tanie tablety z Androidem wykoszą drogie smartfony?

Data: 2012-07-15 21:41:31
Autor: boxfish
tanie tablety z Androidem wykoszą drogie smartfony?
W dniu 2012-07-15 15:52, Yerine Ictimai pisze:
Ostatnio sporo jest tanich tabletów w sklepach typu "Media*cośtam",
np. firm Manta, LG mozna kupić za 200-600 PLN. Pytanie, czy to nie
lepsze niż Smartfony?

Sprawdź, te tablety zazwyczaj mają rezystancyjny ekran, słaby procesor, brak modemu 3g etc etc. Za porównywalny z takim SGS II tablet zapłacisz ponad 1000 zł.

Ostatnio zastanawiałem się na Nexusem i po kiego czorta mi tablet bez modemu 3G ? w domu po wifi ? to wole lapka.

Data: 2012-07-15 22:05:06
Autor: ToMasz
W dniu 15.07.2012 21:41, boxfish pisze:
[...]

też się skłaniam ku tej opinii. Telefony dotykowe mają pewne zalety i worek wad. Pytałem znajomych po co im telefony dotykowe bez systemu, bez internetu? Moda. Na klawiaturze napiszę takego emaila wieeeele szybciej niż na ekranie dotykowym (dyktowanie działa, ale przy długich tekstach za dużo korekt), więc po co mi komputer (tablet) z dotykiem? Telefon to co innego.
Jednak podobnie jak z telefonami z 3 zdania, ludzie pędzą kupić tablet, a co z nim zrobią? nieważne, fajny jest.

ToMasz

Data: 2012-07-16 01:18:43
Autor: Yerine Ictimai
On 15 Lip, 21:41, boxfish <cic...@gazeta.pl> wrote:
Sprawdź, te tablety zazwyczaj mają rezystancyjny ekran, słaby procesor,
brak modemu 3g etc etc.

Jasne, ale te za 600 zł mają już wszystko, w tym pojemnościowy ekran
1000x600.
Jednak i tak te tańsze do samego Internetu spokojnie sa ok, znacznie
wygodniej się na nich CZYTA niż na smartfonach 6x droższych!
Po prostu sprawa wielkości ekranu i basta!

Ostatnio zastanawiałem się na Nexusem i po kiego czorta mi tablet bez
modemu 3G ? w domu po wifi ? to wole lapka.

Te za około 600zł mają 3G.

Data: 2012-07-16 09:05:58
Autor: Michal Tyrala
On Mon, 16 Jul 2012 01:18:43 -0700 (PDT), Yerine Ictimai wrote:
 Jednak i tak te tańsze do samego Internetu spokojnie sa ok, znacznie
 wygodniej się na nich CZYTA niż na smartfonach 6x droższych!
 Po prostu sprawa wielkości ekranu i basta!

Czyta się na e-inku. I bynajmniej nie ze wzgledu na wielkosc ekranu.
O ile się go ma przy sobie, bo jednak wielkosc ekranu...

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2012-07-16 12:10:57
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 16 Jul 2012 09:05:58 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

Czyta się na e-inku. I bynajmniej nie ze wzgledu na wielkosc ekranu.
O ile się go ma przy sobie, bo jednak wielkosc ekranu...

Zależy co się czyta. Książki bezapelacyjnie tak (choć nie wszystkie).
Czasopisma już niespecjalnie. Jakieś dokumentacje też lepiej na tablecie,
zwłaszcza jak:
a. mają sporo ilustracji, zwłaszcza barwnych
b. oryginał jest dostepny w postaci pdf, a tekst jest np. wielokolumnowy z
rozbudowanym formatowaniem itp.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"i zrozumiesz iz BT to takie chodzenie pieszo na drugi koniec miasta po

Data: 2012-07-16 12:55:17
Autor: Marx
On 16.07.2012 11:05, Michal Tyrala wrote:
[...]

zależy co się czyta. Książki - jak najbardziej. Ale strony www, czy fora - tu niestety Kindle nie daje rady
Marx

Data: 2012-07-16 11:25:11
Autor: Michal Tyrala
On Mon, 16 Jul 2012 12:55:17 +0200, Marx wrote:

> Czyta się na e-inku. I bynajmniej nie ze wzgledu na wielkosc ekranu.
> O ile się go ma przy sobie, bo jednak wielkosc ekranu...

 zależy co się czyta. Książki - jak najbardziej.

Gazety, RSSy, etc tez.

 Ale strony www, czy fora - tu niestety Kindle nie daje rady

Owszem, browser Kindle's jest mocno awaryjny. Ja widze w zyciu szarosci, ale poprzedni post mial odpowiadac poziomem
postowi przedpiscy ;)

Data: 2012-07-16 10:15:33
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 16 Jul 2012 01:18:43 -0700 (PDT), Yerine Ictimai napisał(a):

[...]

Okulary powiększające kosztują kilkadziesiąt złotych.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"PC sa nikomu do niczego nie potrzbne tak jak dzisiaj nikt nie potrzebuje

Data: 2012-07-16 02:33:15
Autor: Yerine Ictimai
On 16 Lip, 11:15, Waldek Godel <nos...@youreholdingitwrong.org> wrote:
> [...]
> Po prostu sprawa wielkości ekranu i basta!

Okulary powiększające kosztują kilkadziesiąt złotych.

Ale są niepraktyczne, i bardziej kłopotliwe niz zwarty solidny malutki
tablet, który jeszcze dodatkowo mozna wykorzystac np. jako tackę do 2
kieliszków :)

Data: 2012-07-16 10:43:07
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 16 Jul 2012 02:33:15 -0700 (PDT), Yerine Ictimai napisał(a):

[...]

Są wciąż sporo mniejsze niż najmniejszy tablet. I kosztują ułamek ceny.
Włożone w zgrabne etui będa mieć rozmiary dumbfona.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"I po co znów robisz z siebie idiote anonimowy trolu" - Paweł "robbo"

Data: 2012-07-16 10:51:06
Autor: J.F
Użytkownik "Yerine Ictimai"  napisał w wiadomości grup
[...]

A ten pojemnosciowy ekran to taka wielka zaleta ?
Owszem - "zooma" dwoma palcami robi sie przyjemnie, ale poza tym cos jeszcze ?

J.

Data: 2012-07-16 02:03:38
Autor: Yerine Ictimai
On 16 Lip, 10:51, "J.F" <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
A ten pojemnosciowy ekran to taka wielka zaleta ?
Owszem - "zooma" dwoma palcami robi sie przyjemnie, ale poza tym cos
jeszcze ?

Ja tam nie wiem, ktos na tym forum pisał już, że rezystywne się
zużywają mechanicznie od ciągłego dzierkania ich rysikiem, ale nie
wiem ile w tym prawdy. Pojemnościowe mają mniejszą precyzję ale
rzeczywiście ekran jako taki jest mechanicznie niewrażliwy, jak szkło
jest dobre to mechanicznie mozesz to traktowac jak kazdą inną ściankę
tego tableta. Rezystywny by się pewnie uszkodził od jakiegoś
kanciastego uderzenia, a przynajmniej lokalnie stracił czułość (co
przy tak duzym ekranie już robi problem). Pojemnościowy najwyżej zyska
wtedy malutkie zadrapanie na szkle, i tak niewidoczne przy włączonym
ekranie...

Data: 2012-07-16 11:13:07
Autor: Chris
tanie tablety z Androidem wykoszą drogie smartfony?
Yerine Ictimai nabazgrał(a):

Pokaż ... bo nie widzę takich ...

Data: 2012-07-16 22:45:47
Autor: Hinek
tanie tablety z Androidem wykoszą drogie smartfony?
Użytkownik "Yerine Ictimai" <yerine.ictimai@gmail.com> napisał

Te za około 600zł mają 3G.

Podaj konkretny przykład. Chętnie bym sobie kupił.

--
Hinek

Data: 2012-07-16 23:08:58
Autor: Hinek
tanie tablety z Androidem wykoszą drogie smartfony?
A co tam....dam 1000. Gdzie taki dostanę?
:]

--
Hinek

Data: 2012-07-16 23:40:25
Autor: Trybun
W dniu 2012-07-16 23:08, Hinek pisze:
A co tam....dam 1000. Gdzie taki dostanę?
:]

W Komputroniku dostaniesz Mantę za niecałe osiem stówek

http://www.komputronik.pl/product/156944/Komputery/Tablety/Manta_MID07_PowerTab_GPS_3G_Mapa_Polski.html

Data: 2012-07-17 09:14:47
Autor: Yerine Ictimai
On 16 Lip, 22:45, "Hinek" <hinek....@tlen.pl> wrote:
Użytkownik "Yerine Ictimai" <yerine.icti...@gmail.com> napisał

>Te za około 600zł mają 3G.

Podaj konkretny przykład. Chętnie bym sobie kupił.

przecież kolega już podał:
 http://www.tions.pl/huawei-s7-internet-tablet-3g

jeszcze poszukam innych o rozdzielczości 1060x800 (nawet kosztem 3G)

Data: 2012-07-18 09:13:02
Autor: Trybun
W dniu 2012-07-17 18:14, Yerine Ictimai pisze:
[...]

Mój to s7 slim, czyli następca tego z linku. Ma więcej pamięci, szybszy procesor, nowszy system itd.

Znajdziesz takie, choćby w Komputroniku.

Data: 2012-07-18 14:27:27
Autor: Hinek
tanie tablety z Androidem wykoszą drogie smartfony?
Użytkownik "Trybun" <rg@yachoo.com> napisał

Mój to s7 slim, czyli następca tego z linku. Ma więcej pamięci, szybszy procesor, nowszy system itd.

Znajdziesz takie, choćby w Komputroniku.

Faktycznie znalazłem :) Szkoda tylko że to z Androidem z
serii 2**. Ale dobre i to.

--
Hinek

Data: 2012-07-19 20:17:39
Autor: Trybun
W dniu 2012-07-18 14:27, Hinek pisze:
[...]

Minusem dodatkowo jest to że nie będzie już chyba możliwości zaktualizowania systemu. Choć jest on wyposażony w aplikację aktualizatora to producent chyba dał sobie już spokój ze wspieraniem tego modelu.. Na stronie Huawei są aktualizacje  do Android 3.1 i 4.0 dla nowszych o pół roku modeli, a o slims7 chyba zapomnieli.

Data: 2012-07-16 08:28:44
Autor: Chris
tanie tablety z Androidem wykoszą drogie smartfony?
boxfish nabazgrał(a):

[...]

Też tego nie rozumiem, idea tabletu dla mnie to mobilność z poręcznym dostępem do neta a to ma się tylko dzięki 3G , kupowanie tabletu tylko pod WiFi to masochizm .. :) choć znam jedną osobę co kupiła właśnietani tablet 10,1" i służy tylko do oglądania filmów, pogrania w czasie podróży bo sporo jeżdzi po polsce busami (busy mają WiFi więc nawet słaby net jest pod ręką) ale to niszowy rynej jak dla mnie.

Data: 2012-07-16 10:14:53
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 16 Jul 2012 08:28:44 +0200, Chris napisał(a):

Też tego nie rozumiem, idea tabletu dla mnie to mobilność z poręcznym dostępem do neta a to ma się tylko dzięki 3G , kupowanie tabletu tylko pod

Ale 3G można mieć też w postaci np. MiFi. Często wychodzi taniej niż
różnica cen tabletu 3G i bez 3G, w dodatku pozwala na lepszy odbiór, bo
mifi można umieścić wyżej albo przy oknie. W każdym razie z dala od
tłumiącego sygnał ciała człowieka.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Jakbys czytał uwazanie to JA NIE MAM iphone" - Paweł "robbo" Kamiński aka

Data: 2012-07-16 10:48:59
Autor: J.F
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup
[...]

No, mozna sobie jeszcze ksiazki na plazy poczytac, czy w gry pograc, mape wyswietlic, a na kwaterze pogode przez wifi sprawdzic, a w razie potrzeby ... skorzystac z internetu przez telefon. Tylko dobrze aby mial BT a nie tylko wifi, bo przez wifi to juz nie kazdy telefon potrafi udostepnic ..

J.

Data: 2012-07-16 11:08:33
Autor: Chris
tanie tablety z Androidem wykoszą drogie smartfony?
J.F nabazgrał(a):

[...]

90% tanich tabletów nie ma BT więc jako NAVI odpada ... do czytanie na plaży też kiepsko się spisuję ze względu na świecącą matrycę gdzie w słońcu nic nie widać ...

Data: 2012-07-16 12:53:04
Autor: Marx
On 16.07.2012 11:08, Chris wrote:
90% tanich tabletów nie ma BT więc jako NAVI odpada ... do czytanie na
plaży też kiepsko się spisuję ze względu na świecącą matrycę gdzie w
słońcu nic nie widać ...

akurat do Navi to możesz dopiąć GPS na USB, w aucie taka smycz nie przeszkadza, bo i tak masz smycz od zasilania
Marx

Data: 2012-07-16 12:22:45
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 16 Jul 2012 12:53:04 +0200, Marx napisał(a):

akurat do Navi to możesz dopiąć GPS na USB, w aucie taka smycz nie przeszkadza, bo i tak masz smycz od zasilania

Twierdzisz, że tanie tablety mają host USB? Serio? Które?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Szkoda ze zaden windows mobile nie odtworzy zdjecia z cyfrowki ... - Paweł

Data: 2012-07-17 09:12:53
Autor: Marx
On 16.07.2012 13:22, Waldek Godel wrote:
[...]

znajdź takiego co nie ma
Marx

Data: 2012-07-16 13:21:06
Autor: Chris
tanie tablety z Androidem wykoszą drogie smartfony?
Marx nabazgrał(a):

[...]

HUB USB  i  jedziemy,  GPS, Modem 3G, Flash z filami :) ale to już jak dla mnie traci poręczność czyli jedno urządzenie ..

tanie tablety z Androidem wykoszą drogie smartfony?