telefon do internetu - jaki?

Data: 2009-07-09 11:29:11
Autor: Lech
telefon do internetu - jaki?
Grupowicze,

Szukam telefonu, ktory bylby maksymalnie wygodny do zastosowan "internetowych" - strony, uslugi, komunikatory itd i dzialal w Plusie. Interesuje mnie sam aparat, wiec koszt bede liczyl calosciowo - cena zakupu + 24* abonament.

Co polecacie?

Dziekuje za pomoc.
Lech

Data: 2009-07-09 11:48:06
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
telefon do internetu - jaki?
On Thu, 09 Jul 2009 11:29:11 +0200, "Lech" <lechfWYTNIJTO@op.pl>
wrote:

[...]

Netbooka z modemem. Poważnie. Problemem telefonu przy intensywnym
uzytkowaniu  nei jest nawet ekran a brak dobrej klawiatury. Mam pewne
doświadczenie w tej materii (Nokia E61, E71, kilka WM, iPhone) i to bł
najwiesyz problem. Używam do zdalnej administarcji (klient ssh, WWW),
poczta, komunkatory (głównei tekstowo bo Skype to własciwie to samo co
telefon). I brak mi porządnej klawiatury - kciukowa czy ekranowa do
dłuższej pracy jednak średnio się nadaje. Najlepszy był w sumie
palmtop z klawiaturą pełnowymiarową po BT ale jak oceniłem to w sumei
od netbooka to niewiele mniejsze. Jak na 100% to ma być telefon to idź
do jakiegoś salonu i obmacaj co mają z klawaiaturami i jak ci to
pasuje. Niekoniecznei Plua. Dowolny telefon bez simlocka będzie
działał w ich sieci więc po wybraniu możesz kupić np. na Alledrogo.

Zdrówko

Data: 2009-07-09 11:59:25
Autor: woohoo
telefon do internetu - jaki?
Maciek "Babcia" Dobosz:
Netbooka z modemem. Poważnie. Problemem telefonu przy intensywnym
uzytkowaniu  nei jest nawet ekran a brak dobrej klawiatury.

Mogę potwierdzić, ale tylko w przypadku naprawdę intensywnego surfowania po necie.
Gdy mi padła płyta główna w laptopie, a nie miałem kasy na jej wymianę, to do Internetu przez 3 misiące używałem Toshiby G900.
15-30 min/dzień - super.
4-6 godz./dzień - straszna męczarnia.

No a co do meritum tematu: polecać nic nie będę, bo nie wiem, czy chodzi o typowy telefon, smartphone, czy może jeszcze coś innego, no i wokół jakiej kwoty ma oscylować.

--
wo_Ohoo!

Data: 2009-07-09 12:07:26
Autor: Michal Jankowski
telefon do internetu - jaki?
"Maciek \"Babcia\" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> writes:

Netbooka z modemem. Poważnie. Problemem telefonu przy intensywnym
uzytkowaniu  nei jest nawet ekran a brak dobrej klawiatury. Mam pewne
               ^^^
doświadczenie w tej materii (Nokia E61, E71, kilka WM, iPhone) i to
bł najwiesyz problem. Używam do zdalnej administarcji (klient ssh,
  ^^ ^^^^^^^^^                            ^^^^^^^^^^^^^
WWW), poczta, komunkatory (głównei tekstowo bo Skype to własciwie to
                ^^^^^^^^^^^  ^^^^^^^
[...]
       ^^^^^
telefon to idź do jakiegoś salonu i obmacaj co mają z klawaiaturami
                                                        ^^^^^^^^^^^^^
i jak ci to pasuje. Niekoniecznei Plua. Dowolny telefon bez simlocka
                      ^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^
będzie działał w ich sieci więc po wybraniu możesz kupić np. na
Alledrogo.

Na jakiej klawiaturze piszesz? 8-)

  MJ

Data: 2009-07-09 13:13:18
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
telefon do internetu - jaki?
On Thu, 09 Jul 2009 12:07:26 +0200, Michal Jankowski
<michalj@fuw.edu.pl> wrote:

[...]

Logitech M/N:Y-LU76 :-P

Papier mam na takie pisanie choć w szkole z niego nie korzystałem bo
za moich czasów i tak to nic nie dawało :-)

Zdrówko

Data: 2009-07-09 13:25:17
Autor: Michal Jankowski
telefon do internetu - jaki?
"Maciek \"Babcia\" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> writes:

Papier mam na takie pisanie choć w szkole z niego nie korzystałem bo
za moich czasów i tak to nic nie dawało :-)

Większość z takich błędów można wyłapać programowo, co też polecam.

  MJ
PS. A jak piszesz polecenia dla komputera, to już tych błędów nie
robisz, co? 8-)

Data: 2009-07-09 14:19:32
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
telefon do internetu - jaki?
On Thu, 09 Jul 2009 13:25:17 +0200, Michal Jankowski
<michalj@fuw.edu.pl> wrote:

Większość z takich błędów można wyłapać programowo, co też polecam.

Masz polski spell checker do mojego czytnika? Ja nei trafiłem do tej
pory na taki.

PS. A jak piszesz polecenia dla komputera, to już tych błędów nie
robisz, co? 8-)

Zdarza się niestety :-(

Zdrówko

Data: 2009-07-10 07:43:29
Autor: Jan Strybyszewski
telefon do internetu - jaki?
<michalj@fuw.edu.pl> wrote:

[...]

Wczoraj zrobilem zamiast rpm -i   rm -i dobrze za kulturalnie zapytal czy wywalic tego zdobytego rpm z compatami do Oracle'a :)

Data: 2009-07-09 17:30:03
Autor: Titus Atomicus
telefon do internetu - jaki?
In article <l2kb55p4afnvemv515ko0c84p4dcmkfpnh@4ax.com>,
 "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote:

Papier mam na takie pisanie choć w szkole z niego nie korzystałem bo
za moich czasów i tak to nic nie dawało :-)

Ojej. A ja sie nazywa ta jednostka chorobowa?
Bo mam podobnie.
W szkole pisalem recznie, to tego nie bylo. T
A teraz po prostu czesto naciskam zbyt szybko klawisze - i prawa reka dziala szybciej niz lewa. Albo odwrotnie.

TA

Data: 2009-07-09 20:12:13
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
telefon do internetu - jaki?
On Thu, 09 Jul 2009 17:30:03 +0200,

[...]

Dysortografia. Dosc mocno upierdliwa czasami ale daje się z tym zyc.

Bo mam podobnie.
W szkole pisalem recznie, to tego nie bylo. T
A teraz po prostu czesto naciskam zbyt szybko klawisze - i prawa reka dziala szybciej niz lewa. Albo odwrotnie.

U mnie się to objawia czestym pomijaniem liter i czeskimi bledami -
przestawienieniem szyku liter - glownie "i" i "e".

Zdrowko

Data: 2009-07-10 02:08:17
Autor: Titus Atomicus
telefon do internetu - jaki?
In article <3jcc55lcm69ro45ghq3n0bbn7a5b8oj1sn@4ax.com>,
 "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote:

On Thu, 09 Jul 2009 17:30:03 +0200,

>Ojej. A ja sie nazywa ta jednostka chorobowa?

Dysortografia. Dosc mocno upierdliwa czasami ale daje się z tym zyc.

Dziwne. W ogole nie robie bledow ort. piszac recznie.
I nigdy nie robilem.
Za to przy pisaniu na kompie - literowki.

> [...]

U mnie się to objawia czestym pomijaniem liter i czeskimi bledami -
przestawienieniem szyku liter - glownie "i" i "e".

Raczej przestawianie szyku. Przy pisaniu na klawiaturze. Ale jak to potem czytam to od razu dostrzegam bledy.

TA

Data: 2009-07-10 07:44:29
Autor: Jan Strybyszewski
telefon do internetu - jaki?

Dziwne. W ogole nie robie bledow ort. piszac recznie.
I nigdy nie robilem.
Za to przy pisaniu na kompie - literowki.

Za szybko piszesz... mam to samo :)  to niebezpieczne...
szczegolnie jak administrujesz RedHatem :)  rpm jest cholernie blisko rm

Data: 2009-07-10 09:37:31
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
telefon do internetu - jaki?
On Fri, 10 Jul 2009 02:08:17 +0200,

Raczej przestawianie szyku. Przy pisaniu na klawiaturze. Ale jak to potem czytam to od razu dostrzegam bledy.

Ja niestety nie wychwytuję wszystkiego. Wydaje się ze jest OK a potem
jak przeczytam po jakimś czasie to włosy stają dęba. :-(

Zdrówko

Data: 2009-07-09 21:31:49
Autor: Feromon
[OT] Re: telefon do internetu - jaki?

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-64580B.17300309072009news.onet.pl...

A teraz po prostu czesto naciskam zbyt szybko klawisze - i prawa reka
dziala szybciej niz lewa. Albo odwrotnie.

Używaj drugiej też. Albo odwrotnie ;))

Feromon

PS. Mózg ludzki obywa się bez ortografii. Można w słowach zamieniać
znaki byle pierwszy i ostatni był poprawny i mózg podświadomie rozumie
popie...ony tekst. Serio. Sprawdziłem.

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4229 (20090709) __________

Data: 2009-07-09 23:23:35
Autor: Seba101
Feromon pisze:
[...]

Bdanaia w pweynm anelgiksim uneriwstyccie wyzakały, że nie ma znczeania, w jaikej kleojności napsziemy lietry wenąwtrz wryazu, blye tlkyo pirwesza i otstaina lreita błyy na soiwch mijscach. Rtszea mżoe być dolnwoie poszamiena, a mmio to bedziemy w stniae pczyrzetać tkest bez wikszęego prleobmu. Diezje się tak dlteago, że nie cztaymy kżdaej z lteir odelndziie, ale wrayz jkao cłoaść.

--
Seba101

Ożesz ku#@$wa jego w dupę zapier#$@%ona mać - powiedział stary marynarz, po czym zaklął szpetnie.

Data: 2009-07-09 23:25:20
Autor: Animka
Seba101 pisze:

[...]

Nawet super szybko, bez męczenia oczu to przeczytałam :-)

--
animka

Data: 2009-07-10 00:02:14
Autor: Piotr M
Animka pisze:
Seba101 pisze:

[...]

No w sumie ja też :) płynnie i tak samo szybko, tyle że lekko niewygodnie było.

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
  - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2009-07-10 07:45:16
Autor: Jan Strybyszewski
[...]

Ale tylko pod warunkiem ze ktos umie czytac w miare szybko wierszami.

Data: 2009-07-10 23:28:58
Autor: pawelj
[...]

Ale te badania troszkę inne założenia miały niż twój test (chyba)
Tam było co któreś słowo pomylone i to tylko dwie litery obok siebie.
tyzaś plątasz totalnie - nie jest  to bez znamczenia dla czytającego.
Angielski test był pratkycznie bez znaczenia

--
Pawełj

Data: 2009-07-10 02:14:28
Autor: Titus Atomicus
[OT] Re: telefon do internetu - jaki?
In article <h35h5s$2uh$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
 "Feromon" <fer0m0n@wp.pl> wrote:

> [...]

> A teraz po prostu czesto naciskam zbyt szybko klawisze - i prawa reka
> dziala szybciej niz lewa. Albo odwrotnie.

Ale wlasnie uzywam, ale czesto mi sie zdarza, ze w niewlasciwej kolejnosci.

Mhm.

TA

Data: 2009-07-10 00:37:21
Autor: sympatyczny
telefon do internetu - jaki?
Titus:
Ojej. A ja sie nazywa ta jednostka chorobowa?
Bo mam podobnie.

ja miewalem przez pare lat inaczej, ale tez jak sobie teraz przypomne jak wolno pisalem i do tego sie gapilem na klawiature piszac (sic!) piszac to sam sie sobie dziwie jak ja to wytrzymywalem. w wielu przypadkach mozna sie tego oduczyc, lub znacznie ograniczyc, ale trzeba sposobem...

W szkole pisalem recznie, to tego nie bylo. T
A teraz po prostu czesto naciskam zbyt szybko klawisze - i prawa reka dziala szybciej niz lewa. Albo odwrotnie.

Bardzo bardzo polecam programy do nauki bezwzrokowego pisania na klawiaturze. To przydatna umiejetnosc, jesli jeszcze jej nie posiadasz, a poza tym dodatkowo dosc dobrze robi na koordynacje rak i takie tam. Ja kilka lat pisalem dwoma palcami bez zadnej poprawy mimo częstego pisania. A potem w pare tygodni zrobilem ogromne postepy. Wystarczy poszukac w sieci jakichs sharewareowych programow do nauki bezwzrokowego pisania. To naprawde dziala. Ja uzywalem chyba typing tutora, ale tego jest mnostwo - wystarczy pogrzebac i znalezc cos co Ci podpasuje. Nawet 20 minut dziennie i po niedlugim czasie jest duza szansa ze bez wysilku piszesz szybciej i robisz mniej bledow.

Bardzo polecam tez program EyeQ. To jest w zasadzie program do nauki szybkiego czytania, ale mi to pomoglo rowniez na szybsze pisanie, o dziwo. (ach ta synchronizacja polkol) Program jest niestety platny, ale po pierwsze uwazam ze jest warty pieniedzy ktore kosztuje, a po drugie jesli ktos naprawde nie ma tych pieniedzy i rozwazy to gleboko w swoim sumieniu, to podobno sa sposoby zeby to ominac.

pozdrawiam,

Data: 2009-07-10 07:41:49
Autor: Jan Strybyszewski
telefon do internetu - jaki?
Lech pisze:
[...]

iphone :) , Era G1, HTC Magic ...  no jak juz musisz to jakies pachinko z WM typu HTC Diamond czy Touch.

telefon do internetu - jaki?