tandemy na allegro

Data: 2017-12-30 13:25:55
Autor: Titus Atomicus
tandemy na allegro
Witam,
Jakis czas temu dziwilem sie wysokim cenom jakie osiaga polski skladak-tandem na allegro. Kosztowal 1200.
Teraz widze taki za 1500:
http://allegro.pl/skladak-tandem-duet-i7103513936.html
--
TA

Data: 2017-12-30 17:30:14
Autor: Titus Atomicus
tandemy na allegro
In article <Titus_Atomicus-60EDA5.13255530122017@node1.news.atman.pl>,

Jakis czas temu dziwilem sie wysokim cenom jakie osiaga polski skladak-tandem na allegro. Kosztowal 1200.
Teraz widze taki za 1500:
http://allegro.pl/skladak-tandem-duet-i7103513936.html

I to do licytacji.

No ale to takie kuriozum jest.
Za to tutaj jest nieco tanszy, ladny:
htpps://www.olx.pl/oferta/tandem-20-romet-duet-skladany-prl-sprawny-CID76
7-IDosocC.html#8ba75d104e
.... przynajmniej na zdjeciu.
Sa i oferty za 300zl ale raczej do grubszego remontu.
Za 400 - w stanie 'na chodzie'.

A gdyby tak kupic rame (cena ok. 100zl) i zaczac od nowa?
Tu jest przyklad:
http://mslonik.pl/rowery/rowery-romet/990-krower-czyli-historia-pewnego-d
uetu
Tylko ze czesci do takiego Dueta sa pewnie mocno nietypowe. Pomijajac juz prlowskie wymiary, skad wziac te calkiem nietypowe elementy jak przedni blat czy napinacz przedniego lancucha.
--
TA

Data: 2017-12-30 15:14:06
Autor: Ignac
tandemy na allegro
W dniu sobota, 30 grudnia 2017 17:30:19 UTC+1 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:

> [...]

7-IDosocC.html#8ba75d104e
... przynajmniej na zdjeciu.
Sa i oferty za 300zl ale raczej do grubszego remontu.
Wybrać takiego, który ma prostą ramę, bo kupienie dwóch ram i
robocizna do tego, na to samo wyjdzie. W obu powyższych przypadkach
ramę i tak trzeba pomalować. A gdyby jeszcze przynajmniej jedno z kół było możliwe, to warto taką opcję wybrać.
A gdyby tak kupic rame (cena ok. 100zl) i zaczac od nowa?
Patrz wyżej
[...]

Korby możesz dopasować z 48-38-28, usuwasz szlifierką tarczę 28 i już masz 2-rzędówkę, z drugich takich samych korb zostawiasz tylko 38, tylko trzeba by tarczę ponownie przynitować/przykręcić do krzyżaka.
Napinacz- można zrobić ze starej tylnej przerzutki, lub można dobrać, są do kupienia.

Data: 2017-12-31 09:26:18
Autor: PeJot
tandemy na allegro
W dniu 2017-12-31 o 00:14, Ignac pisze:

Korby możesz dopasować z 48-38-28, usuwasz szlifierką tarczę 28 i już masz
2-rzędówkę, z drugich takich samych korb zostawiasz tylko 38, tylko trzeba
by tarczę ponownie przynitować/przykręcić do krzyżaka.

I szeroki jednorzędowy łańcuch będzie na tym pracował ? Pomysł miałem podobny, ale na korbach z demontowalnymi koronkami, gdzie odległości między koronkami daje się zmieniać podkładkami.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-12-31 02:57:43
Autor: Ignac
tandemy na allegro
W dniu niedziela, 31 grudnia 2017 09:26:15 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
> [...]

> by tarczę ponownie przynitować/przykręcić do krzyżaka.

I szeroki jednorzędowy łańcuch będzie na tym pracował ?

Będzie, gdyż łańcuch w takim napędzie pracuje bez przekosów,
a szerokości łańcuchów dotyczą przede wszystkim kaset.
Dla sprawdzenia, założyłem łańcuch o szerokości 7,8 mm na korby 8rz. i
widzę tam jeszcze luz co najmniej 1 mm, miedzy największą tarczą, a bokiem łańcucha.
Ponadto łańcuchy 1 rz. mają szerokość od 8,2-8,6 mm, suporty w takim napędzie
też będą różnej długości. No niestety, wszystko to trzeba indywidualnie dobrać.
Pomysł miałem podobny, ale na korbach z demontowalnymi koronkami, gdzie odległości między koronkami daje się zmieniać podkładkami.

Taki tandem ma być rowerem budżetowym, w związku z tym wziąłbym najtańszą wersję korb 48-38-28.

Data: 2018-01-06 23:07:43
Autor: Titus Atomicus
tandemy na allegro
In article <00c28f84-d017-41c1-ad73-b6638e93e6cf@googlegroups.com>,
 Ignac <smak870221@gmail.com> wrote:

Napinacz- można zrobić ze starej tylnej przerzutki, lub można dobrać, są do kupienia.
http://allegro.pl/sprezyna-napinacz-lancucha-romet-duet-tandem-nowa-i7118
619809.html

Drozyzna chyba.
--
TA

Data: 2017-12-30 20:06:07
Autor: cytawa
tandemy na allegro

[...]

Przedni blat da sie od biedy jakos zrobic. Mozna przykrecic dodatkowa tarcze do czegos starego. Z napinaczem gorzej. Kiedys gdzies taki mialem. Ale mozna napinacz zrobc troche inaczej. Przykreca sie cos do ramy i napinac mozna za pomoca przesuwania rolki.

Jan Cytawa

Data: 2017-12-31 11:21:51
Autor: Titus Atomicus
tandemy na allegro
In article <5a47e3a1$0$15208$65785112@news.neostrada.pl>,
 cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

> [...]

Przedni blat da sie od biedy jakos zrobic. Mozna przykrecic dodatkowa tarcze do czegos starego. Z napinaczem gorzej. Kiedys gdzies taki mialem. Ale mozna napinacz zrobc troche inaczej. Przykreca sie cos do ramy i napinac mozna za pomoca przesuwania rolki.

No dobra - kupic rame DUETA ale co dalej?
Chcialbym dac porzadne kola na grubszych oponach (jak grube tam wejda?), suporty na kwadrat, koniecznie tylna piaste planetarna (3 biegi+torpedo), dobrze by bylo przedni hamulec tarczowy i pradnica w piascie. Plus nowe siodelka i porzadny bagaznik.
No i stery...
Na dobra sprawe, tylko ta oryginalna rama by zostala.

Ale taki zakres robot mnie przerasta.
Od kilku juz lat nie moge sobie poradzic z tylnym hamulcem do mojego holendra. I z wypadnieta kulka od manetki.
--
TA

Data: 2017-12-31 02:57:57
Autor: Ignac
tandemy na allegro
W dniu niedziela, 31 grudnia 2017 11:21:55 UTC+1 użytkownik Titus_A...

 cytawa  wrote: > Titus_Atomicus pisze:
> [...]
No i stery...
Na dobra sprawe, tylko ta oryginalna rama by zostala.

O takim samym rozwiązaniu docelowo pomyślałem.
Tylko, wszystko to wypadałoby umieć zrobić samemu.
Dlatego, rozwiązaniem dla Ciebie jest, kupić gotowca.

Data: 2018-01-02 11:37:18
Autor: cytawa
tandemy na allegro

[...]

Duet to podwojne wigry. Nie bardzo wiem co bys oczekiwal po tym rowerze. Znajomy dorobil sobie tylko piaste 3-biegowa do takiego tandemu i jest bardzo zadowolony. Wozi czasem ten tandem do Francji i tam z zona go ujezdza budzac troche sensacje. Na dluzsze wycieczki raczej sie nie bardzo nadaje.

Od kilku juz lat nie moge sobie poradzic z tylnym hamulcem do mojego
holendra. I z wypadnieta kulka od manetki.

Co sie stalo  z ta kulka? Widzialem takie manetki i powinno dac sie naprawic.

Jan Cytawa

PS. Tak ogolnie to zycze wszystkim grupowiczom najlepszego w nowym roku 2018. Jak najwiecej rowerowanie w dobrym towarzystwie i po ciekawych terenach.

Data: 2018-01-02 17:51:41
Autor: Titus Atomicus
tandemy na allegro
In article <5a4b60e4$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>,
 cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

Duet to podwojne wigry.
No, ale system skladania nieco inny.

[...]
E, Polak potrafi:
http://www.inka-olo.pl
A tu jest rozdzial o tandemie i zakresie robot ktore wykonali:
http://www.inka-olo.pl/tandem
Zgrubsza to co ja chcialbym zrobic.
Z tego co zrozumialem to zostawili oryginalne stery i dospawali amortyzowany widelec.
Ale tych korb na kwadrat przy jednocznym zostawieniu oryginalnych suportow nie rozumiem.

> Od kilku juz lat nie moge sobie poradzic z tylnym hamulcem do mojego
> holendra. I z wypadnieta kulka od manetki.

Co sie stalo  z ta kulka? Widzialem takie manetki i powinno dac sie naprawic.
Ano wypadla mi kulka z tej manetki. I zaginela. I teraz nie wiem, jaka to byla srednica.
Jak masz dostep do tych manetek to moze moglbys pomierzyc?
--
TA

Data: 2018-01-04 09:37:39
Autor: cytawa
tandemy na allegro

E, Polak potrafi:
http://www.inka-olo.pl
A tu jest rozdzial o tandemie i zakresie robot ktore wykonali:
http://www.inka-olo.pl/tandem

Faktycznie Polak potrafi i to jest piekne. I w ogole rower jest piekny, ze mozna takie fanaberie sobie robic.

[...]

Nie mam dostepu ale prawie na pewno jak w piascie przedniej. Czyli 4.8mm

Jan Cytawa

Data: 2018-01-04 03:55:24
Autor: Ignac
tandemy na allegro
W dniu czwartek, 4 stycznia 2018 09:37:40 UTC+1 użytkownik cytawa napisał:
Titus_Atomicus pisze:

> E, Polak potrafi:

Oczywiście, zwłaszcza, że każdy biker jakieś kulki ma.
Biorę przypadkową, wkładam. Pstryka, no pstryka, ale ma jakiś luz po obwodzie,
to wkładam trochę większą. O, nie chce wejść, czyli za duża. No to biorę
cit mniejszą, o weszła i pstryka i nie ma luzu. No, ta będzie bardzo dobra.
Jament!

Data: 2018-01-06 23:05:09
Autor: Titus Atomicus
tandemy na allegro
In article <d88d153d-f239-4d76-a668-55890b5f8273@googlegroups.com>,
> [...]

cit mniejszą, o weszła i pstryka i nie ma luzu. No, ta będzie bardzo dobra.

Ale ja wlasnie nie mam zadnych kulek (w kazdym razie nie takich malych).
Musze chyba znalezc jakis sklep z kulkami i udac sie tam z ta manetka.
--
TA

Data: 2018-01-06 23:06:26
Autor: Titus Atomicus
tandemy na allegro
In article <5a4de7d2$0$647$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

> Jak masz dostep do tych manetek to moze moglbys pomierzyc?

Nie mam dostepu ale prawie na pewno jak w piascie przedniej. Czyli 4.8mm

Probowalem takie z piasty i nie pasowaly.
--
TA

Data: 2018-01-02 17:57:32
Autor: Titus Atomicus
tandemy na allegro
[...]

A, dziekuje, ale tutaj chyba nikt nie zauwazy. Kol. Coaster otworzyl dwa watki zyczeniowe...
--
TA

Data: 2017-12-30 21:10:05
Autor: ToMasz
tandemy na allegro

A gdyby tak kupic rame (cena ok. 100zl) i zaczac od nowa?
można, ale to trudne. widziałem paru śmiałków którzy próbowali - porażka. minimalna odchyłka - katastrofa. nie ten kąt pospawania ram, pedały za nisko nad ziemią. linia łańcucha nie teges - spada. ogólnie niewdzięczny temat. natomias jeśli ma jeździć dorsły i dziecko - wystarczy dospawać do tylnego koła widelec i na nim umieścić siodełko - parę takich rowerów wystrugałem

ToMasz

Data: 2017-12-31 11:08:12
Autor: Titus Atomicus
tandemy na allegro
In article <p28rr1$3o7$1@dont-email.me>,
 ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote:

> [...]
można, ale to trudne. widziałem paru śmiałków którzy próbowali - porażka. minimalna odchyłka - katastrofa. nie ten kąt pospawania ram, pedały za nisko nad ziemią. linia łańcucha nie teges - spada. ogólnie niewdzięczny temat.

Niezbyt rozumiem. Chyba tu jakies nieporozumienie nastapilo.
Mialem na mysli zakup ramy do takiego Dueta, a nie budowa ramy od zera, czy skladanie jej z dwoch nietandemowych.
--
TA

Data: 2018-01-02 12:30:53
Autor: z
tandemy na allegro
Z ciekawości:
Po co Ci to? :-)
Chcesz używać (są praktyczniejsze alternatywy) czy kolekcjonować?

Data: 2018-01-02 17:54:38
Autor: Titus Atomicus
tandemy na allegro
In article <5a4b6d6f$0$661$65785112@news.neostrada.pl>, z <z@z.pl> wrote:

Z ciekawości:
Po co Ci to? :-)

Chcesz używać (są praktyczniejsze alternatywy) czy kolekcjonować?

A, czasem by mi sie przydal. Raczej na krotkie wycieczki.
A z nieskladanym tandemem jest duzy problem ze skladowaniem (jak sie nie ma garazu).
--
TA

Data: 2018-01-02 20:25:09
Autor: z
tandemy na allegro
W dniu 2018-01-02 o 17:54, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
A, czasem by mi sie przydal. Raczej na krotkie wycieczki.
A z nieskladanym tandemem jest duzy problem ze skladowaniem (jak sie nie
ma garazu).

Nie wiem czemu się upierasz przy tandemie ale rozważałeś taki na 26" kołach? Jak również składaki na 26" kołach.
Wcale nie drożej a i funkcjonalnie podobnie
Ja jak mam wybór to wybieram ten większy na przejażdżkę :-)

Data: 2018-01-02 12:17:15
Autor: Ignac
tandemy na allegro
W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 20:25:32 UTC+1 użytkownik z napisał:
W dniu 2018-01-02 o 17:54, Titus_Atomicus pisze:
> [...]
> ma garazu).

Nie wiem czemu się upierasz przy tandemie ale rozważałeś taki na 26" kołach?

Przykładowo taki:
goo.gl/z6JQjy

Są tam foty, po złożeniu. Ale konstrukcja ma mankamenty, niestety:
piastę z wolnobiegiem, "kijowy" amor i stery 1".
Ale to oferuje producent, może za jakąś dopłatą dałoby się konstrukcję
nieco zmodyfikować.

Data: 2018-01-06 23:10:36
Autor: Titus Atomicus
tandemy na allegro
In article <5a4bdc98$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>, z <z@z.pl> wrote:

> [...]

Nie wiem czemu się upierasz przy tandemie ale rozważałeś taki na 26" kołach? Jak również składaki na 26" kołach.
Nie widzialem takich.

Wcale nie drożej a i funkcjonalnie podobnie

Ale generalnie tandemy sa drogie.
Ja jak mam wybór to wybieram ten większy na przejażdżkę :-)

No, ale on naprawde bedzie rzadko uzywany.
--
TA

Data: 2018-01-08 08:05:35
Autor: cytawa
tandemy na allegro

[...]

Tu masz racje. Mam tandem zrobiony na polskiej ramie Derby (26 calowej). Kola dalem 28 cali. Raz na kilka lat robie sobie przejazdzke z zona i tyle. Ona ma swoj rower, na ktorym czesto jezdzi. Tandem jest bardzo niefunkcjonalny.
Jedyny sens jazdy tandemem to jazda z osoba, ktora sama nie moze jezdzic jak np. niewidomy. Kiedys jechalismy na z zona na imprezke ok. 30 km i troche bylomalo czasu, to siedlismy na tandem i poszlo szybciej.
Normalnie stoi w garazu i trudno go wyciagnac.

Jan Cytawa

Data: 2018-01-08 03:58:07
Autor: Kris
tandemy na allegro
W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 08:05:38 UTC+1 użytkownik cytawa napisał:
.. Kiedys jechalismy na z zona na imprezke ok. 30 km i
troche bylomalo czasu, to siedlismy na tandem i poszlo szybciej.
Normalnie stoi w garazu i trudno go wyciagnac.

A tak mnie naszło- policjant zatrzymuje tandema i obaj "rowerzyści" mają promile.
Pod paragrafy podpadają obaj czy ten z tyłu traktowany jest jako pasażer?
A jak ten z przodu trzeżwy to ten z tyłu moze jechać "z promilami"?

Data: 2018-01-08 15:33:23
Autor: cytawa
tandemy na allegro
Kris pisze:

[...]

Skoro jedzie to znaczy moze. :)

Jan Cytawa

Data: 2018-01-08 13:19:24
Autor: Olivander
tandemy na allegro
> A jak ten z przodu trzeżwy to ten z tyłu moze jechać "z promilami"?

Więc mam możliwą, acz nieprzyjemną odpowiedź. Ostatnio się nasza karykatura prawa zmieniała, więc może już nieaktualną, ale nie przesadzał bym z optymizmem.

Parę lat temu w Sopoćkowie ryksiarka zapakowała pijanych do swego wózka. A potem nie wyrobiła zakrętu, zahaczyła o obstalowane przez prezia Karnowskiego ("dla bezpieczności") spowalniacze rowerzystów i jej "towar" wysypał się na glebę i podrapał. Ryksiarkę (trzeźwą) ukarano za jazdę na %% i wytłumaczono, że zgodnie z PoRD na rykszy i na rowerze, każdy żywy człowiek musi być trzeźwy, nawet jak leży na kanapie, bo wg. PoRD pijaków na jednośladzie wolno wozić tylko w WÓZKU BOCZNYM. Prasa nie podała, czy ukarano też pijaków.

Istnieją miejsca, gdzie ryksze rowerowe wożą pasażerów w wózkach bocznych. Bodaj w Rangun tak jest. Ciekawe dlaczego... W każdym razie stoker na tandemie na pewno jest wg. tej logiki prowadzącym rower, nawet jeśli jest ślepy jak kret.

Data: 2018-01-08 23:36:54
Autor: Kris
tandemy na allegro
.. Ryksiarkę (trzeźwą) ukarano za jazdę na %% i wytłumaczono, że zgodnie z PoRD na rykszy i na rowerze, każdy żywy człowiek musi być trzeźwy, nawet jak leży na kanapie, bo wg. PoRD pijaków na jednośladzie wolno wozić tylko w WÓZKU BOCZNYM. A ryksza to jednoślad?

Data: 2018-01-09 11:23:34
Autor: Olivander
tandemy na allegro
W dniu wtorek, 9 stycznia 2018 08:36:56 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
[...]

no nie :-) brawo łowca knowań Kris, dopatrzył  się najważniejszej informacji, zdemaskował :-)

dla Krisa, wózek rowerowy, rower, motocykl, wg. tego precedensu nie ma podziału na kierowcę i pasażerów, wszyscy są kierującymi i mają być trzeźwi. sprawę da się wygooglać, pokrętną argumentację też. wiem, w PL nie ma "prawodawstwa precedensów", ale są precedensy. dla mnie EOT

Data: 2018-05-14 10:25:59
Autor: ń
tandemy na allegro
Jak mi dzieciak zacznie dokazywać w foteliku, to ledwo utrzymuję równowagę i rugać muszę, no z pijakiem to już sobie nie wyobrażam ;-)

Data: 2018-05-14 10:23:22
Autor: ń
tandemy na allegro
Polskie składaki się łamały pod jednym użytkownikiem (paru kolegów w podstawówce musiało spawać ramy), więc bałbym się jechać na polskim składanym tandemie z tamtych czasów.
Tak przy okazji:
Czy trafiają się w necie Sokoły Lux (te z 3-biegową przerzutką ;)) prawie nówki sztuki?

-- -- -
A z nieskladanym tandemem jest duzy problem ze skladowaniem.

Data: 2018-01-06 23:12:37
Autor: Titus Atomicus
tandemy na allegro
[...]

To taniocha byla.