technika jazdy w korku - pytanie

Data: 2010-04-26 12:16:27
Autor: Artur\(m\)
technika jazdy w korku - pytanie

Użytkownik "Mateusz" <mateusz.chmurzynski@gmail.com> napisał w wiadomości
Witam, może przesadzam,  ale mam mały dylemat:

W momencie jazdy z prędkością +-20km/h (w porywach) na płaskiej drodze
(takiej bez wzniesień) zazwyczaj się toczę na dwójce przy optymalnych
obrotach (2k). W jaki sposób mam jechać na tej samej drodze, tyle że
na wzniesieniu, jak prędkość spadnie mi do 5-10km/h ? mam 'przeciążać'
silnik na niskich obrotach jadąc dalej na tej dwójce czy może jechać
na jedynce (właściwie służy tylko do ruszania) bez sprzęgła/ze
sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.

******************

A ja bym zapytał (w korku),
Czy trzymać na sprzęgle jak czekam, czy rozłączać skrzynią?
Czyli sprzęgło i bieg czy tylko sprzęgło?

Artur(m)

Data: 2010-04-26 12:13:09
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 26.04.2010 Artur(m) <musicm@interia.pl> napisał/a:

[...]

A właściwie stale tylko ruszasz, więc proste jedynka, jak dwójki brak

bez sprzęgła/ze
sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.

A silnika nie? Sprzęgło jakby co łatwiej wymienić, z resztą to normalny
element cierny ekspoatacyjny, w przeciwieństwie do silnika.

******************

A ja bym zapytał (w korku),
Czy trzymać na sprzęgle jak czekam, czy rozłączać skrzynią?

Jak stajesz np na początku cyklu świateł to spoko luz, po co męczyć nogę?
Jak korek w miarę jedzie to na sprzęgle.

Czyli sprzęgło i bieg czy tylko sprzęgło?

To zależy od tempa korka, jak 2km dojazdu do świateł czy wahadła, to
luz czy P w asb, szkoda nogi/klocków/docisku.

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

technika jazdy w korku - pytanie