tanie tablety z Androidem wykoszą drogie smartfony?

Data: 2012-07-16 10:20:24
Autor: Marx
tanie tablety z Androidem wykoszą drogie smartfony?
Super tani tablet jest do dupy (Carrefour ma teraz taki za 200zł). A drogi firmowy tablet kosztuje tyle co smartfon.
Żaden z tanich tabletów nie ma modułu GSM, i prawie żaden nie ma GPS. Te najtańsze mają dotyk oporowy = masakra.
Bateria starcza na ok 3h używania.
Rozdzielczość słaba.

Chyba najlepiej z tych tańszych prezentuje się Ainol Aurora II. W cenie 550-800 (zależ gdzie się kupi) jest ekran IPS z w sensownej rozdzielczości, procek x2, GPU Mali, ICS.

Marx

Data: 2012-07-16 02:40:36
Autor: Yerine Ictimai
On 16 Lip, 10:20, Marx <acc.for.n...@gmail.com> wrote:

Chyba najlepiej z tych tańszych prezentuje się Ainol Aurora II. W cenie
550-800 (zależ gdzie się kupi) jest ekran IPS z w sensownej
rozdzielczości, procek x2, GPU Mali, ICS.

SERDECZNIE dziękuję za konkretny typ!!!!!!!
Jeżeli ktoś jeszcze może coś fajnego polecić to BARDZO proszę! :)
(Ponieważ w tym tygodniu chcę to załatwić jeszcze przed wczasami)

Data: 2012-07-16 10:44:28
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 16 Jul 2012 10:20:24 +0200, Marx napisał(a):

Chyba najlepiej z tych tańszych prezentuje się Ainol Aurora II. W cenie 550-800 (zależ gdzie się kupi) jest ekran IPS z w sensownej rozdzielczości, procek x2, GPU Mali, ICS.

Ale tyle kosztuje fabrycznie nowy HTC Flyer na wyprzedażach. Oraz
Blackberry Playbook.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Przeczytac pare ksiazek i nie trzeba byc trolem..." - Paweł "robbo"

Data: 2012-07-16 03:13:01
Autor: Yerine Ictimai
On 16 Lip, 11:44, Waldek Godel <nos...@youreholdingitwrong.org> wrote:
> [...]

> rozdzielczości, procek x2, GPU Mali, ICS.

Ale tyle kosztuje fabrycznie nowy HTC Flyer na wyprzedażach. Oraz

Również serdecznie dziękuję, czy uważasz że są lepsze i dlaczego?

Data: 2012-07-16 11:24:32
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 16 Jul 2012 03:13:01 -0700 (PDT), Yerine Ictimai napisał(a):

Również serdecznie dziękuję, czy uważasz że są lepsze i dlaczego?

Uważam, że są tak samo do niczego. --
Pozdrowienia, Waldek Godel
"PS3 nie zostało złamane NIGDY a kasy do ugrania na piractwie wiecej niz w
Cydii prawda? Wiec nie mow hoooop" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2012-07-16 03:40:55
Autor: Yerine Ictimai
On 16 Lip, 12:24, Waldek Godel <nos...@youreholdingitwrong.org> wrote:
Dnia Mon, 16 Jul 2012 03:13:01 -0700 (PDT), Yerine Ictimai napisał(a):

> Również serdecznie dziękuję, czy uważasz że są lepsze i dlaczego?

Uważam, że są tak samo do niczego.

Jak dla mnie to smartfony za 1500zł są do du...
Nic sie z nimi nie da robic, ani dzwonić bo za duże do noszenia w
kieszeni i przykładania takiej patelni do twarzy, a bateria trzyma
półtora dnia.
Ani do czytania internetu bo za mały wyświetlacz i szkoda oczu.
Taka bezuzyteczna zabawka której trzeba jeszcze pilnowac jak nie wiem
co, bo drogie toto, kruche, jak upadnie albo zamoczy się to JEDNA
PENSJA w tył!!!
Po prostu du... blada! Taki bajer dla bogatych idiotów.

Data: 2012-07-16 11:31:43
Autor: Michal Tyrala
On Mon, 16 Jul 2012 03:40:55 -0700 (PDT), Yerine Ictimai wrote:
 Po prostu du... blada! Taki bajer dla bogatych idiotów.

To, ze kupiles sobie cos niepotrzebnego, na co Cie srednio stac jest
chyba zbyt cienkim powodem, zeby leciec inwektywami.

plonk warning,
--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2012-07-16 06:07:10
Autor: Yerine Ictimai
On 16 Lip, 13:31, Michal Tyrala <wie...@bdm.com.pl> wrote:
> [...]

To, ze kupiles sobie cos niepotrzebnego, na co Cie srednio stac jest
chyba zbyt cienkim powodem, zeby leciec inwektywami.

Jejku, jaki wrażliwy! Pozwól cytować klasyka: "uderz w stół a nożyce
się odezwą" ;)

Data: 2012-07-16 14:08:57
Autor: Michal Tyrala
On Mon, 16 Jul 2012 06:07:10 -0700 (PDT), Yerine Ictimai wrote:
> [...]
>
> plonk warning,

 Jejku, jaki wrażliwy! Pozwól cytować klasyka: "uderz w stół a nożyce

Miszczu! To Ty kupiles za poltorej klocka gadzet bo Ci w reklamie kazali.
Takoż uwazasz, ze 8" jest male, a 4" duze.
Ale ja tego po imieniu nie nazywam, mimo iz korci.

Anyway, podyskutowalismy. Dobranoc.

Data: 2012-07-16 11:49:41
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 16 Jul 2012 03:40:55 -0700 (PDT), Yerine Ictimai napisał(a):

[...]

To samo tablety. I teraz idziesz na alledrogo, kupujesz sobie Nokię 3310, a internet
przeglądasz tylko na pececie z 24-calowym ekranem. I przestajesz wstrząsać powietrze bez sensu, pszemoląc w usenecie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
". Apple robi dokładnie to co mówi filozofia tej firmy"- Paweł "robbo"

Data: 2012-07-16 14:25:22
Autor: J.F
Użytkownik "Yerine Ictimai"  napisał w wiadomości grup
Jak dla mnie to smartfony za 1500zł są do du...
Nic sie z nimi nie da robic, ani dzwonić bo za duże do noszenia w
kieszeni i przykładania takiej patelni do twarzy,

Znajomy ma takie cos ... ekran nie wiem jaki, ale obudowa to tak 6-7" .... i to sie jeszcze daje uzywac. Wchodzi do kieszeni koszuli, mozna trzymac przy uchu.

a bateria trzyma półtora dnia.

Duza obudowa to tez duzo miejsca na baterie :-)

Ani do czytania internetu bo za mały wyświetlacz i szkoda oczu.

Lepiej na takim niz na 3" :-)

Taka bezuzyteczna zabawka której trzeba jeszcze pilnowac jak nie wiem
co, bo drogie toto, kruche, jak upadnie albo zamoczy się to JEDNA
PENSJA w tył!!!

No widzisz, i tu cie naprawde boli :-)
A jakby to bylo cwierc pensji ? :-)

J.

Data: 2012-07-16 06:14:18
Autor: Yerine Ictimai
On 16 Lip, 14:25, "J.F" <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

>Taka bezuzyteczna zabawka której trzeba jeszcze pilnowac jak nie wiem
>co, bo drogie toto, kruche, jak upadnie albo zamoczy się to JEDNA

Jedni chcą miec pracę ciekawą dla SAMOREALIZACJI a inni zaślepieni
wybierają rolę SZCZURÓW WYŚCIGOWYCH :P

Jeszcze zacytuję klasyka: "są kraje gdzie wstyd być biednym, ale są te
NIEUCZCIWE gdzie wstyd być bogatym"

BTW. wszyscy moi znajomi szykują się do emigracji, tylko dostaną
dyplom.
Pytanie: NIE "CZY" tylko KIEDY czmychną!
Tylko pozostanie TUSK z tą całą ARMIĄ URZĘDNIKÓW mianowanych przez
siebie jak na "liberała" przystało :))

Data: 2012-07-16 14:15:46
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 16 Jul 2012 06:14:18 -0700 (PDT), Yerine Ictimai napisał(a):

Pytanie: NIE "CZY" tylko KIEDY czmychną!
Tylko pozostanie TUSK z tą całą ARMIĄ URZĘDNIKÓW mianowanych przez
siebie jak na "liberała" przystało :))

Grupy ci sie pozajączkowały, wypad z tym politycznym szambem stąd.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"PC sa nikomu do niczego nie potrzbne tak jak dzisiaj nikt nie potrzebuje

Data: 2012-07-16 06:20:38
Autor: Yerine Ictimai
On 16 Lip, 15:15, Waldek Godel <nos...@youreholdingitwrong.org> wrote:
> [...]

> siebie jak na "liberała" przystało :))

Grupy ci sie pozajączkowały, wypad z tym politycznym szambem stąd.

ja tam mam gdzies, to juz nie polityka lecz SURVIVAL :)

Data: 2012-07-16 15:41:30
Autor: J.F
> [...]

No widzisz, i tu cie naprawde boli :-)
A jakby to bylo cwierc pensji ? :-)

Jedni chcą miec pracę ciekawą dla SAMOREALIZACJI a inni zaślepieni

Tak sie samorealizujesz, ze cie na telefon nie stac :-P

J.

Data: 2012-07-16 19:40:10
Autor: boxfish
W dniu 2012-07-16 12:40, Yerine Ictimai pisze:
[...]

To teraz pomyśl jak bardzo do du... są tanie tablety skoro mając wiekszy (kosztowniejszy) wyświetlacz są tak tanie ;-)

Data: 2012-07-17 09:17:38
Autor: Marx
On 16.07.2012 19:40, boxfish wrote:
To teraz pomyśl jak bardzo do du... są tanie tablety skoro mając wiekszy
(kosztowniejszy) wyświetlacz są tak tanie ;-)

bo pozostałe bebechy mają słabsze, lub ich w ogóle nie mają
Marx

Data: 2012-07-17 09:21:22
Autor: Yerine Ictimai
On 17 Lip, 09:17, Marx <acc.for.n...@gmail.com> wrote:
> To teraz pomyśl jak bardzo do du... są tanie tablety skoro mając wiekszy
> (kosztowniejszy) wyświetlacz są tak tanie ;-)

bo pozostałe bebechy mają słabsze, lub ich w ogóle nie mają

raczej żeby zdobyć rynek?

to od keidy cena ma coś wspólnego z jakością?

Data: 2012-07-17 21:54:11
Autor: boxfish
tanie tablety z Androidem wykoszą drogie smartfony?
W dniu 2012-07-17 18:21, Yerine Ictimai pisze:

raczej żeby zdobyć rynek?

???? i dokładają producenci po 500 do każdego ? LOL

to od keidy cena ma coś wspólnego z jakością?

A ktoś pisał o jakości ? jest jeszcze wydajność, ilość pamięci ROm, ilość pamięci RAM et etc.

Coś za coś, chcesz prezent komunijny to kup tablet za 300 zł, chcesz funkcjonalne wydajne i mobilny sprzęt dozbieraj 3 x tyle

Data: 2012-07-18 03:32:48
Autor: Yerine Ictimai
On 17 Lip, 21:54, boxfish <cic...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

Coś za coś, chcesz prezent komunijny to kup tablet za 300 zł, chcesz
funkcjonalne wydajne i mobilny sprzęt dozbieraj 3 x tyle

cena nie ma nic wspólnego z faktyczną obiektywną WARTOŚCIĄ produktu!
To wszytsko to rezultat GRY rynkowej, a im producent ma większe
DOŚWIADCZENIE w branży (czyli im bardziej zoptymalizowane koszty
produkcji) tym chętniej wprowadza BARIERĘ cenową dla KONKURENCJI!

że juz nie wspomnę o takim "drobiazgu" jak SKALA produkcji - jak POPYT
jest wielki i produkcja MASOWA to koszt JEDNOSTKOWY mamy tak
minimalny, że można to tylko porównać do CENY biologicznych komórek
bakterii: skomplikowane toto bardziej od najlepszych gadżetów a jednak
SAMO się wćiska wszędzie jak PLAGA! ;)

Data: 2012-07-18 11:43:19
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 18 Jul 2012 03:32:48 -0700 (PDT), Yerine Ictimai napisał(a):

[...]

Zieeeeeeew...
Uwielbiam czytać wynurzenia z serii "Jak mały Kazio wyobraża sobie rynek"

http://www.isuppli.com/Teardowns/News/pages/New-iPad-32-GB-4G-Carries-364-35-Bill-of-Materials.aspx
http://www.isuppli.com/Teardowns/News/Pages/Samsung-Galaxy-Tab-Carries-$205-Bill-of-Materials-iSuppli-Teardown-Reveals.aspx
http://www.isuppli.com/Teardowns/News/pages/Low-End-Google-Nexus-7-Carries-$157-BOM-Teardown-Reveals.aspx
http://www.isuppli.com/Teardowns/News/Pages/Amazon-Kindle-Fire-Costs-$201-70-to-Manufacture.aspx

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"G1 za 49zł to chyba dobry pomysl.  Tak tez i pomyslalem i kupilem a co" -

Data: 2012-07-16 12:50:01
Autor: Marx
On 16.07.2012 11:44, Waldek Godel wrote:
[...]

Może jakiś link do tych wyprzedaży i porównanie specyfikacji technicznej?
Marx

Data: 2012-07-16 12:18:22
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 16 Jul 2012 12:50:01 +0200, Marx napisał(a):

Może jakiś link do tych wyprzedaży i porównanie specyfikacji technicznej?

mam,
tyle, że zagranicą oferty są znacznie ciekawsze
dla przykładu:
http://pl-pl.forum.ibood.com/16464-htc_flyer_z_android_23_i_technologia_htc_scribe_-_krol_wsrod_tabletow/
i dla porównania:
http://uk-en.forum.ibood.com/18904-htc_flyer_with_android_htc_sense_and_htc_scribe_technology_a_tablet_like_no_other/
Pierwsza oferta była na obydwu stronach (PL i UK), druga tylko na stronie
UK. Druga była też sporo tańsza, OIDP to jakieś 120 funtów.

Oprócz tego:
http://www.hotukdeals.com/deals/blackberry-playbook-64gb-curry-s-249-99-206-25-voucher-topcashback-special-offer-1250213
http://www.hotukdeals.com/deals/blackberry-playbook-tablet-pc-refurb-127-99-from-halfcost-1254785
http://www.amazon.de/BlackBerry-PlayBook-Tablet-Display-Touchscreen/dp/B0051NN2BA
http://www.notebooksbilliger.de/blackberry+playbook+16gb+91049?refcampaign_id=08e71a255de22507d8d0b318847f74d2

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Szkoda ze zaden windows mobile nie odtworzy zdjecia z cyfrowki ... - Paweł

Data: 2012-07-16 05:45:25
Autor: Yerine Ictimai
tanie tablety z Androidem wykoszą drogie smartfony?
On 16 Lip, 13:18, Waldek Godel <nos...@youreholdingitwrong.org> wrote:
Oprócz tego:http://www.hotukdeals.com/deals/blackberry-playbook-64gb-curry-s-249-...http://www.hotukdeals.com/deals/blackberry-playbook-tablet-pc-refurb-...http://www.amazon.de/BlackBerry-PlayBook-Tablet-Display-Touchscreen/d...http://www.notebooksbilliger.de/blackberry+playbook+16gb+91049?refcam...

Tak byłoby pięknie lecz ten BlackBerry ma jakiś egzotyczny system
operacyjny, jak z aplikacjami?

Data: 2012-07-16 13:47:50
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 16 Jul 2012 05:45:25 -0700 (PDT), Yerine Ictimai napisał(a):

Tak byłoby pięknie lecz ten BlackBerry ma jakiś egzotyczny system
operacyjny, jak z aplikacjami?

Ostatnie wersje pozwalają odpalać aplikacje androida. Swoich też troche ma.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Sama nazwa poweruser mowi ze sa wypaczeni :)"- Paweł "robbo" Kamiński aka

Data: 2012-07-16 06:16:49
Autor: Yerine Ictimai
On 16 Lip, 14:47, Waldek Godel <nos...@youreholdingitwrong.org> wrote:
> [...]

> operacyjny, jak z aplikacjami?

Ostatnie wersje pozwalają odpalać aplikacje androida. Swoich też troche ma.

 aa, chyba że tak, a wszystkie?

Data: 2012-07-17 09:31:45
Autor: Marx
On 16.07.2012 13:18, Waldek Godel wrote:
[...]

jak widzę z komentarzy na polskim na iBood 900zł
na zagranicznym ceny brak - nie ma się jak odnieść.
w normalnej sprzedaży wygląda to tak
http://www.skapiec.pl/site/cat/20/comp/2268483
Najtaniej za 1200zł + przesyłka
teraz dane techniczne: procesor jednordzeniowy 1,5GHz (ale dość szybki), GPU Adreno 205 (antyk), pamięć 1/32GB (nieźle)
GPS brak
Matryca tylko TN :(
To i najważniejsze: Android 2.x max co pogrąża go na starcie

Aurore lub innego typu chińczyka kupisz znacznie taniej.
Jeżeli bierzesz pod uwagę zakup za granicą to Aurorę II masz za nawet 530zł

Praktycznie martwe blackberry za 250 funtów? Nawet refurb za 130 + przesyłka to wychodzi prawie 700zł + przesyłka

Marx

Data: 2012-07-16 12:14:08
Autor: Chris
tanie tablety z Androidem wykoszą drogie smartfony?
Marx nabazgrał(a):

Chyba najlepiej z tych tańszych prezentuje się Ainol Aurora II. W cenie 550-800 (zależ gdzie się kupi) jest ekran IPS z w sensownej rozdzielczości, procek x2, GPU Mali, ICS.

Troszkę słabszy proc ale też warte polecenia:

GOCLEVER TAB A971
http://www.goclever.pl/pl/pl/goclever_tab_a971#specification

Data: 2012-07-16 12:15:44
Autor: Chris
tanie tablety z Androidem wykoszą drogie smartfony?
Chris nabazgrał(a):

Marx nabazgrał(a):

Test:
http://www.tabletmaniak.pl/45161/goclever-tab-a971-test/?utm_source=tabletmaniak&utm_medium=sidspec&utm_campaign=crosspromo

Data: 2012-07-17 02:50:30
Autor: Krystek
tanie tablety z Androidem wykoszą drogie smartfony?
W dniu 2012-07-16 12:15, Chris pisze:
Chris nabazgrał(a):

Marx nabazgrał(a):
[...]

Brak GPS-u w czasach, gdy byle kieszonkowy telefon ma taki moduł wbudowany to trochę nie ten tego... Gdybym wybierał tablet dla siebie to miałby być wszechstronny: do pracy w Internecie, jako czytnik e-booków i jako nawigacja.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2012-07-17 08:01:13
Autor: J.F.
Dnia Tue, 17 Jul 2012 02:50:30 +0200, Krystek napisał(a):
[...]

Dwustronny ? Z jednej strony e-paper, z drugiej kolorowy ? :-)

GPS jednak sporo pradu bierze, choc w samochodzie mozna liczyc na
zasilanie, a duzy tablet na szybie zaslania spora czesc widoku ..

J.

Data: 2012-07-17 09:18:47
Autor: Yerine Ictimai
On 17 Lip, 08:01, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

GPS jednak sporo pradu bierze, choc w samochodzie mozna liczyc na
zasilanie, a duzy tablet na szybie zaslania spora czesc widoku ..

J.

jednak przynajmniej widać na mapie okolice jednym spojrzeniem, w
przeciewieństwie do tego co można dojrzeć na 4" (i trzeba przewijać co
w trakcie jazdy niewykonalne)

Data: 2012-07-17 21:07:16
Autor: Tomek

Użytkownik "Yerine Ictimai" <yerine.ictimai@gmail.com> napisał:

[...]

Jeśli będę chciał obejrzeć okolicę, to zaparkuję auto i pójdę zwiedzać. Nie chcesz chyba nam wmówić, że jak robisz 800km to co 10 minut patrzysz i sprawdzasz okolicę. Boisz się, że się zgubisz, bo masz tanią nawigację?

Data: 2012-07-17 20:20:58
Autor: Michal Tyrala
On Tue, 17 Jul 2012 21:07:16 +0200, Tomek wrote:
> [...]
> w trakcie jazdy niewykonalne)

 Jeśli będę chciał obejrzeć okolicę, to zaparkuję auto i pójdę zwiedzać.

Ja ostatnio zaczalem doceniac, ze jadac trase noca, navi pokazuje mi
przebieg drogi przede mna. W sensie jak mi zniknely czerwone swiatelka
tego z przodu, to wiem czy jest za gorka, za ciasnym zakretem, czy za
lekkim łukiem. IMO duzo to ulatwia.

 Nie chcesz chyba nam wmówić, że jak robisz 800km to co 10 minut
 patrzysz i sprawdzasz okolicę. Boisz się, że się zgubisz, bo masz
 tanią nawigację?

W przypadku Twego przedpiscy malo mnie juz zdziwi :-)

Data: 2012-07-17 23:41:47
Autor: Tomek

Użytkownik "Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> napisał:

[...]

Ale to widać doskonale _bez_przewijania_ nawet na 4 calach.

Data: 2012-07-18 06:49:27
Autor: Michal Tyrala
On Tue, 17 Jul 2012 23:41:47 +0200, Tomek wrote:
> [...]
> lekkim łukiem. IMO duzo to ulatwia.

 Ale to widać doskonale _bez_przewijania_ nawet na 4 calach.

Owszem :-) Wlasnie na takim wyswietlaczu zaczalem to doceniac.

BTW, jakby mi noca w aucie swiecil w pysk 7 i wiecej calowy LCD, to bym mu
szybko pokazal okolice. W sensie wyp* przez okno. W miescie -- pol
biedy. Na trasach, gdzie czesto to co widac pochodzi od swiatel mijania
-- masakra.

Data: 2012-07-18 03:34:45
Autor: Yerine Ictimai
On 18 Lip, 08:49, Michal Tyrala <wie...@bdm.com.pl> wrote:
BTW, jakby mi noca w aucie swiecil w pysk 7 i wiecej calowy LCD, to bym mu

to możesz chyba zmniejszyć jasność ekranu?

Data: 2012-07-18 11:45:39
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 18 Jul 2012 03:34:45 -0700 (PDT), Yerine Ictimai napisał(a):

BTW, jakby mi noca w aucie swiecil w pysk 7 i wiecej calowy LCD, to bym mu

to możesz chyba zmniejszyć jasność ekranu?

A możesz? Skąd wiesz jaki jest zakres regulacji podświetlenia? Bo jakoś jeszcze nie
widziałem ekranu LCD TFT który miałby zakres podświetlenia wystarczający do
wszystkich możliwych sytuacji. Więc zawsze będzie jakaś sytuacja w której
nie będzie się nadawał do użytku - albo w słoneczny dzień, albo w nocy.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Udzial Androida sie kurczy kosztem iOSa na rynku smartphonów" - Paweł

Data: 2012-07-18 09:12:35
Autor: Trybun
W dniu 2012-07-18 08:49, Michal Tyrala pisze:
[...]

Prawie (na pewno(?)) każda mapa ma tryb nocny.. - i przynajmniej mi nie sprawia żadnego problemu z oślepianiem.

Data: 2012-07-18 03:24:44
Autor: Yerine Ictimai
On 17 Lip, 21:07, "Tomek" <pr...@ze.spamem> wrote:
Użytkownik "Yerine Ictimai" <yerine.icti...@gmail.com> napisał:

> [...]

chcesz chyba nam wmówić, że jak robisz 800km to co 10 minut patrzysz i

co Ty pleciesz! jak jedziesz przez totalnie nieznane tereny to
potrzebujesz bardziej globalnego spojrzenia, żeby zwracać uwagę na
punkty orientacyjne etc. a nie tylko: "za 50m skręć w lewo, a potem po
100m skręć w prawo, a potem po 38m i 69 cm skręć znowu w lewo..."

Boisz się, że się zgubisz, bo masz tanią nawigację?

jaką tam "tanią"! nawet "najdroższa" nawigacja może mieć błędy lub nie
zostać uaktualniona co godzinę... i wtedy własnie dobrze miec KONTEKST
okolicy czy się COKOLWIEK zgadza

Data: 2012-07-18 17:45:47
Autor: Tomek
[...]

Nigdy nie używam nawigacji na terenach znanych, Ty używasz? A jeśli jadę przez tereny nieznane, to rzadko mam taką sytuację jak opisujesz, gdzie co kilkadziesiąt metrów trzeba skręcać, a jeśli już trzeba, to przecież nawigacja poprowadzi, nie mam potrzeby naparzania palcem po LCD w celu oddalenia. Pisałem wcześniej, zmień urządzenie i nawigację, odczujesz różnicę.

Data: 2012-07-18 17:24:40
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 18 Jul 2012 17:45:47 +0200, Tomek napisał(a):

Nigdy nie używam nawigacji na terenach znanych, Ty używasz? A jeśli jadę przez tereny nieznane, to rzadko mam taką sytuację jak opisujesz, gdzie co

A ja tak. Po pierwsze - info o korkach jest bardzo przydatne, po drugie
nawet jak znam teren i główne trasy, to niekoniecznie znaczy, że znam
wszystkie dróżki dookoła i jak przyjdzie ominąć korek, to znacznie ułatwia
życie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam

Data: 2012-07-18 18:43:33
Autor: Tomek

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@youreholdingitwrong.org> napisał:

[...]

Info o korkach zmienia się na kolejne info po zmianie trasy, nie raz chcąc ominąć korek pakowałem się w kolejny, więc odpuszczam sobie zbędne kręcenie kierownicą, nabijanie kilometrów, tylko po to, żeby stać w innym korku. A jak zdaży się korek w znanym miejscu, to znam objazdy, nawigacja nie jest mi do tego potrzebna. Naprawdę.

Data: 2012-07-18 18:52:38
Autor: J.F
Użytkownik "Tomek"  napisał w wiadomości grup
[...]

Nie stac cie na porzadna nawigacje i dorabiasz ideologie :-P

Kupilbys se taka, ktora prowadzi najszybsza droga i przelicza z uwzglednieniem korkow, to by cie skierowala najszybsza trasa, a nie wpakowala w jeszcze wiekszy korek.

Inna sprawa ze ostatnio jechalem z niemcami - radio mowi ze przed nami hen daleko wypadek, TMC mowi ze wypadek, a szkopy pogadali, pogadali ... i pojechali prosto w korek. No ale moze inaczej sie nie dalo.

J.

Data: 2012-07-18 19:03:34
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 18 Jul 2012 18:43:33 +0200, Tomek napisał(a):

kierownicą, nabijanie kilometrów, tylko po to, żeby stać w innym korku. A jak zdaży się korek w znanym miejscu, to znam objazdy, nawigacja nie jest mi do tego potrzebna. Naprawdę.

WOW.. Znasz wszystkie trasy i wszystkie objazdy. Dodaj jeszcze, że znasz
wszystkie pytania i wszystkie odpowiedzi i zakasujesz kapitana Wagnera.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"WIesz Apple nie musi sie rzucac na kazda nisze z rozpacza w oczach jak

Data: 2012-07-18 23:35:51
Autor: Tomek
[...]

"w znanym miejscu" to co innego niż "wszystkie trasy i wszystkie objazdy". Zauważyłeś różnicę, czy dalej nie. I wspomniałem, że znalezienie objazdu (nawet w/g niektórych "szybkiego") w którym na trasie musiałbym nadłożyć 50km i stracić 30 minut więcej czasu mija się z celem, więc proszę, dajcie spokój wywodom.

Data: 2012-07-18 23:27:49
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 18 Jul 2012 23:35:51 +0200, Tomek napisał(a):

[...]

Ja nic nie wywodzę, opisuję realną sytuację w której często się znajduję.
Dzielnicę znam i wszystkie główne drogi. Tyle, że jak mi się trafi być w
dzielnicy w porannym lub popołudniowym korku, to staram się ominąć je
lokalnymi uliczkami, których nie sposób spamiętać. Uzywam wtedy nawigacji
albo równie często Google Maps, ktore pokazuje okolicę i podaje informacje
o jednokierunkowości.
Bo "tereny znane" nie oznacza, że znam na pamięć wszystkie skróty (czy też
ich przeciwieństwa). --

Data: 2012-07-18 18:04:57
Autor: J.F
[...]

A ja uzywam. Bo
-lubie,
-log z trasy zapisuje,
-przypomina o fotoradarach,
-moge skontrolowac jak prowadzi i jak przelicza trase jak ja zignoruje .... albo odkryc nowa trase,
-wystarczy jakis wypadek czy inny korek, i trasa ze znanej zamienia sie w nieznana, a ja zyskuje pare minut na startowanie,
-co lepsze modele moga same informacje o korkach zbierac i je omijac.

A jeśli jadę przez tereny nieznane, to rzadko mam taką sytuację jak opisujesz, gdzie co kilkadziesiąt metrów trzeba skręcać, a jeśli już trzeba, to przecież nawigacja poprowadzi,

Poprowadzi, ale niekoniecznie dobrze. Dlatego lubie miec podglad na to co planuje.
Choc mozna sie sparzyc wrednie na zadufaniu we wlasne umiejetnosci :-)

nie mam potrzeby naparzania palcem po LCD w celu oddalenia.

Jak dobra nawigacja to nie musisz naparzac palcem. Trzyma ustalona skale, zbliza przy manewrach.

Pisałem wcześniej, zmień urządzenie i nawigację, odczujesz różnicę.

Nie odczuje, ja tam niedowiarek jestem i tym komputerom nie ufam :-P

J.

Data: 2012-07-18 11:08:36
Autor: Chris
tanie tablety z Androidem wykoszą drogie smartfony?
Tomek nabazgrał(a):

[...]

Ja się kiedyś zagapiłem w Niemczech bo nie spojrzałem na navi i musiałem nadrabiać 80km żeby pojechać prawidłową trasą :)

Data: 2012-07-18 16:39:31
Autor: J.F
tanie tablety z Androidem wykoszą drogie smartfony?
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ju5uem$lp5$1@inews.gazeta.pl...
Tomek nabazgrał(a):
[...]

Ale one z reguly jeszcze mowia jak cos trzeba robic.

A z drugiej strony - 10 minut to 20 km, czasem 30, tyle to mala navi nie pokazuje :-)

J.

Data: 2012-07-18 17:42:16
Autor: Tomek

Użytkownik "Chris" <spam@spam.net> napisał:

Ja się kiedyś zagapiłem w Niemczech bo nie spojrzałem na navi i musiałem nadrabiać 80km żeby pojechać prawidłową trasą :)

Moja navi przypomina o skręcie 10 kilometrów wcześniej. Dość głośno. Poza tym, na LCD widać za ile km jest kolejny "ważny" skręt.

Data: 2012-07-17 09:15:36
Autor: Marx
On 17.07.2012 02:50, Krystek wrote:
[...]
to chińczyki, wszystkie mają praktycznie to samo
jak chcesz więcej to niestety trzeba dopłacić
Marx

tanie tablety z Androidem wykoszą drogie smartfony?