" sprawa sie jeszcze bardziej komplikuje.

J.

Data: 2017-08-28 10:06:27
Autor: robot
W dniu 2017-08-27 o 19:35, RadoslawF pisze:

[...]

W Berlinie w ogóle nie GPS ma zasięgu.

Data: 2017-08-28 10:25:19
Autor: quent
On 2017-08-28 10:06, robot wrote:
W Berlinie w ogóle nie GPS ma zasięgu.

Często po Berlinie jeżdżę i problemy są faktycznie z tym, że jest sporo tuneli ale poza nimi problemów z GPS nie miałem

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-08-28 19:44:36
Autor: jerzu.xyz
takie tam o darmowych nawigacjach
On Sun, 27 Aug 2017 14:26:09 +0200, Sebastian Biały
<heby@poczta.onet.pl> wrote:

Google maps oferuje objechanie korka *DOPIERO* kiedy koszt objazu jest niższy niz stanie w korku i w dodatku jesli tek kosz uwzględnia przewidywalnie zachowanie korka (szybkośc wzrostu / malenia).

To chyba nigdy. Bo ja, jeżdżąc kiedyś z GM, ani razu nie spotkałem się
ze zianą trasy. Owszem, jakieś tam dymki w stylu +5 minut/-10 minut
widziałem, ale samego przeliczenia i pokaznia nowej trasy ani razu.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2017-08-28 20:16:36
Autor: re
takie tam o darmowych nawigacjach

Użytkownik  xx

[...]

To nawet tablice wyświetlające czas stania są lepsze

takie tam o darmowych nawigacjach