Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   tanie filtry drogie filtry...

tanie filtry drogie filtry...

Data: 2013-08-15 11:10:45
Autor: ToMasz
tanie filtry drogie filtry...
witam

niby problem ma³o istotny, ale jak za filtr paliwa za¶piewali mi 70 z³, to siê zacz±³em zastanawiaæ. Filtron PE816/4
allegro.pl/i3438350081.html
masakryczne drogi i link do najtañszego:
http://allegro.pl/i3431608871.html

Co Wy na to? Ró¿nica w cenie to prawie 3x ! nie parê procent tylko 300%!
Czy te najtañsze to totalne gówno a nasz filtron to jedna z najlepszych i najdro¿szych firm produkuj±cych filtry?
ToMasz

Data: 2013-08-15 11:14:46
Autor: Lewis
tanie filtry drogie filtry...
W dniu 2013-08-15 11:10, ToMasz pisze:
witam

niby problem ma³o istotny, ale jak za filtr paliwa za¶piewali mi 70 z³,
to siê zacz±³em zastanawiaæ. Filtron PE816/4
allegro.pl/i3438350081.html
masakryczne drogi i link do najtañszego:
http://allegro.pl/i3431608871.html

Co Wy na to? Ró¿nica w cenie to prawie 3x ! nie parê procent tylko 300%!
Czy te najtañsze to totalne gówno a nasz filtron to jedna z najlepszych
i najdro¿szych firm produkuj±cych filtry?
ToMasz

Filtron to takie same gówno jak te SCT. Jak chcesz dobry filtr to kup knechta.

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-08-15 11:39:55
Autor: BartekK
tanie filtry drogie filtry...
W dniu 2013-08-15 11:10, ToMasz pisze:
witam

niby problem mało istotny, ale jak za filtr paliwa zaśpiewali mi 70 zł,
to się zacząłem zastanawiać. Filtron PE816/4
allegro.pl/i3438350081.html
masakryczne drogi i link do najtańszego:
http://allegro.pl/i3431608871.html

Co Wy na to? Różnica w cenie to prawie 3x ! nie parę procent tylko 300%!
Czy te najtańsze to totalne gówno a nasz filtron to jedna z najlepszych
i najdroższych firm produkujących filtry?
ToMasz
Używam filtrów paliwa do całkowicie innego filtrowania czegoś całkowicie odmiennego od paliwa ;) i próbowałem różnych filtrów - moim wnioskiem jest, że do paliwa różnica będzie praktycznie żadna.
  Opory przepÅ‚ywu sÄ… pomijalne przy tak dużej powierzchni filtra w stosunku do Å›rednicy rurki oraz iloÅ›ci przepÅ‚ywajÄ…cego paliwa (policz ile tam litrów na godzine przepÅ‚ywa?, ile to jest na minutÄ™? nawet wliczajÄ…c nadmiar, który i tak wróci przelewem do zbiornika).
Różnice w spadku przepływu pod wpływem zapychania się filtra brudem - może i będą, ale to łatwiej i taniej wymienić filterek za 19zł (w moim przypadku - jeszcze dużo tańsze), niż liczyć na długowieczność (to nie wyprawa za ural, gdzie za każdą cenę ważna jak najdłuższa eksploatacja bez serwisu).
Jedyna różnica to jakość filtrowania, na bardzo marnych filtrach widzę, że drobny pył przechodzi przez nie. Widzę to dzięki temu, że w moim zastosowaniu za takim filtrem jest jeszcze jeden filtr, z superduper gęstą włókniną - jeśli dam bardzo marny filtr "wstępny" paliwa - to ta włóknina szybciej się brudzi. Ale szybciej - to nie 10x szybciej, może 2x, więc też nie ma dramatu.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2013-08-15 11:00:07
Autor: Deflegmator
tanie filtry drogie filtry...
BartekK wrote:



Używam filtrów paliwa do całkowicie innego filtrowania czegoś
całkowicie odmiennego od paliwa ;)



Czuję intuicyjnie, że w skrytości garażu i pod osłoną nocy
walczysz z monopolem państwa w pewnej dziedzinie. :) Moja ksywka jest
z TobÄ…... :)

Pozdrawiam

--
Deflegmator

Data: 2013-08-22 00:09:10
Autor: BartekK
tanie filtry drogie filtry...
W dniu 2013-08-15 13:00, Deflegmator pisze:
Używam filtrów paliwa do całkowicie innego filtrowania czegoś
całkowicie odmiennego od paliwa ;)
Czuję intuicyjnie, że w skrytości garażu i pod osłoną nocy
walczysz z monopolem państwa w pewnej dziedzinie. :) Moja ksywka jest
z TobÄ…... :)
Nie do końca ;) Używam ich do filtrowania chłodziwa w maszynach obrabiających.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2013-08-15 12:30:43
Autor: Lewis
tanie filtry drogie filtry...
W dniu 2013-08-15 11:39, BartekK pisze:

Jedyna różnica to jakość filtrowania, na bardzo marnych filtrach widzę,
że drobny pył przechodzi przez nie. Widzę to dzięki temu, że w moim
zastosowaniu za takim filtrem jest jeszcze jeden filtr, z superduper
gęstą włókniną - jeśli dam bardzo marny filtr "wstępny" paliwa - to ta
włóknina szybciej się brudzi. Ale szybciej - to nie 10x szybciej, może
2x, więc też nie ma dramatu.


Jest pewien problem, gówniane filtry puszczają swoją włókninę w obieg z paliwem a CR się za to potrafi obrazić...

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-08-15 13:16:36
Autor: ToMasz
tanie filtry drogie filtry...
W dniu 15.08.2013 12:30, Lewis pisze:
W dniu 2013-08-15 11:39, BartekK pisze:

Jedyna różnica to jakość filtrowania, na bardzo marnych filtrach widzę,
że drobny pył przechodzi przez nie. Widzę to dzięki temu, że w moim
zastosowaniu za takim filtrem jest jeszcze jeden filtr, z superduper
gęstą włókniną - jeśli dam bardzo marny filtr "wstępny" paliwa - to ta
włóknina szybciej się brudzi. Ale szybciej - to nie 10x szybciej, może
2x, więc też nie ma dramatu.


Jest pewien problem, gówniane filtry puszczają swoją włókninę w obieg z
paliwem a CR się za to potrafi obrazić...

dzięki za odpowiedzi. teraz mam zatkanego filtrona, a w odbudowie filtra dużo paprochów i czegoś co wygląda jak małe opiłki - więc swoją rolę spełnił. Niestety nie wiem jak długo działał, czy 10 tyś czy 100 tyś. Co więc wybrać z popularnych marek? TAk żeby dało się jutro kupić? (silnik common rail)
ToMasz

Data: 2013-08-15 13:22:34
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
tanie filtry drogie filtry...
W dniu 2013-08-15 13:16, ToMasz pisze:
W dniu 15.08.2013 12:30, Lewis pisze:
W dniu 2013-08-15 11:39, BartekK pisze:

Jedyna różnica to jakość filtrowania, na bardzo marnych filtrach widzę,
że drobny pył przechodzi przez nie. Widzę to dzięki temu, że w moim
zastosowaniu za takim filtrem jest jeszcze jeden filtr, z superduper
gęstą włókniną - jeśli dam bardzo marny filtr "wstępny" paliwa - to ta
włóknina szybciej się brudzi. Ale szybciej - to nie 10x szybciej, może
2x, więc też nie ma dramatu.


Jest pewien problem, gówniane filtry puszczają swoją włókninę w obieg z
paliwem a CR się za to potrafi obrazić...

dzięki za odpowiedzi. teraz mam zatkanego filtrona, a w odbudowie filtra
dużo paprochów i czegoś co wygląda jak małe opiłki - więc swoją rolę
spełnił. Niestety nie wiem jak długo działał, czy 10 tyś czy 100 tyś. Co
więc wybrać z popularnych marek? TAk żeby dało się jutro kupić? (silnik
common rail)

Z opiłkami to masz problem. Bo prawdopodobnie, wcale filtr ich nie zatrzymał na drodze do pompy wysokiego ciśnienia. One właśnie z niej się wzięły w puszce filtra.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2013-08-15 19:17:08
Autor: ToMasz
tanie filtry drogie filtry...
W dniu 15.08.2013 13:22, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2013-08-15 13:16, ToMasz pisze:
W dniu 15.08.2013 12:30, Lewis pisze:
W dniu 2013-08-15 11:39, BartekK pisze:

Jedyna różnica to jakość filtrowania, na bardzo marnych filtrach widzę,
że drobny pył przechodzi przez nie. Widzę to dzięki temu, że w moim
zastosowaniu za takim filtrem jest jeszcze jeden filtr, z superduper
gęstą włókniną - jeśli dam bardzo marny filtr "wstępny" paliwa - to ta
włóknina szybciej się brudzi. Ale szybciej - to nie 10x szybciej, może
2x, więc też nie ma dramatu.


Jest pewien problem, gówniane filtry puszczają swoją włókninę w obieg z
paliwem a CR się za to potrafi obrazić...

dzięki za odpowiedzi. teraz mam zatkanego filtrona, a w odbudowie filtra
dużo paprochów i czegoś co wygląda jak małe opiłki - więc swoją rolę
spełnił. Niestety nie wiem jak długo działał, czy 10 tyś czy 100 tyś. Co
więc wybrać z popularnych marek? TAk żeby dało się jutro kupić? (silnik
common rail)

Z opiłkami to masz problem. Bo prawdopodobnie, wcale filtr ich nie
zatrzymał na drodze do pompy wysokiego ciśnienia. One właśnie z niej się
wzięły w puszce filtra.

w jaki sposób?

Data: 2013-08-15 19:49:30
Autor: Lewis
tanie filtry drogie filtry...
W dniu 2013-08-15 19:17, ToMasz pisze:
W dniu 15.08.2013 13:22, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2013-08-15 13:16, ToMasz pisze:
W dniu 15.08.2013 12:30, Lewis pisze:
W dniu 2013-08-15 11:39, BartekK pisze:

Jedyna różnica to jakość filtrowania, na bardzo marnych filtrach
widzÄ™,
że drobny pył przechodzi przez nie. Widzę to dzięki temu, że w moim
zastosowaniu za takim filtrem jest jeszcze jeden filtr, z superduper
gęstą włókniną - jeśli dam bardzo marny filtr "wstępny" paliwa - to ta
włóknina szybciej się brudzi. Ale szybciej - to nie 10x szybciej, może
2x, więc też nie ma dramatu.


Jest pewien problem, gówniane filtry puszczają swoją włókninę w obieg z
paliwem a CR się za to potrafi obrazić...

dzięki za odpowiedzi. teraz mam zatkanego filtrona, a w odbudowie filtra
dużo paprochów i czegoś co wygląda jak małe opiłki - więc swoją rolę
spełnił. Niestety nie wiem jak długo działał, czy 10 tyś czy 100 tyś. Co
więc wybrać z popularnych marek? TAk żeby dało się jutro kupić? (silnik
common rail)

Z opiłkami to masz problem. Bo prawdopodobnie, wcale filtr ich nie
zatrzymał na drodze do pompy wysokiego ciśnienia. One właśnie z niej się
wzięły w puszce filtra.

w jaki sposób?

W taki że to pompa się zaciera i te opiłki pochodzą właśnie z niej i osadziły się przez powrót z wtryskiwaczy na filtrze...

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-08-15 21:01:53
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
tanie filtry drogie filtry...
W dniu 2013-08-15 19:49, Lewis pisze:
W dniu 2013-08-15 19:17, ToMasz pisze:
W dniu 15.08.2013 13:22, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2013-08-15 13:16, ToMasz pisze:
W dniu 15.08.2013 12:30, Lewis pisze:
W dniu 2013-08-15 11:39, BartekK pisze:

Jedyna różnica to jakość filtrowania, na bardzo marnych filtrach
widzÄ™,
że drobny pył przechodzi przez nie. Widzę to dzięki temu, że w moim
zastosowaniu za takim filtrem jest jeszcze jeden filtr, z superduper
gęstą włókniną - jeśli dam bardzo marny filtr "wstępny" paliwa -
to ta
włóknina szybciej się brudzi. Ale szybciej - to nie 10x szybciej,
może
2x, więc też nie ma dramatu.


Jest pewien problem, gówniane filtry puszczają swoją włókninę w
obieg z
paliwem a CR się za to potrafi obrazić...

dzięki za odpowiedzi. teraz mam zatkanego filtrona, a w odbudowie
filtra
dużo paprochów i czegoś co wygląda jak małe opiłki - więc swoją rolę
spełnił. Niestety nie wiem jak długo działał, czy 10 tyś czy 100
tyÅ›. Co
więc wybrać z popularnych marek? TAk żeby dało się jutro kupić? (silnik
common rail)

Z opiłkami to masz problem. Bo prawdopodobnie, wcale filtr ich nie
zatrzymał na drodze do pompy wysokiego ciśnienia. One właśnie z niej się
wzięły w puszce filtra.

w jaki sposób?

W taki że to pompa się zaciera i te opiłki pochodzą właśnie z niej i
osadziły się przez powrót z wtryskiwaczy na filtrze...


Dokładnie. Choć na forum pkp, ktoś mnie po takim stwierdzeniu poprawiał, że to nie z przelewów samych wtryskiwaczy, ale z króćca przelewowego pompy, trafiają do filtra.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2013-08-15 22:14:48
Autor: WOJO
tanie filtry drogie filtry...
Dokładnie. Choć na forum pkp, ktoś mnie po takim stwierdzeniu poprawiał, że to nie z przelewów samych wtryskiwaczy, ale z króćca przelewowego pompy, trafiają do filtra.

To niech ten ktoś jeszcze wytłumaczy, w jaki sposób w nieruchomym króćcu powstają opiłki. :)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2013-08-15 23:06:34
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
tanie filtry drogie filtry...
W dniu 2013-08-15 22:14, WOJO pisze:
Dokładnie. Choć na forum pkp, ktoś mnie po takim stwierdzeniu
poprawiał, że to nie z przelewów samych wtryskiwaczy, ale z króćca
przelewowego pompy, trafiajÄ… do filtra.

To niech ten ktoś jeszcze wytłumaczy, w jaki sposób w nieruchomym króćcu
powstają opiłki. :)

Chodziło o drogę opiłków z pompy do filtra, a nie to, z czego powstają. :)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2013-08-15 23:32:03
Autor: ToMasz
tanie filtry drogie filtry...
W dniu 15.08.2013 23:06, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2013-08-15 22:14, WOJO pisze:
Dokładnie. Choć na forum pkp, ktoś mnie po takim stwierdzeniu
poprawiał, że to nie z przelewów samych wtryskiwaczy, ale z króćca
przelewowego pompy, trafiajÄ… do filtra.

To niech ten ktoś jeszcze wytłumaczy, w jaki sposób w nieruchomym króćcu
powstają opiłki. :)

Chodziło o drogę opiłków z pompy do filtra, a nie to, z czego powstają. :)

chodzi o to, że jutro mam kupić filtr. nie żebym sie sępił na 5-7 dych, ale jak już kasę wydaje to wolałbym na coś porządnego. knechta a ni bosha nie kupie, bo na już niema.
ToMasz

Data: 2013-08-16 00:10:44
Autor: Lewis
tanie filtry drogie filtry...
W dniu 2013-08-15 23:32, ToMasz pisze:
W dniu 15.08.2013 23:06, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2013-08-15 22:14, WOJO pisze:
Dokładnie. Choć na forum pkp, ktoś mnie po takim stwierdzeniu
poprawiał, że to nie z przelewów samych wtryskiwaczy, ale z króćca
przelewowego pompy, trafiajÄ… do filtra.

To niech ten ktoś jeszcze wytłumaczy, w jaki sposób w nieruchomym króćcu
powstają opiłki. :)

Chodziło o drogę opiłków z pompy do filtra, a nie to, z czego
powstajÄ…. :)

chodzi o to, że jutro mam kupić filtr. nie żebym sie sępił na 5-7 dych,
ale jak już kasę wydaje to wolałbym na coś porządnego. knechta a ni
bosha nie kupie, bo na już niema.
ToMasz

Kupuj cokolwiek, jak pompa pyli opiłkami to już jej szeregowo 10 knechtów nie pomoże.

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-08-15 14:21:37
Autor: megrimsNO@interia.pl
tanie filtry drogie filtry...
On 08/15/2013 11:39 AM, BartekK wrote:
W dniu 2013-08-15 11:10, ToMasz pisze:
witam

niby problem mało istotny, ale jak za filtr paliwa zaśpiewali mi 70 zł,
to się zacząłem zastanawiać. Filtron PE816/4
allegro.pl/i3438350081.html
masakryczne drogi i link do najtańszego:
http://allegro.pl/i3431608871.html

Co Wy na to? Różnica w cenie to prawie 3x ! nie parę procent tylko 300%!
Czy te najtańsze to totalne gówno a nasz filtron to jedna z najlepszych
i najdroższych firm produkujących filtry?
ToMasz
Używam filtrów paliwa do całkowicie innego filtrowania czegoś całkowicie
odmiennego od paliwa ;) i próbowałem różnych filtrów - moim wnioskiem
jest, że do paliwa różnica będzie praktycznie żadna.
Opory przepływu są pomijalne przy tak dużej powierzchni filtra w
stosunku do średnicy rurki oraz ilości przepływającego paliwa (policz
ile tam litrów na godzine przepływa?, ile to jest na minutę?

Aj tam. Mnie się zdażyło spalić powyżej litra na minute jazdy.

Data: 2013-08-15 23:36:35
Autor: BartekK
tanie filtry drogie filtry...
W dniu 2013-08-15 14:21, megrimsNO@interia.pl pisze:
Opory przepływu są pomijalne przy tak dużej powierzchni filtra w
stosunku do średnicy rurki oraz ilości przepływającego paliwa (policz
ile tam litrów na godzine przepływa?, ile to jest na minutę?
Aj tam. Mnie się zdażyło spalić powyżej litra na minute jazdy.
Jak masz spalanie litr na minutę, to masz odpowiednio wydajną pompę paliwa, odpowiednio grubsze węże, i nie zastanawiasz się, czy aby filtr za 19zł nie jest za drogi ;)

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

tanie filtry drogie filtry...

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona