Data: 2010-04-19 15:54:03 | |
Autor: Michał | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
W momencie jazdy z prędkością +-20km/h (w porywach) na płaskiej drodze Ten samochód nie jest niestety wyposażony w pełny silnik benzynowy tylko jego atrapę 4 cylindrową (brakuje minimum 2 cylindrów). Minimalne obroty pod obciążeniem takiego silnika to 1500 rpm. Nawet na wykresach mocy się nie zaznacza nic poniżej bo to nie sensu. Nie wiem jak te nowe ale w starych jak się dało gaz w podłogę to był kangur i dziwna praca przy takich obrotach. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-04-19 07:09:25 | |
Autor: WS | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
On 19 Kwi, 15:54, Michał <michal_...@onet.pl> wrote:
Ten samochód nie jest niestety wyposażony w pełny silnik benzynowy tylko Gdyby mial 6 lub wiecej to cos by to zmienilo w temacie jazdy w korku? Minimalne obroty pod obciążeniem takiego silnika to 1500 rpm. Praktycznie kazdy silnik na wtrysku pojedzie bezproblemowo tzn. bez szarpania na obrotach biegu jalowego (~900rpm) Ja tak w korkach jezdze Astra 1.6 16V '97 , mam juz ponad 200tys na liczniku i jest OK. (tzn. ruszam delikatnie bez dodawania gazu az do pelnego puszczenia sprzegla - nawet pod gorke daje rade) WS |
|
Data: 2010-04-19 17:36:33 | |
Autor: Michał | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
Praktycznie kazdy silnik na wtrysku pojedzie bezproblemowo tzn. bez Ja też sprawdzałem na takich autach i przy gazie w podłodze szarpały albo inne dziwne zachowania. Poza tym Ty masz 1.6 to przy nim jesteś gość i rządzisz ;) Pozdrawiam |
|
Data: 2010-04-19 12:40:22 | |
Autor: WS | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
On 19 Kwi, 17:36, Michał <michal_...@onet.pl> wrote:
Ja też sprawdzałem na takich autach i przy gazie w podłodze szarpały hmmm... Co znaczy "gazie w podlodze"? Wg mnie to pelny gaz, a mowimy o czyms zupelni eprzeciwnym... ;) Jesli samochod ma wtrysk to komputer nim sterujacy sam utrzymuje obroty biegu jalowego. Widac to np. wlaczajac jakis wiekszy odbiornik pradu (np. ogrzewanie szyby)... Mozna to rowniez wykorzystac do ruszania... Wrzuca sie jedynke ,bez dotykania gazu !!! puszcza powoli sprzeglo (az do calkowitego wylaczenia) i samochod jedzie... Jesli juz trzeba przyspieszyc, to delikatnie !!! - jak juz przyspieszy to chcac zwolnic lepiej wrzucic luz, bo przy tak niskich obrotach odpuszczanie gazu jest delikatnie mowiac trudne... ;) WS |
|
Data: 2010-04-19 22:37:48 | |
Autor: marjan | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
WS pisze:
Mozna to rowniez wykorzystac do ruszania... Wrzuca sie jedynke ,bez^^^^^^^^^^^ Nie chcę się czepiać, ale chyba Ci chodzi o całkowite WŁĄCZENIE sprzęgła? -- Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99 Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana (e-mail bez cyferek) PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-04-19 15:46:27 | |
Autor: WS | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
On 19 Kwi, 22:37, marjan <klero8....@gmail.com> wrote:
Nie chcę się czepiać, ale chyba Ci chodzi o całkowite WŁĄCZENIE sprzęgła? no... chyba jednak tak ;) jak sie nietrudno domyslic chodzi mi o pelene przeniesienie napedu, czyli faktycznie pekne wlaczenie... WS |
|
Data: 2010-04-19 23:24:28 | |
Autor: Mateusz | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
On 19 Kwi, 22:37, marjan <klero8....@gmail.com> wrote:
Nie chcę się czepiać, ale chyba Ci chodzi o całkowite WŁĄCZENIE sprzęgła? Puszcza aż do całkowitego spuszczenia nogi ze sprzęgła. Jak włącza to wciska, dobrze rozumiem ? jest jeszcze jeden problem, jak mam potrzebę redukcji z dwójki do jedynki, bo jadę już masakrycznie wolno (poniżej tych 1500rpm) to jedynka wskakuje mi od 5-6km/h wcześniej wyczuwam opór. Mam wrażenie że nie jest to normalny objaw, bo synchronizatora nie ma tylko na wstecznym. Co myślicie ? nic nie zgrzyta - poprostu ciężko wchodzi. Co do pełnego gazu do podłogi nawet trochę poniżej 1500rpm na dwójce to nic mi nie szarpie. Próbowałem dzisiaj na płaskim - tyle, że już na rozgrzanym silniku. |
|
Data: 2010-04-20 00:37:53 | |
Autor: WS | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
On 20 Kwi, 08:24, Mateusz <mateusz.chmurzyn...@gmail.com> wrote:
On 19 Kwi, 22:37, marjan <klero8....@gmail.com> wrote: jest jeszcze jeden problem, jak mam potrzebę redukcji z dwójki do Ja przy takich redukcjach (tzn takich, ze po zmianie obroty silnika musza znaczaco wzrosnac) po wysprzegleniu dodaje troche gazu (tak, jak przegazowka przy redukcji w motocyklu) - przy odrobinie wprawy (trafianie z obrotami) wchodzi w ulamku sekundy... Co do pełnego gazu do podłogi nawet trochę poniżej 1500rpm na dwójce Szkoda silnika na takie eksperymenty - z tego powodu nawet na hamowniach zaczynaja mierzyc od wyzszych obrotow (nie od samego dolu) Co innego wolna jazda ze stala predkoscia... przy tych ~800rpm na jedynce predkosc to kolka km/h, opory ruchu male - tzn. czlowiek spokojnie moze tak pchac samochod, czyli zapewne ponizej 200W mocy potrzeba ;) WS |
|
Data: 2010-04-20 10:52:31 | |
Autor: Michał | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
Szkoda silnika na takie eksperymenty - z tego powodu nawet na R6 lub większe już się mierzy od jakiś 1000 rpm. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-04-20 03:26:51 | |
Autor: Mateusz | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
On 20 Kwi, 09:37, WS <LipnyAdresDlaSpame...@chello.pl> wrote:
Ja przy takich redukcjach (tzn takich, ze po zmianie obroty silnika Znam to - czasami tez tak robię, pewnie masz na myśli tzw. międzygaz, podobno robi się tak dlatego, żeby uniknąć jakiegoś szarpania przy redukcjach na biegach 12,3 bo na wyższych biegach raczej nie ma sensu tego robić nie ? to fajny patent, ale trzeba to ćwiczyć ja już swoje 10000 przejechałem ale to i tak jeszcze nic. kolejne pytanko: co może stać się z silnikiem jeżeli będziemy go przeciążać na dwójce jadąc poniżej 2000rpm ? piszę oczywiście o takiej sytuacji, w której gaz nie będzie wciśnięty na max przez moment, a tylko takiej sytuacji w której do dawkowanie gazu będzie bardzo delikatne. |
|
Data: 2010-04-20 13:45:46 | |
Autor: marjan | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
WS pisze:
On 20 Kwi, 08:24, Mateusz <mateusz.chmurzyn...@gmail.com> wrote: Dokładnie, też tak się staram "pomagać" temu sprzęgłu ;) I to przy każdej zmianie biegu (choć zwłaszcza przy redukcji na niskich biegach bywa to bardzo trudne). -- Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99 Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana (e-mail bez cyferek) PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-04-20 14:55:28 | |
Autor: WS | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
On 20 Kwi, 13:45, marjan <klero8....@gmail.com> wrote:
Dokładnie, też tak się staram "pomagać" temu sprzęgłu ;) "temu" to rozumiem mialo oznaczac tod pedalu sprzegla ? bo zeby "pomoc" synchronizatorom, to trzeba "podwojnego wysprzeglenia": najpierw wciskamy pedal sprzegla, na luz, puszczamy sprzeglo, wyrownanie obrotow gazem, znow sprzeglo, bieg, puszczamy sprzeglo... tak to juz mi sie nie chce, no, moze czasem z 2 na 1 jak mi sie nudzi, albo ktos mnie na tyle zdenerwuje, ze max. przyspieszenie jest potrzebne... ;) WS |
|
Data: 2010-04-21 07:28:22 | |
Autor: marjan | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
WS pisze:
On 20 Kwi, 13:45, marjan <klero8....@gmail.com> wrote: Szczerze, to o czymś takim nie słyszałem. Miałem na myśli po prostu międzygaz przy redukcji czy wrzucaniu wyższego biegu tak, aby puszczając sprzęgło autem nie szarpnęło, bo obroty silnika przed i po zesprzęgleniu są podobne, żeby nie powiedzieć takie same. -- Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99 Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana (e-mail bez cyferek) PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-04-20 13:49:31 | |
Autor: marjan | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
Mateusz pisze:
On 19 Kwi, 22:37, marjan <klero8....@gmail.com> wrote: Nie. Jak całkowicie puścisz nogę ze sprzęgła to zesprzęglisz napęd z silnikiem, czyli włączysz sprzęgło. Gdy wciśniesz pedał sprzęgła (do końca) to wysprzęglisz układ, czyli sprzęgło będzie wyłączone. Oczywiście, takie czepianie się, ale powiedzieć "włączyć sprzęgło" to przeciwieństwo wciśnięcia pedału sprzęgła, co może się z początku wydawać paradoksem ;) -- Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99 Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana (e-mail bez cyferek) PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-04-20 05:23:02 | |
Autor: Mateusz | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
On 20 Kwi, 13:49, marjan <klero8....@gmail.com> wrote:
Oczywiście, takie czepianie się, ale powiedzieć "włączyć sprzęgło" to no tak ;-) dzięki, faktycznie coś to zalatuje paradoksem ;-) |
|