Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   technika jazdy w korku - pytanie

technika jazdy w korku - pytanie

Data: 2010-04-19 11:42:20
Autor: kamil
technika jazdy w korku - pytanie


"Mateusz" <mateusz.chmurzynski@gmail.com> wrote in message news:17619962-b87d-4a1c-ae90-90141d7043b0c36g2000yqm.googlegroups.com...
Witam, może przesadzam,  ale mam mały dylemat:

W momencie jazdy z prędkością +-20km/h (w porywach) na płaskiej drodze
(takiej bez wzniesień) zazwyczaj się toczę na dwójce przy optymalnych
obrotach (2k). W jaki sposób mam jechać na tej samej drodze, tyle że
na wzniesieniu, jak prędkość spadnie mi do 5-10km/h ? mam 'przeciążać'
silnik na niskich obrotach jadąc dalej na tej dwójce czy może jechać
na jedynce (właściwie służy tylko do ruszania) bez sprzęgła/ze
sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.

A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-19 04:02:11
Autor: Mateusz
technika jazdy w korku - pytanie
On 19 Kwi, 12:42, "kamil" <ka...@spam.com> wrote:
A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?

no właśnie ;-) jazda w korku to w sumie nie jest ruszanie ;-) ale
spoko, rozumiem.

On 19 Kwi, 12:48, "CK" <cza...@poczta.onet.pl> wrote:
Nie rozumiem o co chodzi ze sprzęgłem/bez sprzęgła ?

na pół sprzęgle czy bez wciśniętego ;)

Data: 2010-04-19 12:14:06
Autor: kamil
technika jazdy w korku - pytanie


"Mateusz" <mateusz.chmurzynski@gmail.com> wrote in message news:750f5548-6967-41cc-a767-18d583e9f998j37g2000yqe.googlegroups.com...
On 19 Kwi, 12:42, "kamil" <ka...@spam.com> wrote:
A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?

no właśnie ;-) jazda w korku to w sumie nie jest ruszanie ;-) ale
spoko, rozumiem.

Raczej nie rozumiesz - co sie stanie podczas jazdy na 1 biegu, skoro sluzy on tylko do ruszania?



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-19 14:33:41
Autor: Czarek Daniluk
technika jazdy w korku - pytanie
kamil pisze:


"Mateusz" <mateusz.chmurzynski@gmail.com> wrote in message news:750f5548-6967-41cc-a767-18d583e9f998j37g2000yqe.googlegroups.com...
On 19 Kwi, 12:42, "kamil" <ka...@spam.com> wrote:
A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?

no właśnie ;-) jazda w korku to w sumie nie jest ruszanie ;-) ale
spoko, rozumiem.

Raczej nie rozumiesz - co sie stanie podczas jazdy na 1 biegu, skoro sluzy on tylko do ruszania?

Mówiło się tak za czasów królowania na drogach 126p, albo innych pojazdów które miały niesynchronizowany 1 bieg, w dzisiejszych czasach kiedy to skrzynia biegów jest całkowicie synchronizowana, nie słyszałem aby którykolwiek producent mówił że 1 jest tylko do ruszania.

Każdy bieg jest do poruszania się na nim z prędkością dostosowaną do obciążenia i możliwości silnika ;)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-04-19 13:38:02
Autor: kamil
technika jazdy w korku - pytanie


"Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> wrote in message news:hqhi0r$8t3$1news.onet.pl...
kamil pisze:


"Mateusz" <mateusz.chmurzynski@gmail.com> wrote in message news:750f5548-6967-41cc-a767-18d583e9f998j37g2000yqe.googlegroups.com...
On 19 Kwi, 12:42, "kamil" <ka...@spam.com> wrote:
A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?

no właśnie ;-) jazda w korku to w sumie nie jest ruszanie ;-) ale
spoko, rozumiem.

Raczej nie rozumiesz - co sie stanie podczas jazdy na 1 biegu, skoro sluzy on tylko do ruszania?

Mówiło się tak za czasów królowania na drogach 126p, albo innych pojazdów które miały niesynchronizowany 1 bieg, w dzisiejszych czasach kiedy to skrzynia biegów jest całkowicie synchronizowana, nie słyszałem aby którykolwiek producent mówił że 1 jest tylko do ruszania.

No ba, ja czesto nawet jedynke przed rondem albo ciasnym zakretem wbijam.


Każdy bieg jest do poruszania się na nim z prędkością dostosowaną do obciążenia i możliwości silnika ;)

Otoz to, a roznica w spalaniu na pewno bedzie mniejsza, niz cena nowego sprzegla albo silnika od meczenia takiej litrowej kosiarki ponizej 2000rpm.



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-20 09:56:49
Autor: Czarek Daniluk
technika jazdy w korku - pytanie
kamil pisze:

Otoz to, a roznica w spalaniu na pewno bedzie mniejsza, niz cena nowego sprzegla albo silnika od meczenia takiej litrowej kosiarki ponizej 2000rpm.



Pozdrawiam
Kamil

Do takiej jazdy najlepsza była Warszawa dolnozaworowa z 3-biegową skrzynią, 3 można było wbić praktycznie tylko od bujnięcia jej na 1ce i przyspieszała bez protestowania.

Moje stare TDI na VP37 jedzie bezproblemowo na wolnych obrotach na 2gim biegu w.g GPS'a 18km/h i jest to za szybko na większość pełzających korków :)
Fajnie w nim czuć jak elektronika walczy z tym żeby nie spadł z obrotami poniżej zadanych wolnych - czyli górka i czujesz bez dotykania gazu że samochód jakby dostawał lekkiego kopa. Teraz już tego tak nie odczuwam, ale jak przesiadłem się z benzyny to było na początku lekkie zdziwienie.

Pozdrawiam !!

Data: 2010-04-20 09:04:06
Autor: kamil
technika jazdy w korku - pytanie
"Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> wrote in message news:hqjm5t$r7c$1news.onet.pl...
kamil pisze:

Do takiej jazdy najlepsza była Warszawa dolnozaworowa z 3-biegową skrzynią, 3 można było wbić praktycznie tylko od bujnięcia jej na 1ce i przyspieszała bez protestowania.

Musialbym ojca podpytac, warszawe pamietam mgliscie, dopiero fiatem 125p dawal mi czasem pojezdzic. :)

Moje stare TDI na VP37 jedzie bezproblemowo na wolnych obrotach na 2gim biegu w.g GPS'a 18km/h i jest to za szybko na większość pełzających korków :)
Fajnie w nim czuć jak elektronika walczy z tym żeby nie spadł z obrotami poniżej zadanych wolnych - czyli górka i czujesz bez dotykania gazu że samochód jakby dostawał lekkiego kopa. Teraz już tego tak nie odczuwam, ale jak przesiadłem się z benzyny to było na początku lekkie zdziwienie.

Diesle chyba ogolnie maja latwiej na 2gim biegu. Moja turbo benzyna tez moge na 2 ruszyc i da sie toczyc, ale ponizej 2000rpm czuc ze silnik sie meczy, wiec szkoda auta po prostu.



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-20 12:56:54
Autor: Czarek Daniluk
technika jazdy w korku - pytanie
kamil pisze:

Musialbym ojca podpytac, warszawe pamietam mgliscie, dopiero fiatem 125p dawal mi czasem pojezdzic. :)

Oj najeździłem się garbatą :D jedna była siwa, druga jakaś taka zielonkawa jasno, niestety obie nie moje - tylko kolegi, ale pojeździłem obiema :) drugą mój braciszek nawet przyłożył w bok escorta :)


Diesle chyba ogolnie maja latwiej na 2gim biegu. Moja turbo benzyna tez moge na 2 ruszyc i da sie toczyc, ale ponizej 2000rpm czuc ze silnik sie meczy, wiec szkoda auta po prostu.


Nie wiem czy tak diesle mają prościej, pamiętam jak w firmie co pracowałem kupili dwie foki tdci, ruszenie tym bez żaby i zgaśnięcia to był nie lada wyczyn, potwierdzał to każdy kto wsiadł do nich :) wymagały przygazówki przy ruszaniu i to porządnej jak na diesla ...

Pozdrawiam !!

Data: 2010-04-20 04:45:57
Autor: Mateusz
technika jazdy w korku - pytanie
On 20 Kwi, 12:56, Czarek Daniluk <cza...@nospamcedaniluk.com> wrote:

Nie wiem czy tak diesle mają prościej, pamiętam jak w firmie co
pracowałem kupili dwie foki tdci, ruszenie tym bez żaby i zgaśnięcia to
był nie lada wyczyn, potwierdzał to każdy kto wsiadł do nich :) wymagały
przygazówki przy ruszaniu i to porządnej jak na diesla ...

no to chwila, bo ja już zgłupiałem, podobno przygazówkę trzeba było
stosować przy skrzyni bez synchronizatorów, żeby wyrównać obroty
pomiędzy silnikiem a skrzynią. Ale w nowoczesnym aucie to po cholerę ?

Data: 2010-04-20 12:50:19
Autor: kamil
technika jazdy w korku - pytanie


"Mateusz" <mateusz.chmurzynski@gmail.com> wrote in message news:c28aeab9-5eda-43fd-b170-afe5f9e44b0cx7g2000vbc.googlegroups.com...
On 20 Kwi, 12:56, Czarek Daniluk <cza...@nospamcedaniluk.com> wrote:

Nie wiem czy tak diesle mają prościej, pamiętam jak w firmie co
pracowałem kupili dwie foki tdci, ruszenie tym bez żaby i zgaśnięcia to
był nie lada wyczyn, potwierdzał to każdy kto wsiadł do nich :) wymagały
przygazówki przy ruszaniu i to porządnej jak na diesla ...

no to chwila, bo ja już zgłupiałem, podobno przygazówkę trzeba było
stosować przy skrzyni bez synchronizatorów, żeby wyrównać obroty
pomiędzy silnikiem a skrzynią. Ale w nowoczesnym aucie to po cholerę ?

To przy zmianie biegow trzeba bylo, my mowimy o ruszaniu z drugiego biegu..



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-20 15:20:55
Autor: Czarek Daniluk
technika jazdy w korku - pytanie
kamil pisze:

To przy zmianie biegow trzeba bylo, my mowimy o ruszaniu z drugiego biegu..



Pozdrawiam
Kamil


Ja mam na myśli normalne ruszanie z 1 biegu ;)
Akurat te 2 pojazdy miały taką przypadłość że nie dało się nimi normalnie ruszyć jak na diesla przystało - trzeba było odpowiednio operować gazem żeby nie zrobiły żaby i nie zgasły.

Pozdrawiam !!

Data: 2010-04-20 14:21:55
Autor: J.F.
technika jazdy w korku - pytanie
On Tue, 20 Apr 2010 12:56:54 +0200,  Czarek Daniluk wrote:
kamil pisze:
Diesle chyba ogolnie maja latwiej na 2gim biegu. Moja turbo benzyna tez moge na 2 ruszyc i da sie toczyc, ale ponizej 2000rpm czuc ze silnik sie meczy, wiec szkoda auta po prostu.

Nie wiem czy tak diesle mają prościej, pamiętam jak w firmie co pracowałem kupili dwie foki tdci, ruszenie tym bez żaby i zgaśnięcia to był nie lada wyczyn, potwierdzał to każdy kto wsiadł do nich :) wymagały przygazówki przy ruszaniu i to porządnej jak na diesla ...

1.9 TDi tez mi czesto gasl. Nieprzyzwyczajony bylem, ale cos za czesto
jak na "diesel ma mocny dol".

Ma mocny srodek :-)

J.

Data: 2010-04-20 21:12:33
Autor: Czarek Daniluk
technika jazdy w korku - pytanie
W dniu 2010-04-20 14:21, J.F. pisze:

1.9 TDi tez mi czesto gasl. Nieprzyzwyczajony bylem, ale cos za czesto
jak na "diesel ma mocny dol".

Ma mocny srodek :-)

J.



Nie wiem dlaczego Ci gasł, w TDI na pompie nie ma możliwości żeby go zdusić przy ruszaniu, nie wiem jak jest w PD, ale sądzę że podobnie :)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-04-19 11:05:12
Autor: to
technika jazdy w korku - pytanie
kamil wrote:

A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?

Silnik wybucha, skrzynia się rozpada, a opony jarają.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-19 12:14:26
Autor: kamil
technika jazdy w korku - pytanie


"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4bcc38e8$1news.home.net.pl...
kamil wrote:

A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?

Silnik wybucha, skrzynia się rozpada, a opony jarają.

A kolo zamachowe wyskakuje przez deske przecinajac wnetrznosci pasazerom.



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-19 12:19:44
Autor: to
technika jazdy w korku - pytanie
kamil wrote:

Silnik wybucha, skrzynia się rozpada, a opony jarają.

A kolo zamachowe wyskakuje przez deske przecinajac wnetrznosci
pasazerom.

O tym nie wiedziałem, dzięki za informacje. Od teraz, na wszelki wypadek, nie będę używał także drugiego biegu. Bezpieczeństwo na drodze jest najważniejsze!

--
cokolwiek

Data: 2010-04-19 13:03:04
Autor: Marlboro
technika jazdy w korku - pytanie
A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?

-- -- -

Nic się jej nie stanie. Ale komputer pokazuje wciąganie astronomicznej ilości paliwa przy delikatnym nawet dotknięciu pedału gazu.

technika jazdy w korku - pytanie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona