te zawory rozne i pompki

Data: 2012-09-17 09:56:26
Autor: abn140
te zawory rozne i pompki
witam.
jesli pompka jest opisana ze sie lapie na zawory  Presta i Schrader to te 'made in jaktopiyrwybywalo czyli chyba dunlopy
a. lapia sie w takiej pompce automatycznie
b. nie lapia sie i szukac takiej do wszystkich trzech.
ps
co polecicie? do 100?
do trzech wszstkich, manometr, reszta bez znaczenia.
lidl - nie widze.
decathlon - jest ale 120 ziko troche przesada imo...

Data: 2012-09-17 12:57:50
Autor: rmikke
te zawory rozne i pompki
W dniu poniedziałek, 17 wrze¶nia 2012 18:56:26 UTC+2 użytkownik (Nieznane) napisał:
[...]

Końcówka od Presty powinna pompować i Dunlopy - czę¶ć pompek ma to oznaczone
jako Presta/Dunlop. S± pompki zaciskaj±ce się na zaworze i pompuj±ce wszystko, ale stacjomarnych
z czym¶ takim nie widziałem.

W razie czego - służę co najmniej trzema różnymi pompkami stacjonarnymi
z podwójnymi głowicami do sprawdzenia.

No i pytanie zasadnicze: po kiego grzyba Ci dętka z Dunlopem?
Schrader pasuje w ten sam otwór i jest dużo praktyczniejszy.
Rozumiem, że można woleć Prestę ze względu na mniejsz± dziurę
w obręczy, ale jedynym zastosowaniem zaworu Dunlopa, jakie mi
przychodzi do głowy, jest wierne odtworzenie historycznego egzemplarza.

Data: 2012-09-17 13:58:02
Autor: abn140
te zawory rozne i pompki

Rozumiem, że można woleć Prestę ze względu na mniejsz± dziurę

w obręczy, ale jedynym zastosowaniem zaworu Dunlopa, jakie mi

przychodzi do głowy, jest wierne odtworzenie historycznego egzemplarza.

proste. bo juz mam takie rowery. od-detkowanie ich teraz kosztowaloby kase na pompke + stado roboty, z ukochanym rozbieraniem tylu w nexus 7. aktualnie mam to juz pochytane ale pierwszy raz....
a i mam takiego oldika, jakas kaseta z tylu 5 rzedow. przelaczana z dolnej rury, firma chyba sachs? ale corka nie chce mi zejsc z tego roweru. i w sumie nie dziwie sie. rama + jakosc i lekkosc jazdy tej damki....
nasze prawie nowe hollendry moga temu rowerowi buty czyscic...
a btw. da sie do takiej starej kasety jakas wspolczesna przerzutke zapodac? klamki czy tam gripy na kierze? jest to do zrobienia czy tez kaseta do wymiany?

Data: 2012-09-17 14:29:14
Autor: rmikke
te zawory rozne i pompki
W dniu poniedziałek, 17 wrze¶nia 2012 22:58:02 UTC+2 użytkownik (Nieznane) napisał:
> [...]

a btw. da sie do takiej starej kasety jakas wspolczesna przerzutke zapodac? klamki czy tam gripy na kierze? jest to do zrobienia czy tez kaseta do wymiany?

Przerzutkę bez problemu, manetkę - nie wiem, w Wagancie się dało (tak± prostack± SiS).

Data: 2012-09-18 03:55:01
Autor: rmikke
te zawory rozne i pompki
> [...]

kase na pompke + stado roboty, z ukochanym rozbieraniem tylu w nexus 7.
aktualnie mam to juz pochytane ale pierwszy raz....

Wnoszę, że pompkę i tak chcesz nabyć. Mozna też nabyć przej¶ciówkę
na Dunlopa (albo dwie, tanie to i lubi się gubić), dętki wymieniasz sukcesywnie.

I za jaki¶ czas masz zrobione dobrze :D

Data: 2012-09-18 04:12:26
Autor: rmikke
te zawory rozne i pompki
W dniu wtorek, 18 wrze¶nia 2012 12:55:02 UTC+2 użytkownik rmikke napisał:
> [...]

na Dunlopa (albo dwie, tanie to i lubi się gubić), dętki wymieniasz sukcesywnie.

Albo i bez przej¶ciówek, je¶li podwójna głowica załatwi Ci sprawę.

Data: 2012-09-18 13:16:40
Autor: cytawa
te zawory rozne i pompki
rmikke pisze:

w obręczy, ale jedynym zastosowaniem zaworu Dunlopa, jakie mi
przychodzi do głowy, jest wierne odtworzenie historycznego egzemplarza.

Nie wiem czy wiesz ale Dunlopy sa najlatwiej pompujacymi sie zaworami. Nie trzeba zadnych specjalnych pompek z wymyslnymi uszczelkami. Doslownnie wystarczy kawalek pompki z dobrym tlokiem.

Jan Cytawa

Data: 2012-09-18 05:02:06
Autor: rmikke
te zawory rozne i pompki
W dniu wtorek, 18 wrze¶nia 2012 13:16:28 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:
rmikke pisze:

> [...]

Nie wiem czy wiesz ale Dunlopy sa najlatwiej pompujacymi sie zaworami. Nie trzeba zadnych specjalnych pompek z wymyslnymi uszczelkami. Doslownnie wystarczy kawalek pompki z dobrym tlokiem.

Stacjonarn± pompk±, bez zaciskania? Nie widziałem takowej.
A w±tek zacz±ł się od pytania o stacjonarn± pompkę. Z manometrem.
A OIDP mierzenie cisnienia za zaworem Dunlopa działa tak sobie
(bo w przeciwieństwie do pozostałych - zamyka się po każdym
dmuchnięciu i manometr pokazuje zupełnie co innego, niż
ci¶nienie w dętce).

Miałem za młodu dętki z Dunlopem i w żadnym wypadku nie zamierzam
do tego wracać.

Data: 2012-09-18 15:18:44
Autor: cytawa
te zawory rozne i pompki
rmikke pisze:

Stacjonarn± pompk±, bez zaciskania? Nie widziałem takowej.

Bez zaciskania. I nawet zwykla reczna pompka bez uszczelki tez napompujesz.

A OIDP mierzenie cisnienia za zaworem Dunlopa działa tak sobie
(bo w przeciwieństwie do pozostałych - zamyka się po każdym
dmuchnięciu i manometr pokazuje zupełnie co innego, niż
ci¶nienie w dętce).

Tak jest. Manometr pokazuje cisnienie przed detka. I  jest zawsze wieksze niz w detce. Najdokladniej pokazuje w prescie, calkiem znosnie w samochodowym schrederze a w dunlopie bywa roznie, w zaleznosci od zaworka czy innej gumy wentylowej. Czasem beznadziejnie. W sumie w palcach tez mam zupelnie przyzwoity manometr.

Miałem za młodu dętki z Dunlopem i w żadnym wypadku nie zamierzam
do tego wracać.

Tez wole samochodowe, bo sa najmocniejsze i najbardziej przewidywalne.
Ale dunlopy wcale mi nie przeszkadzaja i w wiekzosci rowerach je mam i nie bede wymienial bez powodu.

Jan Cytawa

Data: 2012-09-18 06:36:07
Autor: rmikke
te zawory rozne i pompki
W dniu wtorek, 18 wrze¶nia 2012 15:18:33 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:
rmikke pisze:

> Stacjonarn± pompk±, bez zaciskania? Nie widziałem takowej.

Bez zaciskania. I nawet zwykla reczna pompka bez uszczelki tez napompujesz.

Obawiam się, że pompkę bez żadnej uszczelki to musiałby¶ mi pokazać,
zebym uwierzył. Pompki rowerowe (do Dunlopów wła¶nie), które ja miałem,
zawsze jak±¶ gumę w tej dziurze miały i żeby napompować koło, trzeba
było pompkę dociskać do zaworu, czyli uszczelniać wła¶nie. O ile mnie
pamięć nie zwodzi (w końcu - lata temu to było), to na ogół się koniec
zaworu w tę gumę wbijało i potem to sie mniej więcej samo trzymało,
tylko lekko dociskać trzeba było. Takiej, żeby to się zupełnie samo
trzymało przy pompowaniu, to nie widziałem - stacjonarne pompki
do Dunlopów nakręcało się na zawór w celu uszczelnienia.

[...]

> [...]

Ale dunlopy wcale mi nie przeszkadzaja i w wiekzosci rowerach je mam i nie bede wymienial bez powodu.

Ale powód jest - skoro człowiek chce mieć manometr...

Data: 2012-09-17 19:45:09
Autor: live_evil
te zawory rozne i pompki
On 17.09.2012 18:56, abn140@googlemail.com wrote:
[...]

Podłogowa BETO nie łapie DV, ale reczna Cannondale łapie. Nie ma reguły.
Ostatecznie ratuje nakrętka z redukcją DV->AV.
--
live_evil

Data: 2012-09-17 20:27:52
Autor: Paveu
te zawory rozne i pompki
W dniu 2012-09-17 18:56, abn140@googlemail.com:
[...]

Z moich doświadczeń wynika, że Prestę i Dunlopa obsługuje się tą samą końcówką pompki z węższą dziurką, a Schrader - z większą.

Mam dwie podłogowe z podwójną końcówką: jedną noname z jakiegoś sklepu internetowego za 25 zł, drugą z Lidla za podobną sumę. Obie zakomcie dają radę (pompuję głównie mieszczuchy, więc zwykle max 4.5 bar).

P.

Data: 2012-09-17 12:59:32
Autor: rmikke
te zawory rozne i pompki
W dniu poniedziałek, 17 wrze¶nia 2012 20:27:56 UTC+2 użytkownik paveu napisał:
> [...]

> wszstkich, manometr, reszta bez znaczenia. lidl - nie widze.

> decathlon - jest ale 120 ziko troche przesada imo...

Z moich do¶wiadczeń wynika, że Prestę i Dunlopa obsługuje się t± sam± końcówk± pompki z węższ± dziurk±, a Schrader - z większ±.

Mam dwie podłogowe z podwójn± końcówk±: jedn± noname z jakiego¶ sklepu internetowego za 25 zł, drug± z Lidla za podobn± sumę. Obie zakomcie daj± radę (pompuję głównie mieszczuchy, więc zwykle max 4.5 bar).

Tanie pompki z Lidla i Reala spokojnie pompuj± i 5 bar (opony),
i 6 bar (AirZound)

Data: 2012-09-18 14:03:03
Autor: Paveu
te zawory rozne i pompki
W dniu 2012-09-17 21:59, rmikke:

Mam dwie podłogowe z podwójną końcówką: jedną noname z jakiegoś sklepu

internetowego za 25 zł, drugą z Lidla za podobną sumę. Obie zakomcie

dają radę (pompuję głównie mieszczuchy, więc zwykle max 4.5 bar).

Tanie pompki z Lidla i Reala spokojnie pompujÄ… i 5 bar (opony),
i 6 bar (AirZound)

To i pompowałem nimi AZ, ale już nie pompuję, bo mi go ukradli razem z rowerem...

P.

Data: 2012-09-18 00:40:35
Autor: Titus Atomicus
te zawory rozne i pompki
In article <719f39be-dd19-4fd4-afff-ce893439cd7a@googlegroups.com>,
[...]

To za 120 (chyba nieco wiecej, 130_cos tam)) to SKS. Zacny sprzet.
--
TA

Data: 2012-09-17 16:03:55
Autor: rmikke
te zawory rozne i pompki
W dniu wtorek, 18 wrze¶nia 2012 00:40:36 UTC+2 użytkownik (Nieznane) napisał:
In article <719f39be-dd19-4fd4-afff-ce893439cd7a@googlegroups.com>,

> co polecicie? do 100?
> do trzech wszstkich, manometr, reszta bez znaczenia.
> lidl - nie widze.
> decathlon - jest ale 120 ziko troche przesada imo... To za 120 (chyba nieco wiecej, 130_cos tam)) to SKS. Zacny sprzet.

Pompki, które ostatnio były w Lidlu takoż zacne, a trzykroć tańsze.
Serio, trzy dmuchnięcia (no, może 5)  i opona z 3bar nabita na 5bar.
Aż sprawdzałem, czy aby dobrze końcówkę na zawór założyłem, bo my¶lałem, że całe powietrze z pompki poszło w wężyk i dlatego
tak szybko.

Data: 2012-09-18 17:25:02
Autor: Mav
te zawory rozne i pompki
Szybko i na temat: kup zworek - redukcje na wszystkie trzy. Z tego co pamietam na byle jakim wq miare przyzwoitym stoisku rowerowym takie cus kosztuje w graniczach 10 z,l, a na prawde sie przydaje

Pozdrawiam, M.

te zawory rozne i pompki