Data: 2010-04-26 12:16:27 | |
Autor: Artur\(m\) | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
Użytkownik "Mateusz" <mateusz.chmurzynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:17619962-b87d-4a1c-ae90-90141d7043b0c36g2000yqm.googlegroups.com... Witam, może przesadzam, ale mam mały dylemat: W momencie jazdy z prędkością +-20km/h (w porywach) na płaskiej drodze (takiej bez wzniesień) zazwyczaj się toczę na dwójce przy optymalnych obrotach (2k). W jaki sposób mam jechać na tej samej drodze, tyle że na wzniesieniu, jak prędkość spadnie mi do 5-10km/h ? mam 'przeciążać' silnik na niskich obrotach jadąc dalej na tej dwójce czy może jechać na jedynce (właściwie służy tylko do ruszania) bez sprzęgła/ze sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris. ****************** A ja bym zapytał (w korku), Czy trzymać na sprzęgle jak czekam, czy rozłączać skrzynią? Czyli sprzęgło i bieg czy tylko sprzęgło? Artur(m) |
|
Data: 2010-04-26 12:13:09 | |
Autor: Sergiusz Rozanski | |
technika jazdy w korku - pytanie | |
Dnia 26.04.2010 Artur(m) <musicm@interia.pl> napisał/a:
A właściwie stale tylko ruszasz, więc proste jedynka, jak dwójki brak bez sprzęgła/ze A silnika nie? Sprzęgło jakby co łatwiej wymienić, z resztą to normalny element cierny ekspoatacyjny, w przeciwieństwie do silnika. ****************** Jak stajesz np na początku cyklu świateł to spoko luz, po co męczyć nogę? Jak korek w miarę jedzie to na sprzęgle. Czyli sprzęgło i bieg czy tylko sprzęgło? To zależy od tempa korka, jak 2km dojazdu do świateł czy wahadła, to luz czy P w asb, szkoda nogi/klocków/docisku. -- "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu". Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę. |
|