te nie/dobre diesle

Data: 2020-04-04 23:52:56
Autor: J.F.
te nie/dobre diesle
https://zdrowie.wprost.pl/koronawirus/10312080/zapach-wsi-nie-taki-zdrowy-izolacja-europy-ujawnila-zaskakujace-zrodlo-zanieczyszczenia-powietrza-w-miastach.html

"Spalin w miastach jest mniej, ale jakość powietrza nie poprawia się.
Przyczyną są emisje trujących substancji, które generuje rolnictwo.

W ubiegły weekend w Brukseli wielu mieszkańców zgłosiło silny zapach
obornika. O ile niektórzy mieszkańcy Brukseli poczuli nostalgię za
romantyczną wizją życia na wsi, to inni zaczęli narzekać na pewne
symptomy: ,,Kiedy otworzyłem okno, piekły mnie oczy" - powiedział jeden
z mieszkańców Molenbeek, gminy na północnym zachodzie Brukseli. -
,,Miałem też okropny ból głowy".

Jak się okazuje, używanie na polach obornika i jego magazynowanie są
znaczącym źródłem amoniaku, wysoce zanieczyszczającego gazu, który
zagraża naszym ekosystemom i powoduje podrażnienia przy wdychaniu.
Kiedy wiatr przenosi go nad miasta, amoniak reaguje ze związkami
tlenków azotu (NOx) z pojazdów z silnikami Diesla i siarki (SO2) z
elektrowni, tworząc maleńkie cząstki stałe o średnicy mniejszej niż
2,5 mikrometra, znane jako PM2,5.

Jest to jedna z najbardziej niebezpiecznych form zanieczyszczenia
powietrza: cząstki PM2,5 mogą wnikać głęboko w drogi oddechowe i
wywoływać choroby płuc i układu krążenia, zawały serca i raka,
oddziaływać na centralny układ nerwowy i wpływać na narządy rozrodcze.
 Odczucia mieszkańców Brukseli nie były jedynie wrażeniem. Dane
dotyczące zanieczyszczenia powietrza zebrane przez belgijską
Międzyregionalną Agencję Środowiska wskazały wzrost cząstek PM2,5. W
tych dniach zarejestrowano ich w całym kraju znacznie więcej także w
miastach. Nikogo to nie zaskoczyło. Wczesną wiosną rolnicy używają
więcej obornika, który zaoszczędzili zimą, do nawożenia swoich pól.

W ubiegłym miesiącu ten sam problem odnotowano w Mediolanie. Tam
wzrost liczby drobnych cząstek stałych był związany ze zwiększeniem
emisji amoniaku pochodzącego z intensywnej hodowli zwierząt i
nawożenia w dolinie Padu.
" No i nie rozumiem. To w koncu te diesle dobre i likwiduja amoniak, czy to bez zwiazku i co roku im smierdzi ?

Amoniak moze reagowac z tlenkami azotu, ale powstana produkty gazowe.
To moze z braku katalizatora nie przepalaja sie wzajemnie, tylko
azotan amonowy tworza ? On moze i daje pyl, ale dobrze rozpuszczalny w
wodzie, to raczej niegrozny ...
Ale przeciez z diesli tez amoniak moze wylatywac ...

J.

Data: 2020-04-05 05:06:44
Autor: Przemek Jedrzejczak
te nie/dobre diesle
Data: 2020-04-05 16:20:20
Autor: z
te nie/dobre diesle
W dniu 2020-04-04 o 23:52, J.F. pisze:
Jak się okazuje, używanie na polach obornika i jego magazynowanie są
znaczącym źródłem amoniaku, wysoce zanieczyszczającego gazu, który
zagraża naszym ekosystemom i powoduje podrażnienia przy wdychaniu.

Wiem jak to śmierdzi. Wiem jak ja śmierdziałem po dniu pracy przy nim.
Żyję. Przez 20 lat 2 razy do roku tak pracowałem.

Kurwa mać. Lepsze nawozy sztuczne?

A może lepsze mięso z próbówki?

Chcecie łajzy zgody z naturą to musi śmierdzieć.

Chemia z gówna sklepowego nie śmierdzi?

Sprowadzi się z Chin tańsze? POWODZENIA

Data: 2020-04-05 16:56:44
Autor: J.F.
te nie/dobre diesle
Dnia Sun, 5 Apr 2020 16:20:20 +0200, z napisał(a):
[...]

Kto wie ... amoniak szkodliwy.

A może lepsze mięso z próbówki?
Chcecie łajzy zgody z naturą to musi śmierdzieć.

Ale tu nie chodzi o smrod, tylko o role diesli w nim :-)

J.

Data: 2020-04-05 17:06:27
Autor: z
te nie/dobre diesle
Jak runęła w gruzach narracja że diesle powodują SMOG to się próbuje tą odrobinkę spalin połączyć z amoniakiem i być tworzyć nową narrację.

Niech kurwa sprzątają i myją ulice bo większość "pyłów" od samochodów to drobinki klocków  hamulcowych i opon które roznoszą te przebrzydłe Hybrydy ;-)

Data: 2020-04-05 18:24:43
Autor: Myjk
te nie/dobre diesle
Sun, 5 Apr 2020 17:06:27 +0200, z
Jak runęła w gruzach narracja że diesle powodują SMOG to się próbuje tą odrobinkę spalin połączyć z amoniakiem i być tworzyć nową narrację.

Diesle podowują SMOG czy ci się to podoba czy nie. Kwestia tylko udziału
procentowego, a ponieważ żyjemy w polszy gdzie się pali węglem (bo taniej!
-- a nie ma większej bzdury uwzględniajac mizerną sprawność kotłów i
umiejętnosci palaczy, czyt. palenie zasypowe) i drewnem ("oszczędzajac" na
gazie, i w ogóle to takie "fajne klimatyczne" jak się zakopci okolicę, bo
wiadomo że aby było ciepło to musi być dym), to może i ci coś runęło w
gruzach -- ale nie to co ci się wydaje, ignorancie.

Niech kurwa sprzątają i myją ulice bo większość "pyłów" od samochodów to drobinki klocków  hamulcowych i opon które roznoszą te przebrzydłe Hybrydy ;-)

Nie kłam, hybrydy hamują w zdecydowanej większości silnikiem ładując
baterie z których później rozpędzają ponownie auto (do tego lepiej
optymalizują zużycie paliwa) i udział zapylenia poprzez klocki jest
znacznie zmniejszony. Ja mam 105tkm w PHEV, klocki od nowości te same, jest
ich jeszcze 1/3 a od zeszłej wizyty w ASO nadal tyle samo -- czyli przez
22tkm jakie w tym czasie przejechałem zużycie to granice błędu pomiarowego. --
Pozdor
Myjk

Data: 2020-04-05 10:02:10
Autor: Kris
te nie/dobre diesle
Kwestia tylko udziału procentowego, a ponieważ żyjemy >w polszy gdzie się pali węglem ](bo taniej
Myjek bzdury piszesz jak zawsze zresztą
Wychyl łeb poza Warszawę
Tu gdzie mieszkam jest gaz ale w promieniu 50 km jest kilkadziesiąt miejscowości gdzie gazu nie ma więc ludzie palą czym palą

Data: 2020-04-05 18:46:29
Autor: z
te nie/dobre diesle
W dniu 2020-04-05 o 18:24, Myjk pisze:
Diesle podowują SMOG czy ci się to podoba czy nie. Kwestia tylko udziału
procentowego,

Zgadza się produkują.
Tylko ten procent jest tak mały (było już tu podawane wiele razy) że kurwa tylko DEBIL wyciąga to na pierwsze miejsce.
Albo ktoś kto ma w tym INTERES.

A co do hybryd. Benzyniaki też wydzielają tylko te gorsze mniejsze pyły których się _jeszcze_ nie sprawdza.

A w hybrydach też są opony... Wiec... można jeszcze wspomnieć o szkodliwych dla środowiska akumulatorach i w ogóle produkowaniu nowych niepotrzebnych AUT.

Generalnie jakbym spotkał takiego ekologa co jęczy na diesle to bym go... zwyzywał. Ale będzie ciężko bo epidemia ;-)

Data: 2020-04-06 09:55:15
Autor: Myjk
te nie/dobre diesle

Data: 2020-04-07 12:14:06
Autor: z
te nie/dobre diesle

Data: 2020-04-09 15:40:10
Autor: Myjk
te nie/dobre diesle
Tue, 7 Apr 2020 12:14:06 +0200, z
Ty chyba masz ochotę na SPOTKANIE ;-)

Chyba nie, ponieważ gustuję w kobietach, dodatkowo i nie mogą być trolami.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-04-06 18:17:03
Autor: Poldek
te nie/dobre diesle

Data: 2020-04-07 12:16:21
Autor: z
te nie/dobre diesle

Data: 2020-04-08 20:16:08
Autor: Maciek
te nie/dobre diesle
Dnia Tue, 7 Apr 2020 12:16:21 +0200, z napisał(a):

Więcej smogu powstaje z wzbijania w potwierze tego co leży na jezdni

A to co leży powodują kopciuchy i wszystkie pojazdy

Nie wiem czy więcej, ale też uważam, że sprzęgła, klocki i opony mają
znaczny udział w krakowskim smogu.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2020-04-08 21:31:22
Autor: kk
te nie/dobre diesle
On 2020-04-08 20:16, Maciek wrote:
[...]

A ja dzisiaj przejechałem skuterem po rozlanej farbie i nie wzleciała.

Data: 2020-04-09 13:23:26
Autor: z
te nie/dobre diesle
W dniu 2020-04-08 o 21:31, kk pisze:

A ja dzisiaj przejechałem skuterem po rozlanej farbie i nie wzleciała.

A była w stanie "pyłu"? ;-)

A jesteś pewny że nie wzbiłeś NIC w powietrze?

A widziałeś kiedyś SMOG? Dotknąłeś go? polizałeś? ;-)

Data: 2020-04-09 19:16:41
Autor: kk
te nie/dobre diesle
On 2020-04-09 13:23, z wrote:
W dniu 2020-04-08 o 21:31, kk pisze:

A ja dzisiaj przejechałem skuterem po rozlanej farbie i nie wzleciała.

A była w stanie "pyłu"? ;-)

Kiedyś musiała być.

A jesteś pewny że nie wzbiłeś NIC w powietrze?

No jakoś nie chce odpaść od koła to chyba nic.

A widziałeś kiedyś SMOG? Dotknąłeś go? polizałeś? ;-)

Czytam ciągle o tym i jakoś nie mam ochoty.

Data: 2020-04-07 14:14:40
Autor: z
te nie/dobre diesle

Data: 2020-04-07 14:35:29
Autor: z
te nie/dobre diesle

Data: 2020-04-07 06:42:51
Autor: Przemek Jedrzejczak
te nie/dobre diesle

Data: 2020-04-07 19:16:38
Autor: Poldek
te nie/dobre diesle

Data: 2020-04-07 17:20:50
Autor: andal
te nie/dobre diesle

Data: 2020-04-07 19:22:34
Autor: z
te nie/dobre diesle

Data: 2020-04-07 22:05:07
Autor: Poldek
te nie/dobre diesle

Data: 2020-04-07 19:30:21
Autor: z
te nie/dobre diesle

Data: 2020-04-07 18:59:36
Autor: Budzik
te nie/dobre diesle

Data: 2020-04-07 23:16:24
Autor: Cavallino
te nie/dobre diesle

Data: 2020-04-08 10:20:12
Autor: z
te nie/dobre diesle
A smog nadal występuje

Data: 2020-04-08 22:20:26
Autor: ąćęłńóśźż
te nie/dobre diesle
Kiedyś w miastach było dużo polewaczek usuwających pyły z jezdni.
Czy woda w Wiśle podrożała?

-- -- -
 ok. 80 proc. to pylenie wtórne czyli to co leży na jezdni, a samochody wzbijają w powietrze przejeżdżając.

Data: 2020-04-08 20:13:44
Autor: Maciek
te nie/dobre diesle
Dnia Mon, 6 Apr 2020 18:17:03 +0200, Poldek napisał(a):

Było już na grupie linkowane o badaniach z Krakowa. Wyszło, że 80% szkodliwych zanieczyszczeń emituje 20% najbardziej zanieczyszczających samochodów. Tymi zanieczyszczającymi okazały się diezle, zarówno te stare, jak i nowsze z których już zdążono wyciąć dpfy i katalizatory, bo tak jest taniej.

Ruchu od tygodni prawie nie ma, a powietrze w Krakowie nadal jest
zanieczyszczone, co łatwo stwierdzić np. na podstawie map Airly.
Dziś w godzinach szczytu ruch był jak w wakacyjną niedzielę - zero korków.

Coś tu moim zdaniem nie gra.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2020-04-09 13:20:28
Autor: z
te nie/dobre diesle
W dniu 2020-04-08 o 20:13, Maciek pisze:
[...]

Wszystko się zgadza. Samochody produkują kilka procent smogu a diesle z rury wydalają poniżej 1% smogu.

Niska emisja. SZACH MAT.

Data: 2020-04-09 13:52:00
Autor: Maciek
te nie/dobre diesle
Dnia Thu, 9 Apr 2020 13:20:28 +0200, z napisał(a):

Wszystko się zgadza. Samochody produkują kilka procent smogu a diesle z rury wydalają poniżej 1% smogu.

Niska emisja. SZACH MAT.

W Krakowie nie ma niskiej emisji i nie ma już kotłowni węglowych. Od
zeszłego roku jest zakaz stosowania paliw stałych i raczej nie słychać,
żeby był łamany.
Gminy ościenne mogą kopcić, ale nie jak jest 20 stopni.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2020-04-09 15:19:40
Autor: J.F.
te nie/dobre diesle
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:if2gcsknyjyn$.3flzmernvqye.dlg@40tude.net...
[...]

i zlikwidowali wszyskie stare piece ?
Cos mi sie nie chce wierzyc.

No i zostaja nowe domki z kominkami.

I nie ma juz skladow opalu w Krakowie z weglem ?

Gminy ościenne mogą kopcić, ale nie jak jest 20 stopni.

Ciepla woda potrzebna codziennie, ale weglem to sie ja kiepsko podgrzewa..

J.

Data: 2020-04-09 15:35:16
Autor: Cavallino
te nie/dobre diesle
W dniu 09-04-2020 o 15:19, J.F. pisze:

Gminy ościenne mogą kopcić, ale nie jak jest 20 stopni.

Ciepla woda potrzebna codziennie,

Dokładnie - ja największy syf odsąsiadowy odczuwam latem, bo zimą mam zamknięte okna, na dwór wychodzę rzadko, więc mi nie robi aż tak.

Data: 2020-04-09 15:43:11
Autor: Myjk
te nie/dobre diesle
Thu, 9 Apr 2020 15:19:40 +0200, J.F.
i zlikwidowali wszyskie stare piece ?
Cos mi sie nie chce wierzyc.

Może nie zlikwidowali, ale nie można ich używać.

No i zostaja nowe domki z kominkami.

To jest znaczna część emisji -- oszczędzanie na gazie. To oszczęzanie to
raczej pozorne jest, bo te utylizatory drewna mają tak niską sprawność,
szczególnie w okresach przejściowych, że wcale taniej nie jest.

I nie ma juz skladow opalu w Krakowie z weglem ?
 Skoro nie ma zapotrzebowania, to po co mają tam być?
Ciepla woda potrzebna codziennie, ale weglem to sie ja kiepsko podgrzewa..

Jak kiepsko skoro jest wtedy "tanio".

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-04-09 18:47:11
Autor: RadoslawF
te nie/dobre diesle
W dniu 2020-04-09 o 15:43, Myjk pisze:

[...]

Google w ramach reklamy podało mi trzy adresy składów węgla
w Krakowie. Sugerujesz że już ich tam nie ma?

Pozdrawiam

Data: 2020-04-09 20:54:13
Autor: J.F.
te nie/dobre diesle
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e8f5332$0$17345$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-04-09 o 15:43, Myjk pisze:
i zlikwidowali wszyskie stare piece ?
Cos mi sie nie chce wierzyc.
Może nie zlikwidowali, ale nie można ich używać.

To trzeba miec nowy.

I nie ma juz skladow opalu w Krakowie z weglem ?
Skoro nie ma zapotrzebowania, to po co mają tam być?
Google w ramach reklamy podało mi trzy adresy składów węgla
w Krakowie. Sugerujesz że już ich tam nie ma?

Reklama moze byc stara.
Moga tez sprzedawac dla okolicznych wsi.
A krakowiacy kupuja w okolicznych wsiach, zeby sie nie wydalo :-)

J.

Data: 2020-04-09 23:45:05
Autor: RadoslawF
te nie/dobre diesle
W dniu 2020-04-09 o 20:54, J.F. pisze:

[...]

"Klikłem" i pokazał mi wszystkie, z adresem w Krakowie jest
sześć, siódmy bez węgla ale z drewnem na opał.
Drewnem też nie można w Krakowie palić?
:-)

Pozdrawiam

Data: 2020-04-10 10:13:00
Autor: J.F.
te nie/dobre diesle
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e8f9904$0$539$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ja kliklem  w jeden, ale mial tez inne towary.
Wiec trzeba by zadwonic, spytac jaki koszt z transportem ...

Drewnem też nie można w Krakowie palić?
:-)

Jak paliwami stalymi nie, to nie ...

J.

Data: 2020-04-10 15:27:19
Autor: Janusz
te nie/dobre diesle
W dniu 2020-04-10 o 10:13, J.F. pisze:
[...]

Ale pewnie brykietem można.

--
Janusz

Data: 2020-04-09 16:52:00
Autor: Maciek
te nie/dobre diesle
Dnia Thu, 9 Apr 2020 15:19:40 +0200, J.F. napisał(a):

i zlikwidowali wszyskie stare piece ?
Cos mi sie nie chce wierzyc.

Nie ma. W zimie podawali, że program wymiany nie objął 2800 palenisk, ale
nie są używane. Sa kontrole z dronami. Zresztą nawet gdyby tysiąc domów
każdego dnia łamało zakaz, to jest prawie milionowe miasto i nie miałoby to
takiego wpływu na smog.

No i zostaja nowe domki z kominkami.

W granicach administracyjnych miasta nie ma.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2020-04-09 21:18:51
Autor: J.F.
te nie/dobre diesle
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:bhhblnm6wm8t$.1mswqr9pt1t7c$.dlg@40tude.net...
Dnia Thu, 9 Apr 2020 15:19:40 +0200, J.F. napisał(a):
i zlikwidowali wszyskie stare piece ?
Cos mi sie nie chce wierzyc.

Nie ma. W zimie podawali, że program wymiany nie objął 2800 palenisk, ale

ale w Krakowie ze 200 tys mieszkan ... i sporo starych, bo ten ruski general sie nie postaral :-)

nie są używane. Sa kontrole z dronami. Zresztą nawet gdyby tysiąc domów

a dron wykryje ? Czy raczej sasiedzi doniosa ?

każdego dnia łamało zakaz, to jest prawie milionowe miasto i nie miałoby to
takiego wpływu na smog.

no to 300 tys mieszkan ...

No i zostaja nowe domki z kominkami.
W granicach administracyjnych miasta nie ma.

Nie ma zadnego domu w granicach miasta ?

J.

Data: 2020-04-11 19:26:28
Autor: Maciek
te nie/dobre diesle
Dnia Thu, 9 Apr 2020 21:18:51 +0200, J.F. napisał(a):

Nie ma zadnego domu w granicach miasta ?

Żadnego nowego z kominkiem. O zakazie było wiadomo od dawna. Zakaz, nawiasem, głupi, bo pellet mogli dopuścić. Jest mniej szkodliwy niż
ogrzewanie olejem opałowym albo prądem.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2020-04-11 19:36:41
Autor: J.F.
te nie/dobre diesle
Dnia Sat, 11 Apr 2020 19:26:28 +0200, Maciek napisał(a):
Dnia Thu, 9 Apr 2020 21:18:51 +0200, J.F. napisał(a):
Nie ma zadnego domu w granicach miasta ?

Żadnego nowego z kominkiem.

A stare ?

O zakazie było wiadomo od dawna.

I rodakow zatrzymal byle zakaz ? :-)

Zakaz, nawiasem, głupi, bo pellet mogli dopuścić. Jest mniej szkodliwy niż
ogrzewanie olejem opałowym albo prądem.

Ale moze smog powoduje ?

J.

Data: 2020-04-11 20:27:03
Autor: Myjk
te nie/dobre diesle
Sat, 11 Apr 2020 19:26:28 +0200, Maciek
Zakaz, nawiasem, głupi, bo pellet mogli dopuścić. Jest mniej szkodliwy niż ogrzewanie olejem opałowym albo prądem.

Że co proszę? Chyba sobie żarty stroisz. Siedzę na grupie fejsbókowej o
pelecie i ludzie co jakiś czas pokazują co znajdują w pelecie. W zasadzie
typowe jest że producenci mielą w nim meble wszelakie, malowane,
lakierowane, foliowane, inne płyty typu sklejka, a także folie i bynajmniej
nie jest mowa o promilach, tylko o procentach zawartości. Piasek pominę, bo
to jakby emisji nie robi, tylko ładuje w bambuko kupującego na wadze a co
za tym idzie na kaloryczności opału. Jak do tego dodać że większość kotłów
jest przewymiarowana, a palacze oczywiście nie mają pojęcia jak kocioł
prowadzić (a chociażby trzeba go każdorazowo skonfigurować po zmianie
opału), to wychodzi niezbyt ciekawy obraz. I co jakiś czas wyskakuje jakiś
"zadowolony" użytkownik (zadowolony póki mu nie wyliczę tego i owego),
gdzie wychodzi że te kotły mają średnioroczną sprawność poniżej 60% (z 90%
podawanych przez producenta). Przy grzaniu CWU w lato wychodzi około 40%, i
to bez uwzględnienia zużycia prądu.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-04-12 14:05:55
Autor: Maciek
te nie/dobre diesle
Dnia Sat, 11 Apr 2020 20:27:03 +0200, Myjk napisał(a):

Że co proszę? Chyba sobie żarty stroisz. Siedzę na grupie fejsbókowej o
pelecie i ludzie co jakiś czas pokazują co znajdują w pelecie.

Mówimy o dpbrze dobranym, sprawnym kotle i odpowiednim paliwie.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2020-04-12 15:47:14
Autor: Myjk
te nie/dobre diesle
Sun, 12 Apr 2020 14:05:55 +0200, Maciek
Mówimy o dpbrze dobranym, sprawnym kotle i odpowiednim paliwie.

Czyli o promilach w warunkach polskich. Jak obserwuję to promil
użytkowników ma bufor w instalacji który jako jedyny gwarantuje wysoką
sprawność i co za tym idzie czystość spalania.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-04-13 17:22:19
Autor: Maciek
te nie/dobre diesle
Dnia Sun, 12 Apr 2020 15:47:14 +0200, Myjk napisał(a):

Czyli o promilach w warunkach polskich. Jak obserwuję to promil
użytkowników ma bufor w instalacji który jako jedyny gwarantuje wysoką
sprawność i co za tym idzie czystość spalania.

Spośród budowanych w ostatniej dekadzie domów moich znajomych, którzy mają
jakiekolwiek palenisko stałopaliwowe wpięte w CO/CWU, większość ma bufory.
I to są zwykłe, małe domy w cenie mieszkania, nie jakieś tam wille. Więc
może jednak nie promil.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2020-04-13 17:45:26
Autor: Myjk
te nie/dobre diesle
Mon, 13 Apr 2020 17:22:19 +0200, Maciek
[...]

Mają kotły na pelet co wg producentów i instalatorów się "świetnie skalują
z mocą więc im buforu nie trzeba"? Jakiej mocy te kotły, jakiej wielkości
bufory, jakie zapotrzebowanie domów na moc i energię?

Jak wspominałem, ponieważ się buduję i temat mnie interesuje, obserwuję
fora i inne grupy -- ze statystyk wynika że bufory to promil, pomijając
instalatorów, więszkość użytkowników uważa je za zbytek. --
Pozdor
Myjk

Data: 2020-04-13 21:20:15
Autor: Janusz
te nie/dobre diesle
W dniu 2020-04-13 o 17:45, Myjk pisze:
[...]

Też mi sie tak wydaje, chyba że za 'bufor' liczą większy zbiorniku cwu, może jeszcze z
dwama wężownicami.
Bo do grzania przy podłogówce nawet w małym domu bufor jest zbędny.

--
Janusz

Data: 2020-04-09 15:22:19
Autor: z
te nie/dobre diesle
Czyli co jest powodem smogu?

Nadal Diesle?

Data: 2020-04-09 15:40:51
Autor: Myjk
te nie/dobre diesle
Thu, 9 Apr 2020 13:52:00 +0200, Maciek
Gminy ościenne mogą kopcić, ale nie jak jest 20 stopni.

W nocy jest w okolicach zera. U mnie za miedzą nawet przy 20 w powietrzu kopcą, bo rzekomo w domu zimno. --
Pozdor
Myjk

Data: 2020-04-09 16:54:29
Autor: Maciek
te nie/dobre diesle
Dnia Thu, 9 Apr 2020 15:40:51 +0200, Myjk napisał(a):

W nocy jest w okolicach zera. U mnie za miedzą nawet przy 20 w powietrzu kopcą, bo rzekomo w domu zimno.

Ale ja mieszkam właśnie w jednej z tych gmin ościennych i mam bezpośredni
wgląd - wiosną jest normalne powietrze, bez porównania z tym, co się dzieje
zimą.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2020-07-16 03:56:03
Autor: WS
te nie/dobre diesle
On Sunday, April 5, 2020 at 5:06:30 PM UTC+2, z wrote:
[...]

wg https://spidersweb.pl/autoblog/mercedes-w123-240d-emisja-spalin/

"Mercedes W123 240d z wolnossącym dieslem jest lepszy dla środowiska niż współczesny SUV", tylko katalizator mu dolozyli...

Data: 2020-04-06 12:53:59
Autor: Poldek
te nie/dobre diesle

Data: 2020-04-06 13:59:24
Autor: J.F.
te nie/dobre diesle

Data: 2020-04-06 17:21:22
Autor: Poldek
te nie/dobre diesle

Data: 2020-04-06 08:58:04
Autor: Zenek Kapelinder
te nie/dobre diesle

Data: 2020-04-08 20:17:35
Autor: Maciek
te nie/dobre diesle
Dnia Mon, 6 Apr 2020 13:59:24 +0200, J.F. napisał(a):

Jest ładnie napisane: amoniak z terenów rolniczych dolatuje do miasta, gdzie ładnie łączy się ze spalinami z diezeli i tworzy PM 2.5, które są o wiele bardziej szkodliwe niż same spaliny, lub sam amoniak.

Ok, cos takiego tam napisali, tylko sam juz nie wiem - zabraklo im do tezy ?

Daj spokój, to jakieś bzdury są.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2020-04-08 20:42:05
Autor: J.F.
te nie/dobre diesle
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:14gikn8joncqy$.5mj0ic7y7d30.dlg@40tude.net...
[...]

Tak jakos wyglada, ale zakladam ze ... w Brukseli cos smierdzi :-)

Zbieg okolicznosci ?

J.

te nie/dobre diesle