tandem ... pytanie na śniadanie ;)

Data: 2010-08-11 02:47:07
Autor: Rafał \"SP\" Gil
tandem ... pytanie na śniadanie ;)
Hejka, przejrzałem parę postów na rowerowej grupie ... i wiem to:

- tandem to drogość ...
- tandemy (sic!) też kradną
- tandemy to śmieszność

Pytania:

1. Czy Mielec rzeczywiście jest szmaciasty, i czy w ogóle działa ?

2. Czy warto wziąć tandema, jakiego buchnęli koledze z UK ?

3. Czy bardziej warto wziąć niemieckiego tandema ?

4. Czy regulacja kiery i siodełka w tandemie jest na tyle wystarczająca, by nie musieć robić tandema pod wymiar ?

5. Ja (195 cm), kobita (170 cm) - jakiego tandema polecicie w związku z pkt 4, jeśli założę, że cena max to 2500 kPLN, i jeśli innego niż w punkcie 2 (wspomniany kradziony) - to dlaczego ?

6. Dlaczego żyjąc w mieście dość mocno zrowerowanym (Wrocław), przez 10 lat nie widziałem ani jednego tandema ????

Z pedałowym pozdrowieniem - rowerzysta zasmucony, że nie ma zadaszonych rowerów/tandemów ;)

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2010-08-11 07:33:56
Autor: RadoslawF
tandem ... pytanie na ¶niadanie ;)
Dnia 2010-08-11 02:47, U¿ytkownik Rafa³ "SP" Gil napisa³:

6. Dlaczego ¿yj±c w mie¶cie do¶æ mocno zrowerowanym (Wroc³aw), przez 10 lat nie widzia³em ani jednego tandema ????

Tandemy s± fajne jak jedziecie oboje. Jak ka¿de pracuje w innym
miejscu to tandemem do pracy nie pojedziecie. Jak trzeba samemu
wyskoczyæ na s±siednie osiedle to samotny jad±cy na tandemie
wzbudza ¶miech. Generalnie tandemy kupuj± m³ode pary którym
bardziej od je¿d¿enia na rowerze zale¿y na manifestowaniu
¿e s± razem.

Pozdrawiam

Data: 2010-08-11 08:42:51
Autor: kml
tandem ... pytanie na ¶niadanie ;)

U¿ytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i3tco8$4i2$1node1.news.atman.pl...
[...]

¯e robi± to razem na rowerze bym powiedzia³ :D

kml

Data: 2010-08-11 08:44:05
Autor: Wojciech Waga
tandem ... pytanie na ¶niadanie ;)
RadoslawF pisze:
Dnia 2010-08-11 02:47, U¿ytkownik Rafa³ "SP" Gil napisa³:
Generalnie tandemy kupuj± m³ode pary którym
bardziej od je¿d¿enia na rowerze zale¿y na manifestowaniu
¿e s± razem.

Dla niektórych to jest pewnie jedyny sposób ¿eby jechaæ >=20km/h :)

pozdr.
w.

Data: 2010-08-11 12:40:37
Autor: Pawe³ Suwiñski
tandem ... pytanie na ¶niadanie ;)
Dnia ¶ro, 11 sie 2010 tako rzecze Wojciech Waga:

[...]

Mo¿na jeszcze zastosowaæ hol rowerowy  (w moim wydaniu to miêkka linka
z wplecionym ekspandorem). Z  holem spotka³em na rowerowych maratonach
na  orientacjê  i zaimportowa³em  to  do  turystyki. Przydaje  siê  na
d³u¿szych odcinkach  asfaltowych jak  trzeba podgoniæ lub  jak s³abszy
opad³ ju¿ z si³, a silniejszy jeszcze by ponapiera³.

Pawe³ Suwiñski

Data: 2010-08-11 19:51:32
Autor: RadoslawF
tandem ... pytanie na ¶niadanie ;)
Dnia 2010-08-11 12:40, U¿ytkownik Pawe³ Suwiñski napisa³:

[...]

Hol rowerowy to bardziej kojarzê z rurk± spinaj±c± rower
rodzica z rowerkiem dziecka. Rowerek dziecka ma zdemontowane
lub tylko podniesione do góry przednie ko³o.

Pozdrawiam

Data: 2010-08-11 09:06:33
Autor: Coaster
tandem ... pytanie na ¶niadanie ;)
On 8/11/10 7:33 AM, RadoslawF wrote:
Dnia 2010-08-11 02:47, U¿ytkownik Rafa³ "SP" Gil napisa³:

6. Dlaczego ¿yj±c w mie¶cie do¶æ mocno zrowerowanym (Wroc³aw), przez
10 lat nie widzia³em ani jednego tandema ????

Tandemy s± fajne jak jedziecie oboje.

Coz za odkrycie! Nobel! ;-)

Jak ka¿de pracuje w innym
miejscu to tandemem do pracy nie pojedziecie.

Jak wyzej.

Jak trzeba samemu wyskoczyæ na s±siednie osiedle to samotny jad±cy na tandemie
wzbudza ¶miech.

Naprawde? Nie widze w tym nic smiesznego. Jakies kompleksy?

Generalnie tandemy kupuj± m³ode pary którym
bardziej od je¿d¿enia na rowerze zale¿y na manifestowaniu
¿e s± razem.

Bardzo splycasz temat. Wieloosobowe rowery to bardzo fajna sprawa.
http://www.sheldonbrown.com/tandkids.html
http://web.totalusa.net/tandemcat/milepost/aft37h2.jpg
http://www.amoser.ch/christian/images/TEAdlerQuad.gif
http://www.amoser.ch/christian/Velos/TandemEssay.htm
http://en.wikivisual.com/index.php/Tandem_bicycle
http://tinyurl.com/39aza9v
http://wpedia.goo.ne.jp/enwiki/Tandem_bicycle
http://tinyurl.com/3agtoeq

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-08-11 13:43:37
Autor: Norbert
tandem ... pytanie na ¶niadanie ;)
wzbudza ¶miech. Generalnie tandemy kupuj± m³ode pary którym
bardziej od je¿d¿enia na rowerze zale¿y na manifestowaniu
¿e s± razem.

Duzo mniej jest zapalonych rowerzystek, po drugie nie ma co ukrywac kobiety sa slabsze, ktos kto jedzie srednio 25-30 bedzie niezaspokojony po jezdzie z niewiasta. Dlatego mysle ze tandem to swietna sprawa. Po drugie tandemem mozna jechac szybciej, opor powietrza jest niewiele wiekszy a jednak sila wzrasta 1.5x (mowimy o jezdzie standardowego mezczyzny ze standardowa kobieta).
Sam mysle o tandemie w przyszlosci, tylko obawiam sie o trwalosc takiego roweru, moje 100 kg i depniecie nie raz zgiely stalowa korbe, uje... wolnobieg, a z tego co widzialem wiekszosc tandemow wyglada bardzo zwyczajnie, najzwyklejsze piasty, skrecane stery 1 calowe. Plus za rame stalowa (alu jednak jak peknie to nagle, nie mam zaufania), ale przekroj rurek przypomina ten z singla wiec tez nie wiem jak z wytrzymaloscia. No chyba ze to faktycznie jest do jechania asfaltem 15kph.

Data: 2010-08-11 15:17:22
Autor: Dariusz K. £adziak
tandem ... pytanie na ¶niadanie ;)
U¿ytkownik RadoslawF napisa³:
[...]

Na tandemie trzeba umieæ je¼dziæ. Dotyczy to zw³aszcza osoby z ty³u - je¶li nie potrafi powstrzymaæ siê od prób kierowania rowerem to czêsto z jazdy nici. Sugerowa³ bym przymiarkê "na próbê" do jakiegokolwiek tandemu - ¿eby potem nie by³o rozczarowania. Osobi¶cie zetkn±³em siê parê razy z lud¼mi totalnie odpornymi na naukê jazdy tandemem - z ty³u szarpali ¿e nie da³o siê opanowaæ, z przodu - ruszyæ nie potrafili, pora¿ka na ca³ego.

--
Darek

Data: 2010-08-11 09:26:53
Autor: Jan Cytawa
tandem ... pytanie na ¶niadanie ;)
Rafa³ \SP\ Gil napisa³:

- tandem to drogo¶æ ...

niestety. Za duzo nietypowych problemow.

- tandemy (sic!) te¿ kradn±
jak wszystko

- tandemy to ¶mieszno¶æ
to zalezy od koloru.

Pytania:
niektore smieszne

1. Czy Mielec rzeczywi¶cie jest szmaciasty, i czy w ogóle dzia³a ?

???
W Mielcu robia ramy rozmiarowo takie jakie sie zamowi. A reszta zalezy
od dokreconych czesci. Jak sa czesci dobre to i calosc dziala dobrze.
Ramy te sa duralowe i niestety pekaja, glownie w okolicach siodelka.

2. Czy warto wzi±æ tandema, jakiego buchnêli koledze z UK ?

nie warto. Kierownice ma po prawej stronie.

3. Czy bardziej warto wzi±æ niemieckiego tandema ?
????

4. Czy regulacja kiery i siode³ka w tandemie jest na tyle wystarczaj±ca, by nie musieæ robiæ tandema pod wymiar ?

5. Ja (195 cm), kobita (170 cm) - jakiego tandema polecicie w zwi±zku z pkt 4, je¶li za³o¿ê, ¿e cena max to 2500 kPLN, i je¶li innego ni¿ w punkcie 2 (wspomniany kradziony) - to dlaczego ?

Popularne tandemy sa raczej male a tylna osoba ma malo miejsca.
Pytanie jest w sumie nie do odpowiedzenia. Pokaz zdjecia kilku tandemow
to ci ludzie odpowiedza, ktory jest najlepszy.

6. Dlaczego ¿yj±c w mie¶cie do¶æ mocno zrowerowanym (Wroc³aw), przez 10 lat nie widzia³em ani jednego tandema ????

moze jezdzisz samymi sciezkami rowerowymi. Tam rzeczywiscie tandemow
mniej.

Jan Cytawa

Data: 2010-08-11 09:32:05
Autor: Coaster
tandem ... pytanie na ¶niadanie ;)
On 8/11/10 9:26 AM, Jan Cytawa wrote:
Rafa³ \SP\ Gil napisa³:

[...]
- tandemy to ¶mieszno¶æ
to zalezy od koloru.
[...]

Jak dla mnie to ten Hetchins z 2005 roku jest najladniejszym tandemem jaki widzialem ;-)
http://www.hetchins.org/504tan2.htm

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-08-11 12:45:59
Autor: Jan Cytawa
tandem ... pytanie na ¶niadanie ;)
Coaster napisa³:

http://www.hetchins.org/504tan2.htm

 Piekny. Zwracam uwage na patent do zamiany uciagu linki do V-brakow.
Co prawda nie rozumiem idei takiego rozwiazania tylnego widelca. Z puntu
widzenia techniki jest MZ bez sensu, co do estetytyki- rzecz gustu.

Jan Cytawa

Data: 2010-08-11 13:14:03
Autor: MadMan
tandem ... pytanie na ¶niadanie ;)
Dnia Wed, 11 Aug 2010 12:45:59 +0200, Jan Cytawa napisa³(a):

Zwracam uwage na patent do zamiany uciagu linki do V-brakow.

Który jest tam bez sensu, o wiele lepiej zastosowaæ klamki z uci±giem
pod Vki. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-11 18:01:53
Autor: Leszek \"QSi\" Pasoñ
tandem ... pytanie na ¶niadanie ;)
Dnia 11-08-2010 o 13:14:03 MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl>  napisa³(a):

[...]

Vki w takim rowerze wogole wygladaja jak sportowe okulary albo oczojebne  trampki do garnituru.
--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do £±cka http://www.lacko.pl/

Data: 2010-08-12 09:25:19
Autor: Jan Cytawa
tandem ... pytanie na ¶niadanie ;)
MadMan napisa³:

> [...]

> Zwracam uwage na patent do zamiany uciagu linki do V-brakow.

Który jest tam bez sensu, o wiele lepiej zastosowaæ klamki z uci±giem

Czy w ogole sa takie produkowane do tego typu kierownic? Smiem watpic.
A juz na pewno nie klamkomanetki, ktore rowniez w tym rowrze mozna by
zastosowac.

Jan Cytawa

Data: 2010-08-12 10:27:26
Autor: MadMan
tandem ... pytanie na ¶niadanie ;)
Dnia Thu, 12 Aug 2010 09:25:19 +0200, Jan Cytawa napisa³(a):

Czy w ogole sa takie produkowane do tego typu kierownic? Smiem watpic.

No to nie w±tp: http://www.canecreek.com/component-other?product=drop-v

A juz na pewno nie klamkomanetki, ktore rowniez w tym rowrze mozna by
zastosowac.

No niestety klamkomanetek takich nie ma, niedawno szuka³em intensywnie. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-12 11:26:09
Autor: Jan Cytawa
tandem ... pytanie na ¶niadanie ;)
MadMan napisa³:

> Czy w ogole sa takie produkowane do tego typu kierownic? Smiem watpic.

No to nie w±tp: http://www.canecreek.com/component-other?product=drop-v

Fajna cena ok. 150 zl. Jan Cytawa

Data: 2010-08-12 11:44:36
Autor: MadMan
tandem ... pytanie na ¶niadanie ;)
Dnia Thu, 12 Aug 2010 11:26:09 +0200, Jan Cytawa napisa³(a):

Czy w ogole sa takie produkowane do tego typu kierownic? Smiem watpic.

No to nie w±tp: http://www.canecreek.com/component-other?product=drop-v

Fajna cena ok. 150 zl.

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=13672
To najtañsze co znalaz³em. W Polsce 90 z³ za nieco inne, zatem przepa¶ci
cenowej nie ma :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-12 12:24:16
Autor: Tomasz Minkiewicz
tandem ... pytanie na śniadanie ;)
On Thu, 12 Aug 2010 11:26:09 +0200
Jan Cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

MadMan napisał:

> [...]

Fajna cena ok. 150 zl.

Tektro RL520 kosztują poniżej $25.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-08-12 12:37:33
Autor: MadMan
tandem ... pytanie na śniadanie ;)
Dnia Thu, 12 Aug 2010 12:24:16 +0200, Tomasz Minkiewicz napisa³(a):

Tektro RL520 kosztuj± poni¿ej $25.

Uo, rzeczywi¶cie, one te¿ s± pod Vki. Dobrze wiedzieæ. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-11 15:57:28
Autor: Titus Atomicus
tandem ... pytanie na ¶niadanie ;)
In article <i3sru7$4dl$1@node2.news.atman.pl>,
 "Rafal \"SP\" Gil" <usenet@motopower.pl> wrote:

2. Czy warto wzi±æ tandema, jakiego buchnêli koledze z UK ?

Jak to: nie dosc, ze masz kolegow zlodziei, to jeszcze zastanawiasz sie czy nie kupic roweru pochodzacego z kradziezy?

TA

Data: 2010-08-11 16:04:04
Autor: Alfer_z_pracy
tandem ... pytanie na ¶niadanie ;)
Titus_Atomicus napisa³:
2. Czy warto wzi±æ tandema, jakiego buchnêli koledze z UK ?

Jak to: nie dosc, ze masz kolegow zlodziei, to jeszcze zastanawiasz sie
czy nie kupic roweru pochodzacego z kradziezy?

Hehe, te¿ siê zastanawia³em o co chodzi w tym pytaniu :-)

A ¿eby nie by³o ¿e nic wnios³em to mo¿na napisaæ ¿e w brytyjskich mo¿e byæ zamieniony hamulec prawy z lewym czyli przedni z tylnym(mo¿na siê zaskoczyæ na pocz±tku >>> OTB).

A.

Data: 2010-08-11 16:14:38
Autor: ...::QRT::...
tandem ... pytanie na ¶niadanie ;)
Dnia Wed, 11 Aug 2010 16:04:04 +0200, Alfer_z_pracy napisa³(a):

Titus_Atomicus napisa³:
[...]

na tandemie to chyba trzeba sie bardzo mocno postaraæ by zrobiæ OTB :)

Data: 2010-08-11 16:35:30
Autor: Alfer_z_pracy
tandem ... pytanie na ¶niadanie ;)
QRT napisa³:
na tandemie to chyba trzeba sie bardzo mocno postaraæ by zrobiæ OTB :)

A widzia³e¶ wheelie na tandemie? ZTCP w jakim¶ Krankedzie by³o. No, to i OTB da siê :)

A.

Data: 2010-08-12 08:26:35
Autor: Leszek \"QSi\" Pasoñ
tandem ... pytanie na ¶niadanie ;)
Dnia 11-08-2010 o 16:35:30 Alfer_z_pracy <alferwywalto@mp.pl> napisa³(a):

QRT napisa³:
na tandemie to chyba trzeba sie bardzo mocno postaraæ by zrobiæ OTB :)

A widzia³e¶ wheelie na tandemie? ZTCP w jakim¶ Krankedzie by³o.. No, to i  OTB da siê :)

A.

nie wheelie tylko stoppie, oidp w kranked4, jako pasazerka byla gumowa  lala.

Data: 2010-08-12 09:29:23
Autor: Alfer_z_pracy
tandem ... pytanie na ¶niadanie ;)
Leszek \"QSi\" Pasoñ napisa³:
A widzia³e¶ wheelie na tandemie? ZTCP w jakim¶ Krankedzie by³o. No, to i OTB da siê :)

nie wheelie tylko stoppie, oidp w kranked4, jako pasazerka byla gumowa lala.

Zgadza siê. Nie wiem dlaczego napisa³em wheeliee, maj±c na my¶li front wheelie :) Bo trzeba przyznaæ ¿e dopiero zrobiæ w³a¶nie _wheelie_ na tandemie to by by³a sztuka :)))

A.

Data: 2010-08-11 16:54:20
Autor: Rafał \"SP\" Gil
tandem ... pytanie na śniadanie ;)
W dniu 2010-08-11 15:57, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
[...]

Doprecyzuję, bo zanim zadałem pytanie popatrzyłem co w kwestii tandemów na grupie się działo.

Buchnięty rower miałem na myśli ten model konkretnie:

geah67$4l6$1@news.onet.pl

W tym wątku ktoś opisywał, że jumnięto mu tandema w UK ... Padł tam obrazek: http://img357.imageshack.us/i/tandemlatestjm2.jpg/

Czyli krótko mówiąc, pytałem, co warty jest tandem o nazwie :
Viking Saratoga

Pytając zaś o niemca ... miałem na myśli tandem o ten dokładnie z tej strony: http://www.schauff.de/

A w szczególności coś z tego:
http://www.schauff.de/schauff/index.php?language=e&action=fahrrad&typ=Tandem&jahr=2010

Zaś pisząc o Mielcu - miałem na myśli niepochlebne opinie tutaj, i nie tylko tutaj ... np to:
http://www.choody.com/forum/printer_friendly_posts.asp?TID=7557

W szczególności chodziło o "łamliwość" tych ram, a poczytałem, że to to się trochę łamie ...

Ze "złodziejskim" pozdrowieniem - poszukiwacz tandemu.

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2010-08-12 09:22:40
Autor: Jan Cytawa
tandem ... pytanie na ¶niadanie ;)
Rafa³ \SP\ Gil napisa³:

W tym w±tku kto¶ opisywa³, ¿e jumniêto mu tandema w UK ... Pad³ tam obrazek: http://img357.imageshack.us/i/tandemlatestjm2.jpg/

Nie wydaje mi sie, zeby ten rower byl wygodny dla wysokiej osoby.
Strasznie mnie denerwuja takie dlugie wsporniki pod siodlo. To zrodlo
problemow.

Pytaj±c za¶ o niemca ... mia³em na my¶li tandem o ten dok³adnie z tej strony: http://www.schauff.de/

Ten wydaje sie lepszy. Nie ma podanych wymiarow ale uwage moja zwraca
nieco krotka przednia czesc. Jak ktos lubi jezdzic w pozycji
wyprostowanej bedzie OK. Za to z tylu widze duza mozliwosc regulacji.

W szczególno¶ci chodzi³o o "³amliwo¶æ" tych ram, a poczyta³em, ¿e to to siê trochê ³amie ...

Fakt niestety.

Jan Cytawa

tandem ... pytanie na śniadanie ;)