telefon + autofocus

Data: 2011-05-24 21:36:05
Autor: marcin
telefon + autofocus
Witam Grupowiczów,

Proszę się nie denerwować - wiem, że zwłaszcza na osoby mocno konserwatywne moje pytanie może podziałać jak płachta na byka: szukam telefonu do... robienia zdjęć. Pracę mam dość terenowo-ziemną, NIE CHCĘ nosić jeszcze aparatu (wystarczą dwa telefony) - a robić zdjęcia muszę, taka praca. Lustrzanki szkoda mi nosić do lasu i błota, tyle gwoli wstępu.

Szukam aparatu robiącego wyraźne zdjęcia, niekoniecznie z natłokiem pikseli na matrycy, ale koniecznie z autofokusem. Używam dotychczas SE k800i - jestem zadowolony, zdjęcia małych obiektów (makro) są dość dobre... ale rozdzielczość czasem nie wystarcza. Używałem ostatnio nokii N8 - olbrzymia rozdzielczość, zdjęcia wyraźne. Ale free focus mi nie wystarcza - aparat, który nie umie wyostrzyć w punkt nie jest dla mnie aparatem. Funkcje pozostałe - mniej istotne - wystarczy java dla opery mini, najlepiej klawiatura a nie dotykowy ekran.

Co poradzicie ? Warto szukać następcy k800i ?

pozdr.
m.

Data: 2011-05-25 12:28:26
Autor: Tomek
telefon + autofocus

Użytkownik "marcin" <marSPAMcin1977@mail.ru> napisał

Co poradzicie ? Warto szukać następcy k800i ?

k850 lub c905

Data: 2011-05-26 00:34:58
Autor: Janeo
telefon + autofocus
On 25 Maj, 12:28, "Tomek" <pr...@ze.spamem.pl> wrote:
Użytkownik "marcin" <marSPAMcin1...@mail.ru> napisał

> Co poradzicie ? Warto szukać następcy k800i ?

k850 lub c905
Z nowych Hazel lub Elm są z AF, w tym video 30fps +WiFi +GPS, robią
doskonałe zdjęcia (choć bez stabilizatora!) - jak wszyscy producenci,
również SE teraz robi dużo delikatniejsze obudowy. Ale jak chcesz
używać w makro lampy błyskowej i mieć stabilizator, to raczej C905.

Data: 2011-06-04 12:31:25
Autor: Błażej
telefon + autofocus
Dnia Tue, 24 May 2011 21:36:05 +0200, marcin napisał(a):

Używałem ostatnio nokii N8 - olbrzymia rozdzielczość, zdjęcia wyraźne. Ale free focus mi nie wystarcza - aparat, który nie umie wyostrzyć w punkt nie jest dla mnie aparatem.

Czegos tu nie rozumiem. Nokia N8 nie ma autofokusa?
Do tej pory byłem święcie przekonany, że ma.

Data: 2011-06-05 02:01:52
Autor: Janeo
telefon + autofocus
On 4 Cze, 12:31, Błażej <zlotemy...@interia.pl> wrote:
Czegos tu nie rozumiem. Nokia N8 nie ma autofokusa?
Do tej pory byłem święcie przekonany, że ma.
Zdaje sie Nokia N8 ma prawdziwy AF.
Wiele modeli Nokii ma jednak ersatz czyli "Full focus" EDoF (Extended
Depth of Field), pochodzacy o ile wiem z technologii patentu
amerykanskiego przeznaczonej pierwotnie dla mikroskopow (tradycyjnie
niemozliwe jest wyostrzenie obrazu na kilku bliskich poziomach i
oryginalnie nazywa sie Continuous autofocus). Mozna odroznic po tym,
ze obraz nie wyostrza się w typowy sposob, a jest caly czas ostry
nawet na bliskie odleglosci - tyle, ze zdaje sie najblizej to 50 cm.
Makro mozna wtedy uzyskac uzywajac zwyklej lupy :-)

Data: 2011-06-05 12:38:18
Autor: marcin
telefon + autofocus
Użytkownik "Janeo" <janeo100@gmail.com> napisał w wiadomości news:5a85769c-fc1f-4326-8926-32c7b2c01d1f16g2000yqy.googlegroups.com...
On 4 Cze, 12:31, Błażej <zlotemy...@interia.pl> wrote:
Czegos tu nie rozumiem. Nokia N8 nie ma autofokusa?
Do tej pory byłem święcie przekonany, że ma.
Zdaje sie Nokia N8 ma prawdziwy AF.

Nie potrafi zostrzyc ponizej przytaczanego przez Ciebie "pol metra", wiec nie ma. Ale mialem ja krotko w rekach, moze cos przeoczylem :)

To sie nazywa "free focus" przynajmniej w dawnych tanich fotoaparatach typu malpa tak sie nazywalo. Czyli - ostrosc tylko na nieskonczonosc wg. terminologii fotograficznej. Tyle, ze nieskonczonosc zaczyna sie od 0,5 metra. Niestety ponizej pol metra mamy mydlo, czyli sfotografowac ostro dokument albo tabliczke znamionowa - nie da sie.

Ogladam sobie sample z roznych telefonow - i widze, ze technika fotograficzna w telefonach niewiele sie posunela przez te pare lat, kiedy kupilem SE k800i :] Chyba, ze pod wzgledem mpix.

pozdr

Data: 2011-06-05 14:42:55
Autor: Błażej
telefon + autofocus
Dnia Sun, 5 Jun 2011 12:38:18 +0200, marcin napisał(a):

Nie potrafi zostrzyc ponizej przytaczanego przez Ciebie "pol metra", wiec nie ma. Ale mialem ja krotko w rekach, moze cos przeoczylem :)

Co prawda nie miałe do tej pory przyjemności bawic się N8 ale nie wydaje
mmisię, aby Nokia do swojego flagowego telefonu nie dała AF.
To, że nie mogłeś wyostrzyć poniżej 50 cm nie oznacza, że nie ma AF.
Właśnie sprawdziłem jak to jest w mojej starej N82.
Aparat standardowo ustawiony jest w tryb auto i w tym trybie nie da się
złapać ostrości poniżej 50 cm. Wystarczy jednak przełączyć aparat w tryb
zbliżenia i ostrość juz jest mozliwa do ustawienia. Wydaje mi się, że w N8
jest podobnie.

Data: 2011-06-05 09:14:36
Autor: Janeo
telefon + autofocus
On 5 Cze, 14:42, Błażej <zlotemy...@interia.pl> wrote:
> [...]

zbliżenia i ostrość juz jest mozliwa do ustawienia. Wydaje mi się, że w N8

Pewnie, ze tak, N8 ma AF.
http://n8forum.pl/makro-t303.html

Data: 2011-06-05 18:13:50
Autor: marcin
telefon + autofocus
Użytkownik "Błażej" <zlotemysli@interia.pl> napisał w wiadomości news:fyljbaesl2hw$.1k52gst1ll956$.dlg40tude.net...
[...]

Juz sie z kilkoma takimi opiniami w sieci spotkalem - tak czy owak - ma w koncu pelny autofocus umozliwiajacy zrobienie zdjecia makro ? wszystkie sample, jakie widzialem, nie sa zdjeciami ze zblizeniem. Jest ktos w stanie odpowiedziec na 100% ? :) Bo nie chce smiecic zakladac kolejnego watku :)

pozdr

Data: 2011-06-05 15:08:22
Autor: sendilkelm
telefon + autofocus
W dniu 2011-06-05 12:38, marcin pisze:

Ogladam sobie sample z roznych telefonow - i widze, ze technika
fotograficzna w telefonach niewiele sie posunela przez te pare lat,
kiedy kupilem SE k800i :] Chyba, ze pod wzgledem mpix.

Oj, u niektórych poszło do przodu... Samsung wave robi takie zdjęcia monitora, że ramki między pikselami widać :-)

--
sendilkelm

Data: 2011-06-05 16:12:37
Autor: Mikolaj Machowski
telefon + autofocus
Janeo napisał:
On 4 Cze, 12:31, Błażej <zlotemy...@interia.pl> wrote:
Czegos tu nie rozumiem. Nokia N8 nie ma autofokusa?
Do tej pory byłem święcie przekonany, że ma.
Zdaje sie Nokia N8 ma prawdziwy AF.

Nie ma. O ile w modelu "rozrywkowym" to jeszcze zrozumiała decyzja. To
danie takiego wynalazku w E7 to kompletna poraĹźka. I nie chodzi mi
o flagowość aparatu, ale o zastosowania. Model biznesowy to np.
fotografowanie dokumentów, wizytówek, itd. Mimo dobrej jakości
obiektywĂłw CZ w Nokiach zmuszanie do odchodzenia na 0,5m to kompletny
debilizm.

Mimo mojego sentymentu dla tego producenta w pełni zasłużyli na to co
ich spotkało - i jeszcze spotka.

m.

Data: 2011-06-05 16:56:03
Autor: Mikolaj Machowski
telefon + autofocus
Mikolaj Machowski napisał:
Janeo napisał:
[...]

Ups. Mój błąd. N8 ma AF. Przepraszam za wprowadzenie w błąd. m.

Data: 2011-06-05 19:21:52
Autor: marcin
telefon + autofocus
Użytkownik "Mikolaj Machowski" <mikmach@wp.pl> napisał w wiadomości news:slrniund93.keq.mikmachblacher.nos...

Ups. Mój błąd. N8 ma AF. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.

A gdzie go ma ? :) Zostrzy na - dajmy na to - monete lezaca na dloni ? Aktywuje sie normalnie, wcisnieciem spustu do polowy ? Czy trzeba szukac w menu ?

pozdr

Data: 2011-06-05 13:19:27
Autor: Janeo
telefon + autofocus
On 5 Cze, 19:21, "marcin" <marSPAMcin1...@mail.ru> wrote:
Użytkownik "Mikolaj Machowski" <mikm...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:slrniund93.keq.mikmachblacher.nos...

> [...]

A gdzie go ma ? :) Zostrzy na - dajmy na to - monete lezaca na dloni ?
Aktywuje sie normalnie, wcisnieciem spustu do polowy ? Czy trzeba szukac w

No przeciez podalem ci link, wystarczylo przeczytac.

Data: 2011-06-05 23:01:47
Autor: marcin
telefon + autofocus
Użytkownik "Janeo" <janeo100@gmail.com> napisał w wiadomości

No przeciez podalem ci link, wystarczylo przeczytac.

Przeoczylem. Dziekuje.

pozdr

telefon + autofocus