telefon z GPS

Data: 2009-08-10 10:00:13
Autor: mz
telefon z GPS
Witam
Czytam po sieci o telefonach z GPS. Oczywście, każdy uważa, że jego telefon jest najlepszy. A ja szukam jaiegoś niedrogiego telefonu z GPS w jakieś ofercie na abonament. GPS używam kilka razy do roku więc nie chce kupywać samego GPS, chce aby była to dodatkowa funkcja w telefonie.
Mam jeszcze pytanie laika dotyczące GPS w telefonie, czy operator pobiera jakieś dodatkowe opłaty (tak jak przy połączeniu z internetem z telefonu) za działający GPS ?
Pozdrawiam

Data: 2009-08-10 10:09:30
Autor: qwerty
telefon z GPS
Użytkownik "mz" <lubiespam@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h5ok6t$jfm$1@atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Było niedawno.

Data: 2009-08-10 12:57:55
Autor: mz
telefon z GPS
Było jakis czas temu (ale to wszystko pojęcia względne) na temat czy pobierane są opłaty dodatkowe i to tez dla mnie nie do końca jasno. Ale ni na temat niedrogiego telefonu nie widze.

Data: 2009-08-10 13:41:16
Autor: qwerty
telefon z GPS

Użytkownik "mz" <lubiespam@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h5ouk4$e2a$1@atlantis.news.neostrada.pl...
Było jakis czas temu (ale to wszystko pojęcia względne) na temat czy pobierane są opłaty dodatkowe i to tez dla mnie nie do końca jasno.

Wszystko było opisane w wątku z 2 sierpnia.

Data: 2009-08-10 20:34:26
Autor: ToMasz
telefon z GPS
mz pisze:
Było jakis czas temu (ale to wszystko pojęcia względne) na temat czy pobierane są opłaty dodatkowe i to tez dla mnie nie do końca jasno. Ale ni na temat niedrogiego telefonu nie widze.

po co Ci ten gps? Za uzywanie GPS nie są pobierane opłaty. używanie GPS
da ci w najlepszym wypadku pozycje w której jesteś i nic wiecej. o to
chodziło? jeśli nie, to już musisz zainteresować sie jakimś dodatkowym
softem. poczynajac od darmowego trekbuddy (mapy robisz lub kupujesz)
poprzez google maps - darmowy program - transfer po GPRS - najczęsciej
płatny kończąc na nawigacji typu Automapa która kosztuje tyle co telefon
a jej używanie nie pociaga kosztów. do wyboru, zależnie do systemu
operacyjnego telefonu - dziesiatki programów

Sprecyzuj, bo Ci nikt konkretnie nie odpowie

ToMasz

Data: 2009-08-10 14:08:22
Autor: spiderpl
telefon z GPS
W dniu 2009-08-10 10:00, mz pisze:

[...]

Ja posiadam Sony Ericsson C702, który ma wbudowany GPS. Sprawuje się bardzo dobrze. Opłaty są pobierane jedynie za mapy, które są wczytywane na bieżąco z internetu oraz za ustalenie pozycji satelitów ale to może być za darmo jeśli wyłączysz agps ale wtedy dłużej trwa wyszukiwanie

T.

Data: 2009-08-10 15:04:36
Autor: Błażej
telefon z GPS
Dnia Mon, 10 Aug 2009 10:00:13 +0200, mz napisał(a):

[...]

Szukaj telefonu z WM lub Symbianem. Osobiście polecam Nokie 6220 Classic. W
Play dostępny za rozsądne pieniądze.
Nie będziesz wtedy płacił za pobieranie map - będziesz je miał na karcie
pamięci. A co do opłat za działający GPS to już tylko i wyłącznie Twoje
widzimisię - możesz korzystać ze wspomagania i wtedy płacisz grosze za
połączenie z internetem i w kilka sekund łapiesz fiksa, lub wyłączasz tę
opcję w telefonie i nie płacisz nic, ale wtedy dłużej czekasz na sygnał
GPS.
--
Pozdrawiam.
Błażej

Data: 2009-08-10 15:48:16
Autor: robert
telefon z GPS
> [...]

połączenie z internetem i w kilka sekund łapiesz fiksa, lub wyłączasz tę
opcję w telefonie i nie płacisz nic, ale wtedy dłużej czekasz na sygnał

jak to ma byc tylko jako nawigacja do samochodu to IMHO lepiej kupić typową nawigację, jest odrazu z uchwytem, ma spory wyświetlacz, a z telefonem to bedzie problem by go stabilnie zamontować...

Data: 2009-08-10 18:29:57
Autor: Błażej
telefon z GPS
Dnia Mon, 10 Aug 2009 15:48:16 +0200, robert@mailinator.com napisał(a):

a z telefonem to bedzie problem by go stabilnie zamontować...

O samochodowych uchwytach do telefonów nie słyszałeś? Nie pisz proszę
takich bzdur.

Data: 2009-08-12 12:47:35
Autor: op23
telefon z GPS

Użytkownik "Błażej" <blazej_wad@icpnet.pl>

a z telefonem to
bedzie problem by go stabilnie zamontować...

O samochodowych uchwytach do telefonów nie słyszałeś? Nie pisz proszę
takich bzdur.

Jeszcze kwestia zasilania jest np. Dedykowane uchwyty kosztują dużo a nawet w tanich nawigacjach są w cenie. No i te tanie nawigacje są tanie :)

Data: 2009-08-13 10:28:09
Autor: Wooyek
telefon z GPS
[...]

Zasilanie dokładnie tak samo, jak w przypadku "zwykłych" GPS-ów.

Dedykowane uchwyty kosztują dużo a nawet w tanich nawigacjach są w cenie. No i te tanie nawigacje są tanie :)

Zawsze można kupić tani uchwyt uniwersalny - też dobrze to działa. A nawet dedykowany uchwyt i oryginalna ładowarka samochodowa są tańsze, niż "tania nawigacja" ;)

Poza tym nie ma się co przekonywać nawzajem, co jest lepsze - to są dwie różne szkoły i tyle, kwestia gustu... Jedni wolą specjalnie nosić spore, dedykowane urządzenie, mając w zamian duży ekran i nieco większą łatwość obsługi. Inni wolą mieć GPS zawsze pod ręką, nawet jeśli wiąże się to z pewnymi ograniczeniami. A jeszcze inni wybierają coś pomiędzy, decydują się na palmphone'a ;)

Data: 2009-08-15 13:08:02
Autor: op23
telefon z GPS

Data: 2009-08-15 15:28:31
Autor: Błażej
telefon z GPS

Data: 2009-08-15 19:40:45
Autor: Wooyek
telefon z GPS

Data: 2009-08-16 11:48:20
Autor: op23
telefon z GPS

Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl>

W dedykowany
uchwyt za 200..300zł wkładasz telefon/palmofon i zasilanie już masz.
Wydaje mi się, że te uchwyty nawigacyjne albo takie właśnie są, albo
sama "dedykowalność" nawigacji nie rodzi konieczności podłączania jej
i odłączania.

Znawcą tematu GPS nie jestem, ale wszystkie nawigacje, jakich używałem (4), wymagały podłączenia kabelka zasilania - a na drugim końcu do gniazda zapalniczki. Czyli dokładnie tak, jak w telefonie. Więc chyba faktycznie wydaje Ci się.

To napisałem, że dedykowana nawigacja samochodowa może sobie leżeć w samochodzie do upadłego. Palmofon nie może, więc istotne jest czy podłączanie naraża go na uszkodzenie.

Data: 2009-08-16 21:28:38
Autor: Wooyek
telefon z GPS
To napisałem, że dedykowana nawigacja samochodowa może sobie leżeć w
samochodzie do upadłego.

Nie wyobrażam sobie trzymania GPS-a wpiętego non-stop w gniazdo zapalniczki, bo naraża to na uszkodzenie szyby samochodu. Moim zdaniem okrutnie teoretyzujesz.

Data: 2009-08-11 06:25:09
Autor: Janeo
telefon z GPS
On 10 Sie, 15:04, Błażej <blazej_...@icpnet.pl> wrote:
Szukaj telefonu z WM lub Symbianem. Osobi cie polecam Nokie 6220 Classic. W
Play dost pny za rozs dne pieni dze.
Nie b dziesz wtedy p aci za pobieranie map - b dziesz je mia na karcie
pami ci. A co do op at za dzia aj cy GPS to ju tylko i wy cznie Twoje
widzimisi - mo esz korzysta ze wspomagania i wtedy p acisz grosze za
po czenie z internetem i w kilka sekund apiesz fiksa, lub wy czasz t
opcj w telefonie i nie p acisz nic, ale wtedy d u ej czekasz na sygna
GPS.
Odradzam, jeśli chcesz telefon za tanie pieniądze. WM, Symbian czy
inne SO podwyższają cenę i są to dużo większe wymiarowo komórki.
Jak chcesz w miarę tani to potwierdzam, że telefon na Javę C702 jest
wystarczający, w szczególności jest bardzo mały ale z wystarczającym
wyświetlaczem 2,2 cala.
Nie zgadzam się, że telefon bez SO i własnych map na pokładzie wysokie opłaty za korzystanie z GPS. Na ten temat możesz poczytać
tutaj: http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702_gps.htm
Natomiast jak chcesz bawić się w niekontrolowane oglądanie map na
komórce np. w domu, to zabawa juz może kosztować. Tak więc prawdziwe
wykorzystanie z GPS na drodze czy grzybach od czasu do czasu to
najwyżej kilka zł/mies., ale niekontrolowana zabawa (a szczególnie
przy braku abonamentu GPRS za jakieś 5 zł =25 MB) - już może tak.
No, chyba że w domu zainstalujesz się pod internet z PC via Bluetooth.
Pozdr. - J
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

Data: 2009-08-11 15:48:24
Autor: Błażej
telefon z GPS
Dnia Tue, 11 Aug 2009 06:25:09 -0700 (PDT), Janeo napisał(a):

Odradzam, jeśli chcesz telefon za tanie pieniądze. WM, Symbian czy
inne SO podwyższają cenę i są to dużo większe wymiarowo komórki.

Faktycznie, taka E51 jest wielka jak pustak.
6220 Classic też do małych nie należy - 108 × 46,5 × 15,2 to prawie jak
cegła.
Natomiast taki C702 to kruszynka - 106 x 48 x 15,5 mm.

Data: 2009-08-11 18:29:35
Autor: Piotr M
telefon z GPS
Błażej pisze:

6220 Classic też do małych nie należy - 108 × 46,5 × 15,2 to prawie jak
cegła.
Natomiast taki C702 to kruszynka - 106 x 48 x 15,5 mm.

To ironia? Bo sam żeś nawet wymiary podał..

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
  - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2009-08-11 09:59:37
Autor: Janeo
telefon z GPS
On 11 Sie, 18:47, Błażej <blazej_...@icpnet.pl> wrote:
A jak myślisz?
Ja?
Myślę, że prawdę napisałeś, iż Nokia w porównaniu z C702 do małych nie
należy. Śmieszne, bo chciałeś ironii, a wyszło jak wyszło.. :-P..
Sprawdź wymiary.
Pozdr. - J
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

Data: 2009-08-11 21:01:19
Autor: Błażej
telefon z GPS
Dnia Tue, 11 Aug 2009 09:59:37 -0700 (PDT), Janeo napisał(a):

Myślę, że prawdę napisałeś, iż Nokia w porównaniu z C702 do małych nie
należy. Śmieszne, bo chciałeś ironii, a wyszło jak wyszło.. :-P.
Sprawdź wymiary.

No to sprawdzamy:
Wysokość:
- Nokia 108 mm
- C702 106 mm
Wynik: 0:1
Szerokość:
- Nokia 46,5 mm
- C702 48 mm
Wynik 1:0
Grubość:
- Nokia 15,2 mm
- C702 15,5 mm
Wynik 1:0
Czy ja dobrze widzę? Nokia wygrała? Niemożliwe!!!

Data: 2009-08-12 00:00:06
Autor: Janeo
telefon z GPS
On 11 Sie, 21:01, Błażej <blazej_...@icpnet.pl> wrote:
Grubość:
- Nokia 15,2 mm
- C702 15,5 mm
Czy ja dobrze widzę? Nokia wygrała? Niemożliwe!!!
Chyba, za przeproszeniem, w dupie wygrała.

Data: 2009-08-12 09:52:21
Autor: mz
telefon z GPS

Chyba, za przeproszeniem, w dupie wygrała.
Chej stary o co ci chodzi ? Facet przedstawił konkrety podając wymiary a ty tu wyjeżdzasz z takimi prymitywnymi tekstami ?
Podaj konkrety a nie tylko widzimisie. Podaj np  ceny korzystanie z GPS w jednym i drugim telefonie. Sam narazie czytając to co piszecie skłaniam się do Nokii choć teraz mam SE i sobie chwale.

Data: 2009-08-12 04:05:07
Autor: Janeo
telefon z GPS
On 12 Sie, 09:52, "mz" <lubies...@wp.pl> wrote:
[...]
Masz googla więc sprawdź co trzeba. Poza tym masz linki więc na tacy
wszystko podane.
Kup najlepiej Nokię - w ogóle mnie nie obchodzi, gdzie ty się
skłaniasz.

Data: 2009-08-12 14:41:23
Autor: Błażej
telefon z GPS
Dnia Wed, 12 Aug 2009 00:00:06 -0700 (PDT), Janeo napisał(a):

[...]

W Twojej pewnie, skoro masz tam to, co Ci zostało z rozumu, jeśli wiesz o
czym piszę.

Data: 2009-08-18 07:24:39
Autor: Jan Strybyszewski
telefon z GPS
Janeo pisze:
[...]

Nie przesadzaj Nokia 6220 oprocz tego ze trzeszczy jak chinski szajs jest tania ma SYmbiana i nie jest wielka jak niektorzy sugeruja.

Data: 2009-08-18 07:23:33
Autor: Jan Strybyszewski
telefon z GPS
Piotr M pisze:
Błażej pisze:

6220 Classic też do małych nie należy - 108 × 46,5 × 15,2 to prawie jak
cegła.
Natomiast taki C702 to kruszynka - 106 x 48 x 15,5 mm.

To ironia? Bo sam żeś nawet wymiary podał..

Kolega Blazej slusznie zauwazyl ironicznie iz Symbian nie zwieksza wagi telefonu i tyle.

Data: 2009-08-12 12:26:53
Autor: Waldek Godel
telefon z GPS
[...]

to pojedź chociaż raz zagranicę.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-08-12 08:05:50
Autor: Janeo
telefon z GPS
On 12 Sie, 13:26, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
to pojedź chociaż raz zagranicę.
Zgadzam się, jak to jest z nawigacją na każdej komórce (w tym w
wypasionych z SO) na setki czy tysiące km nie bardzo jest wygodna a
nawet wręcz męcząca, a w tych na Javę za granicą ze względu na roaming
dodatkowo nie do użytku... :-(
Pozdr. - Janeo
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

Data: 2009-08-13 07:48:50
Autor: Adramelech
telefon z GPS
Janeo <janeo100@gmail.com> Odpowiedz na news:03f2f360-3b73-482f-88e1-
b8b9b558339f@s15g2000yqs.googlegroups.com:

[...]

Np do TrekBuddy możesz używać map z karty pamięci.

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2009-08-13 00:58:48
Autor: Janeo
telefon z GPS
On 13 Sie, 09:48, Adramelech <adr...@tu.nie.ma> wrote:
Janeo <janeo...@gmail.com> Odpowiedz na news:03f2f360-3b73-482f-88e1-

> [...]
> dodatkowo nie do użytku... :-(

Np do TrekBuddy możesz używać map z karty pamięci.
Zgoda dla turystyki, ale w nawigacji samochodowej już nie.
Osobiście ten "mankament" mnie nie dotyczy, bo mnie nawigacja
potrzebna w Polsce. Jak będę wybierał się za granicę, kupię jakiegoś
kwadratowego biedronkowca + mapę i hajda.
Pozdr. - Janeo
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

Data: 2009-08-13 01:03:09
Autor: Janeo
telefon z GPS
.... a najlepiej starego Nuvi 205, wtedy wszystko będzie tanio ;-)

Data: 2009-08-18 07:21:43
Autor: Jan Strybyszewski
telefon z GPS
Błażej pisze:

Szukaj telefonu z WM lub Symbianem. Osobiście polecam Nokie 6220 Classic. W
Play dostępny za rozsądne pieniądze.

Na iPhona jest wiecej nawigacji niz na Symbiana :)
Pytanie czy szuka GPS by sobie zobaczyc na mapie gdzie jest i jak daleko czy tez zmiezyc sobie odleglosc i tracka zapisac.  Czy tez mowimy o nawigacji. Jesli to pierwsze To i Android i iphone sie nadadza ale nie sa tanie.  Najtanszy chyba obecnie z S60v3.2 to Nokia 6220

Data: 2009-08-18 15:34:28
Autor: Błażej
telefon z GPS
Dnia Tue, 18 Aug 2009 07:21:43 +0200, Jan Strybyszewski napisał(a):

[...]

Kolega Mz napisał, że szuka niedrogiego telefonu. Tak więc, Iphone odpada w
pierwszej kolejności.
I tak z czystej ciekawości. Ile jest tych nawigacji na Iphona? Ja wiem o
dwóch - Sygic i Navigon.

Data: 2009-08-18 14:47:12
Autor: Waldek Godel
telefon z GPS
Dnia Tue, 18 Aug 2009 15:34:28 +0200, Błażej napisał(a):

[...]

Są już cztery, ale tylko dwie mają mapy Polski - Navigon i iGo.
Za cenę TomToma Western Europe można spokojnie znaleźć nowego TomToma One
Western Europe i dokupić sobie mapę Polski (co nie jest możliwe póki co do
TT iPhone)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-08-17 15:28:22
Autor: MariuszR
telefon z GPS
mz pisze:
[...]

z tanich brał bym SE C702, powinien dobrze działać z TrekBuddy. Jak dla mnie ten program wystarcza, mapki sobie można prowizoryczne zrobić z google, jest też trochę do ściągnięcia w necie albo można kupić na stronach http://www.compass.krakow.pl lub na http://www.azymut.info.pl
Samo korzystanie z aplikacji za free bo nie potrzebuje do działania GPRS.
Korzystałem z tego programu na K550i i działał bardzo dobrze. Teraz mam Samsunga S7220 niby ok, ale nie działa np. ze spakowanymi mapami.

--
Ogarnięcie wzrokiem przebiegu wydarzeń następuje wtedy,

telefon z GPS