techniczne użytkowanie laptopa

Data: 2011-11-18 17:01:20
Autor: Tomek
techniczne użytkowanie laptopa
Czy korzystniej jest:
- stale korzystać z baterii, i cyklicznie je doładowywać po zamknięciu systemu
- jak najwięcej korzystać z zasilacza przy pełnych bateriach
- dział±ć na bateriach do niemal całkowitego rozładowania, i dopiero wtedy podł±czyć zasilacz?
Chodzi o to, aby baterie jak najdłużej wytrzymały.
T.

Data: 2011-11-18 11:57:53
Autor: Pszemol
"Tomek" <swistak60@op.pl> wrote in message news:ja5vd9$ikt$1news.onet.pl...
[...]

Tylko akumulatory Niklowo Kadmowe (NiCd) korzystały
z okresowego całkowitego rozładowania "formuj±cego".
Akumulatorom litowo-ionowym, jakie masz w lapku,
szkodzi pełne rozładowanie a napewno nie pomaga w niczym.
Ja bym trzymał laptopa podł±czonego do pr±du, albo
używał do takich celów taniego desktopa.

Data: 2011-11-18 17:23:25
Autor: Piotr M
W dniu 18 listopada 17:01, Tomek pisze:
dział±ć na bateriach do niemal całkowitego rozładowania, i dopiero wtedy
podł±czyć zasilacz?

Wariactwo :)

--
Pozdrawiam, Piotr M

"Biznes? To całkiem proste. To pieni±dze innych ludzi."
Aleksander Dumas

Data: 2011-11-18 17:59:30
Autor: Goomich
techniczne użytkowanie laptopa
You have one message from: "Tomek" <swistak60@op.pl>

Chodzi o to, aby baterie jak najdłużej wytrzymały.

Wyci±gnij je i działaj na zasilaczu.

--
Pozdrawiam   Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu   UIN: 6750153

Data: 2011-11-18 23:12:45
Autor: Piotrek
Dnia Fri, 18 Nov 2011 17:01:20 +0100, Tomek napisał(a):

[...]

Żadne z powyższych. Wyci±gn±ć baterię i działać na zasilaczu. Przy
działaniu na bateriach i cyklicznym doładowywaniu zużywaj± się do¶ć sporo
bo nie s± ładowane i rozładowywane w cało¶ci, a żaden akumulator tego nie
lubi. Nawet litowo - jonowy. Działanie na zasilaczu przy pełnych bateriach
je wręcz masakruje. Gdy tylko wskutek samorozładowania spadnie poziom
energii do 95-97% od razu włacza się ładowanie tych 3%. Pojemno¶ć baterii
przy takim użytkowaniu spada dramatycznie, to tylko kwestia czasu.
Działanie na bateriach niemal do rozładowania i póĽniej podł±czenie
zasilacza jest dla nich korzystne - po to w końcu zostały zbudowane, ale i
tak bardziej je to zużywa aniżeli wyci±gniecie z laptopa. Każdy akumulator
po pewnej ilosci cykli padnie z powodu zużycia materiału, więc lepiej gdy
ich nie wykonuje. Aczkolwiek jak będzie leżał całkiem nieużywany to też
cudów nie należy się spodziewać. Zleżała bateria także nie osi±ga swoich
nominalnych parametrów.

Data: 2011-11-18 23:48:26
Autor: Piotr M
W dniu 18 listopada 23:12, Piotrek pisze:
Wyci±gn±ć baterię i działać na zasilaczu.

Przy stole/biurku jak najbardziej, w innych pozycjach IMO niewskazane, nieodpowiednie wyważenie powoduje że np wylatuje z ręki i ogólnie wylatuje :)

Data: 2011-11-19 00:36:23
Autor: Tomasz Chmielewski
On 18.11.2011 23:12, Piotrek wrote:
[...]

Niektore (nowsze?) laptopy maja mozliwosc ustawienia w BIOSie, aby bateria ladowala sie do max. 80%.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-11-18 23:40:57
Autor: Pszemol
"Tomasz Chmielewski" <tch@nospam.wpkg.org> wrote in message news:9io8fnF4qkU1mid.uni-berlin.de...
[...]

Podasz mi przykład takiego laptopa? Mila opcja...

Data: 2011-11-19 07:42:42
Autor: Jacek
Dnia Fri, 18 Nov 2011 23:40:57 -0600, Pszemol napisał(a):

[...]

Samsungi tak maja, nazywa sie to BatteryLifeExtender.

Data: 2011-11-18 23:22:43
Autor: Tom
W dniu 2011-11-18 17:01, Tomek pisze:
[...]

Laptop jest z definicji urz±dzeniem mobilnym i powinien pracować na akumulatorach. Ale je¶li już wykorzystujesz go jak komputer stacjonarny to oczywi¶cie nie ma sensu pracować na akumulatorach. Je¶li masz akumulator typu Li-on to najlepiej naładować go do ok. 50% i tak przechowywać wyci±gnięty. Problemem może być fakt, że nie wszystkie laptopy umożliwiaj± pracę na samym zasilaczu bez akumulatora.

Tom

Data: 2011-11-19 00:01:47
Autor: JoteR
"Tom" napisał:

je¶li już wykorzystujesz go jak komputer stacjonarny to oczywi¶cie nie ma sensu pracować na akumulatorach. Je¶li masz akumulator typu Li-on to najlepiej naładować go do ok. 50% i tak przechowywać wyci±gnięty.

A dla ochrony przed awari± zasilania - podł±czyć laptopa do UPS-a ;->

Problemem może być fakt, że nie wszystkie laptopy umożliwiaj± pracę na samym zasilaczu bez akumulatora.

Do¶ć rozs±dnie, choć w mało elegancki sposób, rozwi±zał to DELL - w opcjach zasilania (pod Wind±) jest ptaszek "Wył±cz zasilanie akumulatora". I chyba rzeczywi¶cie wył±cza ładowanie (do następnego uruchomienia systemu), zapewniaj±c jednak natychmiastowe przej¶cie laptopa na zasilanie bateryjne w razie draki.

JoteR

Data: 2011-11-19 08:02:14
Autor: Rafal Lukawski
techniczne uĹĽytkowanie laptopa
On 2011-11-19 00:01, JoteR wrote:
"Tom" napisał:

jeśli już wykorzystujesz go jak komputer stacjonarny to oczywiście nie
ma sensu pracować na akumulatorach. Jeśli masz akumulator typu Li-on
to najlepiej naładować go do ok. 50% i tak przechowywać wyciągnięty.

A dla ochrony przed awarią zasilania - podłączyć laptopa do UPS-a ;->

Bateria w UPS teĹĽ siÄ™ zuĹĽywa, ja bym jÄ… wyciÄ…gnÄ…Ĺ‚ ;)

Data: 2011-11-19 09:57:47
Autor: Jacek

On 2011-11-19 00:01, JoteR wrote:
"Tom" napisał:

[...]

Bateria w UPS też się zużywa, ja bym j± wyci±gn±ł ;)

Klawiatura w laptopie tez sie wyciera i kosztuje okolo 100zl.
Czy nie lepiej kupic za 18zl klawiature na USB i ja uzywac?;)

Data: 2011-11-19 10:08:28
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-11-19 09:57, Użytkownik Jacek napisał:

[...]

To może być niewygodne, pomijam przypadek kiedy robisz z lapka
sprzęt stacjonarny i obwieszasz go kablami do monitora, klawiatury,
myszy, zewnętrznego dysku, karty dĽwiękowej i paru innych
"niezbędnych" gadżetów.

Pozdrawiam

Data: 2011-11-19 10:00:41
Autor: qwerty
techniczne użytkowanie laptopa
Użytkownik "JoteR"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ja6o58$fn2$1@inews.gazeta.pl...
A dla ochrony przed awari± zasilania - podł±czyć laptopa do UPS-a ;->

Awaria zasilania zdarza się może raz na rok na kilka sekund. Ale nie ma co się dziwić - warszawa to wioska.

Data: 2011-11-19 09:23:01
Autor: Pszemol
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote in message news:ja7r7a$njh$1inews.gazeta.pl...
[...]

Całkowicie wystarczy aby stracić efekty kilkugodzinnej pracy,
a jak masz pecha to również zabałaganić zapis na dysku
wymagaj±cy potem naprawy logicznej struktury sektorów.

Ale nie ma co się dziwić - warszawa to wioska.

Niezależnie od tego co jak± jest wiosk±, awaria zasilania może
się zdarzyć w dowolnej chwili.

Data: 2011-11-19 21:05:07
Autor: qwerty
techniczne użytkowanie laptopa
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ja89bs.1dg.2@poczta.onet.pl...
Całkowicie wystarczy aby stracić efekty kilkugodzinnej pracy,
a jak masz pecha to również zabałaganić zapis na dysku
wymagaj±cy potem naprawy logicznej struktury sektorów.

Raczej kilkunastominutowej. Większo¶ć programów sama zapisuje co kilka minut, a sam odruchowo wciskam Ctrl+S.

Data: 2011-11-19 11:26:59
Autor: JoteR
"qwerty" napisał:

A dla ochrony przed awari± zasilania - podł±czyć laptopa do UPS-a ;->

Awaria zasilania zdarza się może raz na rok na kilka sekund.

Powiadomiłe¶ o tym producentów UPS-ów, że mog± już zwijać swój interes?
Poza tym nie zawsze "awaria" ma charakter zewnętrzny, czasem kto¶ w laboratorium podł±czy np. kilka łaĽni wodnych na raz do tej samej fazy i już bezpiecznik wylatuje. Nie ekstrapoluj swoich przedszkolnych do¶wiadczeń na obszar dorosłego życia.

Ale nie ma co się dziwić - warszawa to wioska.

Ta "wioska" jest w tej chwili jednym wielkim placem budowy i ryzyko przerwy w dostawie pr±du znacznie wzrosło. Popro¶ swojego sołtysa, żeby zorganizował wam wycieczkę, sam zobaczysz, może podleczysz przy okazji swoje kompleksy.

JoteR

Data: 2011-11-19 13:46:43
Autor: qwerty
techniczne użytkowanie laptopa
Użytkownik "JoteR"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ja809s$6q4$1@inews.gazeta.pl...
[...]

W domu raczej nie stosuje się łaĽni wodnych. Prawidłowa wykonana instalacja powinna spełniać obci±żenie długotrwałe. Jeżeli podł±czasz 3x2kW do przewodu o przekroju 3x1,5 (10A) to nie ma co się dziwić, że wył±cznik nadpr±dowy "wywala".

[...]

Nie ma zasilania z obu stron? Widać faktycznie wioska. Jakie macie zasilanie pier¶cieniowe miasta ? 110 kV, czy 220 kV?

Data: 2011-11-19 18:32:48
Autor: Animka
techniczne uĹĽytkowanie laptopa
W dniu 2011-11-19 10:00, qwerty pisze:
UĹĽytkownik "JoteR"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
A dla ochrony przed awarią zasilania - podłączyć laptopa do UPS-a ;->

Awaria zasilania zdarza siÄ™ moĹĽe raz na rok na kilka sekund. Ale nie ma co siÄ™
dziwić - warszawa to wioska.

Nie pamiętam, żeby na mojej wiosce była awaria zasilania. No, może parę razy, ale za komuny.

animka
--
Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w okrucieństwie, ale przyjdzie czas, kiedy będzie traktował mordowanie zwierząt w ten sam sposób, w jaki obecnie traktuje zabijanie ludzi. Ten, kto nie szanuje i nie ceni życia, nie zasługuje na to, aby żyć".
Leonardo da Vinci

Data: 2011-11-19 18:42:28
Autor: Piotr M
W dniu 19 listopada 18:32, Animka pisze:

Nie pamiętam, żeby na mojej wiosce była awaria zasilania. No, może parę
razy, ale za komuny.

To Ty nie masz 20 lat?? ;P

--
Pozdrawiam, Piotr M

"Biznes? To całkiem proste. To pieniądze innych ludzi."
Aleksander Dumas

Data: 2011-11-19 13:18:08
Autor: Pszemol
"Piotr M" <xx@xx.xx> wrote in message news:ja8ps7$rf9$1mx1.internetia.pl...
W dniu 19 listopada 18:32, Animka pisze:

Nie pamiętam, żeby na mojej wiosce była awaria zasilania.
No, moĹĽe parÄ™ razy, ale za komuny.

To Ty nie masz 20 lat?? ;P

Też jestem w szoku... Ja nawet 20 jej nie przypisywałem. Raczej 12.

Data: 2011-11-19 20:00:47
Autor: Animka
W dniu 2011-11-19 18:42, Piotr M pisze:
W dniu 19 listopada 18:32, Animka pisze:

Nie pamiętam, żeby na mojej wiosce była awaria zasilania. No, może parę
razy, ale za komuny.

To Ty nie masz 20 lat?? ;P

MAM. Za 100 lat też będę miała 20 :-)

animka

Data: 2011-11-19 18:52:12
Autor: Rafal Lukawski
Użytkownik "JoteR" napisał w wiadomości grup
[...]

Oj tam, burza, przepięcie. To tak jakby twierdzić "dobry dysk się nie zepsuje". (dla wyjasnienia twierdzenie w 100% idiotyczne)

Data: 2011-11-19 20:04:51
Autor: krzysztof posłuszny
techniczne uĹĽytkowanie laptopa

Użytkownik "Rafal Lukawski" wymyślił(a):

Oj tam, burza, przepięcie. To tak jakby twierdzić "dobry dysk się nie zepsuje". (dla wyjasnienia twierdzenie w 100% idiotyczne)

A ja głupi całe życie wierzyłem że dobry dysk nie jest zły....

Data: 2011-11-19 20:22:11
Autor: Rafal Lukawski
On 2011-11-19 20:04, krzysztof posłuszny wrote:

[...]

;) nic Ci nie daje gwarancji, ze dysk sie nie zepsuje, tak samo jak nie masz 100% pewnosci, ze nawet w ASO do Twojego samochodu wlozą oryginalne częsci ;)

Data: 2011-11-19 20:05:14
Autor: Animka
W dniu 2011-11-19 18:52, Rafal Lukawski pisze:
On 2011-11-19 18:32, Animka wrote:
[...]

parÄ™ razy, ale za komuny.

Oj tam, burza, przepięcie. To tak jakby twierdzić "dobry dysk się
nie zepsuje". (dla wyjasnienia twierdzenie w 100% idiotyczne)

Może tym w swoich willach, bo w blokach odpukać wszystko OK. Wymieniali
nam ostatnio na osiedlu, we wszystkich blokach instalacjÄ™ elektrycznÄ….

animka
--
Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w
okrucieństwie, ale przyjdzie czas, kiedy będzie traktował mordowanie
zwierzÄ…t w ten sam sposĂłb, w jaki obecnie traktuje zabijanie ludzi. Ten,

Data: 2011-11-19 13:20:43
Autor: Pszemol
"Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> wrote in message news:ja8ull$45a$1node2.news.atman.pl...
[...]

Tak, tak... ci w willach mają przerąbane, męczą się biedaki... :-)
Dobrze ĹĽe ty mieszkasz w bloku, to masz zawsze fajnie.
No i ten niezapomniany smród szczochów i zsypów na śmieci
na klatce schodowej. Po prostu raj na ziemi, nie to co te paskudne wille :-)

Data: 2011-11-20 12:00:28
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-11-19 20:20, Użytkownik Pszemol napisał:

Może tym w swoich willach, bo w blokach odpukać wszystko OK. Wymieniali
nam ostatnio na osiedlu, we wszystkich blokach instalację elektryczn±.

Tak, tak... ci w willach maj± przer±bane, męcz± się biedaki... :-)
Dobrze że ty mieszkasz w bloku, to masz zawsze fajnie.
No i ten niezapomniany smród szczochów i zsypów na ¶mieci
na klatce schodowej. Po prostu raj na ziemi, nie to co te paskudne wille

W zwykłych blokach nie ma zsypów na ¶miecie s± w wieżowcach.
W normalnych blokach ludzie nie załatwiaj± potrzeb na klatkach
czy piwnicach, no ale jak kto¶ się przyzwyczaił do swojego
slamsu to automatem ocenia tak samo wszystkie inne budynki.
A nie powinien.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2011-11-19 20:25:12
Autor: Rafal Lukawski
[...]

Nie ma czegoś takiego jak 100% pewność odnośnie np. działania sprzętu, jest tylko prawdopodobieństwo.

Data: 2011-11-19 20:32:40
Autor: Animka
W dniu 2011-11-19 20:25, Rafal Lukawski pisze:

[...]

OK, ale ja przecież napisałam, że nie pamiętam, żeby na mojej wiosce byla jakaś prądowa awaria. Sprzęt (np. padający dysk) to już inne "kalosze".

animka

Data: 2011-11-19 21:06:07
Autor: qwerty
techniczne uĹĽytkowanie laptopa
UĹĽytkownik "Rafal Lukawski"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:ja8qcn$pnp$1@news.onet.pl...
Oj tam, burza, przepięcie. To tak jakby twierdzić "dobry dysk się nie zepsuje". (dla wyjasnienia twierdzenie w 100% idiotyczne)

Niech będzie burza i przepięcie. Ogranicznik przepięć sobie poradzi.

Data: 2011-11-19 21:25:38
Autor: Rafal Lukawski
On 2011-11-19 21:06, qwerty wrote:
Użytkownik "Rafal Lukawski" napisał w wiadomości grup
Oj tam, burza, przepięcie. To tak jakby twierdzić "dobry dysk się nie
zepsuje". (dla wyjasnienia twierdzenie w 100% idiotyczne)

Niech będzie burza i przepięcie. Ogranicznik przepięć sobie poradzi.

Ocazywiscie, w UPS przelaczy na baterie, ktorej nie ma.

Data: 2011-11-19 22:02:00
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 19.11.2011 qwerty <qwerty01@poczta.fm> napisał/a:
[...]

A tak w ogóle to kupujecie laptopa na całe życie jednego, czy żeby używać,
więc używajcie. Ja jakoś się nie pieszczę z acu w ani jednym sprzęcie i
jeszcze nie miałem problemów z acu (li-on) nigdy w czasie użytkowania
laptopa, telefonu czy palmtopa. W domu stoi pod kablem, albo bez jak w
fotelu. Poza domem zawsze na acu i jakoĹ› daje radÄ™. Po 2-3 latach to
mi się sprzęt nudzi i wymieniam po prostu z przywoitości czy znudzenia,
a akumulator nadal jest OK. Więc nie wiem czy jest sens się tak pieścić.

Data: 2011-11-23 17:27:35
Autor: Radosław Sokół
W dniu 19.11.2011 23:02, Sergiusz Rozanski pisze:
A tak w ogóle to kupujecie laptopa na całe życie jednego, czy żeby używać,
więc używajcie. Ja jako¶ się nie pieszczę z acu w ani jednym sprzęcie i
jeszcze nie miałem problemów z acu (li-on) nigdy w czasie użytkowania
laptopa, telefonu czy palmtopa. W domu stoi pod kablem, albo bez jak w
fotelu. Poza domem zawsze na acu i jako¶ daje radę. Po 2-3 latach to
mi się sprzęt nudzi i wymieniam po prostu z przywoito¶ci czy znudzenia,
a akumulator nadal jest OK. Więc nie wiem czy jest sens się tak pie¶cić.

Wybacz, ale uważam Twoje podej¶cie za błędne i szkodliwe.

Komputer nie jest zabawk±, która się nudzi. To *narzędzie*,
które ma spełniać swoj± rolę. Powinno być wymienione w mo-
mencie, gdy wymiana jest niezbędna lub przynajmniej znacz±co
zwiększy produktywno¶ć lub ekonomię wykorzystania.

Tym łatwiej się do tego zastosować obecnie, gdy byle kompu-
ter ma *wystarczaj±ce* możliwo¶ci i nie zmieniaj± się one
diametralnie. Mój stary komputer przeno¶ny, kupiony chyba z
osiem czy dziewięć lat temu, do dzisiaj może być normalnie
wykorzystywany (pomijaj±c zużycie mechaniczne i brak baterii).
Jest nieco powolny, ale nie jako¶ tragicznie powolny.

Nowego przeno¶nego mam już chyba prawie trzy lata i nie mam
zamiaru go wymieniać przez następne dwa lub trzy, bo nic mi
to nie da. Był użyteczny od momentu kupna, wci±ż jest uży-
teczny i będzie jeszcze na pewno jaki¶ czas, bo moje wyma-
gania się nie zmieniaj±.

Podej¶cie "zmienię komputer za dwa, najwyżej trzy lata" jest
kpin± z punktu widzenia ekologii. Niezależnie od wszystkich
technologii bezołowiowych, komputer przeno¶ny jest paskudny
pod względem utylizacji czy powtórnego wykorzystania podze-
społów, bo w zasadzie wszystko trzeba zutylizować i nic się
nie wykorzysta w cało¶ci. Organizacje ekologiczne, zamiast
walczyć z ołowiem i wprowadzać wszystkie te ROHS (zwiększa-
j±ce de facto stopień awaryjno¶ci sprzętu elektronicznego)
powinny walczyć wła¶nie ze zbędnymi lub zbyt krótko amorty-
zowanymi zakupami i działać w kierunku zwiększenia ¶wiado-
mo¶ci społecznej.

Co do akumulatorów: w tym moim trzyletnim nowym przeno¶nym
F-S akumulator wci±ż "trzyma" od 2.0 do 4.5 godziny w zależ-
no¶ci od sposobu używania. To praktycznie tyle samo, co w
momencie kupna (tak, stosuję się do swoich zasad, które opi-
sałem w już linkowanym w tym w±tku artykule). Mam też na-
dzieję, że jeszcze rok lub dwa będzie równie dobry bo zdaję
sobie sprawę, że żaden zamiennik nie zapewni mi tej samej
jako¶ci, co oryginalna bateria. I z utęsknieniem czekam na
dyrektywę unijn± unifikuj±c± baterie akumulatorów do urz±-
dzeń przeno¶nych, bo może wreszcie oryginalne baterie będ±
dłużej dostępne, a nie wycofywane z produkcji na długo zanim
użytkownicy będ± ich potrzebowali.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-11-23 17:40:13
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-11-23 17:27, Użytkownik Radosław Sokół napisał:

[...]

Nie do końca.
Samochód, komputer czy komórka jest dla jednych tylko narzędziem
a dla innych gadżetem czyli zabawk±. I od tego czym jest dla
wła¶ciciela zależy kiedy i dlaczego jest wymieniane na inny
bardziej "trendy" model.

Pozdrawiam

Data: 2011-11-23 18:05:56
Autor: Radosław Sokół
W dniu 23.11.2011 17:40, RadoslawF pisze:
Samochód, komputer czy komórka jest dla jednych tylko narzędziem
a dla innych gadżetem czyli zabawk±. I od tego czym jest dla

Piszesz tak, jakby dla jednych kamień był kawałkiem skały,
a dla innych kosmicznym stworem w u¶pieniu.

Komputer, samochód i komórka s± narzędziami i basta. Nikt
tego nie zmieni. Oczywi¶cie, jeżeli kto¶ wybiera zabawę
narzędziem, to jego sprawa, ale nie zmienia to narzędzia w
zabawkę.

wła¶ciciela zależy kiedy i dlaczego jest wymieniane na inny
bardziej "trendy" model.

Tego prawa nikomu nie odbiorę, ale również nikt mi nie od-
bierze prawa do publicznego krytykowania gadżeciarstwa.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-11-23 18:47:52
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-11-23 18:05, Użytkownik Radosław Sokół napisał:

[...]

To czym jest dane narzędzie zależy od użytkownika/posiadacza.

wła¶ciciela zależy kiedy i dlaczego jest wymieniane na inny
bardziej "trendy" model.

Tego prawa nikomu nie odbiorę, ale również nikt mi nie od-
bierze prawa do publicznego krytykowania gadżeciarstwa.

Krytykować ? Z tego należy się ¶miać, ale nie za gło¶no.
Większo¶ć komputerów stacjonarnych w domach to zabawki
i/lub gadżety, podobno 80-90% netboków i ponad 90% tabletów
to zabawki i gadżety. Dzięki zabawkom i gadżetom istnieje
spory przemysł zarabiaj±cy poważne pieni±dze.

Pozdrawiam

Data: 2011-11-23 21:34:30
Autor: Piotr M
W dniu 23 listopada 17:27, Radosław Sokół pisze:
I z utęsknieniem czekam na
dyrektywę unijn± unifikuj±c± baterie akumulatorów do urz±-
dzeń przeno¶nych

I koniecznie zasilaczy i końcówek. To co się obecnie dzieje, ł±cznie z bateriami, to jest istny i  trudno-wyobrażalny koszmar (sprzedawałem nowe baterie i zasilacze).

Data: 2011-11-24 20:40:50
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 23.11.2011 Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał/a:
[...]

Wybacz, ale uważam Twoje podejście za błędne i szkodliwe.

Komputer nie jest zabawką, która się nudzi. To *narzędzie*,
które ma spełniać swoją rolę. Powinno być wymienione w mo-
mencie, gdy wymiana jest niezbędna lub przynajmniej znacząco
zwiększy produktywność lub ekonomię wykorzystania.

Akurat jestem programistą, więc spędzam przy tym narzędziu dość znaczną
część mojego zawodowego życia, więc chyba to narzędzie mogę sobie wymienić
nie tylko wtedy gdy padnie czy zwiększy produktywność, ale wtedy gdy mam
na to ochotÄ™ - bo mi siÄ™ np znudzi jego wyglÄ…d - moĹĽe z tego powodu zacznÄ™
mniej czasu przy nim spędzać - co się da przeliczyć już na produktywność :)

Tym łatwiej się do tego zastosować obecnie, gdy byle kompu-
ter ma *wystarczające* możliwości i nie zmieniają się one
diametralnie. Mój stary komputer przenośny, kupiony chyba z
osiem czy dziewięć lat temu, do dzisiaj może być normalnie
wykorzystywany (pomijajÄ…c zuĹĽycie mechaniczne i brak baterii).
Jest nieco powolny, ale nie jakoĹ› tragicznie powolny.

Przecież nie utylizuję tego komputera czy nie wywalam na śmietnik, istnieje
coĹ› takiego jak rynek wtĂłrny, ktĂłry zaopiekuje siÄ™ moim 2 letnim komputerem.
No i ktoĹ› sobie tam wymieni tÄ… bateriÄ™ (moĹĽe).

Data: 2011-11-18 23:42:24
Autor: Radosław Sokół
techniczne użytkowanie laptopa
W dniu 18.11.2011 17:01, Tomek pisze:
Czy korzystniej jest:
[...]
Chodzi o to, aby baterie jak najdłużej wytrzymały.

http://www.grush.one.pl/article.php?id=baterie

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-11-18 23:48:43
Autor: Pszemol
"Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> wrote in message news:2011111822422500grush.one.pl...
W dniu 18.11.2011 17:01, Tomek pisze:
Czy korzystniej jest:
[...]
Chodzi o to, aby baterie jak najdłużej wytrzymały.

http://www.grush.one.pl/article.php?id=baterie

Sam sobie przeczysz w przypadku głębokich wyładowań!
Przeczytaj lepszy artykuł tu:
http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_lithium_ion_batteries

Data: 2011-11-20 02:54:09
Autor: Feromon
techniczne użytkowanie laptopa

Użytkownik "Tomek" <swistak60@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ja5vd9$ikt$1news.onet.pl...
[...]

Naładować do 70% i trzymać na półce 3  miesi±ce.
Kompa używac na zasilaczu.
Potem naładować, rozładować do 70% i znowu trzymać 3 miesi±ce.

Feromon

Data: 2011-11-20 05:27:25
Autor: Rafal Lukawski
On 2011-11-20 02:54, Feromon wrote:

Użytkownik "Tomek" <swistak60@op.pl> napisał w wiadomości
Czy korzystniej jest:
- stale korzystać z baterii, i cyklicznie je doładowywać po zamknięciu
systemu
- jak najwięcej korzystać z zasilacza przy pełnych bateriach
- działąć na bateriach do niemal całkowitego rozładowania, i dopiero
wtedy podłączyć zasilacz?
Chodzi o to, aby baterie jak najdłużej wytrzymały.

Naładować do 70% i trzymać na półce 3 miesiące.
Kompa uĹĽywac na zasilaczu.
Potem naładować, rozładować do 70% i znowu trzymać 3 miesiące.

Gdy zdarzy Ci siÄ™ awaria Filesystemu po zaniku zasilania, utrata danych w wyniku ich uszkodzenia, to moĹĽe dojdziesz do wniosku ze 300zl na 3 lata to tak nie boli ;)

Data: 2011-11-20 22:29:16
Autor: DooMiniK
On 18/11/2011 16:01, Tomek wrote:
[...]

Ja mimo tego, że pracuję w domu na laptopie - bateria jest dla swego
rodzaju UPSem (chociaż awaria zasilania nie jest zbyt częsta).

Jak bardzo Ci zależy na `sprawno¶ci` akumulatora (no ale po co? przecież
za parę lat ten laptop będzie gratem), to:
- rozładuj baterię do połowy,
- owiń dokładnie np. papierem toaletowym,
- wsadĽ na wierzch (jak masz) materiał higroskopijny, np. taki
jak jest przy butach, dyskach twardych itp.)
- owiń szczelnie np. foli± alum. (taka jak do pieczenia)
- wsadĽ do woreczka
- wsadĽ do lodówki na doln± półkę.
To spowolni (znacz±co) procesy niszczenia baterii. Najgorsza jest
temperatura (to niszczy baterię) - przekonuj± się o tym wła¶ciciele
różnych Pavilionów (w moim padła po roku). Dobrym rozwi±zaniem
jest też jaka¶ `podkładka chłodz±ca`.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-11-20 23:38:46
Autor: Piotr M
W dniu 20 listopada 23:29, DooMiniK pisze:
Ja mimo tego, że pracuję w domu na laptopie - bateria jest dla swego
rodzaju UPSem (chociaż awaria zasilania nie jest zbyt częsta).

A np je¶li chodzi o moje użytkowanie, to pełni rolę jako ups ale nie z powodu ewentualnych awarii (choć to też), ale przede wszystkim z powodu "domowej mobilno¶ci" :) A to przy stole, a to na fotelu, a to na łóżku, a to w kuchni czy drugim pokoju itd. Wyci±gam kabel i komfort, a tak to za każdym razem hibernacje? ehh.

Data: 2011-11-23 16:06:49
Autor: DooMiniK
On 20/11/2011 22:38, Piotr M wrote:
[...]

Mało ciekawy pomysł - hibernacja + odł±czanie zasilania.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-11-23 17:29:02
Autor: Radosław Sokół
W dniu 20.11.2011 23:29, DooMiniK pisze:
Ja mimo tego, że pracuję w domu na laptopie - bateria jest dla swego
rodzaju UPSem (chociaż awaria zasilania nie jest zbyt częsta).

Bardzo drogim UPSem, chyba że masz komputer z regulowanym
progiem odcięcia ładowania baterii. Ale niestety mało który
ma tak± funkcję.

Jak bardzo Ci zależy na `sprawno¶ci` akumulatora (no ale po co? przecież
za parę lat ten laptop będzie gratem), to:

Poczytaj obok moj± odpowiedĽ na ten temat i zastanów się,
niby dlaczego za 3-4 lata obecnie dobry komputer ma być
gratem zakładaj±c, że dalej będzie wykorzystywany do tych
samych zadań, a nie do obliczeń rakiet no¶nych na przykład.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-11-23 17:31:30
Autor: DooMiniK
On 23/11/2011 16:29, Radosław Sokół wrote:
[...]

Dla użytkowników domowych - laptop obecnie wytrzymuje 3-4 lata.
Tandetna, szybko zużywaj±ca się  konstrukcja (przy typowych 'SOHO' urz±dzeniach), dodatkowo zasuwaj±ca technologia powoduje, że ludzie zmieniaj± obecnie laptopy wraz z systemem operacyjnym.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-11-23 18:58:37
Autor: Radosław Sokół
W dniu 23.11.2011 18:31, DooMiniK pisze:
Tandetna, szybko zużywaj±ca się konstrukcja (przy typowych 'SOHO' urz±dzeniach), dodatkowo zasuwaj±ca technologia powoduje, że ludzie zmieniaj± obecnie laptopy wraz z systemem operacyjnym.

1) Z t± konstrukcj± często nie jest aż tak najgorzej. Za to
    użytkownicy nie próbuj± nawet być delikatni w stosunku do
    zawiasów (zatrzaskiwanie klapy "na modny serial", ostro i
    z trzaskiem), dysków twardych (gwałtowne przenoszenie kom-
    putera w czasie pracy lub zaraz po wył±czeniu/u¶pieniu)
    czy klawiatur.

2) Technologia to proces wytwarzania czego¶. Podejrzewam, że
    chodziło ci raczej o postęp techniczny :)

3) I wła¶nie tego postępu ostatnio prawie nie ma, a jak już
    jest, to większo¶ci jest niepotrzebny. Do większo¶ci do-
    mowych zastosowań (poza grami może) wystarcza mikropro-
    cesor sprzed paru lat i 1-2 GiB RAMu (inna sprawa, że
    *powinno* wystarczać nawet mniej, gdyby oprogramowanie
    było ciut oszczędniejsze).

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-11-24 10:33:59
Autor: DooMiniK
On 23/11/2011 17:58, Radosław Sokół wrote:
[...]

Możliwe, że po pięciu latach poza PL troszkę inaczej
odbieram to - użytkownik tutaj też jest inny (urz±dzenie
jest do¶ć intensywnie niszczone przez wła¶cicieli).
Fakt jednak, że sprzęt jest dużo gorszy w ostatnich
latach - moje stare IBMy (ThinkPady) potrafi± mieć klapę i zawiasy
w tym samym stanie po 8latach od kupienia.

2) Technologia to proces wytwarzania czego¶. Podejrzewam, że
chodziło ci raczej o postęp techniczny :)

Tak.

[...]

Naj¶mieszniejsze, że postęp napędza kilka apliakacji, na czele
z systemem operacyjnym od Microsoft i systemem biurowym. Na wyspach
nie ma mowy, żeby kto¶ kupuj±c laptopa dodatkowo nie zamówił
MS Office - a 2010 potrzebuje trochę zasobów.
Mam jednak wrażenie, że ludzie zaufaj± 'chmurze' i przyjm± się
przeróżne '365' i inne Google docs.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-11-23 17:35:34
Autor: kamil
[...]

Dziesi±tki (albo i setki) łatek na system. Oprogramowanie antywirusowe rosn±ce z każd± wersj±. Kolejne wersje używanych na codzień programów, które też raczej nie zadowalaj± się t± sam± moc± obliczeniow± i pamięci±.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-11-24 10:34:54
Autor: DooMiniK
On 23/11/2011 17:35, kamil wrote:
[...]

Zrobi się nie na temat, ale muszę to napisać: Acrobat Reader, to jest
ewenement. Na serwerach mam jakie¶ starsze wersje, przecież to miało
po kilka MB ;-)

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-11-25 18:55:08
Autor: Przemysław Ryk
techniczne użytkowanie laptopa
Dnia Wed, 23 Nov 2011 17:35:34 +0000, kamil napisał(a):

(ciach…)
Dziesiątki (albo i setki) łatek na system. Oprogramowanie antywirusowe rosnące z każdą wersją. Kolejne wersje używanych na codzień programów, które też raczej nie zadowalają się tą samą mocą obliczeniową i pamięcią.

I trzeba gonić za każdą nową wersją?

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Wykonaj rzecz niemoĹĽliwÄ…, a szef zaliczy jÄ… do twoich obowiÄ…zkĂłw.     ]

techniczne użytkowanie laptopa