tanie granie - co kupić?

Data: 2015-10-17 21:57:24
Autor: zhbick
tanie granie - co kupić?
Stanąłem przed potrzebą modernizacji peceta pod kątem w miarę komfortowego pogrania w nowsze tytuły. Monitor mam 1600x1200.
Jaki używany zestaw: czterordzeniowy CPU+płyta+8GB DDR3 cechuje się korzystnym współczynnikiem wydajność/cena?

Obecnie w obudowie siedzi C2D E8400 @3,8 na najprostszej płycie socket 775 z chipsetem G31 i 4GB DDR2 i to chciałbym zmienić.
Wiedźmin 3 działa na średnich ustawieniach ~35 fps ale często zdarzają się ostre spadki liczby klatek i zawieszki z braku RAM.
Karta graf. zostaje (GTX 750 Ti 2GB), miło by było, gdyby został też zasilacz (Tagan 380W, dawniej dawał radę z dosyć prądożerną kartą 8800 GTS).

Czego szukać, jakieś najstarsze i5 będzie opłacalnym wyborem?

Data: 2015-10-17 20:47:05
Autor: januszek
tanie granie - co kupić?
zhbick napisa?(a):

[...]

Czego szukać, jakieś najstarsze i5 będzie opłacalnym wyborem?

i5-750, 8GB ram i GTX950 - zmiescisz sie w 1500 zl.

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2015-10-17 22:30:22
Autor: Przemysław Ryk
tanie granie - co kupić?
Dnia Sat, 17 Oct 2015 21:57:24 +0200, zhbick napisał(a):

[...]

Zerknij sobie na PClab - tam robili testy wydajnościowe pod kątem Wiedźmina.

[ You only have to understand something if it needs an explanation.        ]
[                             ("House M.D. 5e01 Dying Changes Everything") ]

Data: 2015-10-18 09:25:02
Autor: ToMasz
tanie granie - co kupić?
[...]
skąd wiesz, że spadki powoduje brak pamięci? W Twoim przypadku dołożenie pamięci to najtańsze rozwiązanie.
Karta graf. zostaje (GTX 750 Ti 2GB),
taka karta do wiedzmina TRZY? Ona jest słabsza niż ta zalecana w minimalnej konfiguracji!!!

Czego szukać, jakieś najstarsze i5 będzie opłacalnym wyborem?
Odpowiedź na Twoje pytanie trudno jest otrzymać, bo w połowie zależy ona od aktualnych cen na allegro (albo w sklepach)
na stronie PassMark możesz sprawdzić jaką wydajność ma Twój procesor. Podpowiadam że jeśli nowy będzie _tylko_ dwa razy szybszy, to (bez testów) raczej nie zauważysz przyrostu mocy obliczeniowej. Twój procek ma w przybliżeniu 2.2tyś punków wspomniany niżej i5 750 - 3.7tyś punktów. marnie jak na zmianę kompa z powodu "bycia za wolnym" (chyba że cd2 nie nadaje się do wiedzmina a i5 tak).
Musisz sobie usiąść przed allegro, popatrzeć co jest dostępne, popatrzeć jak wypada w testach i wybrać. Nie trzymaj się kurczowo przy intelu, jeśli nie celujesz w górną półkę. Grafikę masz dobrą, ale za słabą do Wiedzmina3, wiec może lepiej byłoby sprzedać całego kompa i kupić całego nowego? Polecam modele poleasingowe. czasami można kupić całego kompa w cenie niewiele wyższej niż jego procek na półce w sklepie.
tu masz kompa za 800zł którego procesor "wykręca" 5.3tyś punktów. do tego Twoja stara karta, obudowa i zasilacz. Wtedy się przekonasz czy Ti750 daje radę czy nie :)
http://allegro.pl/dell-t3500-w3530-6gb-250-quadro-2000-dvdrw-win7-i5726337561.html

ToMasz

Data: 2015-10-18 09:46:35
Autor: zhbick
tanie granie - co kupić?

Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mvvhcf$4q5$1@dont-email.me...

skąd wiesz, że spadki powoduje brak pamięci?

stąd, że w takich chwilach HDD mocno rzeźbi

W Twoim przypadku dołożenie pamięci to najtańsze rozwiązanie.

Jak napisałem w głównym poście, płyta jest na chipsecie G31. Obsługuje on max 4GB pamięci i tyle mam, więc nie da się dołożyć.

Karta graf. zostaje (GTX 750 Ti 2GB),
taka karta do wiedzmina TRZY? Ona jest słabsza niż ta zalecana w minimalnej konfiguracji!!!

hmm..

[...]

płyty z poleasingowca nie włożę do zwykłej budy ani nie zasilę standardowym zasilaczem, bo ma inny rozmiar wtyczki 24 pin

Data: 2015-10-18 10:07:39
Autor: ToMasz
tanie granie - co kupić?

płyty z poleasingowca nie włożę do zwykłej budy ani nie zasilę
standardowym zasilaczem, bo ma inny rozmiar wtyczki 24 pin
1 co nie przeszkadza aby wymienić całego kompa
2 dowiedz się u sprzedawcy jaki jest zasilacz jaka wtyczka
3 miesąc temu kupiłem poleasingowego della vostro 460, ma standardową wtyczkę zasliacza
4 o jakiej kwocie pieniędzy rozmawiamy?

ToMasz

Data: 2015-10-18 10:20:13
Autor: miab
tanie granie - co kupić?
W dniu 2015-10-18 o 10:07, ToMasz pisze:

[...]

Chciałeś zachować z poprzedniego komputera kabel zasilania?

miab

Data: 2015-10-18 10:45:34
Autor: zhbick
tanie granie - co kupić?

Użytkownik "miab"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:562356b1$0$672$65785112@news.neostrada.pl...

Chciałeś zachować z poprzedniego komputera kabel zasilania?

Nie.

Rozumiem, że Twoja ironia sugeruje, iż dysk 1TB Samsung F3, karta GTX 750 Ti 2GB, napęd DVD i obudowa z zasilaczem do nowszego się nie nada? :)
Pytałem o tani upgrade, czyli CPU z płytą i pamięcią, ale widzę, że zaraz dojdziemy do konieczności wydania 6k PLN.

Data: 2015-10-18 10:53:56
Autor: zhbick
tanie granie - co kupić?

Zauważ, że zostawienie tych podzespołów pozwala na zaoszczędzenie kilkuset zł: 500 karta graf, 100 zł HDD, 150 zł obudowa z zasilaczem i DVD.

Data: 2015-10-18 11:44:39
Autor: ToMasz
tanie granie - co kupić?
W dniu 18.10.2015 o 10:45, zhbick pisze:

Użytkownik "miab"  napisał w wiadomości grup

Chciałeś zachować z poprzedniego komputera kabel zasilania?

Nie.

Rozumiem, że Twoja ironia sugeruje,
jemu chyba chodziło że niby kabel zasilający jest inny, a nie wtyczka na płycie głównej.

iż dysk 1TB Samsung F3, karta GTX
750 Ti 2GB, napęd DVD i obudowa z zasilaczem do nowszego się nie nada? :)
a właśnie. ile byś "dostał" za swojego kompa? Realnie!
ToMasz

Data: 2015-10-18 12:33:06
Autor: miab
tanie granie - co kupić?
W dniu 2015-10-18 o 11:44, ToMasz pisze:
[...]

Zgadza się myślałem ze może kabel kolekcjonerski, albo o wartości pamiątkowo-sentymentalnej, albo voodoo kabel. :)

miab

Data: 2015-10-18 12:51:26
Autor: miab
tanie granie - co kupić?
W dniu 2015-10-18 o 12:33, miab pisze:
[...]

http://audiovoodoo.org/wykondycjonuj-sobie-prad/

miab

Data: 2015-10-18 17:41:30
Autor: miab
tanie granie - co kupić?
[...]

http://voodoocable.net/product/mojo-powercord/

miab

Data: 2015-10-18 17:44:08
Autor: miab
tanie granie - co kupić?
[...]

http://www.thecableco.com/Catalog/Power-Cables

miab

Data: 2015-10-18 10:20:21
Autor: zhbick
tanie granie - co kupić?

Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mvvjsc$c31$1@dont-email.me...

4 o jakiej kwocie pieniędzy rozmawiamy?

powiedzmy, że 1k PLN na płytę z procesorem i pamięcią, plus to, ewentualnie można mieć ze sprzedaży C2D

Data: 2015-10-18 13:57:29
Autor: Podmiot Liryczny
tanie granie - co kupić?
W dniu 2015-10-18 o 09:46, zhbick pisze:

płyty z poleasingowca nie włożę do zwykłej budy

A po co ci zwykła buda? Te wszystkie desktopowe delle, lenovo i hp mają całkiem fajne i masywne obudowy a do większości z nich wejdzie gtx 750, która jest zwykle krótka i dość wąska.

> ani nie zasilę
> standardowym zasilaczem, bo ma inny rozmiar wtyczki 24 pin

A po co zmieniać zasilacz? Gtx 750 pociągnie zasilacz 300 W a w większości poleasingowców siedzą zasilacze o rzetelnie podanych parametrach.

LP

Data: 2015-10-18 15:46:56
Autor: zhbick
tanie granie - co kupić?

Użytkownik "Podmiot Liryczny"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n001fh$m0r$1@node2.news.atman.pl...

A po co ci zwykła buda?
[..]
A po co zmieniać zasilacz?

logika podpowiada, że za daną kwotę lepiej kupić CPU+mobo+RAM (będzie to wydajniejsze) niż całą jednostkę centralną.

Data: 2015-10-18 09:44:36
Autor: suryga
tanie granie - co kupić?
logika podpowiada, że za daną kwotę lepiej kupić CPU+mobo+RAM (będzie to wydajniejsze) niż całą jednostkę centralną.

Logika logiką
ALe życie mnie nauczyło przeliczyć i sprawdzić

Data: 2015-10-18 19:21:27
Autor: zhbick
tanie granie - co kupić?

Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cdfd0b4d-345d-43a3-809f-51a5423ade08@googlegroups.com...

ALe życie mnie nauczyło przeliczyć i sprawdzić

przeliczenie sugeruje, by wziąć i5 Haswell Refresh, coś na H81 i 8 GB DDR3 za 1100 zł

Data: 2015-10-18 19:59:06
Autor: ToMasz
tanie granie - co kupić?
W dniu 18.10.2015 o 19:21, zhbick pisze:

Użytkownik  napisał w wiadomości grup

ALe życie mnie nauczyło przeliczyć i sprawdzić

przeliczenie sugeruje, by wziąć i5 Haswell Refresh, coś na H81 i 8 GB
DDR3 za 1100 zł

znaczy płytę procek i ram? Czyli grafa stara? Ja za 1200 z transportem kupiłem dela vostro460 z i7 2600(cały komp, ale grafa marna). i5 ma ponad 6 tyś, mój i7ponad 8 tyś. pozatym mam całego kompa, znaczy przełożyłem, płytę z prockiem i pamięcią do starej obudowy, a w pudle della phenom pojechał :)

ToMasz
PS teraz nie widzę aukcji z takim kompem jak kupiłem. jak Ci zależy to dam Ci namiar na sprzedawcę z faktury.

Data: 2015-10-18 23:24:10
Autor: zhbick
tanie granie - co kupić?
Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n00mhb$a53$1@dont-email.me...

znaczy płytę procek i ram? Czyli grafa stara? Ja za 1200 z transportem
kupiłem dela vostro460 z i7 2600(cały komp, ale grafa marna).

Dokładnie tak.

Data: 2015-10-18 23:52:57
Autor: Tasiorsa
tanie granie - co kupić?
W dniu 2015-10-17 o 21:57, zhbick pisze:
Jaki używany zestaw: czterordzeniowy CPU+płyta+8GB DDR3 cechuje się
Ja bym kupil to http://is.gd/2vRMrY + http://is.gd/XqLF6e
I masz naprawde fajny i wydajny zestaw za 800 zl. Zasilacz, dysk, grafa, obudowa, DVDRW zostaje zz C2D

Krzysiek aka Tasiorsa

tanie granie - co kupić?