[OT] telefon a promieniowanie radioaktywne

Data: 2016-05-25 06:46:21
Autor: z
[OT] telefon a promieniowanie radioaktywne
Na onkologii w Gliwicach po terapii izotopowej wszystkie rzeczy osobiste pacjenta są utylizowane.
Podobno telefony komórkowe też. Czy to procedura biurokratyczna czy urządzenia elektroniczne faktycznie gromadzą/przetrzymują dawkę promieniowania dłużej niż człowiek i będą później przez długi czas zagrożeniem dla otoczenia?

Data: 2016-05-25 10:19:24
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57452e1f$0$22830$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

W zaleznosci od tego co tam podaja - ale moze sie wydzielac z potem i tluszczem i na roznych sprzetach osiadac.
Pilocie od TV chocby.
Czy to sa szkodliwe dawki, biorac pod uwage, ze podano pacjentowi do wewnatrz ... hm.

A w wojsku wystarcza zwykle mycie sprzetu ...

J.

Data: 2016-05-25 11:16:18
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 25 May 2016 06:46:21 +0200, z napisał(a):

Na onkologii w Gliwicach po terapii izotopowej wszystkie rzeczy osobiste pacjenta są utylizowane.

Ktoś tam zdrowo przegiął.
--
Jacek
"Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a

Data: 2016-05-25 14:36:59
Autor: Michał Jankowski
[...]

To pewnie jest efekt olbrzymiej czułości wykrywaczy promieniowania - można łatwo wykryć skażenie o całe rzędy wielkości niższe od progu szkodliwości. I co z tego, że nieszkodliwe? Licznik pika, znaczy 'uciekać, promieniowanie'.

   MJ

Data: 2016-05-25 19:27:55
Autor: Marek
On Wed, 25 May 2016 06:46:21 +0200, z <z@z.pl> wrote:
Podobno telefony komórkowe też.

Ale jak wchodzą do domu i zabierają??

--
Marek

Data: 2016-05-25 12:16:37
Autor: suryga
W dniu środa, 25 maja 2016 19:28:34 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
On Wed, 25 May 2016 06:46:21 +0200, z <z@z.pl> wrote:
> Podobno telefony komórkowe też.

Teściowa była na początku roku.
Podobno nawet jak robisz siku to nie idzie w kanalizacje miejską tylko ma to swój oddzielny obieg. I jest specjalnie wywożone.
Faktycznie to co miała na sobie poszło do utylizacji.
Ludzie generalnie przestrzegają zakazu o komórkach.
Wtedy tylko jedna osoba miała i telefon też poszedł out.

Czy to przesada ?
Byłem widziałem każdemu polecam przed 40 żeby się przekonać.

Data: 2016-05-25 22:21:20
Autor: z
W dniu 2016-05-25 o 21:16, suryga@gmail.com pisze:
Czy to przesada ?
Byłem widziałem każdemu polecam przed 40 żeby się przekonać.

Ale w jakim sensie? :-)
Dla mnie to wyprawa na 1000 km. A w Lublinie stoi podobno świeżo wybudowany oddział w którym można by na miejscu leczyć.
Ale to już bardzo OT.
Telefon jest obecnie owinięty folią. Za dwa dni powiem czy zabrali.
Stary ledwo działający myphone czy coś takiego, nie będzie żal.

Niedługo będę pytał o telefony dla seniorów. :-)
Raczej nie dotykowe (chociaż sam już sam nie wiem), żeby bez okularów dało się używać.

Data: 2016-05-25 21:12:36
Autor: Pszemol
"z" <z@z.pl> wrote in message news:57460942$0$649$65785112news.neostrada.pl...
Raczej nie dotykowe (chociaż sam już sam nie wiem),
żeby bez okularów dało się używać.

Jak ładnie poprosisz to powiem Ci gdzie jest w ustawieniach tego
Twojego iPhone 5C aby mu zwiększyć literki dla słabowidzących.

Data: 2016-05-26 12:39:50
Autor: z
W dniu 2016-05-26 o 04:12, Pszemol pisze:
Jak ładnie poprosisz to powiem Ci gdzie jest w ustawieniach tego
Twojego iPhone 5C aby mu zwiększyć literki dla słabowidzących.

Zakładając że dla starszej osoby dotykowość na tak małym ekranie miałaby sens...
Tych dwóch starszych osób nie stać na iphona. Mają 1500 zł emerytury na dwoje i są wg. Twoich standardów BIEDAKAMI jak większość Kowalskich zresztą. Masz jakieś lepsze rady.
Jak już miało by być dotykowo to GalaxyS2 jest idealny i kosztuje ze 200 zł. Zaproponuj coś lepszego :-)

Interfejs SEK750 prawie się przyjął. Tylko żeby ten cały telefon był ze 2x większy.

PS. I najlepiej odpornego na promieniowanie podczas następnych zabiegów w Gliwicach ;-)

Data: 2016-05-26 12:45:18
Autor: z
[OT] telefon a promieniowanie radioaktywne
Właściwie powiększony SE C510 byłby najlepszy.

Data: 2016-05-26 22:28:36
Autor: Pszemol
"z" <z@z.pl> wrote in message news:5746d278$0$687$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Co to znaczy "starsza osoba"?
Dlaczego ona miałaby nie używać ekranu dotykowego?

Tych dwóch starszych osób nie stać na iphona.
Mają 1500 zł emerytury na dwoje i są wg. Twoich
standardów BIEDAKAMI jak większość Kowalskich zresztą. Masz jakieś lepsze rady.

Ty im kupisz. Bo przecież Ciebie stać, no nie?

Jak już miało by być dotykowo to GalaxyS2 jest idealny
i kosztuje ze 200 zł. Zaproponuj coś lepszego :-)

iPhone SE jest dużo lepszy od Galaxy S2.

PS. I najlepiej odpornego na promieniowanie podczas
następnych zabiegów w Gliwicach ;-)

Wsadź telefon do foliowego worka strunowego (zip-locka).

Data: 2016-05-27 07:28:28
Autor: re
[OT] telefon a promieniowanie radioaktywne

Użytkownik "Pszemol"

-- -
Dlatego, że ekran się ciągle zmienia

Data: 2016-05-27 07:37:38
Autor: Pszemol
[OT] telefon a promieniowanie radioaktywne
"re" <re@re.invalid> wrote in message news:ni8ltu$ghq$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "Pszemol"

[...]

??? Nie wiem co pijesz lub palisz, ale gadasz od rzeczy.
No to co z tego że się ciągle zmienia?
A jak to sobie wyobrażasz żeby się nie zmieniał?
Jak Ci to przeszkadza to wydrukuj i naklej na ekran nalepkę :-)

Data: 2016-05-27 14:52:11
Autor: z
W dniu 2016-05-27 o 14:37, Pszemol pisze:
??? Nie wiem co pijesz lub palisz, ale gadasz od rzeczy.
No to co z tego że się ciągle zmienia?
A jak to sobie wyobrażasz żeby się nie zmieniał?
Jak Ci to przeszkadza to wydrukuj i naklej na ekran nalepkę :-)

Chyba większym problemem jest sam dotyk. Nie ma uczucia że się wcisnęło i "pykło", włączyło zadziałało. Może wibracją?
Tani Android na pewno NIE!. Może Lumia z windowsem... Wziąć na testy i po 10 dniach zwrócić. To jest pomysł :-)

Data: 2016-05-29 23:30:50
Autor: re
[...]

Tępy jesteś i tyle

No to co z tego że się ciągle zmienia?
A jak to sobie wyobrażasz żeby się nie zmieniał?
Jak Ci to przeszkadza to wydrukuj i naklej na ekran nalepkę :-)
-- -
Mówię Ci co przeszkadza starszej osobie w używaniu ekranu dotykowego.

Data: 2016-05-30 06:31:19
Autor: J.F.
Dnia Fri, 27 May 2016 07:37:38 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Zeby tak sie dalo. Ale sie nie da, i nie wytlumaczysz - nacisnij i
przytrzymaj 5, to sie do mnie dodzwonisz ...

I za dlugo tlumaczyc jak sie to skomplikowane urzadzenie obsluguje.

P.S. Nie ma na iphona jakiejs nakladki "telefon dla starszej osoby" ?
 J.

Data: 2016-05-30 22:41:58
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:w0kqlv5wpgdr$.1fnsne8hdij0h.dlg40tude.net...
P.S. Nie ma na iphona jakiejs nakladki "telefon dla starszej osoby" ?

A według Ciebie potrzebna? Ile masz lat?

Data: 2016-05-31 07:48:21
Autor: J.F.
Dnia Mon, 30 May 2016 22:41:58 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
P.S. Nie ma na iphona jakiejs nakladki "telefon dla starszej osoby" ?

A według Ciebie potrzebna? Ile masz lat?

Mnie nie, ale nie kazdy ma 30 lat doswiadczenia z komputerami.
Tato np nie ma wcale, do tego wzrok i sluch kiepski.

J.

Data: 2016-05-31 07:58:07
Autor: z
W dniu 2016-05-31 o 07:48, J.F. pisze:
Mnie nie, ale nie kazdy ma 30 lat doswiadczenia z komputerami.
Tato np nie ma wcale, do tego wzrok i sluch kiepski.

Wynikła jeszcze jedna wada dotykowca.
"Co? Ładować codziennie albo co drugi dzień? Daj mi święty spokój z tymi smartfonami"
Wymiękłem. :-)

Data: 2016-05-31 08:20:32
Autor: re
[OT] telefon a promieniowanie radioaktywne

Użytkownik "z"

[...]

Wystarczy stację dokującą dać.

Natomiast problemów z niezrozumieniem tego, co się na ekranie dzieje nie da się prosto rozwiązać. Trzebaby jakieś dedykowane oprogramowanie.

Data: 2016-05-31 08:55:45
Autor: J.F.
Dnia Tue, 31 May 2016 07:58:07 +0200, z napisał(a):
[...]

No, ale prawde mowiac to one coraz bardziej pradozerne.
Zeby to chcialo ten dzien wytrzymac - ale nie, nie wiadomo, czy 6h
wytrzyma.

I zaczyna byc uciazliwe ...

J.

Data: 2016-05-31 09:51:37
Autor: z
[OT] telefon a promieniowanie radioaktywne
I nikt nie wymyślił jeszcze dotykowca dla seniora?
Bez internetu, wifi, sms, gps, kamery ... i całego tego tałatajstwa?
Duży czytelny ekran z dużą baterią.
Nie ma popytu?

Data: 2016-05-31 07:20:03
Autor: Pszemol
"z" <z@z.pl> wrote in message news:574d4289$0$652$65785112news.neostrada.pl...
I nikt nie wymyślił jeszcze dotykowca dla seniora?
Bez internetu, wifi, sms, gps, kamery ... i całego tego tałatajstwa?
Duży czytelny ekran z dużą baterią.
Nie ma popytu?

Bo takich "seniorów" jak Twój jest mało... jest on wyjątkowy.

Data: 2016-05-31 21:26:42
Autor: z
W dniu 2016-05-31 o 14:20, Pszemol pisze:
"z" <z@z.pl> wrote in message
[...]

Tak się zastanawiam czy niechcący czy specjalnie chcesz teraz obrażać moją rodzinę ;-)
Kiedy będziesz w Polsce? Może w realu pokażesz jaki z Ciebie chojrak i jakimi furami jeździsz, ile złota nosisz na szyi i czy jest pompa? :-)

Data: 2016-06-01 06:21:31
Autor: Pszemol
"z" <z@z.pl> wrote in message
[...]

No wybacz, ale mało komu przeszkadza to, że się zawartość ekranu
w telefonie zmienia... Po to jest ekran aby się zawartość na nim zmieniała.

Kiedy będziesz w Polsce? Może w realu pokażesz jaki z Ciebie chojrak
i jakimi furami jeździsz, ile złota nosisz na szyi i czy jest pompa? :-)

Ciągle wmawiasz mi nie wiem jakie buractwo - ani złota na szyi nie
noszę ani furami nie szpanuję - sam używam zdezelowanego iPhone4.
A w Polsce będę za jakieś 2 tygodnie... może Ci iPhone SE przywieźć?
Swoją drogą to czy już w Polsce oficjalnie można go u Apple kupić?

Data: 2016-06-01 21:18:35
Autor: re
[...]

Jak się chce oglądać ekran to się telewizor kupuje a nie telefon.

Nie wiem, w d... to mam :-)

Data: 2016-05-31 09:52:51
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-05-31 o 09:51, z pisze:
I nikt nie wymyślił jeszcze dotykowca dla seniora?
Bez internetu, wifi, sms, gps, kamery ... i całego tego tałatajstwa?
Duży czytelny ekran z dużą baterią.
Nie ma popytu?

Nie ma, bo po co dotykowiec, skoro zostają tylko jego wady (niewygodne i podatne na rozbicie).

--
Liwiusz

Data: 2016-05-31 10:06:36
Autor: z
W dniu 2016-05-31 o 09:52, Liwiusz pisze:
Nie ma, bo po co dotykowiec, skoro zostają tylko jego wady (niewygodne i
podatne na rozbicie).

Znaczy wracamy do punktu wyjścia.
Potrzebuję telefon dla seniora z dużymi klawiszami w rozsądnej ilości (ani za mało ani za dużo) i z ekranem też nie za dużym i nie za małym (w tych małych ciężko ogarnąć nawigację)
Taka stara dobra nokia tylko większa :-)

Data: 2016-05-31 10:26:04
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-05-31 o 10:06, z pisze:
[...]

Poszukaj czegoś w ten deseń:

http://www.komputerswiat.pl/media/2014/349/3725008/1o.jpg

> tych małych ciężko ogarnąć nawigację)

Przecież zakładamy, że senior nawigacji nie będzie używał - ma tylko dzwonić.

--
Liwiusz

Data: 2016-05-31 10:37:29
Autor: z
W dniu 2016-05-31 o 10:26, Liwiusz pisze:
Przecież zakładamy, że senior nawigacji nie będzie używał - ma tylko
dzwonić.

Po menu oczywiście :-)

Data: 2016-05-31 22:39:50
Autor: Przyjazny
On 2016-05-31 08:06, z <z@z.pl> wrote:
[...]

Myphone 1062 ?

Miałem w rękach i działa w miarę sensownie. Literki ekstraduże, słychać
dobrze. Fajnie działa mówienie naciskanych klawiszy jak się wybiera
numer.

Data: 2016-06-01 09:23:29
Autor: z
W dniu 2016-06-01 o 00:39, Przyjazny pisze:

Myphone 1062 ?

Miałem w rękach i działa w miarę sensownie. Literki ekstraduże, słychać
dobrze. Fajnie działa mówienie naciskanych klawiszy jak się wybiera
numer.

Właśnie się waham czy nie halo2
http://www.myphone.pl/produkt/myphone-halo-2-2/

Data: 2016-06-01 17:52:48
Autor: Przyjazny
On 2016-06-01 07:23, z <z@z.pl> wrote:
[...]

Nie umiem o nim nic powiedzieć, tamten widziałem w codzinnym użytkowaniu
więc wiem że (przynajmniej tamta sztuka) była OK.

Data: 2016-06-09 23:09:35
Autor: jevvropa to zajebiscie wielka beczka prochu i juz jest za tr zy dwunasta 奴隶平民们车手
teleSRAJFON a promieniowanie ATOMowe...
z wrote:
Na onkologii w pizdzie....
pacjenta utylizowano...
Podobno srakofony też... chujostwa elektroPARCHiczne... promieniowania dłużej niż ludoQRWA...
zagrożeniem dla SCIERWA

!!! https://goo.gl/POZya0 !!! http://tinyurl.com/hcfh65r !!!

              http://tinyurl.com/h738hjs

PEST ' http://tinyurl.com/pkjqr2r  Bilderberg Meeting ' PEST

Dresden, BananenRepublikDummland aka germany 09-12 June 2016

[OT] telefon a promieniowanie radioaktywne