tanie filtry foto

Data: 2015-07-09 19:34:39
Autor: Titus Atomicus
tanie filtry foto
Witam,
Co sadzicie o tanich chinskich filtrach 'selco':
http://allegro.pl/filtr-uv-ultrafioletowy-86mm-86-mm-marki-selco-wwa-i550
0730365.html
Ktos tego uzywal?
O, na przyklad: http://allegro.pl/filtr-uv-ultrafioletowy-86mm-86-mm-marki-selco-wwa-i550
0730365.html
10zl
Warto kupic (do taniego kitowego obiektywu Olympusa PEN), czy raczej trzymac sie od 'selco' z daleka?
Zamiast tego moze lepiej najtansza Hoya za 30zl?
btw - nie ma juz Hoyi zielonej  - teraz podstawowa jest seria szara...
--
TA

Data: 2015-07-09 20:48:07
Autor: Titus Atomicus
tanie filtry foto
In article <Titus_Atomicus-D26D55.19343909072015@node2.news.atman.pl>,

O, na przyklad: http://allegro.pl/filtr-uv-ultrafioletowy-86mm-86-mm-marki-selco-wwa-i550
0730365.html
10zl
Sorry, ten jest za 10zl:
http://allegro.pl/filtr-uv-ultrafioletowy-46mm-46-mm-marki-selco-wwa-i550
1179035.html
--
TA

Data: 2015-07-14 18:44:54
Autor: Gotfryd Smolik news
tanie filtry foto
On Thu, 9 Jul 2015, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

Zamiast tego moze lepiej najtansza Hoya za 30zl?

  Patrz na powłoki.
  Z bezpowłokowym wiele nie pofotografujesz, chyba że celem są
właśnie wszelakie flary :)
  On ma być "ochronny"?
  Bo po co Ci inaczej UV?
  Jeśli tak, to potrzebny byłby "zawsze".
  A to stoi w sprzeczności z wersją że można stosować "niekiedy".
  Filtry wypukłe w ogóle zniknęły z ofert (powiedzmy nie były widziane
dawno), a płaskie zawsze (w warunkach "punktowe światła w kadrze")
dają okazję do rozpoznawalnych flar, czarna Hoya też :) (choć to
może nie górna półka, ale Tiffena ani Schneidera przecież nie
kupisz).

  Jestem skłonny się zgodzić, że do kitowego obiektywu nie ma sensu
(dobry filtr będzie droższy :>), oczywiście zawsze jest kwestia
prawdopodobieństwa uszkodzenia. Ale ono RACZEJ jest małe.
  Uszkodzenie obiektywu jest większym problemem w kompaktach
(zepsuty niedemontowalny obiektyw oznacza naprawę aparatu).

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-07-22 04:45:32
Autor: Titus Atomicus
tanie filtry foto
In article <Pine.WNT.4.64.1507141822530.1996@quad>,
 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

> [...]

> Zamiast tego moze lepiej najtansza Hoya za 30zl?

  Patrz na powłoki.
  Z bezpowłokowym wiele nie pofotografujesz, chyba że celem są
Ale o cala zlotowke drozej, niz Selco bez powlok jest Tian-ya z powlokami:
http://eltec.pl/search/filtr+uv+58+mm/Filtr-ultrafioletowy-UV-58mm-TIAN-Y
A.html

  On ma być "ochronny"?
  Bo po co Ci inaczej UV?
  Jeśli tak, to potrzebny byłby "zawsze".
Ano ochronny.

[...]

Sadze jednak ze wieksze jest prawdopodobienstwo uszkodzenia obiektywu w kompaktach. Obiektyw jest jeden (nie zmienia sie obiektywow) i do tego z reguly sie chowa przy wylaczaniu aparatu.
--
TA

Data: 2015-07-22 23:50:37
Autor: Gotfryd Smolik news
tanie filtry foto
On Wed, 22 Jul 2015, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

[...]

Sadze jednak

  Dlaczego "jednak"?
  Wygląda jakbyś miał zamiar polemizować z którymś elementem
cytatu :D a to co piszesz jest ortogonalne z moją uwagą,
zaś wniosek podnosi wniosek poprzedni do kwadratu ;)

ze wieksze jest prawdopodobienstwo uszkodzenia obiektywu
w kompaktach.

  Co jedynie pogłębia tezę o której piszę wyżej - sens
jest "ochronnie" traktować kompakta. Kita... średnio.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-07-25 02:39:46
Autor: Titus Atomicus
tanie filtry foto
In article <Pine.WNT.4.64.1507222347480.1592@quad>,
> [...]

> w kompaktach.

  Co jedynie pogłębia tezę o której piszę wyżej - sens
jest "ochronnie" traktować kompakta. Kita... średnio.

Pardon moi.
Blad edycji.
Sadze ze mimo, ze skutki uszkodzenia obiektywu w kompakcie sa istotnie bardziej drastyczne (ze wzgledu na niewymiennosc obiektywow), TO JEDNAK prawdopodobienstwo uszkodzenia obiektywu w kompaktach jest MNIEJSZE niz w lustrzankach (z powodow, ktore wymienilem).
--
TA

tanie filtry foto