tarcza 26t na BCD 76

Data: 2019-04-11 02:53:48
Autor: abn140
tarcza 26t na BCD 76
hey, czy istnieje takie cudo jak w temacie?
Niby jedna taka NW znalazlem na zagranicznym serwerze, ale moze to blad jest?
wystepuje w naturze przednia zebatka o tak malej liczbie zebow?
Bo tak male tarczki to sa chyba w zestawach 3x, tylko czy taka tarcza podejdzie na przod do napedu 1x?
thx

Data: 2019-04-11 04:51:49
Autor: Ignac
tarcza 26t na BCD 76
W dniu czwartek, 11 kwietnia 2019 11:53:50 UTC+2 użytkownik abn...@gmail.com napisał:
[...]

Powiedz lepiej co kombinujesz zrobić ze swoim napędem?

Jeśli byś zastosował ją jako blat w 1x, to zrobisz sobie napęd tylko na
podjazdy, a po płaskich przełożenia będą za "miękkie".
Ponadto zębatki 11,13,15 kasety zajeździsz natychmiast. Do napędu 1x za blat możesz wstawić dowolna ilość zębów, jest tylko kwestia
wydłużenia haka przerzutki. Mam taki patent, właśnie go zastosowałem u siebie.
Dzięki temu, przerzutka tylna ze średnim wózkiem, obsługuje mi zębatkę kasety 36
a może dałaby radę z 40- tylko nie mam jeszcze takiej zębatki.

Data: 2019-04-11 06:07:15
Autor: abn140
tarcza 26t na BCD 76

Powiedz lepiej co kombinujesz

aktualnie mam 1x11 z 32 przod.
ale przelozylem z roweru zony na probe 28, i znacznie lepiej mi sie jezdzilo.
ot ciekawi mnie czy by nie bylo jeszcze 'lepiej' na 26.
jezdze po plaskim i rekraacyjnie. Zero spin. predkosc w moim wieku nie obchodzi mnie i na rowerze i w aucie.
do takiego bujania sie 26 to bylby ciekawy eksperyment.
co do kasety to wlasnie teraz pierwsze trzy male zebatki sa na urlopie prawie caly czas. Majac takiego knypla z przodu konsumpcja kasety by byla chyba bardziej rownomierna.
ryzyko jest nikle bo zebatke wymienia sie migiem i bym ja zostawil na wypadek wycieczki w gory. jest to malo prawdopodobne ale nie niemozliwe.
szczegolnie jakby sie dalo dopasowac cos z korb 3x, ale zapewne rozstaw tych srob nie podejdzie.
a moze podejdzie?

Data: 2019-04-11 13:08:22
Autor: Ignac
tarcza 26t na BCD 76
W dniu czwartek, 11 kwietnia 2019 15:07:18 UTC+2 użytkownik abn...@gmail.com napisał:
> Powiedz lepiej co kombinujesz aktualnie mam 1x11 z 32 przod.
to jest zadziwiające, ze nie ma takich dedykowanych tarcz, do takich korb
ale przelozylem z roweru zony na probe 28, i znacznie lepiej mi sie jezdzilo.
ot ciekawi mnie czy by nie bylo jeszcze 'lepiej' na 26.
Na pewno lżej na podjazdach, ja mam przełożenie 22/36, rower croos-28" i
pod strome krótkie podjadę, ale ostatnio miałem 4km ścianki i wymiękłem.
[...]
Na 26z, czy nawet 24z dojeździsz te najmniejsze, ale żeby największe zębatki
im dorównały, to musiałbyś jeździć prawie wyłącznie na podjazdach
[...]
Są takie 24z i 26z do korb 10x3, ale one mają bcd 64 mm. potrzebny by Ci był taki adapter z blachy Al z otworami na 76, a między nimi otwory na 64,do których
przykręcałbyś dowolną zębatkę z rozstawem 64mm.

Data: 2019-04-11 14:29:23
Autor: ń
tarcza 26t na BCD 76
Data: 2019-04-11 22:19:45
Autor: qrt
tarcza 26t na BCD 76
abn140@gmail.com Wrote in message:
[...]

Tak to są najmniejsze koronki z korb 110/76 - standardu używanego
 w MTB na początku lat 90. Generalnie mam nawet w klamotach taka
 koronkę. Wraz z korba :)

No ale czy sa takie koronki NW  to nie wiem...

Data: 2019-04-11 13:24:14
Autor: Ignac
tarcza 26t na BCD 76
W dniu czwartek, 11 kwietnia 2019 22:20:02 UTC+2 użytkownik qrt napisał:

> [...]

 koronkę. Wraz z korba :)

No ale czy sa takie koronki NW  to nie wiem...

Nie musiałem długo szukać:
http://tnijurl.com/e0aa5fb5fad2/

Data: 2019-04-12 01:08:10
Autor: Ignac
tarcza 26t na BCD 76

Nie musiałem długo szukać:
http://tnijurl.com/e0aa5fb5fad2/

Uważam, że docelowo powinieneś pozbyć się posiadanej korby, na taką z bcd 64,
dodatkowo ze symetrycznym rozstawem otworów, aby do niej pasowały te powyżej
cytowane zębatki z napędów 10x.
Posiadany łańcuch będzie pasował do takich z zębatek, gdyż łańcuchy do napędów 10x jak i 11x mają tą samą szerokość wewnętrzną, czyli 11/128' i są typu HG-X.

Tu podaję przykładowe korby, bo istotne jest, aby były kompatybilne z
wkładem osi suportu, który aktualnie masz w rowerze. Niemniej-
rozstaw śrub tarczy: 96/64 mm (4-ramienna):
http://tnijurl.com/ca3fb9b2de23/ Tak bym ten problem rozwiązał.

Data: 2019-04-12 10:20:55
Autor: qrt
tarcza 26t na BCD 76
Dnia Fri, 12 Apr 2019 01:08:10 -0700 (PDT), Ignac napisał(a):

[...]

ale ta korba ma linie łańcucha 50mm. To raczej nadaje sie do piast boost
czy innych tych nowych wynalazków. Przy klasycznych piastach 135 i napędzie 1x11 to tak nie za bardzo...

Data: 2019-04-12 07:07:15
Autor: qrt
tarcza 26t na BCD 76
qrt <a@a.a> Wrote in message:
abn140@gmail.com Wrote in message:> hey, czy istnieje takie cudo jak w temacie?Niby jedna taka NW znalazlem na zagranicznym serwerze, ale moze to blad jest?wystepuje w naturze przednia zebatka o tak malej liczbie zebow?Bo tak male tarczki to sa chyba w zestawach 3x, tylko czy taka tarcza podejdzie na przod do napedu 1x?thxTak to są najmniejsze koronki z korb 110/76 - standardu używanego w MTB na początku lat 90. Generalnie mam nawet w klamotach taka koronkę. Wraz z korba :)No ale czy sa takie koronki NW  to nie wiem...--

a nie... Tobie pewnie  chodzi o te nowe asymetryczne 76bcd na 4sruby.
W sumie nieco mnie zdziwiło że ktoś by miał coś takiego we
 współczesnym rowerze MTB jak 76 na 5 srub :)

Choć może nie aż tak bardzo bo ja użyłem archaicznej 3 rzedowej
 korby 110/76 bcd do zmontowania dwurzędowego mechanizmu 46-30.
 --

tarcza 26t na BCD 76