telefon wpadł do wody. co mogę zrobić sam?

Data: 2016-09-19 08:51:56
Autor: ToMasz
telefon wpadł do wody. co mogę zrobić sam?
witam

w środę samsung s3, w pancernej obudowie zaliczył nurkowanie. w 10 sekund miał wyjętą baterię, suszenie 24 godziny.
W sobotę ten sam telefon wpadł do kałuży. Skoro nurkowanie przeżył, to kałuży nie przeżyje? Takie pytanie powstało w głowie mojego dziecka. Wiec młody wytarł go, i używał dalej. po 3 godzinach telefon wyłączył się niby bez powodu. Taki trafił w moje ręce. nie uruchamiał się. miernik, bateria ma 3.2V. powinna mieć 50%. No więc ładowarka.... 13mamper czy cośtam na 1 sekundę i permamentne zero. No to telefon do suszenia bateia do ładowania zewnętrznego. Po 12 godzinach, telefon jak nowy. wszystko działa stabilnie. przez dobę. do rozładowania (15%) baterii. włożenie wtyczki micro usb w celu naładowania, spowodowało zniknięcie wszystkiego z ekranu. telefon działa( można na niego zadzwonić, odebrać rozmowę suwając palcem, rozmawiać, ale ekran jest czarny, podświetolony. można go ładować.
Czy coś mogę zrobić sam aby go ożywić? Jakieś domowe sposoby?

ToMasz

Data: 2016-09-19 11:45:08
Autor: masti
ToMasz wrote:

Czy coś mogę zrobić sam aby go ożywić? Jakieś domowe sposoby?

weź miseczkę z ryżem. Połóż telefon
w nocy przyjdzie mały chińczyk i, za miseczkę ryżu, naprawi :)

Data: 2016-09-20 16:19:31
Autor: rageofhonor

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:nroj44$vg2$1dont-email.me...
ToMasz wrote:

Czy coś mogę zrobić sam aby go ożywić? Jakieś domowe sposoby?

weź miseczkę z ryżem.
Połóż telefon
w nocy przyjdzie mały chińczyk i, za miseczkę ryżu, naprawi :)

Podobnie działają te małe kuleczki co są dodawane do butów

Data: 2016-09-20 19:54:20
Autor: Jingiel

ToMasz wrote:

[...]

Po pierwsze żaden ryż. Zwykła woda przewodzi prąd a potem powoduje korozję, dlatego trzeba go rozebrać, zabezpieczyć wrażliwe elementy, wypłykać w wodzie zdemineralizowanej (destylowanej), przemyć w alkoholu izopropylowym. Wysuszyć pełną dobę. Wtedy można dopiero próbować uruchomić.

Data: 2016-09-20 21:03:48
Autor: yabba

ToMasz wrote:

[...]

To masz dużo szczęścia. Ja często zostawiam te woreczki z kuleczkami na noc, a jeszcze żaden Chińczyk nie przyszedł ponaprawiać.

:)

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-09-23 12:09:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
telefon wpadł do wody. co mogę zrobić sam?

"yabba" 57e187bf$0$5159$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Może to kwestia stref czasowych?...

a jeszcze żaden Chińczyk nie przyszedł ponaprawiać.

Do mnie przyszedł, ale nie mam pewności co do tego, czy
w nocy -- przyszedł i naprawił penflaszkę wypraną
w pralce. :) Penflaszka funkcjonuje bezproblemowo.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-09-20 21:07:11
Autor: J.F.
Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57df8b0c$0$5154$65785112@news.neostrada.pl...
[...]
[...]
Czy coś mogę zrobić sam aby go ożywić? Jakieś domowe sposoby?

Ja bym go jednak oddal do serwisu, niekoniecznie firmowego.

Bo tak: rozebrac, wyplukac w wodzie, w wanience ultradzwiekowej, zobaczyc czy tam jakiejs bateryjki podtrzymujacej nie ma, wyplukac w izopropanolu, wysuszyc, zlozyc ... no i byc moze serwis zrobi to taniej ...

J.

Data: 2016-09-21 19:46:51
Autor: Jingiel
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> Wrote in message:
[...]

Wanienka nie wskazana --

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-09-22 22:04:00
Autor: Adam
W dniu 2016-09-21 o 19:46, Jingiel pisze:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> Wrote in message:
(...)
[...]

Wanienka nie wskazana

Dlaczego odradzasz wanienkę?

A wanienka nie z wodą, tylko izopropanolem?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-09-22 19:58:45
Autor: ALEX MR
W dniu 20.09.2016 o 21:07, J.F. pisze:

[...]

I pomyśleć że kiedyś dwa razy zalałem Nokię 6210 piwem. Dwa razy i dwa razy wstała :-) Trzeciego nie przetrzymała. A dziś rozsypuje się się po jednym zalaniu, ciekawe czasy

--
ALEX MR
"Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy" :-D

Data: 2016-09-22 20:05:03
Autor: atm
[...]

To nie regula; pierwszy z brzegu przyklad:
https://www.youtube.com/watch?v=U1dYSGcVgf4#t=124.581

telefon wpadł do wody. co mogę zrobić sam?