techniczne użytkowanie laptopa

Data: 2011-11-20 22:29:16
Autor: DooMiniK
techniczne użytkowanie laptopa
On 18/11/2011 16:01, Tomek wrote:
Czy korzystniej jest:
- stale korzystać z baterii, i cyklicznie je doładowywać po zamknięciu
systemu
- jak najwięcej korzystać z zasilacza przy pełnych bateriach
- działąć na bateriach do niemal całkowitego rozładowania, i dopiero
wtedy podłączyć zasilacz?
Chodzi o to, aby baterie jak najdłużej wytrzymały.
T.

Ja mimo tego, że pracuję w domu na laptopie - bateria jest dla swego
rodzaju UPSem (chociaż awaria zasilania nie jest zbyt częsta).

Jak bardzo Ci zależy na `sprawności` akumulatora (no ale po co? przecież
za parę lat ten laptop będzie gratem), to:
- rozładuj baterię do połowy,
- owiń dokładnie np. papierem toaletowym,
- wsadź na wierzch (jak masz) materiał higroskopijny, np. taki
jak jest przy butach, dyskach twardych itp.)
- owiń szczelnie np. folią alum. (taka jak do pieczenia)
- wsadź do woreczka
- wsadź do lodówki na dolną półkę.
To spowolni (znacząco) procesy niszczenia baterii. Najgorsza jest
temperatura (to niszczy baterię) - przekonują się o tym właściciele
różnych Pavilionów (w moim padła po roku). Dobrym rozwiązaniem
jest też jakaś `podkładka chłodząca`.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-11-20 23:38:46
Autor: Piotr M
W dniu 20 listopada 23:29, DooMiniK pisze:
Ja mimo tego, że pracuję w domu na laptopie - bateria jest dla swego
rodzaju UPSem (chociaż awaria zasilania nie jest zbyt częsta).

A np jeśli chodzi o moje użytkowanie, to pełni rolę jako ups ale nie z powodu ewentualnych awarii (choć to też), ale przede wszystkim z powodu "domowej mobilności" :) A to przy stole, a to na fotelu, a to na łóżku, a to w kuchni czy drugim pokoju itd. Wyciągam kabel i komfort, a tak to za każdym razem hibernacje? ehh.

--
Pozdrawiam, Piotr M

"Biznes? To całkiem proste. To pieniądze innych ludzi."
Aleksander Dumas

Data: 2011-11-23 16:06:49
Autor: DooMiniK
On 20/11/2011 22:38, Piotr M wrote:
[...]

Mało ciekawy pomysł - hibernacja + odłączanie zasilania.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-11-23 17:29:02
Autor: Radosław Sokół
W dniu 20.11.2011 23:29, DooMiniK pisze:
Ja mimo tego, że pracuję w domu na laptopie - bateria jest dla swego
rodzaju UPSem (chociaż awaria zasilania nie jest zbyt częsta).

Bardzo drogim UPSem, chyba że masz komputer z regulowanym
progiem odcięcia ładowania baterii. Ale niestety mało który
ma taką funkcję.

Jak bardzo Ci zależy na `sprawności` akumulatora (no ale po co? przecież
za parę lat ten laptop będzie gratem), to:

Poczytaj obok moją odpowiedź na ten temat i zastanów się,
niby dlaczego za 3-4 lata obecnie dobry komputer ma być
gratem zakładając, że dalej będzie wykorzystywany do tych
samych zadań, a nie do obliczeń rakiet nośnych na przykład.

Data: 2011-11-23 17:31:30
Autor: DooMiniK
On 23/11/2011 16:29, Radosław Sokół wrote:
[...]

Dla użytkowników domowych - laptop obecnie wytrzymuje 3-4 lata.
Tandetna, szybko zużywająca się  konstrukcja (przy typowych 'SOHO' urządzeniach), dodatkowo zasuwająca technologia powoduje, że ludzie zmieniają obecnie laptopy wraz z systemem operacyjnym.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-11-23 18:58:37
Autor: Radosław Sokół
W dniu 23.11.2011 18:31, DooMiniK pisze:
Tandetna, szybko zużywająca się konstrukcja (przy typowych 'SOHO' urządzeniach), dodatkowo zasuwająca technologia powoduje, że ludzie zmieniają obecnie laptopy wraz z systemem operacyjnym.

1) Z tą konstrukcją często nie jest aż tak najgorzej. Za to
    użytkownicy nie próbują nawet być delikatni w stosunku do
    zawiasów (zatrzaskiwanie klapy "na modny serial", ostro i
    z trzaskiem), dysków twardych (gwałtowne przenoszenie kom-
    putera w czasie pracy lub zaraz po wyłączeniu/uśpieniu)
    czy klawiatur.

2) Technologia to proces wytwarzania czegoś. Podejrzewam, że
    chodziło ci raczej o postęp techniczny :)

3) I właśnie tego postępu ostatnio prawie nie ma, a jak już
    jest, to większości jest niepotrzebny. Do większości do-
    mowych zastosowań (poza grami może) wystarcza mikropro-
    cesor sprzed paru lat i 1-2 GiB RAMu (inna sprawa, że
    *powinno* wystarczać nawet mniej, gdyby oprogramowanie
    było ciut oszczędniejsze).

Data: 2011-11-24 10:33:59
Autor: DooMiniK
On 23/11/2011 17:58, Radosław Sokół wrote:
[...]

Możliwe, że po pięciu latach poza PL troszkę inaczej
odbieram to - użytkownik tutaj też jest inny (urządzenie
jest dość intensywnie niszczone przez właścicieli).
Fakt jednak, że sprzęt jest dużo gorszy w ostatnich
latach - moje stare IBMy (ThinkPady) potrafią mieć klapę i zawiasy
w tym samym stanie po 8latach od kupienia.

2) Technologia to proces wytwarzania czegoś. Podejrzewam, że
chodziło ci raczej o postęp techniczny :)

Tak.

[...]

Najśmieszniejsze, że postęp napędza kilka apliakacji, na czele
z systemem operacyjnym od Microsoft i systemem biurowym. Na wyspach
nie ma mowy, żeby ktoś kupując laptopa dodatkowo nie zamówił
MS Office - a 2010 potrzebuje trochę zasobów.
Mam jednak wrażenie, że ludzie zaufają 'chmurze' i przyjmą się
przeróżne '365' i inne Google docs.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-11-23 17:35:34
Autor: kamil
[...]

Dziesiątki (albo i setki) łatek na system. Oprogramowanie antywirusowe rosnące z każdą wersją. Kolejne wersje używanych na codzień programów, które też raczej nie zadowalają się tą samą mocą obliczeniową i pamięcią.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-11-24 10:34:54
Autor: DooMiniK
On 23/11/2011 17:35, kamil wrote:
[...]

Zrobi się nie na temat, ale muszę to napisać: Acrobat Reader, to jest
ewenement. Na serwerach mam jakieś starsze wersje, przecież to miało
po kilka MB ;-)

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-11-25 18:55:08
Autor: Przemysław Ryk
techniczne użytkowanie laptopa
Dnia Wed, 23 Nov 2011 17:35:34 +0000, kamil napisał(a):

(ciach…)
Dziesiątki (albo i setki) łatek na system. Oprogramowanie antywirusowe rosnące z każdą wersją. Kolejne wersje używanych na codzień programów, które też raczej nie zadowalają się tą samą mocą obliczeniową i pamięcią.

I trzeba gonić za każdą nową wersją?

[ Wykonaj rzecz niemoĹźliwą, a szef zaliczy ją do twoich obowiązkĂłw.     ]
[                                           (znalezione gdzieś w necie) ]

techniczne użytkowanie laptopa