Data: 2012-09-17 12:57:50 | |
Autor: rmikke | |
te zawory rozne i pompki | |
W dniu poniedziałek, 17 września 2012 18:56:26 UTC+2 użytkownik (Nieznane) napisał:
witam. Końcówka od Presty powinna pompować i Dunlopy - część pompek ma to oznaczone jako Presta/Dunlop. Są pompki zaciskające się na zaworze i pompujące wszystko, ale stacjomarnych z czymś takim nie widziałem. W razie czego - służę co najmniej trzema różnymi pompkami stacjonarnymi z podwójnymi głowicami do sprawdzenia. No i pytanie zasadnicze: po kiego grzyba Ci dętka z Dunlopem? Schrader pasuje w ten sam otwór i jest dużo praktyczniejszy. Rozumiem, że można woleć Prestę ze względu na mniejszą dziurę w obręczy, ale jedynym zastosowaniem zaworu Dunlopa, jakie mi przychodzi do głowy, jest wierne odtworzenie historycznego egzemplarza. |
|
Data: 2012-09-17 13:58:02 | |
Autor: abn140 | |
te zawory rozne i pompki | |
Rozumiem, że można woleć Prestę ze względu na mniejszą dziurę proste. bo juz mam takie rowery. od-detkowanie ich teraz kosztowaloby kase na pompke + stado roboty, z ukochanym rozbieraniem tylu w nexus 7. aktualnie mam to juz pochytane ale pierwszy raz.... a i mam takiego oldika, jakas kaseta z tylu 5 rzedow. przelaczana z dolnej rury, firma chyba sachs? ale corka nie chce mi zejsc z tego roweru. i w sumie nie dziwie sie. rama + jakosc i lekkosc jazdy tej damki.... nasze prawie nowe hollendry moga temu rowerowi buty czyscic... a btw. da sie do takiej starej kasety jakas wspolczesna przerzutke zapodac? klamki czy tam gripy na kierze? jest to do zrobienia czy tez kaseta do wymiany? |
|
Data: 2012-09-17 14:29:14 | |
Autor: rmikke | |
te zawory rozne i pompki | |
W dniu poniedziałek, 17 września 2012 22:58:02 UTC+2 użytkownik (Nieznane) napisał:
> Rozumiem, że można woleć Prestę ze względu na mniejszą dziurę Przerzutkę bez problemu, manetkę - nie wiem, w Wagancie się dało (taką prostacką SiS). |
|
Data: 2012-09-18 03:55:01 | |
Autor: rmikke | |
te zawory rozne i pompki | |
W dniu poniedziałek, 17 września 2012 22:58:02 UTC+2 użytkownik (Nieznane) napisał:
> Rozumiem, że można woleć Prestę ze względu na mniejszą dziurę Wnoszę, że pompkę i tak chcesz nabyć. Mozna też nabyć przejściówkę na Dunlopa (albo dwie, tanie to i lubi się gubić), dętki wymieniasz sukcesywnie. I za jakiś czas masz zrobione dobrze :D |
|
Data: 2012-09-18 04:12:26 | |
Autor: rmikke | |
te zawory rozne i pompki | |
W dniu wtorek, 18 września 2012 12:55:02 UTC+2 użytkownik rmikke napisał:
W dniu poniedziałek, 17 września 2012 22:58:02 UTC+2 użytkownik (Nieznane) napisał: Albo i bez przejściówek, jeśli podwójna głowica załatwi Ci sprawę. |
|
Data: 2012-09-18 13:16:40 | |
Autor: cytawa | |
te zawory rozne i pompki | |
rmikke pisze:
w obręczy, ale jedynym zastosowaniem zaworu Dunlopa, jakie mi Nie wiem czy wiesz ale Dunlopy sa najlatwiej pompujacymi sie zaworami. Nie trzeba zadnych specjalnych pompek z wymyslnymi uszczelkami. Doslownnie wystarczy kawalek pompki z dobrym tlokiem. Jan Cytawa |
|
Data: 2012-09-18 05:02:06 | |
Autor: rmikke | |
te zawory rozne i pompki | |
W dniu wtorek, 18 września 2012 13:16:28 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:
rmikke pisze: Stacjonarną pompką, bez zaciskania? Nie widziałem takowej. A wątek zaczął się od pytania o stacjonarną pompkę. Z manometrem. A OIDP mierzenie cisnienia za zaworem Dunlopa działa tak sobie (bo w przeciwieństwie do pozostałych - zamyka się po każdym dmuchnięciu i manometr pokazuje zupełnie co innego, niż ciśnienie w dętce). Miałem za młodu dętki z Dunlopem i w żadnym wypadku nie zamierzam do tego wracać. |
|
Data: 2012-09-18 15:18:44 | |
Autor: cytawa | |
te zawory rozne i pompki | |
rmikke pisze:
Stacjonarną pompką, bez zaciskania? Nie widziałem takowej. Bez zaciskania. I nawet zwykla reczna pompka bez uszczelki tez napompujesz. A OIDP mierzenie cisnienia za zaworem Dunlopa działa tak sobie Tak jest. Manometr pokazuje cisnienie przed detka. I jest zawsze wieksze niz w detce. Najdokladniej pokazuje w prescie, calkiem znosnie w samochodowym schrederze a w dunlopie bywa roznie, w zaleznosci od zaworka czy innej gumy wentylowej. Czasem beznadziejnie. W sumie w palcach tez mam zupelnie przyzwoity manometr. Miałem za młodu dętki z Dunlopem i w żadnym wypadku nie zamierzam Tez wole samochodowe, bo sa najmocniejsze i najbardziej przewidywalne. Ale dunlopy wcale mi nie przeszkadzaja i w wiekzosci rowerach je mam i nie bede wymienial bez powodu. Jan Cytawa |
|
Data: 2012-09-18 06:36:07 | |
Autor: rmikke | |
te zawory rozne i pompki | |
W dniu wtorek, 18 września 2012 15:18:33 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:
rmikke pisze: Obawiam się, że pompkę bez żadnej uszczelki to musiałbyś mi pokazać, zebym uwierzył. Pompki rowerowe (do Dunlopów właśnie), które ja miałem, zawsze jakąś gumę w tej dziurze miały i żeby napompować koło, trzeba było pompkę dociskać do zaworu, czyli uszczelniać właśnie. O ile mnie pamięć nie zwodzi (w końcu - lata temu to było), to na ogół się koniec zaworu w tę gumę wbijało i potem to sie mniej więcej samo trzymało, tylko lekko dociskać trzeba było. Takiej, żeby to się zupełnie samo trzymało przy pompowaniu, to nie widziałem - stacjonarne pompki do Dunlopów nakręcało się na zawór w celu uszczelnienia. [...] > Miałem za młodu dętki z Dunlopem i w żadnym wypadku nie zamierzam Ale powód jest - skoro człowiek chce mieć manometr... |
|