tanie kola

Data: 2014-10-18 05:56:08
Autor: Titus Atomicus
tanie kola
Witam,
Wlasnie po 6 latach (czy jakos tak) pekla mi (wzdluznie) obrecz w 'holendrze'. Obrecz byly z tych najtanszych, m-ki kross, wiec nic dziwnego.
CZy te kola za 30-40 zl na allegro to atrapy czy do miejskiego sie nadaja? Chce tylko zeby to kolo bylo 'stozkowe' i czarne (bo mi pasuje do calosci)
Tylne kolo zamienilem kiedys z 'krossa' na 'x-rims eXtreme', ale rozumiem, ze to tez taki noname.
A, i jak sie fachowo nazywaja piasty z takimi srubami w miejscu szybkozamykaczy?
--
TA

Data: 2014-10-18 01:39:34
Autor: Ignac
tanie kola
W dniu sobota, 18 października 2014 05:56:08 UTC+2 użytkownik Titus_A....@somewhere.in.the.world napisał:

Wlasnie po 6 latach (czy jakos tak) pekla mi (wzdluznie) obrecz...
No to dowiedzieliśmy się jaki masz rozmiar obręczy,czy typ piasty.
Jeśli stara obręcz była dostatecznie sztywna to nie kupuj obręczy/koła
o profilu niższym od niej.Na allgro często nie podają wysokości profilu,
ale można o to zapytać-nie niższe niż 21 mm.Oto przykładowe kółka:
http://allegro.pl/kolo-28-tyl-stars-circle-stozek-czarne-wolnobieg-i4637297463.html http://allegro.pl/kolo-tylne-tyl-mtb-28-kross-kaseta-wzmacniane-i4674967391..html

Data: 2014-10-18 13:23:51
Autor: Titus Atomicus
tanie kola
In article <ddbcb3d2-7256-49cf-8794-9c025d7b184a@googlegroups.com>,
 Ignac <smak870221@gmail.com> wrote:

W dniu sobota, 18 października 2014 05:56:08 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:
 > Wlasnie po 6 latach (czy jakos tak) pekla mi (wzdluznie) obrecz... No to dowiedzieliśmy się jaki masz rozmiar obręczy,czy typ piasty.
Faktycznie, nie dopowiedzialem.
26 cali
A z tym typem piasty - nie wiem co powiedziec. Tam sa takie sruby, jak w starych rowerach, np. polskich skladakach.
Kolo przednie.
Tylko nie mowcie ze trzeba kupowac wszystko osobno i zaplatac.

Jeśli stara obręcz była dostatecznie sztywna to nie kupuj obręczy/koła
o profilu niższym od niej.

No, wlasnie nie byla sztywna, to byl wyjatkowy badziew.
Tyl wymienilem na 'stozkowego' noname juz jakis czs temu.
--
TA

Data: 2014-10-18 09:49:37
Autor: Ignac
tanie kola
W dniu sobota, 18 października 2014 13:23:51 UTC+2 użytkownik Titus_A....@somewhere.in.the.world napisał:

26 cali
Kolo przednie.
Szerokość zewnętrzna nowej obręczy powinna być identyczna jak starej.
We wszystkich poniżej są piasty alu,ale w pierwszej jest Joytech.
Ponadto wybrałem takie ze średnim i wysokim stożkiem,ze względu na estetykę roweru nie powinno być zbyt dużej różnicy stożków między
kołami,tylnym starym i przednim nowym,bo to źle wygląda(różnica 5-10 mm).
Ja zawsze kupuję komplet kół plus obręcze zapasowe,więc nie mam z tym problemu Musisz w tym celu pomierzyć stożek starej obręczy.Oto przykładowe koła:
http://allegro.pl/kolo-26-przod-stars-circle-stozek-alu-wzmacniane-i4681019576.html
http://allegro.pl/kolo-przednie-26-stozek-samson-i4634538333.html
http://allegro.pl/31983-kolo-przod-26-aluminiowe-stozkowe-i4648769757.html
http://allegro.pl/kolo-26-przednie-aluminiowe-stozek-czarne-i4634571809.html
Po zamontowaniu,najistotniejsza jest oczywiście regulacja piasty.

Data: 2014-10-19 02:02:27
Autor: Titus Atomicus
tanie kola
Ignac, co ty zrobles ze cie nie widac????
Podejrzalem cie przez google.
Dzieki za konkretne namiary.
Napisz jeszcze o co chodzi z tym joytechem??? Rozumiem, ze troche lepsze, ale czy rzeczywiscie warto doplacac? To nie na wycieczki, tylko na miasto (po kraweznikach nie jezdze).
No i dlaczego piszesz, ze szerokosc nowej obreczy nie powinna byc inna niz starej?
--
TA

Data: 2014-10-19 11:12:50
Autor: Ignac
tanie kola
W dniu niedziela, 19 października 2014 02:02:27 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:
Ignac, co ty zrobles ze cie nie widac????
Podaj mi adres serwera do konfiguracji tego Thunderbirda
Podejrzalem cie przez google.
Dobrze podejrzewasz,spróbuj tu:http://pl.rec.rowery.narkive.com/
Dzieki za konkretne namiary.
Wybirz te które Ci najbardziej pasaują,wizualnie,geometrycznie i cenowo..
Napisz jeszcze o co chodzi z tym joytechem??? Rozumiem, ze troche lepsze, ale czy rzeczywiscie warto doplacac? To nie na wycieczki, tylko na miasto (po kraweznikach nie jezdze).
To sobie odpowiedziałeś
No i dlaczego piszesz, ze szerokosc nowej obreczy nie powinna byc inna niz starej?
Bo to wizualnie źle wydląda.Przy węższych krzywo się układają dzwignie V-b,
a przy za szerokich mogą nawet być problemy z założeniem klocków hamulcowych.

Data: 2014-11-17 00:16:12
Autor: Titus Atomicus
tanie kola
In article <752547db-7dab-406f-9c18-c16fa4090dea@googlegroups.com>,
> [...]

> Ignac, co ty zrobles ze cie nie widac????
Podaj mi adres serwera do konfiguracji tego Thunderbirda
Dobrze podejrzewasz,spróbuj tu:http://pl.rec.rowery.narkive.com/ > Dzieki za konkretne namiary.
Wybirz te które Ci najbardziej pasaują,wizualnie,geometrycznie i cenowo. > Napisz jeszcze o co chodzi z tym joytechem??? Rozumiem, ze troche > > lepsze, ale czy rzeczywiscie warto doplacac? To nie na wycieczki, tylko > > na miasto (po kraweznikach nie jezdze).
To sobie odpowiedziałeś
> [...]
a przy za szerokich mogą nawet być problemy z założeniem klocków hamulcowych.

Ostatecznie kupilem jakas drozyzne. Znaczy, dalem 61zl za kolo na piascie Guli (sprzedawca twierdzil ze to ta sama klasa, co joytech).
 Opaska w cenie.
Odbior wlasny wiec zaoszczedzilem 15zl.
--
TA

Data: 2014-10-20 00:42:50
Autor: rmikke
tanie kola
W dniu niedziela, 19 października 2014 02:02:27 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:
Ignac, co ty zrobles ze cie nie widac????

Sprawdzałeś w KF?

BPNMSP

Data: 2014-10-18 09:13:22
Autor: ToMasz
tanie kola

nadaja? Chce tylko zeby to kolo bylo 'stozkowe' i czarne (bo mi pasuje
do calosci)
remerks, 60-70zł z piastą pod wolnobieg

A, i jak sie fachowo nazywaja piasty z takimi srubami w miejscu
szybkozamykaczy?
Śrubki czy nakrętki?
ToMasz

Data: 2014-10-18 13:16:38
Autor: Titus Atomicus
tanie kola
In article <m1t3ue$nbq$1@dont-email.me>,
 ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote:

> nadaja? Chce tylko zeby to kolo bylo 'stozkowe' i czarne (bo mi pasuje
> do calosci)
remerks, 60-70zł z piastą pod wolnobieg
Ale mi chodzilo o przednie.

> A, i jak sie fachowo nazywaja piasty z takimi srubami w miejscu
> szybkozamykaczy?
Śrubki czy nakrętki?

Sruby, fi 8 chyba.
--