taksa notarialna - kupno mieszkania

Data: 2011-10-04 23:24:08
Autor: Kenny
taksa notarialna - kupno mieszkania
Użytkownik "Maciej Ja" <milleniusz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j61tts$oov$1news.onet.pl...
kupuje mieszkanie od dewelopera.
interesuje  mnie ile zaplace u notariusza i dlaczego tak duzo... deweloper powiedzial ze to bedzie okolo 2000zł zakup mieskzania za kwote 180 tys.
jednak kiedy wyliczam takse notarialna od tej kwoty wychodzi mi 1490 plus VAT 327 i oplata sadowa 200zŁ.
jednak wedlug rozporzadzenia:
 16) umowę sprzedaży samodzielnego lokalu mieszkalnego w rozumieniu art. 2 ust. 2 zdanie 1 ustawy z 24 czerwca 1994 r. o własności lokali stanowiącego odrębną nieruchomość albo budynku mieszkalnego jednorodzinnego w rozumieniu przepisów ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2006 r. nr 156, poz. 1118 ze zm.),
obowiazuje 1/2 stawkipodstawowiej.
wiec powinno wedlugm nie byc 750 plus VAT plus 200ZŁ co razem daje okolo 1000-1100zł..
skad ta ronica pomiedzy moim wyliczeniem a tym co mowi deweloper?
czy moze ja czego nei rozumiem i mieszkanieniepodlega pod ten pkt 16 ktory zacytowalem wyzej..??

Dobrze liczysz.

Moze podajac 2k doliczyli po 200zl za zlozenie wniosku o hipoteki za ciebie, albo te 300-400zl za kilka odpisow aktu, albo jak pisali wyzej lokal nie jest wyodrebiony i nie ma zalozonej KW - tu nie wiem jakie sa oplaty.

--
Pozdr.
Kenny

taksa notarialna - kupno mieszkania