Data: 2010-04-19 11:42:20 | |
Autor: kamil | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
"Mateusz" <mateusz.chmurzynski@gmail.com> wrote in message news:17619962-b87d-4a1c-ae90-90141d7043b0c36g2000yqm.googlegroups.com... Witam, może przesadzam, ale mam mały dylemat: A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania? Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-04-19 04:02:11 | |
Autor: Mateusz | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
On 19 Kwi, 12:42, "kamil" <ka...@spam.com> wrote:
A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania? no właśnie ;-) jazda w korku to w sumie nie jest ruszanie ;-) ale spoko, rozumiem. On 19 Kwi, 12:48, "CK" <cza...@poczta.onet.pl> wrote: Nie rozumiem o co chodzi ze sprzęgłem/bez sprzęgła ? na pół sprzęgle czy bez wciśniętego ;) |
|
Data: 2010-04-19 12:14:06 | |
Autor: kamil | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
"Mateusz" <mateusz.chmurzynski@gmail.com> wrote in message news:750f5548-6967-41cc-a767-18d583e9f998j37g2000yqe.googlegroups.com... On 19 Kwi, 12:42, "kamil" <ka...@spam.com> wrote: Raczej nie rozumiesz - co sie stanie podczas jazdy na 1 biegu, skoro sluzy on tylko do ruszania? Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-04-19 14:33:41 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
kamil pisze:
Mówiło się tak za czasów królowania na drogach 126p, albo innych pojazdów które miały niesynchronizowany 1 bieg, w dzisiejszych czasach kiedy to skrzynia biegów jest całkowicie synchronizowana, nie słyszałem aby którykolwiek producent mówił że 1 jest tylko do ruszania. Każdy bieg jest do poruszania się na nim z prędkością dostosowaną do obciążenia i możliwości silnika ;) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-04-19 13:38:02 | |
Autor: kamil | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
"Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> wrote in message news:hqhi0r$8t3$1news.onet.pl... kamil pisze: No ba, ja czesto nawet jedynke przed rondem albo ciasnym zakretem wbijam.
Otoz to, a roznica w spalaniu na pewno bedzie mniejsza, niz cena nowego sprzegla albo silnika od meczenia takiej litrowej kosiarki ponizej 2000rpm. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-04-20 09:56:49 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
kamil pisze:
Otoz to, a roznica w spalaniu na pewno bedzie mniejsza, niz cena nowego sprzegla albo silnika od meczenia takiej litrowej kosiarki ponizej 2000rpm. Do takiej jazdy najlepsza była Warszawa dolnozaworowa z 3-biegową skrzynią, 3 można było wbić praktycznie tylko od bujnięcia jej na 1ce i przyspieszała bez protestowania. Moje stare TDI na VP37 jedzie bezproblemowo na wolnych obrotach na 2gim biegu w.g GPS'a 18km/h i jest to za szybko na większość pełzających korków :) Fajnie w nim czuć jak elektronika walczy z tym żeby nie spadł z obrotami poniżej zadanych wolnych - czyli górka i czujesz bez dotykania gazu że samochód jakby dostawał lekkiego kopa. Teraz już tego tak nie odczuwam, ale jak przesiadłem się z benzyny to było na początku lekkie zdziwienie. Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-04-20 09:04:06 | |
Autor: kamil | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
"Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> wrote in message news:hqjm5t$r7c$1news.onet.pl...
kamil pisze: Do takiej jazdy najlepsza była Warszawa dolnozaworowa z 3-biegową skrzynią, 3 można było wbić praktycznie tylko od bujnięcia jej na 1ce i przyspieszała bez protestowania. Musialbym ojca podpytac, warszawe pamietam mgliscie, dopiero fiatem 125p dawal mi czasem pojezdzic. :) Moje stare TDI na VP37 jedzie bezproblemowo na wolnych obrotach na 2gim biegu w.g GPS'a 18km/h i jest to za szybko na większość pełzających korków :) Diesle chyba ogolnie maja latwiej na 2gim biegu. Moja turbo benzyna tez moge na 2 ruszyc i da sie toczyc, ale ponizej 2000rpm czuc ze silnik sie meczy, wiec szkoda auta po prostu. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-04-20 12:56:54 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
kamil pisze:
Musialbym ojca podpytac, warszawe pamietam mgliscie, dopiero fiatem 125p dawal mi czasem pojezdzic. :) Oj najeździłem się garbatą :D jedna była siwa, druga jakaś taka zielonkawa jasno, niestety obie nie moje - tylko kolegi, ale pojeździłem obiema :) drugą mój braciszek nawet przyłożył w bok escorta :)
Nie wiem czy tak diesle mają prościej, pamiętam jak w firmie co pracowałem kupili dwie foki tdci, ruszenie tym bez żaby i zgaśnięcia to był nie lada wyczyn, potwierdzał to każdy kto wsiadł do nich :) wymagały przygazówki przy ruszaniu i to porządnej jak na diesla ... Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-04-20 04:45:57 | |
Autor: Mateusz | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
On 20 Kwi, 12:56, Czarek Daniluk <cza...@nospamcedaniluk.com> wrote:
Nie wiem czy tak diesle mają prościej, pamiętam jak w firmie co no to chwila, bo ja już zgłupiałem, podobno przygazówkę trzeba było stosować przy skrzyni bez synchronizatorów, żeby wyrównać obroty pomiędzy silnikiem a skrzynią. Ale w nowoczesnym aucie to po cholerę ? |
|
Data: 2010-04-20 12:50:19 | |
Autor: kamil | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
"Mateusz" <mateusz.chmurzynski@gmail.com> wrote in message news:c28aeab9-5eda-43fd-b170-afe5f9e44b0cx7g2000vbc.googlegroups.com... On 20 Kwi, 12:56, Czarek Daniluk <cza...@nospamcedaniluk.com> wrote: To przy zmianie biegow trzeba bylo, my mowimy o ruszaniu z drugiego biegu.. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-04-20 15:20:55 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
kamil pisze:
To przy zmianie biegow trzeba bylo, my mowimy o ruszaniu z drugiego biegu.. Ja mam na myśli normalne ruszanie z 1 biegu ;) Akurat te 2 pojazdy miały taką przypadłość że nie dało się nimi normalnie ruszyć jak na diesla przystało - trzeba było odpowiednio operować gazem żeby nie zrobiły żaby i nie zgasły. Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-04-20 14:21:55 | |
Autor: J.F. | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
On Tue, 20 Apr 2010 12:56:54 +0200, Czarek Daniluk wrote:
kamil pisze: 1.9 TDi tez mi czesto gasl. Nieprzyzwyczajony bylem, ale cos za czesto jak na "diesel ma mocny dol". Ma mocny srodek :-) J. |
|
Data: 2010-04-20 21:12:33 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
W dniu 2010-04-20 14:21, J.F. pisze:
1.9 TDi tez mi czesto gasl. Nieprzyzwyczajony bylem, ale cos za czesto Nie wiem dlaczego Ci gasł, w TDI na pompie nie ma możliwości żeby go zdusić przy ruszaniu, nie wiem jak jest w PD, ale sądzę że podobnie :) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-04-19 11:05:12 | |
Autor: to | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
kamil wrote:
A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania? Silnik wybucha, skrzynia siÄ rozpada, a opony jarajÄ . -- cokolwiek |
|
Data: 2010-04-19 12:14:26 | |
Autor: kamil | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4bcc38e8$1news.home.net.pl... kamil wrote: A kolo zamachowe wyskakuje przez deske przecinajac wnetrznosci pasazerom. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-04-19 12:19:44 | |
Autor: to | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
kamil wrote:
Silnik wybucha, skrzynia siÄ rozpada, a opony jarajÄ . O tym nie wiedziaĹem, dziÄki za informacje. Od teraz, na wszelki wypadek, nie bÄdÄ uĹźywaĹ takĹźe drugiego biegu. BezpieczeĹstwo na drodze jest najwaĹźniejsze! -- cokolwiek |
|
Data: 2010-04-19 13:03:04 | |
Autor: Marlboro | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?
-- -- - Nic się jej nie stanie. Ale komputer pokazuje wciąganie astronomicznej ilości paliwa przy delikatnym nawet dotknięciu pedału gazu. |