tani pecet

Data: 2014-08-27 23:08:41
Autor: RD
tani pecet
Witajcie,

  PrĂłbuję znaleźć rozwiązanie dla spalonej starej płyty w PC starszej osoby.
  Kupienie nowszej płyty z celeronem i ramem wydaje się najsensowniejsze. Dawno juĹź jednak nie orientuję się co się dzieje na rynku, dlatego proszę Was o poradę.

Czy coś pokroju:

g1620-5-4ghz-64bit-asus-h61m-k (ok. 286zł)

i do tego 4gb ramu (patriot ok. 160zł)

będzie sensownym rozwiązaniem? Zamknąłbym się w 500zł, zostawił obudowę, zasilacz, dysk i napęd.

Wiadomo, że nie chodzi o OC. Czasami hobbystycznie Photoshop, głównie poczta, gadu, www, YT.

Do tej pory był to Abit NF7 i GF FX 5500.

Dzięki z góry za podpowiedzi,

Pozdr,

Data: 2014-08-27 23:55:41
Autor: Przemysław Ryk
tani pecet
Dnia Wed, 27 Aug 2014 23:08:41 +0200, RD napisał(a):

Witajcie,

  Próbuję znaleźć rozwiązanie dla spalonej starej płyty w PC starszej osoby.
  Kupienie nowszej płyty z celeronem i ramem wydaje się najsensowniejsze. Dawno już jednak nie orientuję się co się dzieje na rynku, dlatego proszę Was o poradę.

[...]

Skoro niezbyt wymagające zadania (choć serio od razu z taką kobyłą, jak
Photoshop? Do czego - jeżeli mogę spytać?), to może lepiej przyinwestować w
jakiś sprzęt na AMD z FM2/2+ i którymś z APU serii A8 czy A10 albo AM3 i
któregoś Athlona X2 lub X4?

[ Życie jest zbyt cięzkie, by przykładać do niego wagę.         (S.J. Lec) ]

Data: 2014-08-28 00:21:50
Autor: RD
tani pecet
W dniu 2014-08-27 23:55, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Głównie edycja foto, przeróbki itp. Nie chodzi o jakieś zaawansowane zadania graficzne, wielopoziomowe, itd.

Rozumiem, że wraz z "przyinwestowaniem" jak wyżej cena kilka setek, jeśli nie tysiąc do góry?

Pozdr,

Data: 2014-08-28 15:39:18
Autor: Przemysław Ryk
tani pecet
Dnia Thu, 28 Aug 2014 00:21:50 +0200, RD napisał(a):

[...]

To może nie ma co szaleć z kupowaniem pełnego Shopa, tylko zainteresować się
czymś mniejszym? Choćby Photoshop Elements.

Rozumiem, że wraz z "przyinwestowaniem" jak wyżej cena kilka setek, jeśli nie tysiąc do góry?

Płyta pod FM2+ - ceny zaczynają się od około 150 PLN
Procesor - za A10-5800k Black Edition zapłacisz około 360 PLN

Płyta pod AM3 - taż od około 140-150 PLN
Procesor - FX-4130 wyceniają na około 310 PLN, za Athlona X4 635 dasz około
380 PLN.

Tylko sprawdzić, która płyta, który procesor i wio. :D

[ Work hard. Play hard. Die young. Leave a good looking corpse.            ]
[                                    (Gil Grissom, "CSI 4x20 Dead Ringer") ]

Data: 2014-08-28 15:47:34
Autor: Chris
tani pecet
W dniu 2014-08-28 15:39, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Liczysz na to że ktoś kupi org PS  ??

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-08-28 15:49:45
Autor: R.e.m.e.K
tani pecet
Dnia Thu, 28 Aug 2014 15:39:18 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

[...]

[...]
CS2 juĹź nie kupisz.

Kupowaniem... hehe, naiwny :-P

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-08-28 16:37:20
Autor: bartekltg
tani pecet
On 28.08.2014 15:39, Przemysław Ryk wrote:
[...]

Rozumiem, Ĺźe wraz z "przyinwestowaniem" jak wyĹźej cena kilka setek,
jeśli nie tysiąc do góry?

[...]

Kupowanie najtańszej płyty głównej niekoniecznie jest dobrym
pomysłem. Niby nie ma na niej żadnej popularnej "liczby"
jak ilość GHz czy GB, ale to dość ważna cześć potrafiący
ciągnąć inne elementy w dół.

pzdr
bartekltg

Data: 2014-08-28 17:10:01
Autor: Przemysław Ryk
tani pecet
Dnia Thu, 28 Aug 2014 16:37:20 +0200, bartekltg napisał(a):

(ciach...)

Kupowanie najtańszej płyty głównej niekoniecznie jest dobrym
pomysłem. Niby nie ma na niej żadnej popularnej "liczby"
jak ilość GHz czy GB, ale to dość ważna cześć potrafiący
ciągnąć inne elementy w dół.

Czy ja gdzieś sugeruję, żeby kupić najtańszą? Po prostu początek zakresu
cenowego podałem. :)

[ Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when  ]
[ there is nothing left to take away.           (Antoine de Saint-Exupery) ]

Data: 2014-08-28 09:03:38
Autor: GAD Zombie
tani pecet
[...]

Hobbystycznie, to PS nie będzie żadną kobyłą. Pytanie, która wersja i jakie obrazy są edytowane. Do zastosowań domowych PS CS2 spokojnie działa z 2 GB RAMu.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/

Data: 2014-08-28 11:15:36
Autor: Konspirator
tani pecet
W dniu 2014-08-28 09:03, GAD Zombie pisze:
Hobbystycznie, to PS nie będzie żadną kobyłą.

Przy parametrach współczesnych pecetów jest mniejszą "kobyłą" od Thunderbirda. ;)
Ale fakt, pamiętam jak jeszcze miałem już trochę przestarzałe skrzynki i CS3 miał lagi (a i tak się używało).

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-08-28 15:39:18
Autor: Przemysław Ryk
tani pecet
Dnia Thu, 28 Aug 2014 09:03:38 +0200, GAD Zombie napisał(a):

Hobbystycznie, to PS nie będzie żadną kobyłą. Pytanie, która wersja i jakie obrazy są edytowane. Do zastosowań domowych PS CS2 spokojnie działa z 2 GB RAMu.

CS2 już nie kupisz. Fakt, że co chwilę pojawiają się promocje na abonament
na CC, ale pytanie brzmi - czy naprawdę trzeba dużego Photoshopa? :)

[ Fortuna to niestała dziwka.                                              ]
[                                   (Konował, Glen Cook "Czarna Kompania") ]

Data: 2014-08-29 08:03:59
Autor: GAD Zombie
tani pecet
[...]

To raz. A dwa, że skoro ten człowiek już hobbystycznie zajmuje się PS, to zakładam, że już go ma. Być może starszą wersję, skoro wcześniej jego komputer też nie był jakimś demonem prędkości.

Data: 2014-08-28 01:16:13
Autor: Pawel O'Pajak
tani pecet

Powitanko,

spalonej starej płyty w PC

Zasilacz chcesz zostawic, powiadasz...

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2014-08-28 10:29:22
Autor: RD
tani pecet
W dniu 2014-08-28 01:16, Pawel O'Pajak pisze:

Powitanko,

spalonej starej płyty w PC

Zasilacz chcesz zostawic, powiadasz...

  Owszem, a w czym problem?

Data: 2014-08-28 14:45:44
Autor: JD
tani pecet
W dniu 2014-08-28 10:29, RD pisze:
W dniu 2014-08-28 01:16, Pawel O'Pajak pisze:

Powitanko,

spalonej starej płyty w PC

Zasilacz chcesz zostawic, powiadasz...

  Owszem, a w czym problem?

W tym, że to pewnie zasilacz spalił tą płytę. :)

JD

Data: 2014-08-28 21:06:06
Autor: RD
tani pecet
W dniu 2014-08-28 14:45, JD pisze:
[...]

Czy nie warto najpierw zapytać, zanim wydasz wyrok? ;)
Płyta padła od strony LAN-u, podpiętego w modem adsl orange, a ten z kolei od wyładowania atmosferycznego niedaleko. W całej wsi popadały modemy i to, co było do nich wpięte. Zasilacz działa. :)

Data: 2014-08-28 23:57:40
Autor: \(c\)RaSz
tani pecet
Użytkownik "RD" napisał w
: od wyładowania atmosferycznego niedaleko. W całej wsi
:  popadały  modemy i to, co było do nich wpięte.
: Zasilacz działa. :)

Mógł też oberwać  :(
Na wsjakij pożarnyj słuciaj nabądź też za grosze jakąś śmieciową płytę
główną z CPU, cechującą się większym poborem mocy, i każ zasilaczowi
pracować z tym kilka dni ciurkiem. To nabędziesz podstaw do sądu, że
zasilacz jest sprawny, z prawdopodobieństwem fifty-fifty...

A tak na marginesie: fraza: "zmień zasilacz" jest tutaj swoistym kodem,
mającym dać znak pytającemu, że to Nie Ta Grupa... Ale Twojego pytania to
jednak NIE dotyczy.

Data: 2014-08-29 22:29:39
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
tani pecet
Powitanko,

 Zasilacz działa. :)

Nie zaszkodzi przyjrzec mu sie dokladniej. Mogly np. odparowac warystory, wtedy dzialac bedzie dalej, ale nastepnego strzala nie stlumi. Elektrolitom tez sie warto przyjrzec.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2014-08-28 07:28:10
Autor: Jacek Maciejewski
tani pecet
Dnia Wed, 27 Aug 2014 23:08:41 +0200, RD napisał(a):

Do tej pory był to Abit NF7 i GF FX 5500.

Skoro do tej pory to wystarczało a osoba nie gra, to idź na ciszę
konstruując komp. Procek o mocy 65 W (np.c2d) chłodzony biernie dużym
radiatorem z heatpipem, płyta z grafiką on-board (chipset G41 lub podobny,
są i do DDR2, do DDR3 a nawet do obu tyle że nie na raz.). Zasilacz z
płynnie i automatycznie regulowanym wiatrakiem w dennej stronie - sam
znajdź typ :)
--
Jacek

Data: 2014-08-28 09:13:21
Autor: kozbog
tani pecet
tez chcialem tanio i wyszlo cos takiego

proc - fm2 a4 x2 4020 3.20 ghz - 135 zl

plyta - fm2+ asus a88xm-plus - 279 zl

dysk - hdd - 1 tb - 220 zl

ddr3 - 4 gb - 149 zl

geforce gtx - 350 zl

dvd - 60 zl obudowa - 90 zl

zasilacz - feel2 - 130 zl razem 1400 zl bez systemu i monitora

Data: 2014-08-28 10:13:35
Autor: Chris
tani pecet
W dniu 2014-08-27 23:08, RD pisze:
[...]

ASROCK H61M-GS Intel H61 LGA 1155 (PCX/VGA/DZW/GLAN/SATA/DDR3) mATX  - 160 zł
PROCESOR PENTIUM G2030 3.0GHz/3MB LGA1155 BOX  - 210 zł

Troszkę drożej z prockem ale starczy na dłużej do tego to P2C a nie Celeron

i do tego 4gb ramu (patriot ok. 160zł)

Goodram 4GB albo Kinkston jakiś tani.

GOODRAM DDR3 4096MB PC1333 CL9
KINGSTON DDR3 1333MHz KVR13N9S8/4

Ok 150 zł za pamięci.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-08-30 12:58:59
Autor: RD
tani pecet - zakup
W dniu 2014-08-28 10:13, Chris pisze:
[...]

  Dzięki za podpowiedzi wszystkim. Zdecydowałem się na powyĹźszy zestaw jednak.
  Niestety mam mały problem z zasilaniem - jak juĹź wspominałem chciałem zostawić stary zasilacz. Stary zasilacz okazał się bardzo stary. ;)
  W powyĹźszej płycie (ASROCK H61M-GS) mam:
Gniazda zasilania
     24 pin ATX, 8 pin 12V, CPU/Chassis/Power FAN

W zasilaczu natomiast (amacrox warrior ax450-pnf):
Do dyspozycji mamy wiązki:

     ATX 20 + 4 pin (40 cm)

     EPS 4 pin (40 cm)

     PCIe 6 pin (40 cm)

     4 x SATA (35 cm - 50 cm - 65 cm - 80 cm)

     2 x MOLEX + FDD (35 cm - 50 cm - 65 cm)

     2 x MOLEX (35 cm - 50 cm)

  Pytanie moje brzmi, co z tym 8 pin 12V w płycie? Wystarczy zasilanie 24 pin ATX, czy koniecznie muszę 8 pin 12V podłączyć?

I przy tej okazji.. jakie macie doświadczenia z przejściówkami do dysku IDE -> port SATA w płycie? Czy te tanie chińskie dostępne na allegro działają i nie ma z tym problemów? Czy zapomnieć i kupować nowy dysk ? :(

Pozdr,

Data: 2014-08-30 14:08:09
Autor: RD
tani pecet - zakup
W dniu 2014-08-30 12:58, RD pisze:

  Pytanie moje brzmi, co z tym 8 pin 12V w płycie? Wystarczy zasilanie
24 pin ATX, czy koniecznie muszę 8 pin 12V podłączyć?

W tej kwestii doczytałem - mogę użyć standardowo 20pin i 4pin 12V.

I przy tej okazji.. jakie macie doświadczenia z przejściówkami do dysku
IDE -> port SATA w płycie? Czy te tanie chińskie dostępne na allegro
działają i nie ma z tym problemów? Czy zapomnieć i kupować nowy dysk ? :(

W tej - zamówiłem przejściówki, ale pytanie nadal aktualne. Czy to DZIAŁA? :)

Data: 2014-09-01 09:32:00
Autor: ww
tani pecet - zakup

Użytkownik "RD" <rd@grupy.com1> napisał w wiadomości news:ltsapk$4mr$1node2.news.atman.pl...
[...]

Jeżeli lubisz tą "starszą osobę" to kup porządny dysk na sata. Dyski i tak prawie zawsze
stanowią wąskie gardło a ty je  chcesz jeszcze spowolnić jakimś szmelcem. I nie słuchaj
tych od "co za różnica czy system ładuje się 6 sekund czy 15 minut".

Data: 2014-09-01 01:30:17
Autor: the_foe
tani pecet
W dniu 2014-08-27 23:08, RD pisze:
g1620-5-4ghz-64bit-asus-h61m-k (ok. 286zł)

nie ma usb 3 i Sata III. Moze cos na Haswell G1840 + GA-H81M-HD3 = 360 zł?

--
@foe_pl

tani pecet