[blog] tania lampka, kierowca tira

Data: 2009-04-29 00:16:06
Autor: jakuboff
[blog] tania lampka, kierowca tira
W sumie mógłbym wzmiankę wazelinową na pręga wrzucić, ale z powodu zalewu politycznego skasowałem subskrybcję na tę grupę.

Pojechałem dzisiaj do pracy swoim szosowym rowerem, na światłach ominąłem wszystkich i ustawiłem się pierwszy do startu, za mną ruszył tir lub coś podobnego z długą naczepą. Po kilkudziesięciu metrach poczułem jak zahaczyłem jakimś cudem nogą lub shortami o moją tanią, krzywą i odstającą tylną lampkę kupioną na ebay (chyba jakieś 10 czy 15 zeta, komplet przód, tył, wysyłka gratis z hongkongu - nie wiem jak oni to robią :D). Usłyszałem jak poturlała się po asfalcie, zjechałem na bok, zawracam, patrzę - a tu kierowca tira zatrzymał się, żeby jej nie rozjechać, zakorkował wszystkich i się uśmiecha. A ja sobie spokojnie podjechałem, podziękowałem, założyłem i pojechałem. Miło, tak jak reszta mojego dnia :)

Data: 2009-04-28 22:24:33
Autor: Flash
tania lampka, kierowca tira
On 29 Kwi, 06:16, jakuboff <jakub...@op.pl> wrote:
W sumie mógłbym wzmiankę wazelinow± na pręga wrzucić, ale z powodu
zalewu politycznego skasowałem subskrybcję na tę grupę.

Pojechałem dzisiaj do pracy swoim szosowym rowerem, na ¶wiatłach
omin±łem wszystkich i ustawiłem się pierwszy do startu, za mn± ruszył
tir lub co¶ podobnego z dług± naczep±. Po kilkudziesięciu metrach
poczułem jak zahaczyłem jakim¶ cudem nog± lub shortami o moj± tani±,
krzyw± i odstaj±c± tyln± lampkę kupion± na ebay (chyba jakie¶ 10 czy 15
zeta, komplet przód, tył, wysyłka gratis z hongkongu - nie wiem jak oni
to robi± :D). Usłyszałem jak poturlała się po asfalcie, zjechałem na
bok, zawracam, patrzę - a tu kierowca tira zatrzymał się, żeby jej nie
rozjechać, zakorkował wszystkich i się u¶miecha. A ja sobie spokojnie
podjechałem, podziękowałem, założyłem i pojechałem. Miło, tak jak reszta
mojego dnia :)

Fuksiarz, mozliwe ze trafiles na jedynego rowerzyste za kolkiem TIRa w
tym kraju.

Data: 2009-04-29 09:41:29
Autor: Wojtek Sobociński
tania lampka, kierowca tira
[...]

A ja znam jednego kierowcę autobusu miejskiego (waw) - zapalonego cyklistę :D

WojtekS

Data: 2009-04-29 07:09:34
Autor: Krees
[blog] tania lampka, kierowca tira
jakuboff <jakuboff@op.pl> napisał(a):
W sumie mĂłgĹ&#65533;bym wzmiankÄ&#65533; wazelinowÄ&#65533; na prÄ&#65533;ga wrzuciÄ&#65533;, ale z powodu zalewu politycznego skasowaĹ&#65533;em subskrybcjÄ&#65533; na tÄ&#65533; grupÄ&#65533;.

To już lepiej wrzuć ten opis na pl.misc.samochody. Ciekawe, czy wywołałby¶
burzę  :)).

--   Pozdrawiam,
Krees

Data: 2009-04-29 08:21:57
Autor: kml

Użytkownik "jakuboff" <jakuboff@op.pl> napisał w wiadomości news:gt8kcf$ihm$1news.onet.pl...
[...]

Eeeeee.... rozumiem, ĹĽe to nie jest s-f? JeĹĽeli nie to idĹş zagraj w totka ;D

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 22/04/2009

Data: 2009-04-29 11:27:13
Autor: Pawel X
[blog] tania lampka, kierowca tira
JeĹĽeli nie to idĹş zagraj w totka ;D

Lepiej nie graj w totka.
Limit szczęścia na 2009 już wyczerpałeś :)

--
Paweł X

Data: 2009-04-29 08:55:18
Autor: bans
[blog] tania lampka, kierowca tira
jakuboff pisze:

tira zatrzyma� si�, şeby jej nie rozjecha�, zakorkowa� wszystkich i si� u�miecha.

I teraz mamy dylemat - czy 10 czy 15zł było warte stworzenia niebezpiecznej sytuacji na skrzyżowaniu innym samochodom - podaj jakieś szczegółów, bo znam skrzyżowania, gdzie zatrzymanie się "kilkadziesiąt metrów za" oznacza, że następni kierowcy nie mogą ze skrzyżowania zjechać podczas swojego zielonego światła.

--
bans

Data: 2009-04-29 09:07:01
Autor: spam
jakuboff pisze:

> tira zatrzyma� si�, şeby jej nie rozjecha�, zakorkowa�
wszystkich i
> siÄ� uĹ�miecha. I teraz mamy dylemat - czy 10 czy 15zł było warte stworzenia niebezpiecznej sytuacji na skrzyżowaniu innym samochodom - podaj jakieś szczegółów, bo znam skrzyżowania, gdzie zatrzymanie się "kilkadziesiąt metrów za" oznacza, że następni kierowcy nie mogą ze skrzyżowania zjechać podczas swojego zielonego światła.

kierowca tira zapewne nie wiedział co to jest, mogła to być np komórka ktora wypadła z kieszeni rowerzysty

Data: 2009-04-29 09:26:50
Autor: fabian
bans wrote:
jakuboff pisze:

[...]

Jak nie ma możliwości opuszczenia skrzyżowania nie wolno na nie wjeżdżać! Wielu kierowców u nas tego nie wie, przydał by się taki system jak w londynie, zatrzymujesz się na skrzyżowaniu, zmiana świateł cyk - fotka i mandat. Dobrze, że rowery nie mają rejestracji, ufff. ;)

Fabian.

Data: 2009-04-29 10:52:24
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
[blog] tania lampka, kierowca tira
Dnia 29.04.2009 09:26 użytkownik fabian napisał :
Jak nie ma możliwo¶ci opuszczenia skrzyżowania nie wolno na nie wjeżdżać! Wielu kierowców u nas tego nie wie, przydał by się taki system jak w londynie, zatrzymujesz się na skrzyżowaniu, zmiana ¶wiateł cyk - fotka i mandat. Dobrze, że rowery nie maj± rejestracji, ufff. ;)

A widziałe¶ kiedy¶ żeby nie dało się rowerem opu¶cić skrzyżowania? :-)

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-04-29 11:36:58
Autor: fabian
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
[...]

Nie, ale w Gdańsku jest taki automat co robi zdjęcia jak się na czerwonym przejeżdża ;)

Fabian.

Data: 2009-04-29 13:49:01
Autor: Tomasz Chodnik
fabian pisze:
A widziałe¶ kiedy¶ żeby nie dało się rowerem opu¶cić skrzyżowania? :-)
Nie, ale w Gdańsku jest taki automat co robi zdjęcia jak się na czerwonym przejeżdża ;)
No jest np we Wrzeszczu kolo Galerii Bandyckiej.
A wykrywa przejezdzacza ponoc jako mase metalu, indukcyjnie.
Rower ma chyba za malo blachi ;-)
(a samochodow stelth technology, niemetalicznych, chyba jeszcze nie ma, oprocz SuperTrampka, oczywiscie)

Widzialem dzis rowerowego straznika miejskiego na w Sopocie. Czarne wdzianko, all black. Rower srebrzysty, BEZ ODBLASKOW. A nam chca wcisnac kamizelki...

Data: 2009-04-29 14:03:06
Autor: fabian
Tomasz Chodnik wrote:
fabian pisze:
[...]

Na skrzyżowaniu Grunwaldzkiej przy Żaku jest co¶ takiego zainstalowanego, nie wiem na jakiej zasadzie działa, ale jest od dawna.

Fabian.

Data: 2009-04-29 21:39:56
Autor: MadMan
Dnia Wed, 29 Apr 2009 13:49:01 +0200, Tomasz Chodnik napisał(a):

A wykrywa przejezdzacza ponoc jako mase metalu, indukcyjnie.

Albo pojemno¶ciowo - masę czegokolwiek. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-04-30 10:40:59
Autor: Gotfryd Smolik news
[blog] tania lampka, kierowca tira
On Wed, 29 Apr 2009, jakuboff wrote:

gratis z hongkongu - nie wiem jak oni to robi± :D). Usłyszałem jak poturlała się po asfalcie, zjechałem na bok, zawracam, patrzę - a tu kierowca tira zatrzymał się, żeby jej nie rozjechać, zakorkował wszystkich i się u¶miecha.

  Od lat mówię, że od lat traktowanie rowerzystów na drodze się *¶rednio
bior±c* poprawia :)
  Też mi się takie przypadki zdarzały (że kierowcy zdecydowanie ułatwiali
odebranie jakiego¶ towaru z jezdni ;), w tym roku już zbierałem czapeczkę)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-30 10:43:46
Autor: Krees
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):

[...]

Kilka lat temu zbierałem siebie z oblodzonej ulicy. Kieruj±ca też mi to
ułatwiła, zatrzymuj±c się kilka metrów za mn±. Tr±biła przy tym jak
zwariowana, jakby to miało przyspieszyć moje czołganie się z bezwładn± nog± w
kierunku krawężnika ... ;)

Być może przyszłej zimy (odpukać) nie będzie tr±bienia?
A za 10 lat kto¶ się zlituje i wysi±dzie z samosmroda aby mi pomóc? Byłoby o
czym wnukom opowiadać ;).

--   Pozdrawiam,
Krees

Data: 2009-04-30 19:18:23
Autor: nb
at Thu 30 of Apr 2009 12:43, Krees wrote:

Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):

  Od lat mĂłwiÄ™, ĹĽe od lat traktowanie rowerzystĂłw na drodze siÄ™
  *Ĺ›rednio
biorÄ…c* poprawia :)
  TeĹĽ mi siÄ™ takie przypadki zdarzaĹ‚y (ĹĽe kierowcy zdecydowanie
  uĹ‚atwiali
odebranie jakiegoś towaru z jezdni ;), w tym roku już zbierałem
czapeczkÄ™)

pzdr, Gotfryd

Kilka lat temu zbierałem siebie z oblodzonej ulicy. Kierująca też mi
to ułatwiła, zatrzymując się kilka metrów za mną. Trąbiła przy tym jak
zwariowana, jakby to miało przyspieszyć moje czołganie się z bezwładną
nogą w kierunku krawężnika ... ;)

W zeszłym roku jechałem w korku (tzw ruchomy parking, między podmiejskim
centrum handlowym a miastem - rowerem nigdy więcej!!!), szybkość paręnaście km/h, ciemne chmury, zaczyna padać, prawą ręką włączam
czerwone światło, patrzę przez ramie, OK, ale korek nagle zwolnił
i została lewa ręka na nowym V-brake, do którego nie zdążyłem się
przyzwyczaić. Rutynowy lot nad kierownicą, pad na prawe ramię,
lewa ręka ratuje okulary... a korek dalej się porusza! Katurlam się
na liniÄ™ oddzielajÄ…cÄ… pasy ruchu i przykrywam rowerem. Na lewo
i prawo ode mnie nieprzerwany strumień samochodów, nikt się nie
zatrzymuje, ale też nie próbuje rozjechać :-) Po paru minutach
jak całe stado przewaliło się do przodu, można było doczołgać się
na pobocze.

Może rzeczywiście kierowcy coraz lepiej traktują rowerzystów
ale często jest jakiś bezwład, problem z naturalną reakcją na niezwykłe wydarzenie i ze zwykłym dostrzeganiem innych.

Być może przyszłej zimy (odpukać) nie będzie trąbienia?
A za 10 lat ktoĹ› siÄ™ zlituje i wysiÄ…dzie z samosmroda aby mi pomĂłc?

Być może przyszłej zimy rozumek okrzepnie i nie pozwoli
aby pojazd przerażonej kobitki z pachnącym wunderbaumem w środku nazwać samosmrodem - Ty dawco niektórych narządów! :-[

Byłoby o czym wnukom opowiadać ;).

--
nb

[blog] tania lampka, kierowca tira