tarcze hamulcowe

Data: 2009-03-24 23:11:07
Autor: paw
tarcze hamulcowe

Witam,
właśnie oglądam buelle, różne modele, fajne!

ale co rzuciło mi sie  woko to to Ĺźe mają olbrzymie tarcze hamulcowe przednie. I chwalą się tym Ĺźe najlepsze na świecie.

Jeśli tak to dlaczego japonia nie ma takich tarcz??

Czy wielka tarcza to tylko zalety czy również jakieś wady?

dzięki za przemyślenia.

paweł.

Data: 2009-03-24 22:59:25
Autor: kakmar
tarcze hamulcowe
Dnia 24.03.2009 paw <gentlee@gazeta.pl> napisał/a:

Witam,
właśnie oglądam buelle, różne modele, fajne!

ale co rzuciło mi sie  woko to to że mają olbrzymie tarcze hamulcowe przednie. I chwalą się tym że najlepsze na świecie.

No zrobili inaczej żeby móc się chwalić. To często stosowane zagranie
ale bardziej wizerunkowo marketingowe. Jest się czym ekscytować i jak
widać odnosi skutek.

Jeśli tak to dlaczego japonia nie ma takich tarcz??

Takich nie ma, ale np. kawy mają też tarcze udziwnione. Robią po prostu
inne pierdoły które mają ich wyróżnić, pozwolić sprzedawcy pokazać klientowi przewagę własnych dynksów których inni nie mają. A klient nie
dość że kupi to jeszcze będzie sam uprawiał marketing chwaląc przewagi
własnego wyboru.

Czy wielka tarcza to tylko zalety czy również jakieś wady?

Każde rozwiązanie ma wady i zalety, projektując konkretny produkt
wybiera się z konieczności jakiś kompromis. Tutaj inaczej rozkładają się
siły, podczas pracy koła z taką tarczą. Tarcza mocowana prawie na
obwodzie felgi ma na pierwszy "rzut oka" kilka przewag, może być większa bo zacisk idzie do środka. Z 2 strony mocowanie jest jeszcze bliżej
zewnętrznej krawędzi koła i zwiększa masę na obwodzie i tym samym
moment bezwładności całego koła. Itd, można by długo.

dzięki za przemyślenia.

Ja tak se myślę, że im bardziej producentowi zależy na pozycjonowaniu
produktu/marki w segmencie premium i wyżej, to tym więcej takich pierdół
wymyśla. Ostatnio widziałem nawet reklamę butelki do napoju.

Ale jak na razie daje się jeszcze zwykle samemu decydować za co chce się
zapłacić.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2009-03-24 23:25:51
Autor: Kuczu
tarcze hamulcowe
paw pisze:

ale co rzuciło mi sie  woko to to Ĺźe mają olbrzymie tarcze hamulcowe przednie. I chwalą się tym Ĺźe najlepsze na świecie.

Jeśli tak to dlaczego japonia nie ma takich tarcz??

Bo im brak fantazji i ksiegowi nie pozwalaja :)

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!

Data: 2009-03-25 00:57:25
Autor: Leszek Karlik
tarcze hamulcowe
On Tue, 24 Mar 2009 23:11:07 +0100, paw <gentlee@gazeta.pl> wrote:

[...]
ale co rzuciło mi sie  woko to to że mają olbrzymie tarcze hamulcowe  przednie. I chwalą się tym że najlepsze na świecie.

To amerykańska firma, etos narodowy zobowiązuje ich do chwalenia się
że wszystko mają najlepsze i największe (albo najmniejsze i najlżejsze,
w zależności od rodzaju przedłużania penisa).

Jeśli tak to dlaczego japonia nie ma takich tarcz??

Bo to się nie sprawdza w sporcie. :-)

Czy wielka tarcza to tylko zalety czy również jakieś wady?

Jakby nie miała wad a miała tylko zalety to by je dawno stosowano na
wyścigach. :-)

Po pierwsze, współczesne małe tarcze hamulcowe są wystarczająco dobre aby
ograniczeniem dla hamowania była przyczepność gumy. Po drugie, moment
bezwładności dla tarczy obwodowej jest dużo większy (bo rośnie  proporcjonalnie
do wzrostu masy i do kwadratu odległości od osi obrotu), większy moment
bezwładności pogarsza hamowanie oraz skręcanie.

To taki bajer, innymi słowy.

paweł.
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2009-03-25 09:15:01
Autor: Jasio
tarcze hamulcowe

Użytkownik "Leszek Karlik" napisał w wiadomości news:op.urbl5zlybkkx24attitudeadjuste...
On Tue, 24 Mar 2009 23:11:07 +0100, paw wrote:

Czy wielka tarcza to tylko zalety czy również jakieś wady?

Jakby nie miała wad a miała tylko zalety to by je dawno stosowano na
wyścigach. :-)

[ciach]

To taki bajer, innymi słowy.

A czy nie jest prawdą, że buell ma rekord świata w stoppie?

--
Jasio
vfr vx etz

Data: 2009-03-25 03:09:44
Autor: nightwatch77
tarcze hamulcowe

A czy nie jest prawdą, że buell ma rekord świata w stoppie?

Pewnie dlatego że nikt inny nie wpadł na pomysł bicia rekordu świata w
stoppie... W czymś trzeba być najlepszym ;)

Data: 2009-03-25 11:08:59
Autor: BartekGSXF
tarcze hamulcowe

Użytkownik "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gqcsmo$1pi$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ale chyba nie motocyklem seryjnym? OIDP podczas bicia rekordu byl specjalnie dociazany z przodu w celu zachowania rownowagi. Chyba, ze widzialem cos innego.

pozdr

--
BartekGSX6F
Ave1,8

Data: 2009-03-25 11:17:38
Autor: fv
tarcze hamulcowe
Jasio wrote:
Użytkownik "Leszek Karlik" napisał w wiadomości
Czy wielka tarcza to tylko zalety czy również jakieś wady?
To taki bajer, innymi słowy.
A czy nie jest prawdą, że buell ma rekord świata w stoppie?

Czekaj, czy rekord stoppie nie polega czasem na tym, aby jak najdłużej jechać minimalnie hamując?
Znaczy się czy tam rozkład masy nie jest czasem ważniejszy od hamulców?

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-03-25 12:31:26
Autor: Leszek Karlik
tarcze hamulcowe
On Wed, 25 Mar 2009 10:15:01 +0100, Jasio <bylystudent@gazeta.pl> wrote:

[...]
[...]

A to prawda, więc powiedzmy że w stuncie to (plus bardzo dobre rozłożenie
masy) to nie bajer tylko może być przydatne. :-) Ale do bicia rekordu
świata w stoppie nie trzeba zahamować jak najszybciej, więc wysoki moment
bezwładności przedniego koła nie przeszkadza, ważna jest dozowalność  hamulców
i rozkład masy. Co więcej, do bicia rekordu stoppie nie jest też ważne
specjalnie jak motocykl skręca, więc ponownie, wysoki moment bezwładności

NTV 650

Data: 2009-03-25 17:10:07
Autor: Tytus z Fabryki
tarcze hamulcowe
Siemka

***Użytkownik "Jasio"
 A czy nie jest prawdą, że buell ma rekord świata w stoppie?

Nie Buell a obslugujacy go ma rekord, zaplacili mu za promocje marki i pojechal na tym.
Oferujac technologie z ubieglego wieku trzeba choc wygladem zaskakiwac...

Tytus

Data: 2009-03-25 23:02:04
Autor: Kuczu
tarcze hamulcowe
Tytus z Fabryki pisze:

Oferujac technologie z ubieglego wieku trzeba choc wygladem zaskakiwac...

To tak nie do konca. 1125R to tez tak z ubieglego wieku jest ? Pytamboniewiem.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!

Data: 2009-03-26 03:32:44
Autor: de Fresz
tarcze hamulcowe
On 2009-03-25 23:02:04 +0100, Kuczu <p.kuczynski@jim-satnet.pl> said:

Oferujac technologie z ubieglego wieku trzeba choc wygladem zaskakiwac...

To tak nie do konca. 1125R to tez tak z ubieglego wieku jest ? Pytamboniewiem.

To ten co mu Harlej nie umiał silnika zrobić i musieli kupić od Rotaxa?
;-)))

Sebastian
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-03-26 17:56:14
Autor: Tytus z Fabryki
tarcze hamulcowe
***Użytkownik "Kuczu"
 To tak nie do konca. 1125R to tez tak z ubieglego wieku jest ? Pytamboniewiem.

Trzeba pytac...a czego dotyczy ta 1125R technologia???

Tytus

P.S. Zapomnilem dopisac ze technologie z lat 70 ubieglego wieku...choc podobno juz w harleju odkryli rozrzad OHC - pewnikiem podpatrzyli w Rotaxie

Data: 2009-03-26 18:02:06
Autor: Tytus z Fabryki
tarcze hamulcowe
P.S 2
W mordke obejrzalem sobie wyczyn CJ, ale kurna na ulicach nie widuje motocykli gdzie pasazer siedzi z przodu na blotniku wiec prosze skonczcie o wywazeniu etc...
BTW ciekawe czy to moto mialo seryjne hamulce czy wymienione chwile po wyjezdzie z fabryki...

Tytus

Data: 2009-03-26 18:03:23
Autor: Kuczu
tarcze hamulcowe
Tytus z Fabryki pisze:

Trzeba pytac...a czego dotyczy ta 1125R technologia???

A czego powinna zeby byc nowoczesna w Twoim pojeciu ?

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!

Data: 2009-03-26 18:36:07
Autor: Tytus z Fabryki
tarcze hamulcowe
Siemka
Użytkownik "Kuczu"

 A czego powinna zeby byc nowoczesna w Twoim pojeciu ?

Silnik, naped,systemy zasilania, systemy sterowania, hamulce...zawiecha
No i na koniec wyglad...nie uwazasz iz rzeczony motocykl posiada wizus batmano-triumpha z lat 70???
Nie tam zebym mial cos do bielizny - nawet kilka dni temy widzialem pieknego klasyka w Rzymie

Tytus
P.S. te trojkatne z przodu to miejsce na nogi pasazera???

Data: 2009-03-27 08:11:41
Autor: Kuczu
tarcze hamulcowe
Tytus z Fabryki pisze:

> Silnik,

Nowoczesny V2 Rotaxa

> naped

tzn co ?

> systemy zasilania

wytrysk

> systemy sterowania,

ke ?

> hamulce...

podobno niesamowite

> zawiecha

podobno daje bardzo rade.

> No i na koniec wyglad...nie uwazasz iz rzeczony motocykl posiada wizus batmano-triumpha z lat 70???

a to nie cecha wszystkich nowych motocykli tej klasy ?

Ja tak sobie mysle ze Ty chyba nie do konca wiesz o jakim motocyklu tu rozmawiamy

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!

Data: 2009-03-27 05:30:01
Autor: doktorski
tarcze hamulcowe
On 27 Mar, 08:11, Kuczu <p.kuczyn...@jim-satnet.pl> wrote:

Ja tak sobie mysle ze Ty chyba nie do konca wiesz o jakim motocyklu tu
rozmawiamy
Kuczu;

Ja nie mam nic do Buella ale pismaki stwierdzily, ze oryginalnosc
zastosowanych komponentow to za malo zeby wygrac z FZ1, Aprilia Tuono
(OIDP) i Benelli TnT.
W jakims innym zestawieniu tez raczej byl w ogonie. Tak, mam na mysli
1125CR z Rotaxem.

pzdr, dr
FJR/525

Data: 2009-03-28 09:56:52
Autor: Tytus z Fabryki
tarcze hamulcowe
Siemka

*** Kuczu
 Ja tak sobie mysle ze Ty chyba nie do konca wiesz o jakim motocyklu tu rozmawiamy

Oczywista, przeciez to precle wiec tak sobie pitole ...wolno mi???
A co we wtym amerykanskim snie jest skonstruowane/wymyslone/wyprodukowane w jusej???
Montuja go choc??? Czy na taiwanie???
Pytambo_nie_wiem a podobno precle wiedza wszystko
BTW przysiadalem sie do jednego takiego lightinga na MB w Wawie, i jedyno co mi sie podoba to jego dlugosc, paczysz do przodu - ancfalt paczysz do tylu rowniez ancfalt.
Tytus

P.S. Wrzucilem dyskietke z internetem do kompa i nie znalazlem zadnych pozytywnych opinii na jego temat oprocz marketingowego belkotu pismakow.
Ale oni wszyscy moga sie mylic...

Data: 2009-03-28 09:11:53
Autor: Jasio
tarcze hamulcowe

Użytkownik "Tytus z Fabryki" napisał w wiadomości news:gqkp9n$jid$1nemesis.news.neostrada.pl...
Siemka

P.S. Wrzucilem dyskietke z internetem do kompa i nie znalazlem zadnych pozytywnych opinii na jego temat oprocz marketingowego belkotu pismakow.
Ale oni wszyscy moga sie mylic...

No, po prostu mało jest użytkowników tego motocykla.
A jeszcze mniej takich, co mają dostęp do dyskietek z internetem.

--
Jasio
vfr vx etz

Data: 2009-03-28 10:54:20
Autor: Spider A.J.
tarcze hamulcowe

"Tytus z Fabryki" <fzr1000-WYTNIJ-TO@02.pl> wrote

BTW przysiadalem sie do jednego takiego lightinga na MB w Wawie, i jedyno co mi sie podoba to jego dlugosc, paczysz do przodu - ancfalt paczysz do tylu rowniez ancfalt.

Troche pitolisz lajting wcale nie jest taki najgorszy, przyjmujac zalozenie
ze to nie motocykl tylko street fighter do miasta jest znakomity,
wyglada raczej orginalnie wiec rwac sie na to tez da a z pod swiatel daje rade.
Trzeba sobie zawsze pomyslec co poeta mial na mysli dzielo tworzac.
Na hard enduro tez masz silnik pod dupa i roszeczke miekkiego
plastiku z przodu i z tylu a jakos nikt nie narzeka ze nie da sie tym
poleciec na weekend do chorwacji.
No i zeby nie bylo dla mnie choppery to nie motocykle :-) a juz szczegolnie
te wyprodukowane pod marka dla lekarzy, aktorzyn i adwokatow.

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

Data: 2009-03-28 13:08:44
Autor: Tytus z Fabryki
tarcze hamulcowe
Siemka

Użytkownik "Spider A.J."

*** Troche pitolisz lajting wcale nie jest taki najgorszy, przyjmujac zalozenie ze to nie motocykl tylko street fighter do miasta jest znakomity,

No przeca napisalem ze pitole...a ze sie przysiadlem znaczy sie ze mnie sie podoba i nawet przemysliwuje w wolnych chwilach - choc przyzwyczajony do niezawodnosci i rozwiazan z Japonii lekko siem boje...

*** Trzeba sobie zawsze pomyslec co poeta mial na mysli dzielo tworzac.

Swiete slowa

Tytus

Data: 2009-03-28 14:29:30
Autor: Spider A.J.
tarcze hamulcowe

"Tytus z Fabryki" <fzr1000-WYTNIJ-TO@02.pl> wrote in message news:gql443$bsh$1atlantis.news.neostrada.pl...
Siemka
Użytkownik "Spider A.J."
[...]

I dlatego jakbym kiedys zwariowal i chcial cos innego
niz moja RF (a nie zanosi sie) to bym kupil cos z makaronu
:-) siakies MG centauro albo inny wynalazek. Pytanie
zawsze brzmi a na cholere?

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

Data: 2009-03-30 08:43:00
Autor: Tytus z Fabryki
tarcze hamulcowe
Siemka

***Użytkownik "Spider A.J."

I dlatego jakbym kiedys zwariowal i chcial cos innego
 niz moja RF (a nie zanosi sie) to bym kupil cos z makaronu :-) siakies MG centauro albo inny wynalazek. Pytanie zawsze brzmi a na cholere?

Przechodze kryzys wieku sredniego :) i zdarza sie mnie sie spojrzec w kierunku sprzetow generujacych "telefon z wloch"...chyba czas umierac :)
Masz jedno z najladniejszych moto jakie zrobiono...to nic ze to suzuki
Ogolnie mam jakis dziwne ciagotki w kierunku V2 a o sprawnego TLR-a coraz trudniej

Tytus

P.S> Frendzelki jeszcze mnie sie nie podobaja

Data: 2009-04-04 22:39:03
Autor: Spider A.J.
tarcze hamulcowe

"Tytus z Fabryki" <fzr1000-WYTNIJ-TO@02.pl> wrote

P.S> Frendzelki jeszcze mnie sie nie podobaja

To chyba jak tam na dole tez bedzie frendzel :-P

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

Data: 2009-03-26 08:21:01
Autor: Jasio
tarcze hamulcowe

Użytkownik "Tytus z Fabryki" napisał w wiadomości news:gqdli0$ali$1nemesis.news.neostrada.pl...
Siemka

***Użytkownik "Jasio"
[...]

No wiesz, "obsługujący go" to brzmi, jakby można taki rekord pobić każdą jedną maszyną, a Buell zapłacił tylko za użycie swojego motocykla.
A większość technologii użytych w motocyklach pochodzi z XX wieku.
Który się skończył 9lat temu raptem, więc nie szalejmy, że to tak dawno - przecież w ciągu 9lat nie wymyślono jakichś szalenie innych stopów metali na hamulce...

--
Jasio
vfr vx etz

Data: 2009-03-26 10:33:44
Autor: BartekGSXF
tarcze hamulcowe

Użytkownik "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gqfdtf$qur$1inews.gazeta.pl...

[...]

Juz nie, tu masz r6 :)
http://www.scigacz.pl/Rekord,stoppie,274,32,metry,na,przednim,kole,8158.html

Wiem ze sikacz ale nie bijcie.

--
BartekGSX6F
Ave1,8

Data: 2009-03-26 13:01:29
Autor: James
tarcze hamulcowe
"BartekGSXF" wrote...
***Użytkownik "Jasio"
A czy nie jest prawdą, że buell ma rekord świata w stoppie?
Juz nie, tu masz r6 :)
http://www.scigacz.pl/Rekord,stoppie,274,32,metry,na,przednim,kole,8158.html

eee tam, to mnietki siurek jest. W Polsce by go wszyscy wysmiali, bo jezdzi tylko na R6. Jakby mial R1 to co innego, a tak....

;)

--
pozdro
James

Data: 2009-03-26 10:37:58
Autor: BartekGSXF
tarcze hamulcowe
A jednak sikacz sie myli, jednak CJ na buellu

http://www.craigjones.com/about/wr/2006.htm

--
BartekGSX6F
Ave1,8

Data: 2009-04-04 21:49:41
Autor: rych
tarcze hamulcowe
jaki luz ma byc na nitach tarcz plywajacych ? czy tez w ogole nie powinien byc odczuwalny ?

--

tarcze hamulcowe