tanie filtry drogie filtry...

Data: 2013-08-15 11:39:55
Autor: BartekK
tanie filtry drogie filtry...
W dniu 2013-08-15 11:10, ToMasz pisze:
witam

niby problem ma艂o istotny, ale jak za filtr paliwa za艣piewali mi 70 z艂,
to si臋 zacz膮艂em zastanawia膰. Filtron PE816/4
allegro.pl/i3438350081.html
masakryczne drogi i link do najta艅szego:
http://allegro.pl/i3431608871.html

Co Wy na to? R贸偶nica w cenie to prawie 3x ! nie par臋 procent tylko 300%!
Czy te najta艅sze to totalne g贸wno a nasz filtron to jedna z najlepszych
i najdro偶szych firm produkuj膮cych filtry?
ToMasz
U偶ywam filtr贸w paliwa do ca艂kowicie innego filtrowania czego艣 ca艂kowicie odmiennego od paliwa ;) i pr贸bowa艂em r贸偶nych filtr贸w - moim wnioskiem jest, 偶e do paliwa r贸偶nica b臋dzie praktycznie 偶adna.
  Opory przep艂ywu s膮 pomijalne przy tak du偶ej powierzchni filtra w stosunku do 艣rednicy rurki oraz ilo艣ci przep艂ywaj膮cego paliwa (policz ile tam litr贸w na godzine przep艂ywa?, ile to jest na minut臋? nawet wliczaj膮c nadmiar, kt贸ry i tak wr贸ci przelewem do zbiornika).
R贸偶nice w spadku przep艂ywu pod wp艂ywem zapychania si臋 filtra brudem - mo偶e i b臋d膮, ale to 艂atwiej i taniej wymieni膰 filterek za 19z艂 (w moim przypadku - jeszcze du偶o ta艅sze), ni偶 liczy膰 na d艂ugowieczno艣膰 (to nie wyprawa za ural, gdzie za ka偶d膮 cen臋 wa偶na jak najd艂u偶sza eksploatacja bez serwisu).
Jedyna r贸偶nica to jako艣膰 filtrowania, na bardzo marnych filtrach widz臋, 偶e drobny py艂 przechodzi przez nie. Widz臋 to dzi臋ki temu, 偶e w moim zastosowaniu za takim filtrem jest jeszcze jeden filtr, z superduper g臋st膮 w艂贸knin膮 - je艣li dam bardzo marny filtr "wst臋pny" paliwa - to ta w艂贸knina szybciej si臋 brudzi. Ale szybciej - to nie 10x szybciej, mo偶e 2x, wi臋c te偶 nie ma dramatu.

Data: 2013-08-15 11:00:07
Autor: Deflegmator
tanie filtry drogie filtry...
BartekK wrote:

U偶ywam filtr贸w paliwa do ca艂kowicie innego filtrowania czego艣
ca艂kowicie odmiennego od paliwa ;)

Czuj臋 intuicyjnie, 偶e w skryto艣ci gara偶u i pod os艂on膮 nocy
walczysz z monopolem pa艅stwa w pewnej dziedzinie. :) Moja ksywka jest
z Tob膮... :)

Deflegmator

Data: 2013-08-22 00:09:10
Autor: BartekK
tanie filtry drogie filtry...
W dniu 2013-08-15 13:00, Deflegmator pisze:
[...]
Nie do ko艅ca ;) U偶ywam ich do filtrowania ch艂odziwa w maszynach obrabiaj膮cych.

Data: 2013-08-15 12:30:43
Autor: Lewis
tanie filtry drogie filtry...
W dniu 2013-08-15 11:39, BartekK pisze:

[...]

Jest pewien problem, g贸wniane filtry puszczaj膮 swoj膮 w艂贸knin臋 w obieg z paliwem a CR si臋 za to potrafi obrazi膰...

Lewis

Data: 2013-08-15 13:16:36
Autor: ToMasz
tanie filtry drogie filtry...
W dniu 15.08.2013 12:30, Lewis pisze:
[...]

dzi臋ki za odpowiedzi. teraz mam zatkanego filtrona, a w odbudowie filtra du偶o paproch贸w i czego艣 co wygl膮da jak ma艂e opi艂ki - wi臋c swoj膮 rol臋 spe艂ni艂. Niestety nie wiem jak d艂ugo dzia艂a艂, czy 10 ty艣 czy 100 ty艣. Co wi臋c wybra膰 z popularnych marek? TAk 偶eby da艂o si臋 jutro kupi膰? (silnik common rail)
ToMasz

Data: 2013-08-15 13:22:34
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
tanie filtry drogie filtry...
W dniu 2013-08-15 13:16, ToMasz pisze:
[...]

Z opi艂kami to masz problem. Bo prawdopodobnie, wcale filtr ich nie zatrzyma艂 na drodze do pompy wysokiego ci艣nienia. One w艂a艣nie z niej si臋 wzi臋艂y w puszce filtra.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc艂aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-08-15 19:49:30
Autor: Lewis
tanie filtry drogie filtry...
W dniu 2013-08-15 19:17, ToMasz pisze:
[...]

W taki 偶e to pompa si臋 zaciera i te opi艂ki pochodz膮 w艂a艣nie z niej i osadzi艂y si臋 przez powr贸t z wtryskiwaczy na filtrze...

Lewis

Data: 2013-08-15 21:01:53
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
tanie filtry drogie filtry...
W dniu 2013-08-15 19:49, Lewis pisze:
[...]

Dok艂adnie. Cho膰 na forum pkp, kto艣 mnie po takim stwierdzeniu poprawia艂, 偶e to nie z przelew贸w samych wtryskiwaczy, ale z kr贸膰ca przelewowego pompy, trafiaj膮 do filtra.

Data: 2013-08-15 22:14:48
Autor: WOJO
tanie filtry drogie filtry...
Dok艂adnie. Cho膰 na forum pkp, kto艣 mnie po takim stwierdzeniu poprawia艂, 偶e to nie z przelew贸w samych wtryskiwaczy, ale z kr贸膰ca przelewowego pompy, trafiaj膮 do filtra.

To niech ten kto艣 jeszcze wyt艂umaczy, w jaki spos贸b w nieruchomym kr贸膰cu powstaj膮 opi艂ki. :)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2013-08-15 23:06:34
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
tanie filtry drogie filtry...
W dniu 2013-08-15 22:14, WOJO pisze:
[...]

Chodzi艂o o drog臋 opi艂k贸w z pompy do filtra, a nie to, z czego powstaj膮. :)

Data: 2013-08-15 23:32:03
Autor: ToMasz
tanie filtry drogie filtry...
W dniu 15.08.2013 23:06, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
[...]

chodzi o to, 偶e jutro mam kupi膰 filtr. nie 偶ebym sie s臋pi艂 na 5-7 dych, ale jak ju偶 kas臋 wydaje to wola艂bym na co艣 porz膮dnego. knechta a ni bosha nie kupie, bo na ju偶 niema.
ToMasz

Data: 2013-08-16 00:10:44
Autor: Lewis
tanie filtry drogie filtry...
W dniu 2013-08-15 23:32, ToMasz pisze:
[...]

Kupuj cokolwiek, jak pompa pyli opi艂kami to ju偶 jej szeregowo 10 knecht贸w nie pomo偶e.

Lewis

Data: 2013-08-15 14:21:37
Autor: megrimsNO@interia.pl
tanie filtry drogie filtry...
On 08/15/2013 11:39 AM, BartekK wrote:
[...]

Aj tam. Mnie si臋 zda偶y艂o spali膰 powy偶ej litra na minute jazdy.

Data: 2013-08-15 23:36:35
Autor: BartekK
tanie filtry drogie filtry...
W dniu 2013-08-15 14:21, megrimsNO@interia.pl pisze:
[...]
Jak masz spalanie litr na minut臋, to masz odpowiednio wydajn膮 pomp臋 paliwa, odpowiednio grubsze w臋偶e, i nie zastanawiasz si臋, czy aby filtr za 19z艂 nie jest za drogi ;)

--
| Bart艂omiej Ku藕niewski

tanie filtry drogie filtry...