Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   tani do nauki - megane I?

tani do nauki - megane I?

Data: 2015-06-18 10:44:49
Autor: elmer radi radisson
tani do nauki - megane I?

Potrzebne jest niedrogie jezdzidlo dla kobiety zaczynajacej staz za
kolkiem - czyli wlasciwie do nauki jazdy. Stad pomysl aby bylo to cos
z kategorii taniochy, ktorej nie bedzie szkoda czy to zarysowac, czy
tez wrecz za jakis czas zezlomowac. No i ogladajac oferte uzywek
olsnilo mnie, ze za jakies 3k mozna kupic Megane I, nawet phII
czyli tak kolo 2000 rocznika. Benzyna 1,6. I w sumie wydaje mi sie ze
wyglada to zachecajaco - auto dosc dobrze broni sie chyba pod katem
uplywu czasu, stylistycznie tez, ale przede wszystkim wyglada na to
ze blacharka jest oporna na ruda. Do tego w swoim czasie wypadalo
bardzo przyzwoicie w NCAP. Wyposazenie tez potrafi bywac zadowalajace
(oferta egzemplarzy z klima).

Jakies uwagi na tak/nie? Ze sie potrafia sypac rzeczy typu
cewki sagema, albo wydech lub belka skretna a zawias jest umiarkowanie
trwaly to wiem, ale tez chyba ceny serwisu powinny byc niewielkie.

Od razu powiem ze mniejsze auta odpadaja.


--

memento lorem ipsum

Data: 2015-06-18 10:59:01
Autor: sandman
tani do nauki - megane I?
W dniu 2015-06-18 o 10:44, elmer radi radisson pisze:

Potrzebne jest niedrogie jezdzidlo dla kobiety zaczynajacej staz za
kolkiem - czyli wlasciwie do nauki jazdy. Stad pomysl aby bylo to cos
z kategorii taniochy, ktorej nie bedzie szkoda czy to zarysowac, czy
tez wrecz za jakis czas zezlomowac. No i ogladajac oferte uzywek
olsnilo mnie, ze za jakies 3k mozna kupic Megane I, nawet phII
czyli tak kolo 2000 rocznika. Benzyna 1,6. I w sumie wydaje mi sie ze
wyglada to zachecajaco - auto dosc dobrze broni sie chyba pod katem
uplywu czasu, stylistycznie tez, ale przede wszystkim wyglada na to
ze blacharka jest oporna na ruda.
Zależy jak się trafi. Ruda potrafi wyleźć na nadkolach tylnych i progach - reszta ok.

Do tego w swoim czasie wypadalo
bardzo przyzwoicie w NCAP. Wyposazenie tez potrafi bywac zadowalajace
(oferta egzemplarzy z klima).

Jakies uwagi na tak/nie? Ze sie potrafia sypac rzeczy typu
cewki sagema
W MIphII 1,6 16V - jedna cewka wymieniona przy 260kkm - reszta nie ruszana
, albo wydech
2 lata temu wymieniałem (250kkm), teraz 294 kkm i nie ma problemu
  lub belka skretna
Nie ruszana od nowości
  a zawias jest umiarkowanie
trwaly to wiem
Jedynie drążki z końcówkami wymieniane, ale takie mamy drogi ;)
, ale tez chyba ceny serwisu powinny byc niewielkie.
To prawda, każdy kowal naprawi i części w miarę tanie - tam się nie ma co psuć

Od razu powiem ze mniejsze auta odpadaja.

Bardzo sympatyczne samochody i gdyby nie ruda to bym nie sprzedawał. Ale wszystko zostaje w rodzinie i następny wóz też będzie z rąbem na masce ;)

--
sandman

Data: 2015-06-18 11:07:28
Autor: elmer radi radisson
tani do nauki - megane I?
On 2015-06-18 10:59, sandman wrote:

2 lata temu wymieniałem (250kkm), teraz 294 kkm i nie ma problemu

O, fajnie - dlugodystansowiec czyli daje dobry oglad. Miales
go od nowosci? Sprzeglo jak czesto robione?




--

memento lorem ipsum

Data: 2015-06-18 12:08:26
Autor: sandman
tani do nauki - megane I?
W dniu 2015-06-18 o 11:07, elmer radi radisson pisze:
On 2015-06-18 10:59, sandman wrote:

2 lata temu wymieniałem (250kkm), teraz 294 kkm i nie ma problemu

O, fajnie - dlugodystansowiec czyli daje dobry oglad. Miales
go od nowosci? Sprzeglo jak czesto robione?


Mam go od 150kkm - ja sprzęgła nie robiłem. Z eksploatacyjnych częsci wymieniłem:
- rozrzÄ…d (po kupnie)
- amortyzatory tył (po kupnie)
- tarcze przód (po kupnie) i jeszcze jedną wymianę klocków wytrzymają
- oczywiście klocki i szczęki - 3 razy
A tak tylko co 12kkm olej (cały czas syntetyk) + filtry, co 3 wymianę świece (kabli WN nie ruszałem), akumulator i przednia szyba uderzeniu kamieniem (znacząco podniosła wartość samochodu) i raz do roku serwis klimatyzacji. Oleju bierze z 1 litr na 10-12 kkm.
I mogą być problemy z centralnym zamkiem, czasami nie chce zamykać. A tak, to z silnikiem 1,6 16V całkiem przyjemnie (jak na takie auto) się jeździ (1,4 trochę mało mocy ma). Do nauki/zajeżdżenia całkiem dobry wybór.

--
sandman

Data: 2015-08-17 17:27:53
Autor: DJ Abelson
tani do nauki - megane I?
W dniu 2015-06-18 o 10:59, sandman pisze:
e i następny wóz też będzie z rąbem na masce ;)

"tygrysa weź na cel i rąb..." A Ty zapewne miałeś na myśli romb?

--
HWDmkarwan

Data: 2015-07-22 22:15:44
Autor: Przyjazny
tani do nauki - megane I?
On 2015-06-18 08:44, elmer radi radisson <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> wrote:

Potrzebne jest niedrogie jezdzidlo dla kobiety zaczynajacej staz za
kolkiem - czyli wlasciwie do nauki jazdy. Stad pomysl aby bylo to cos
z kategorii taniochy, ktorej nie bedzie szkoda czy to zarysowac, czy
tez wrecz za jakis czas zezlomowac. No i ogladajac oferte uzywek
olsnilo mnie, ze za jakies 3k mozna kupic Megane I, nawet phII
czyli tak kolo 2000 rocznika. Benzyna 1,6.

Blacha OK. Ceny czê¶ci te¿ OK. S± takie problemy:
1. Nie ma potem na co zmieniæ, bo trudno znale¼æ równie wygodne wnêtrze.
2. 1.6 16V jest za mocny na pocz±tek, bo samochód lekki i prezentuje
wszystkie wady napêdu FWD w pigu³ce. Bierz ¶mia³o 1.6 8V albo 1.4 16V. 3. W nowszych egzemplarza korozja lubi zacznaæ siê w okolicach szyb -
warto obejrzeæ.
4. Obejrzyj zawiasy drzwi.
5. Warto szukaæ ph2. Blacha jest lepsza i plastik we wnêtrzu te¿.

Data: 2015-08-13 23:25:50
Autor: _Michał
tani do nauki - megane I?
On 2015-06-18 10:44, elmer radi radisson wrote:

Potrzebne jest niedrogie jezdzidlo dla kobiety zaczynajacej staz za
kolkiem - czyli wlasciwie do nauki jazdy. Stad pomysl aby bylo to cos
z kategorii taniochy, ktorej nie bedzie szkoda czy to zarysowac, czy
tez wrecz za jakis czas zezlomowac. No i ogladajac oferte uzywek
olsnilo mnie, ze za jakies 3k mozna kupic Megane I, nawet phII
czyli tak kolo 2000 rocznika. Benzyna 1,6. I w sumie wydaje mi sie ze
wyglada to zachecajaco - auto dosc dobrze broni sie chyba pod katem
uplywu czasu, stylistycznie tez, ale przede wszystkim wyglada na to
ze blacharka jest oporna na ruda. Do tego w swoim czasie wypadalo
bardzo przyzwoicie w NCAP. Wyposazenie tez potrafi bywac zadowalajace
(oferta egzemplarzy z klima).

Jakies uwagi na tak/nie? Ze sie potrafia sypac rzeczy typu
cewki sagema, albo wydech lub belka skretna a zawias jest umiarkowanie
trwaly to wiem, ale tez chyba ceny serwisu powinny byc niewielkie.

Od razu powiem ze mniejsze auta odpadaja.



co do silników 1.6, jeździłem 2ma takimi samochodami i na licznikach było 460kkm i w drugim chyba 420kkm.

megane2 - dramatycznie bezpieczniejszy, ale pierwszy miał 4 gwiazdki.

ale brałbym lagune 2 "za 4k" ;)

-- -
This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
http://www.avast.com

tani do nauki - megane I?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona