technika jazdy w korku - pytanie

Data: 2010-04-19 13:41:10
Autor: paranoix
technika jazdy w korku - pytanie
na wzniesieniu, jak prędkość spadnie mi do 5-10km/h ? mam 'przeciążać'
silnik na niskich obrotach jadąc dalej na tej dwójce czy może jechać
na jedynce (właściwie służy tylko do ruszania) bez sprzęgła/ze
sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.

Jedynka to bieg jak każdy inny. Jeśli podjeżdżasz pod stromą górkę, także robisz to pewnie na pierwszym biegu aż do końca wzniesienia. Długotrwała jazda na pierwszym biegu z obrotami 3k i powyżej może jedynie spowodować zagrzanie silnika i uruchomienie się wentylatora, ale wtedy już można wdusić dwójkę.

technika jazdy w korku - pytanie