Data: 2009-03-24 23:11:07 | |
Autor: paw | |
tarcze hamulcowe | |
Witam, wĹaĹnie oglÄ dam buelle, róşne modele, fajne! ale co rzuciĹo mi sie woko to to Ĺźe majÄ olbrzymie tarcze hamulcowe przednie. I chwalÄ siÄ tym Ĺźe najlepsze na Ĺwiecie. JeĹli tak to dlaczego japonia nie ma takich tarcz?? Czy wielka tarcza to tylko zalety czy rĂłwnieĹź jakieĹ wady? dziÄki za przemyĹlenia. paweĹ. |
|
Data: 2009-03-24 22:59:25 | |
Autor: kakmar | |
tarcze hamulcowe | |
Dnia 24.03.2009 paw <gentlee@gazeta.pl> napisał/a:
No zrobili inaczej żeby móc się chwalić. To często stosowane zagranie ale bardziej wizerunkowo marketingowe. Jest się czym ekscytować i jak widać odnosi skutek. Jeśli tak to dlaczego japonia nie ma takich tarcz?? Takich nie ma, ale np. kawy mają też tarcze udziwnione. Robią po prostu inne pierdoły które mają ich wyróżnić, pozwolić sprzedawcy pokazać klientowi przewagę własnych dynksów których inni nie mają. A klient nie dość że kupi to jeszcze będzie sam uprawiał marketing chwaląc przewagi własnego wyboru.
Każde rozwiązanie ma wady i zalety, projektując konkretny produkt wybiera się z konieczności jakiś kompromis. Tutaj inaczej rozkładają się siły, podczas pracy koła z taką tarczą. Tarcza mocowana prawie na obwodzie felgi ma na pierwszy "rzut oka" kilka przewag, może być większa bo zacisk idzie do środka. Z 2 strony mocowanie jest jeszcze bliżej zewnętrznej krawędzi koła i zwiększa masę na obwodzie i tym samym moment bezwładności całego koła. Itd, można by długo.
Ja tak se myślę, że im bardziej producentowi zależy na pozycjonowaniu produktu/marki w segmencie premium i wyżej, to tym więcej takich pierdół wymyśla. Ostatnio widziałem nawet reklamę butelki do napoju. Ale jak na razie daje się jeszcze zwykle samemu decydować za co chce się zapłacić. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2009-03-24 23:25:51 | |
Autor: Kuczu | |
tarcze hamulcowe | |
paw pisze:
ale co rzuciĹo mi sie woko to to Ĺźe majÄ olbrzymie tarcze hamulcowe przednie. I chwalÄ siÄ tym Ĺźe najlepsze na Ĺwiecie. Bo im brak fantazji i ksiegowi nie pozwalaja :) -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-03-25 00:57:25 | |
Autor: Leszek Karlik | |
tarcze hamulcowe | |
On Tue, 24 Mar 2009 23:11:07 +0100, paw <gentlee@gazeta.pl> wrote:
[...] ale co rzuciło mi sie woko to to że mają olbrzymie tarcze hamulcowe przednie. I chwalą się tym że najlepsze na świecie. To amerykańska firma, etos narodowy zobowiązuje ich do chwalenia się że wszystko mają najlepsze i największe (albo najmniejsze i najlżejsze, w zależności od rodzaju przedłużania penisa). Jeśli tak to dlaczego japonia nie ma takich tarcz?? Bo to się nie sprawdza w sporcie. :-) Czy wielka tarcza to tylko zalety czy również jakieś wady? Jakby nie miała wad a miała tylko zalety to by je dawno stosowano na wyścigach. :-) Po pierwsze, współczesne małe tarcze hamulcowe są wystarczająco dobre aby ograniczeniem dla hamowania była przyczepność gumy. Po drugie, moment bezwładności dla tarczy obwodowej jest dużo większy (bo rośnie proporcjonalnie do wzrostu masy i do kwadratu odległości od osi obrotu), większy moment bezwładności pogarsza hamowanie oraz skręcanie. To taki bajer, innymi słowy. paweł.Leslie -- Leszek 'Leslie' Karlik |
|
Data: 2009-03-25 09:15:01 | |
Autor: Jasio | |
tarcze hamulcowe | |
Użytkownik "Leszek Karlik" napisał w wiadomości news:op.urbl5zlybkkx24attitudeadjuste... On Tue, 24 Mar 2009 23:11:07 +0100, paw wrote:[ciach] To taki bajer, innymi słowy. A czy nie jest prawdą, że buell ma rekord świata w stoppie? -- Jasio vfr vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-03-25 03:09:44 | |
Autor: nightwatch77 | |
tarcze hamulcowe | |
Pewnie dlatego że nikt inny nie wpadł na pomysł bicia rekordu świata w stoppie... W czymś trzeba być najlepszym ;) |
|
Data: 2009-03-25 11:08:59 | |
Autor: BartekGSXF | |
tarcze hamulcowe | |
Użytkownik "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gqcsmo$1pi$1inews.gazeta.pl... Ale chyba nie motocyklem seryjnym? OIDP podczas bicia rekordu byl specjalnie dociazany z przodu w celu zachowania rownowagi. Chyba, ze widzialem cos innego. pozdr -- BartekGSX6F Ave1,8 EL |
|
Data: 2009-03-25 11:17:38 | |
Autor: fv | |
tarcze hamulcowe | |
Jasio wrote:
Użytkownik "Leszek Karlik" napisał w wiadomości Czekaj, czy rekord stoppie nie polega czasem na tym, aby jak najdłużej jechać minimalnie hamując? Znaczy się czy tam rozkład masy nie jest czasem ważniejszy od hamulców? -- fv Xbox gamertag: fastviper PL Moto: Suzuki GSX 650F Auto: Nissan Primera 2,0 |
|
Data: 2009-03-25 12:31:26 | |
Autor: Leszek Karlik | |
tarcze hamulcowe | |
On Wed, 25 Mar 2009 10:15:01 +0100, Jasio <bylystudent@gazeta.pl> wrote:
[...] Czy wielka tarcza to tylko zalety czy również jakieś wady? Jakby nie miała wad a miała tylko zalety to by je dawno stosowano na[ciach] A to prawda, więc powiedzmy że w stuncie to (plus bardzo dobre rozłożenie masy) to nie bajer tylko może być przydatne. :-) Ale do bicia rekordu świata w stoppie nie trzeba zahamować jak najszybciej, więc wysoki moment bezwładności przedniego koła nie przeszkadza, ważna jest dozowalność hamulców i rozkład masy. Co więcej, do bicia rekordu stoppie nie jest też ważne specjalnie jak motocykl skręca, więc ponownie, wysoki moment bezwładności przedniego koła nie przeszkadza. Leslie -- Leszek 'Leslie' Karlik NTV 650 |
|
Data: 2009-03-25 17:10:07 | |
Autor: Tytus z Fabryki | |
tarcze hamulcowe | |
Siemka
***Użytkownik "Jasio" A czy nie jest prawdą, że buell ma rekord świata w stoppie? Nie Buell a obslugujacy go ma rekord, zaplacili mu za promocje marki i pojechal na tym. Oferujac technologie z ubieglego wieku trzeba choc wygladem zaskakiwac... -- Pozdrawiam Tytus |
|
Data: 2009-03-25 23:02:04 | |
Autor: Kuczu | |
tarcze hamulcowe | |
Tytus z Fabryki pisze:
Oferujac technologie z ubieglego wieku trzeba choc wygladem zaskakiwac... To tak nie do konca. 1125R to tez tak z ubieglego wieku jest ? Pytamboniewiem. -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-03-26 03:32:44 | |
Autor: de Fresz | |
tarcze hamulcowe | |
On 2009-03-25 23:02:04 +0100, Kuczu <p.kuczynski@jim-satnet.pl> said:
Oferujac technologie z ubieglego wieku trzeba choc wygladem zaskakiwac... To ten co mu Harlej nie umiał silnika zrobić i musieli kupić od Rotaxa? ;-))) -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |
|
Data: 2009-03-26 17:56:14 | |
Autor: Tytus z Fabryki | |
tarcze hamulcowe | |
***Użytkownik "Kuczu"
To tak nie do konca. 1125R to tez tak z ubieglego wieku jest ? Pytamboniewiem. Trzeba pytac...a czego dotyczy ta 1125R technologia??? -- Pozdrawiam Tytus P.S. Zapomnilem dopisac ze technologie z lat 70 ubieglego wieku...choc podobno juz w harleju odkryli rozrzad OHC - pewnikiem podpatrzyli w Rotaxie |
|
Data: 2009-03-26 18:02:06 | |
Autor: Tytus z Fabryki | |
tarcze hamulcowe | |
P.S 2
W mordke obejrzalem sobie wyczyn CJ, ale kurna na ulicach nie widuje motocykli gdzie pasazer siedzi z przodu na blotniku wiec prosze skonczcie o wywazeniu etc... BTW ciekawe czy to moto mialo seryjne hamulce czy wymienione chwile po wyjezdzie z fabryki... -- Pozdrawiam Tytus |
|
Data: 2009-03-26 18:03:23 | |
Autor: Kuczu | |
tarcze hamulcowe | |
Tytus z Fabryki pisze:
Trzeba pytac...a czego dotyczy ta 1125R technologia??? A czego powinna zeby byc nowoczesna w Twoim pojeciu ? -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-03-26 18:36:07 | |
Autor: Tytus z Fabryki | |
tarcze hamulcowe | |
Siemka
Użytkownik "Kuczu" A czego powinna zeby byc nowoczesna w Twoim pojeciu ? Silnik, naped,systemy zasilania, systemy sterowania, hamulce...zawiecha No i na koniec wyglad...nie uwazasz iz rzeczony motocykl posiada wizus batmano-triumpha z lat 70??? Nie tam zebym mial cos do bielizny - nawet kilka dni temy widzialem pieknego klasyka w Rzymie -- Pozdrawiam Tytus P.S. te trojkatne z przodu to miejsce na nogi pasazera??? |
|
Data: 2009-03-27 08:11:41 | |
Autor: Kuczu | |
tarcze hamulcowe | |
Tytus z Fabryki pisze:
> Silnik, Nowoczesny V2 Rotaxa > naped tzn co ? > systemy zasilania wytrysk > systemy sterowania, ke ? > hamulce... podobno niesamowite > zawiecha podobno daje bardzo rade. > No i na koniec wyglad...nie uwazasz iz rzeczony motocykl posiada wizus batmano-triumpha z lat 70??? a to nie cecha wszystkich nowych motocykli tej klasy ? Ja tak sobie mysle ze Ty chyba nie do konca wiesz o jakim motocyklu tu rozmawiamy -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-03-27 05:30:01 | |
Autor: doktorski | |
tarcze hamulcowe | |
On 27 Mar, 08:11, Kuczu <p.kuczyn...@jim-satnet.pl> wrote:
Ja tak sobie mysle ze Ty chyba nie do konca wiesz o jakim motocyklu tuKuczu; Ja nie mam nic do Buella ale pismaki stwierdzily, ze oryginalnosc zastosowanych komponentow to za malo zeby wygrac z FZ1, Aprilia Tuono (OIDP) i Benelli TnT. W jakims innym zestawieniu tez raczej byl w ogonie. Tak, mam na mysli 1125CR z Rotaxem. pzdr, dr FJR/525 |
|
Data: 2009-03-28 09:56:52 | |
Autor: Tytus z Fabryki | |
tarcze hamulcowe | |
Siemka
*** Kuczu Ja tak sobie mysle ze Ty chyba nie do konca wiesz o jakim motocyklu tu rozmawiamy Oczywista, przeciez to precle wiec tak sobie pitole ...wolno mi??? A co we wtym amerykanskim snie jest skonstruowane/wymyslone/wyprodukowane w jusej??? Montuja go choc??? Czy na taiwanie??? Pytambo_nie_wiem a podobno precle wiedza wszystko BTW przysiadalem sie do jednego takiego lightinga na MB w Wawie, i jedyno co mi sie podoba to jego dlugosc, paczysz do przodu - ancfalt paczysz do tylu rowniez ancfalt. -- Pozdrawiam Tytus P.S. Wrzucilem dyskietke z internetem do kompa i nie znalazlem zadnych pozytywnych opinii na jego temat oprocz marketingowego belkotu pismakow. Ale oni wszyscy moga sie mylic... |
|
Data: 2009-03-28 09:11:53 | |
Autor: Jasio | |
tarcze hamulcowe | |
Użytkownik "Tytus z Fabryki" napisał w wiadomości news:gqkp9n$jid$1nemesis.news.neostrada.pl... Siemka P.S. Wrzucilem dyskietke z internetem do kompa i nie znalazlem zadnych pozytywnych opinii na jego temat oprocz marketingowego belkotu pismakow. No, po prostu mało jest użytkowników tego motocykla. A jeszcze mniej takich, co mają dostęp do dyskietek z internetem. -- Jasio vfr vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-03-28 10:54:20 | |
Autor: Spider A.J. | |
tarcze hamulcowe | |
"Tytus z Fabryki" <fzr1000-WYTNIJ-TO@02.pl> wrote BTW przysiadalem sie do jednego takiego lightinga na MB w Wawie, i jedyno co mi sie podoba to jego dlugosc, paczysz do przodu - ancfalt paczysz do tylu rowniez ancfalt. Troche pitolisz lajting wcale nie jest taki najgorszy, przyjmujac zalozenie ze to nie motocykl tylko street fighter do miasta jest znakomity, wyglada raczej orginalnie wiec rwac sie na to tez da a z pod swiatel daje rade. Trzeba sobie zawsze pomyslec co poeta mial na mysli dzielo tworzac. Na hard enduro tez masz silnik pod dupa i roszeczke miekkiego plastiku z przodu i z tylu a jakos nikt nie narzeka ze nie da sie tym poleciec na weekend do chorwacji. No i zeby nie bylo dla mnie choppery to nie motocykle :-) a juz szczegolnie te wyprodukowane pod marka dla lekarzy, aktorzyn i adwokatow. -- -=[Spider A.J.]=- Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-) http://www.foto-spider.pl RF900RS2 |
|
Data: 2009-03-28 13:08:44 | |
Autor: Tytus z Fabryki | |
tarcze hamulcowe | |
Siemka
Użytkownik "Spider A.J." *** Troche pitolisz lajting wcale nie jest taki najgorszy, przyjmujac zalozenie ze to nie motocykl tylko street fighter do miasta jest znakomity, No przeca napisalem ze pitole...a ze sie przysiadlem znaczy sie ze mnie sie podoba i nawet przemysliwuje w wolnych chwilach - choc przyzwyczajony do niezawodnosci i rozwiazan z Japonii lekko siem boje... *** Trzeba sobie zawsze pomyslec co poeta mial na mysli dzielo tworzac. Swiete slowa -- Pozdrawiam Tytus |
|
Data: 2009-03-28 14:29:30 | |
Autor: Spider A.J. | |
tarcze hamulcowe | |
"Tytus z Fabryki" <fzr1000-WYTNIJ-TO@02.pl> wrote in message news:gql443$bsh$1atlantis.news.neostrada.pl... Siemka I dlatego jakbym kiedys zwariowal i chcial cos innego niz moja RF (a nie zanosi sie) to bym kupil cos z makaronu :-) siakies MG centauro albo inny wynalazek. Pytanie zawsze brzmi a na cholere? -- -=[Spider A.J.]=- Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-) http://www.foto-spider.pl RF900RS2 |
|
Data: 2009-03-30 08:43:00 | |
Autor: Tytus z Fabryki | |
tarcze hamulcowe | |
Siemka
***Użytkownik "Spider A.J." I dlatego jakbym kiedys zwariowal i chcial cos innego niz moja RF (a nie zanosi sie) to bym kupil cos z makaronu :-) siakies MG centauro albo inny wynalazek. Pytanie zawsze brzmi a na cholere? Przechodze kryzys wieku sredniego :) i zdarza sie mnie sie spojrzec w kierunku sprzetow generujacych "telefon z wloch"...chyba czas umierac :) Masz jedno z najladniejszych moto jakie zrobiono...to nic ze to suzuki Ogolnie mam jakis dziwne ciagotki w kierunku V2 a o sprawnego TLR-a coraz trudniej -- Pozdrawiam Tytus P.S> Frendzelki jeszcze mnie sie nie podobaja |
|
Data: 2009-04-04 22:39:03 | |
Autor: Spider A.J. | |
tarcze hamulcowe | |
"Tytus z Fabryki" <fzr1000-WYTNIJ-TO@02.pl> wrote
To chyba jak tam na dole tez bedzie frendzel :-P -- -=[Spider A.J.]=- Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-) http://www.foto-spider.pl RF900RS2 |
|
Data: 2009-03-26 08:21:01 | |
Autor: Jasio | |
tarcze hamulcowe | |
Użytkownik "Tytus z Fabryki" napisał w wiadomości news:gqdli0$ali$1nemesis.news.neostrada.pl... Siemka No wiesz, "obsługujący go" to brzmi, jakby można taki rekord pobić każdą jedną maszyną, a Buell zapłacił tylko za użycie swojego motocykla. A większość technologii użytych w motocyklach pochodzi z XX wieku. Który się skończył 9lat temu raptem, więc nie szalejmy, że to tak dawno - przecież w ciągu 9lat nie wymyślono jakichś szalenie innych stopów metali na hamulce... -- Jasio vfr vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-03-26 10:33:44 | |
Autor: BartekGSXF | |
tarcze hamulcowe | |
Użytkownik "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gqfdtf$qur$1inews.gazeta.pl... Juz nie, tu masz r6 :) http://www.scigacz.pl/Rekord,stoppie,274,32,metry,na,przednim,kole,8158.html Wiem ze sikacz ale nie bijcie. -- BartekGSX6F Ave1,8 EL |
|
Data: 2009-03-26 13:01:29 | |
Autor: James | |
tarcze hamulcowe | |
"BartekGSXF" wrote...
eee tam, to mnietki siurek jest. W Polsce by go wszyscy wysmiali, bo jezdzi tylko na R6. Jakby mial R1 to co innego, a tak....Juz nie, tu masz r6 :)***Użytkownik "Jasio" ;) -- pozdro James |
|
Data: 2009-03-26 10:37:58 | |
Autor: BartekGSXF | |
tarcze hamulcowe | |
A jednak sikacz sie myli, jednak CJ na buellu
http://www.craigjones.com/about/wr/2006.htm -- BartekGSX6F Ave1,8 EL |
|
Data: 2009-04-04 21:49:41 | |
Autor: rych | |
tarcze hamulcowe | |
jaki luz ma byc na nitach tarcz plywajacych ? czy tez w ogole nie powinien byc odczuwalny ?
-- |