telefon poza zasięgiem

Data: 2010-06-16 23:18:36
Autor: Zbigniew
telefon poza zasięgiem
Czy to jest normalne zjawisko, że jeśli wyszedłem z telefonem poza zasięg stacji bazowej a po kilkunastu minutach wróciłem na obszar odbierany przez stację (telefon oczywiście zasygnalizował, że jest poza zasięgiem), to mimo tego, że już miałem z powrotem zasięg, telefon sygnalizował cały czas że jest poza zasięgiem? Dopiero wyłączenie i włączenie telefonu spowodowało, że telefon już łączył się z centralą. Jest to jakaś paskudna wada operatora GSM albo tego modelu telefnu (!), bo jeśli w czasie jazdy pociągiem telefon wyjdzie chwilowo poza zasięg, to już nie będzie odbierać połączeń aż do jego zresetowania.

Data: 2010-06-16 23:56:13
Autor: Piotr M
telefon poza zasięgiem
W dniu 16 czerwca 2010 23:18, Zbigniew pisze:
  Jest to jakaś paskudna wada operatora GSM albo tego modelu telefnu (!),

Sprawdzić na innym aparacie?

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-06-17 06:40:33
Autor: Piotrek
telefon poza zasięgiem
On 16 Cze, 23:18, "Zbigniew" <zbign...@gmail.com> wrote:
[...]

Raczej nie jest normalne. Poza tym az dziwne bo przeciez telefon w
sieci play uzywa tez sieci plus. Byc moze jest to zwiazane z
oszczedzaniem energii, wyszukiwanie siec odbywa sie tylko co jakis
czas. Ustaw tryb na "gsm i 3g" a wybor sieci na "automatyczny".

Data: 2010-06-17 07:41:16
Autor: Paweł Muszyński
telefon poza zasięgiem
W dniu 2010-06-16 23:18, Zbigniew pisze:
[...]

A ile czekałeś na ten zasięg?

Mój telefon łapie po ok. minucie.

--
Paweł Muszyński
Skateshop http://sklep.e-street.pl

Data: 2010-06-17 10:27:39
Autor: Zbigniew
telefon poza zasięgiem
Po wejściu na obszar, na który na pewno jest zasięg, czekałem godzinę. Sieć "play", telefon nokia. Może ktoś inny potwierdzić że ma to samo (najlepiej z sieci play)?

Data: 2010-06-17 14:23:13
Autor: ALex M.I.D. dept. (Jarosław Ignatowski)
telefon poza zasięgiem
Zbigniew pisze:
Po wejściu na obszar, na który na pewno jest zasięg, czekałem godzinę. Sieć "play", telefon nokia. Może ktoś inny potwierdzić że ma to samo (najlepiej z sieci play)?

A może coś w stylu pętli histerezy? Łatwiej coś utrzymać niz zestawić od nowa?

ALex

Data: 2010-06-17 15:50:26
Autor: Czeresniak
telefon poza zasięgiem
Zbigniew pisze:
Po wejściu na obszar, na który na pewno jest zasięg, czekałem godzinę. Sieć "play", telefon nokia. Może ktoś inny potwierdzić że ma to samo (najlepiej z sieci play)?

Czasami podobne objawy i u mnie występują. Telefon Nokia E51, sieć "Plus".

Pozdrawiam
Darek

Data: 2010-06-18 16:27:42
Autor: DanW
telefon poza zasięgiem
W dniu 17-06-2010 10:27, Zbigniew pisze:
Po wejściu na obszar, na który na pewno jest zasięg, czekałem godzinę. Sieć "play", telefon nokia. Może ktoś inny potwierdzić że ma to samo (najlepiej z sieci play)?
Korzystam z Play od ponad roku, ciągle się przemieszczam i nigdy nie miałem takich problemów. Wcześniej Samsung OMNIA teraz Nokia E52. Pozdrawiam Dan.

Data: 2010-06-17 14:40:54
Autor: news.onet.pl
telefon poza zasięgiem
Panie Zbigniewie,

Pytanie 1. Z jakiego telefonu Pan korzysta (producent, model) ?
Pytanie 2. Czy w miejscu, w którym zaszło opisane przez Pana zdarzenie jest zasięg sieci 3G (UMTS) czy tylko 2G (GSM) ?

Pozdrawiam,

Piotr Palonek
e-mail: piotr.palonek@gmail.com

Data: 2010-06-19 06:18:30
Autor: .Zykfryd.
telefon poza zasięgiem
[...]

Niestety zjawisko opisane wielokrotnie występuje w Play w przypadku przebywania na granicy zasięgu macierzystego Play i Plusa. Występuje niezaleĹźnie od telefonu. Związane jest z ograniczaniem przez Play dostępu do sieci Plusa, Ĺźeby zmniejszyć opłaty za roaming krajowy. Oczywiście BOK i pan "Niedorzecznik" mĂłwią Ĺźe wszystko jest OK i niczego nie blokują i tak to trwa z dobry rok.  Jaka sieć taka jakość czego się dziwicie??

telefon poza zasięgiem