telefon dla seniora

Data: 2018-02-05 20:21:46
Autor: J.F.
telefon dla seniora
Co tu wybrac ?

-raczej "zwykly telefon" niz smartfon,
-duze klawisze, duzy ekran, prosta obluga,
-glosny

nie musi byc specjalny "dla seniora", ale "zwyklych telefonow" to chyba coraz mniej - wszyscy chca smartfony ... a moze jednak android ?

J.

Data: 2018-02-05 12:43:42
Autor: Bolko
telefon dla seniora
W dniu poniedziałek, 5 lutego 2018 20:21:50 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
[...]

Problem ze zwykłymi jest taki że są kiepskiej jakości.
Ja z powodów ideologicznych nadal staram się używać zwykłych telefonów
i najdłużej wytrzymuje mi na razie używany "biznesowy" samsung.
Bo te nowe to do niczego się nie nadają.
Sąsiadce dzieci kupiły smarta i daje rade bo duże i głośne.

Data: 2018-02-05 21:57:33
Autor: 2late
telefon dla seniora
On 05/02/2018 07:21 PM, J.F. wrote:
[...]

A ja oddalem rodzicom mojego poprzedniego smartfona. Nie jest latwo ale zainstalowalem teamviewer'a i jak tylko cos sie zepsuje to zaraz naprawiam. W razie czego moge sam do siebie zadzwonic.
Rozmowy video czy podeslanie zdjecia drozsze niz tysiac slow. ;)

Data: 2018-02-05 22:21:46
Autor: nadir
telefon dla seniora
W dniu 2018-02-05 o 20:21, J.F. pisze:
Co tu wybrac ?

-raczej "zwykly telefon" niz smartfon,
-duze klawisze, duzy ekran, prosta obluga,
-glosny

Może NOKIA 230 lub nawet nowa 3310? Bawiłem się oboma a mam duże paluchy i bez problemu trafiłem w klawisze.
Obsługa powyższych prosta, klawisze względnie duże, ekrany coś około 2,5 cala.

Data: 2018-02-05 22:49:17
Autor: Irokez
telefon dla seniora
[...]

Ja mojej babci kupiłem Panasonic KX-TU301
Tylko teraz ciężko taki kupić.
Wybrany ze względu na artrozę. Daje rady.
Nie mam pojęcia na co wymienić jak się skończy.

--
Irokez

Data: 2018-02-05 22:58:48
Autor: Michal Jankowski
telefon dla seniora
[...]

Pełno w sklepach "zwykłych telefonów" dosłownie za grosze. Nie wiem, jak one działają, ale przy cenie 40-50 zł to można chyba wypróbować bez bólu...

   MJ

Data: 2018-02-07 11:29:08
Autor: J.F.
telefon dla seniora
Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a78d39b$0$668$65785112@news.neostrada.pl...
Pełno w sklepach "zwykłych telefonów" dosłownie za grosze. Nie wiem, jak one działają, ale przy cenie 40-50 zł to można chyba wypróbować bez bólu...

Ale poniewaz "pelno ich", to wyprobowanie wszystkich bedzie za duzo kosztowac :-(
Wszystkich nie trzeba, ale jaka szansa, ze pierwszych trzech bedzie dobry ?

Wiec pytam o opinie, moze ktos temat przerabial.

P.S. Tato uzywa Siemensa ME45 i jest zadowolony. I telefon jest dobry.
Ale bateria juz nie jest dobra, a kupic nowa sprawna ... ciekawe czy to jeszcze produkuja.

J.

Data: 2018-02-07 13:24:20
Autor: Pszemol
telefon dla seniora
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:5a7ad4fa$0$593$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A to tak trudno jest sprawdzić?
http://allegro.pl/org-bateria-siemens-3618-6618-me45-s45-s45i-v30148-i6629597401.html

Z mojego doswiadczenia wynika że bardziej ważne jest dla
osoby "nietechnicznej" to, do czego się przyzwyczai...

Data: 2018-02-07 20:37:06
Autor: J.F.
telefon dla seniora
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p5fjp2$h6$1@dont-email.me...
[...]

"100% oryginalna bateria pochodzi z demontazu kilkudniowych telefonow".
Biorac pod uwage, ze ten model przestali robic gdzies w okolicach 2003 roku, to ile lat maja baterie ?

"przed wysylka przetestowana serwisowo".

Przetestowano i stwierdzono calkowity brak dzialania :-P

Z mojego doswiadczenia wynika że bardziej ważne jest dla
osoby "nietechnicznej" to, do czego się przyzwyczai...

Akurat jest techniczny, ale Android moze go przerosnac :-)

J.

Data: 2018-02-07 20:42:08
Autor: Michal Jankowski
telefon dla seniora
W dniu 2018-02-07 o 11:29, J.F. pisze:

Ale bateria juz nie jest dobra, a kupic nowa sprawna ... ciekawe czy to jeszcze produkuja.

Nawet jeśli produkują, to nie zdarzyło mi się kupić baterii do telefonu/laptopa o parametrach porównywalnych z tą pierwszą - nawet przy kupowaniu za $$$ od producenta urządzenia. Nie wiem, z czego to wynika. A może to nie wina baterii, tylko samego urządzenia?

   MJ

Data: 2018-02-07 21:20:02
Autor: J.F.
telefon dla seniora
Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a7b5693$0$599$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Urzadzenia, jesli to Apple.

Ale o to Cie nie podejrzewam :-)

J.

Data: 2018-02-08 07:24:26
Autor: Pszemol
telefon dla seniora
"Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> wrote in message news:5a7b5693$0$599$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Raczej sposobu użytkowania.
W smartfonach bateria krócej pracuje na jednym ładowaniu
im więcej smartfona używasz. Więc zaraz po kupieniu, gdy
się go uczysz dopiero i mało używasz, bateria działa dłużej...
Po kilku latach działa krócej bo więcej używasz smartfona
w ciągu dnia - wymiana baterii nic na to nie pomoże...

Data: 2018-03-26 00:13:47
Autor: Titus Atomicus
telefon dla seniora
In article <5a7ad4fa$0$593$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

Wszystkich nie trzeba, ale jaka szansa, ze pierwszych trzech bedzie dobry ?

Wiec pytam o opinie, moze ktos temat przerabial.

A jakis Myphone Hammer?

--
TA

Data: 2018-03-26 17:24:52
Autor: J.F.
telefon dla seniora
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Titus_Atomicus-FF8A7A.00134726032018@node2.news.atman.pl...
> [...]

kosztowac :-(
Wszystkich nie trzeba, ale jaka szansa, ze pierwszych trzech bedzie

Tak nawiasem mowiac - one mi sie jakos podobne wydaja.
Tzn np jak model X ma jakas tam funkcjonalnosc, to jest model Y innej firmy z podobna.
Tak naprawde to z jednej faryki pochodzi ?

Wiec pytam o opinie, moze ktos temat przerabial.

A jakis Myphone Hammer?

Na pierwszy rzut oka - za bardzo napchane przyciskow przy joystiku.
Da sie to jednym grubym i niezbyt sprawnym palcem obsluzyc ?

J.

Data: 2018-02-09 01:44:18
Autor: Marcin Debowski
telefon dla seniora
On 2018-02-05, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Co tu wybrac ?

[...]

Kupiłem dla rodzicielki (dobiega 90.) jakiś w Auchanie parę lat temu, ale to był taki z mikro usb po kablu co sprawiało kłopoty bo niedowidzi.
To dość wk... typ wtyczki.

Za drugim podejściem celowałem już w telefony z poprawną kołyską (2 izolowane punkty) i kupiłem, któregoś Maxcoma wyglądem zbliżonego do tego tutaj: https://www.euro.com.pl/telefony-komorkowe/maxcom-mm462bb.bhtml

Poza kołyską, zalezało mi aby posiadał przycisk "panic". To coś takiego, co po naciśnieciu i przytrzymaniu albo wysyła wiadomości do listy zaprogramowanych numerów, albo wydzwania na tę listę w petli.

Ma go jakieś 2-3 lata i nie narzeka dobrze.

--
Marcin

Data: 2018-02-10 00:44:10
Autor: Smok Eustachy
telefon dla seniora
W dniu 05.02.2018 o 20:21, J.F. pisze:
[...]

MyPhone Flip3 Fajoski i budzi zadowolenie

Data: 2018-02-10 23:08:16
Autor: Grzexs
telefon dla seniora
[...]

Nie rób tego błędu. Miałem już kilka urządzeń myPhone i tragedia. Niby fajne, a jednak zawsze jakieś głupie coś pada - a to gniazdo nie kontaktuje, a to jeden klawisz nie działa, a to zawiesza się gdy coś tam...

Moja babcia używa MaxComm 462BB. Jedyne, do czego można się przyczepić, to aby nawiązać połączenie, trzeba dwa razy nacisnąć ,,zielony". No i dla starszych osób dobrym ulatwieniem jest podstawka do ładowania - microUsb można przecież włożyć odwrotnie!

--
Grzexs

telefon dla seniora