takie tam o darmowych nawigacjach

Data: 2017-08-28 09:27:38
Autor: quent
takie tam o darmowych nawigacjach
On 2017-08-27 13:20, ToMasz wrote:
A jak to jest w automapie lubi innych
płatnych nawigacjach?
ToMasz

Tomtom sugeruję alternatywę jeśli akurat taka jest. Działa to całkiem sprawnie.
Wczoraj miałem tez okazję jechać na odcinku, na którym mierzona jest średnia prędkość i tu tomtom ładnie pokazywał mi jaką mam danej chwili średnią prędkość :-)

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-08-28 03:17:38
Autor: Zenek Kapelinder
takie tam o darmowych nawigacjach
Ciekawe skad tomtom ma dane. Bo bez danych to tylko szklana kula. Skad ma google wiadomo. W jedna strone ma z gps a w druga zwrotna z netu. Jak GM ma duzo informacji zwrotnych to liczy dokladnie. Proste jak budowa cepa.

Data: 2017-08-28 12:23:36
Autor: J.F.
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9c71da89-5c36-41ee-bcc7-217b2ea70f71@googlegroups.com...
[...]

TomTom ma z tych samych zrodel - od uzytkownikow, i z innych zrodel.
Tylko ... o ile w Europie Zachodniej to TT ma wielu uzytkownikow i dosc dobra informacje, to w Polsce raczej niewielu, wiec informacja kiepska.

J.

Data: 2017-08-28 12:44:18
Autor: quent
On 2017-08-28 12:23, J.F. wrote:
[...]

Mieszkam w okolicy, w ktorej akurat teraz mamy spore remonty dróg, stąd w wielu miejscach ruch wahadłowy. Uzywam tomtoma, który bardzo trafnie mi te korki pokazuje z informacją ile minut będę miał opóźnienie.
Uzywam go odkąd pamiętam, jednak kiedyś tomtom miał duże problemy z dokładnością map. Od jakiegoś czasu jednak sytuacja wygląda zupełnie inaczej, nie narzekam w każdym razie.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-08-28 13:31:18
Autor: J.F.
Użytkownik "quent"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oo0rtu$rn1$1@dont-email.me...
On 2017-08-28 12:23, J.F. wrote:
[...]

No, no, czyzby udalo mu sie tyle nawigacji sprzedac ?
A moze dogadal sie z kims na informacje o ruchu ?

Te korki jak rozumiem zmiennej dlugosci i w miare dobrze pokazuje opoznienie o kazdej porze ?

Uzywam go odkąd pamiętam, jednak kiedyś tomtom miał duże problemy z dokładnością map. Od jakiegoś czasu jednak sytuacja wygląda zupełnie inaczej, nie narzekam w każdym razie.

Bo powoli jednak dołączmy do Europy i przestajemy byc krajem drugiej kategorii.

J.

Data: 2017-08-28 14:47:52
Autor: quent
On 2017-08-28 13:31, J.F. wrote:
No, no, czyzby udalo mu sie tyle nawigacji sprzedac ?
A moze dogadal sie z kims na informacje o ruchu ?

Stawiam na to drugie.

Te korki jak rozumiem zmiennej dlugosci i w miare dobrze pokazuje
opoznienie o kazdej porze ?

W nocy nie poruszam się zwykle autem.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-08-28 06:45:20
Autor: Zenek Kapelinder
takie tam o darmowych nawigacjach
Jak stawiasz ze sie dogadal to z kim sie dogadal ze na biezaco informuje o zdarzeniach losowych typu korek albo wypadek? Jakos nie slyszalem zeby ktos dla nich pracowal i zeby ta praca polegala na ocznej obserwacji wszystkich skrzyzowan, drog, ulic itp. I recznie ich informowal co dwie minuty o sytuacji.

Data: 2017-08-28 16:30:20
Autor: J.F.
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fffb6989-8d0d-419d-a2c3-068c418d6afe@googlegroups.com...
[...]

Dogadujesz z sie z jakas firma, co swiadczy uslugi monitorowania flot pojazdow.
Jak oni maja duzo klientow, duzo jezdzacych, to i informacje maja dobre.

TomTom co prawda sam takie uslugi swiadczy, ale jak sie w jakims kraju nie ma duzo klientow, to mozna sie dogadac :-)

Oprocz tego masz to polskie TMC, im chyba policja i drogowcy zglaszaja, ale wiadomo - nie co dwie minuty.
I TT chyba nie bierze w tym udzialu.

J.

Data: 2017-08-28 16:32:41
Autor: quent
On 2017-08-28 15:45, Zenek Kapelinder wrote:
[...]

Ja też nie słyszałem, zwłaszcza, że nie przykładałem nawet ucha.
Grunt, że działa

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-08-29 10:53:36
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2017-08-28 o 16:32, quent pisze:
On 2017-08-28 15:45, Zenek Kapelinder wrote:
[...]

Potwierdzam w całej rozciągłości.
Jeszcze się nie zdarzyło, żebym wjechał z TomTomem w korek bez uprzedzenia. Zawsze też jeśli jest lepszy objazd to mi go proponuje tak jak w niedzielę objazd korka przed zwężką na wysokości Mykanowa (kierunek Częstochowa na DK1).
Coraz częściej w Polsce a praktycznie zawsze w Niemczech start korka jest tak precyzyjnie wyznaczony, że można hamować na ślepo :)
Czas tracony w korku też jest dosyć precyzyjny, ale nie na 100%.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2017-08-29 11:08:00
Autor: J.F.
Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59a52b90$0$5162$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No coz, jak jest korek bardziej stacjonarny, to i janosik wyznacza podobnie dokladnie.

Czas tracony w korku też jest dosyć precyzyjny, ale nie na 100%.

A z tym to janosiku roznie bywa - np widze ze mnie prowadzi omijajac autostrade, przesuwam ekran - jest korek.
Ale nie chce mi sie pchac sie oplotkami, wiec jade w ten korek.
Korek sie zaczyna tam gdzie pokazany ... i konczy po paru minutach.
A na ekranie kilometry ... i rzeczywiscie stoja, ale po drugiej stronie :-)

Przesuwam ekran dalej, patrze jak zakorkowany wjazd do miasta, w normie, jade dalej ... i ostre hamowanie.
Bo korek sie zaczyna znacznie wczesniej.

No tak, ale tu mamy 3 pasy w jedna strone, jedni stoja, inni pruja 100km/h - to jak ma nawigacja dobrze pokazac ? :-)

J.

Data: 2017-08-28 15:11:00
Autor: J.F.
Użytkownik "quent"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oo135j$jee$1@dont-email.me...
On 2017-08-28 13:31, J.F. wrote:
[...]

Ale w dzien o roznych porach ?

O ile pamietam, to TomTom bral/bierze udzial w polskim komercyjnym TMC, to informacje o remontach i ograniczeniach moze miec z pierwszej reki, tylko akurat opoznien minutowych to one raczej nie zawieraja.

J.

Data: 2017-08-28 17:59:33
Autor: radekp@konto.pl
takie tam o darmowych nawigacjach
Mon, 28 Aug 2017 03:17:38 -0700 (PDT), w
<9c71da89-5c36-41ee-bcc7-217b2ea70f71@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
<4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

[...]

To widocznie ma mało.
Być może czerpie tylko od użytkowników.
Inne navi mają dane także od kierowców flotowych.
Może Google nie zaprząta sobie głowy takimi informacjami, ale efekty takie że
jako navi jest mierna.

Data: 2017-08-28 09:10:34
Autor: Zenek Kapelinder
takie tam o darmowych nawigacjach
A jak kierowcy flotowi przekazuja dane?

Data: 2017-08-28 18:44:58
Autor: J.F.
takie tam o darmowych nawigacjach
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał
A jak kierowcy flotowi przekazuja dane?

No jak to jak ?
Automatycznie, wszak szef chce miec zawsze wglad w pozycje, niezaleznie od tego czy przekazal dane, czy nie ...

J.

Data: 2017-08-28 10:20:30
Autor: Zenek Kapelinder
takie tam o darmowych nawigacjach
I sadzisz ze z moze jednego procenta danych jakis system poprawnie policzy? Zeby taki system zadzialal to z 30% kierowcow musi przekazywac dane.

Data: 2017-08-28 20:06:16
Autor: J.F.
[...]

No i wlasnie do tego pije - czy TomTom ma tylu klientow w Polsce, zeby 30% kierowcow przekazywalo mu dane ?
Troche watpie aby co trzeci kierowca uzywal wlasnie TT.

W dodatku ... teraz modne smartfony, ale wielu ma pewnie starsze urzadzenia, samodzielne, ktore nie zawsze przekazuja, bo nie zawsze maja lacznosc z internetem.
Urzadzenia do monitoringu niewatpliwie stale przekazuja.

Przy czym IMO - az 30% niepotrzebne.
Jak co 10-te auto w korku bedzie ci przekazywalo, to wystarczy.
A jak korek ma mniej niz 10 aut, to to nie jest korek :-)

No i gdzies tu sie rodzi koncepcja, ze zamiast wielu przypadkowych i rzadko jezdzacych klientow, to lepsza nawet niezbyt duza flota, ale jezdzaca tych 8h dziennie.
Takich 10 tys tirmanow statystycznie rzecz biorac monitorowalo by kazdy km drogi krajowej co pare minut.

J.

Data: 2017-08-29 10:55:25
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2017-08-28 o 20:06, J.F. pisze:
[...]

Nie mam pewności skąd są dane, mam pewność, że są bardzo dobre :)

pozdrawiam - Mirek

Data: 2017-08-28 21:59:24
Autor: radekp@konto.pl
takie tam o darmowych nawigacjach
Mon, 28 Aug 2017 10:20:30 -0700 (PDT), w
<b528145e-f181-4978-a856-fcc7df3cb29e@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
<4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

I sadzisz ze z moze jednego procenta danych jakis system poprawnie policzy? Zeby taki system zadzialal to z 30% kierowcow musi przekazywac dane.

Bzdura. Nawet z 1% można uzyskać całkiem niezłe dane.

Data: 2017-08-29 09:33:55
Autor: J.F.
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fdt8qcp03240160cank5po0tu6u6st783q@4ax.com...
[...]

No, 1% grozi, ze w korku na 100 samochodow nie ma zadnego "naszego".
Co prawda powinien byc w poprzedniej setce ... ale moze wtedy nie bylo :-)

J.

Data: 2017-08-29 10:29:50
Autor: T.
W dniu 2017-08-28 o 21:59, radekp@konto.pl pisze:
[...]

No właśnie. Z takich danych wywróżono wygraną Komorowskiego, no chyba że przejedzie zakonnicę... :-)
T.

Data: 2017-08-29 10:37:32
Autor: radekp@konto.pl
takie tam o darmowych nawigacjach
Tue, 29 Aug 2017 10:29:50 +0200, w
<59a52600$0$15188$65785112@news.neostrada.pl>, "T." <kuki543@interia.pl>
napisał(-a):

> [...]

No właśnie. Z takich danych wywróżono wygraną Komorowskiego, no chyba że przejedzie zakonnicę... :-)

Jak widać źle obrobiłeś dostarczone ci dane :)

"Kampania prezydencka na finiszu. Na kilka godzin przed ciszą wyborczą sondaże
opublikowały Millward Brown dla Faktów TVN i TVN24 oraz IBRIS dla Radia ZET. W
pierwszym z nich większe szanse na zwycięstwo ma Andrzej Duda, na którego chce
zagłosować 45,8 proc. Bronisław Komorowski uzyskał 45,3 proc. badanych. W
badaniu przeprowadzonym dla Radia ZET kandydaci zamienili się miejscami.
Urzędujący prezydent uzyskał 46,7 proc., a kandydat PiS 46 proc. poparcia. "

Data: 2017-08-29 12:12:00
Autor: T.
napisał(-a):

[...]

Ta "zakonnica" była przed pierwszą turą, a te badania, które przytoczyłeś - przed drugą...
Generalnie nie wierzyłbym w poprawny wynik statystyczny na bazie próbki 1%. Ale może być tak, że np. w ruchu drogowym to wystarczy, a w innych dziedzinach - nie. Prosty przykład - robią badania telefoniczne i dzwonią po ludziach, którzy są przed południem w pracy. Jeszcze zwykły urzędas jak ma czas to odpowie w ankiecie, ale ktoś pracujący fizycznie, a zwłaszcza rolnik, spuści na bambus i tyle. Stąd potem takie wyniki z sufitu...

Data: 2017-08-29 15:39:15
Autor: radekp@konto.pl
takie tam o darmowych nawigacjach
Tue, 29 Aug 2017 12:12:00 +0200, w
<59a53df0$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>, "T." <kuki543@interia.pl>
napisał(-a):

> [...]
> Ta "zakonnica" była przed pierwszą turą, a te badania, które przytoczyłeś - przed drugą...

https://www.tvn24.pl/wideo/z-anteny/07-05-2015-ostatni-sondaz-prezydencki-przed-pierwsza-tura-wyborow,1420939.html?playlist_id=22892

Niestety, mnie video nie odtwarza się, więc proszę o zdanie relacji :)

Data: 2017-08-29 16:14:49
Autor: T.
napisał(-a):

[...]

Mnie się odtwarza - rozmowa sprzed kilku dni Olejnik z Kwaśniewskim o śp. Miecugowie.
T.

Data: 2017-08-29 16:38:23
Autor: J.F.
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
[...]

Bo trzeba tak
https://www.tvn24.pl/wideo/z-anteny/07-05-2015-ostatni-sondaz-prezydencki-przed-pierwsza-tura-wyborow,1420939.html

Komorowski  39% (ubylo 3),
Duda 27%,
Kukiz 13%
Korwin 5%

A wyszlo  34, 35, 21 i 3 %

Wiec cos za mala probka, albo sytuacja zmieniala sie bardzo dynamicznie - m.in pod wplywem sondazy :-)

J.

takie tam o darmowych nawigacjach