telefon z GPS

Data: 2009-08-10 15:04:36
Autor: Błażej
telefon z GPS
Dnia Mon, 10 Aug 2009 10:00:13 +0200, mz napisał(a):

Witam
Czytam po sieci o telefonach z GPS. Oczywście, każdy uważa, że jego telefon jest najlepszy. A ja szukam jaiegoś niedrogiego telefonu z GPS w jakieś ofercie na abonament. GPS używam kilka razy do roku więc nie chce kupywać samego GPS, chce aby była to dodatkowa funkcja w telefonie.
Mam jeszcze pytanie laika dotyczące GPS w telefonie, czy operator pobiera jakieś dodatkowe opłaty (tak jak przy połączeniu z internetem z telefonu) za działający GPS ?
Pozdrawiam

Szukaj telefonu z WM lub Symbianem. Osobiście polecam Nokie 6220 Classic. W
Play dostępny za rozsądne pieniądze.
Nie będziesz wtedy płacił za pobieranie map - będziesz je miał na karcie
pamięci. A co do opłat za działający GPS to już tylko i wyłącznie Twoje
widzimisię - możesz korzystać ze wspomagania i wtedy płacisz grosze za
połączenie z internetem i w kilka sekund łapiesz fiksa, lub wyłączasz tę
opcję w telefonie i nie płacisz nic, ale wtedy dłużej czekasz na sygnał
GPS.
--
Pozdrawiam.
Błażej

Data: 2009-08-10 15:48:16
Autor: robert
telefon z GPS
> [...]

połączenie z internetem i w kilka sekund łapiesz fiksa, lub wyłączasz tę
opcję w telefonie i nie płacisz nic, ale wtedy dłużej czekasz na sygnał

jak to ma byc tylko jako nawigacja do samochodu to IMHO lepiej kupić typową nawigację, jest odrazu z uchwytem, ma spory wyświetlacz, a z telefonem to bedzie problem by go stabilnie zamontować...

Data: 2009-08-10 18:29:57
Autor: Błażej
telefon z GPS
Dnia Mon, 10 Aug 2009 15:48:16 +0200, robert@mailinator.com napisał(a):

a z telefonem to bedzie problem by go stabilnie zamontować...

O samochodowych uchwytach do telefonów nie słyszałeś? Nie pisz proszę
takich bzdur.

Data: 2009-08-12 12:47:35
Autor: op23
telefon z GPS

Użytkownik "Błażej" <blazej_wad@icpnet.pl>

a z telefonem to
bedzie problem by go stabilnie zamontować...

O samochodowych uchwytach do telefonów nie słyszałeś? Nie pisz proszę
takich bzdur.

Jeszcze kwestia zasilania jest np. Dedykowane uchwyty kosztują dużo a nawet w tanich nawigacjach są w cenie. No i te tanie nawigacje są tanie :)

Data: 2009-08-13 10:28:09
Autor: Wooyek
telefon z GPS
[...]

Zasilanie dokładnie tak samo, jak w przypadku "zwykłych" GPS-ów.

Dedykowane uchwyty kosztują dużo a nawet w tanich nawigacjach są w cenie. No i te tanie nawigacje są tanie :)

Zawsze można kupić tani uchwyt uniwersalny - też dobrze to działa. A nawet dedykowany uchwyt i oryginalna ładowarka samochodowa są tańsze, niż "tania nawigacja" ;)

Poza tym nie ma się co przekonywać nawzajem, co jest lepsze - to są dwie różne szkoły i tyle, kwestia gustu... Jedni wolą specjalnie nosić spore, dedykowane urządzenie, mając w zamian duży ekran i nieco większą łatwość obsługi. Inni wolą mieć GPS zawsze pod ręką, nawet jeśli wiąże się to z pewnymi ograniczeniami. A jeszcze inni wybierają coś pomiędzy, decydują się na palmphone'a ;)

Data: 2009-08-15 13:08:02
Autor: op23
telefon z GPS

Data: 2009-08-15 15:28:31
Autor: Błażej
telefon z GPS

Data: 2009-08-15 19:40:45
Autor: Wooyek
telefon z GPS

Data: 2009-08-16 11:48:20
Autor: op23
telefon z GPS

Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl>

W dedykowany
uchwyt za 200..300zł wkładasz telefon/palmofon i zasilanie już masz.
Wydaje mi się, że te uchwyty nawigacyjne albo takie właśnie są, albo
sama "dedykowalność" nawigacji nie rodzi konieczności podłączania jej
i odłączania.

Znawcą tematu GPS nie jestem, ale wszystkie nawigacje, jakich używałem (4), wymagały podłączenia kabelka zasilania - a na drugim końcu do gniazda zapalniczki. Czyli dokładnie tak, jak w telefonie. Więc chyba faktycznie wydaje Ci się.

To napisałem, że dedykowana nawigacja samochodowa może sobie leżeć w samochodzie do upadłego. Palmofon nie może, więc istotne jest czy podłączanie naraża go na uszkodzenie.

Data: 2009-08-16 21:28:38
Autor: Wooyek
telefon z GPS
To napisałem, że dedykowana nawigacja samochodowa może sobie leżeć w
samochodzie do upadłego.

Nie wyobrażam sobie trzymania GPS-a wpiętego non-stop w gniazdo zapalniczki, bo naraża to na uszkodzenie szyby samochodu. Moim zdaniem okrutnie teoretyzujesz.

Data: 2009-08-11 06:25:09
Autor: Janeo
telefon z GPS
On 10 Sie, 15:04, Błażej <blazej_...@icpnet.pl> wrote:
Szukaj telefonu z WM lub Symbianem. Osobi cie polecam Nokie 6220 Classic. W
Play dost pny za rozs dne pieni dze.
Nie b dziesz wtedy p aci za pobieranie map - b dziesz je mia na karcie
pami ci. A co do op at za dzia aj cy GPS to ju tylko i wy cznie Twoje
widzimisi - mo esz korzysta ze wspomagania i wtedy p acisz grosze za
po czenie z internetem i w kilka sekund apiesz fiksa, lub wy czasz t
opcj w telefonie i nie p acisz nic, ale wtedy d u ej czekasz na sygna
GPS.
Odradzam, jeśli chcesz telefon za tanie pieniądze. WM, Symbian czy
inne SO podwyższają cenę i są to dużo większe wymiarowo komórki.
Jak chcesz w miarę tani to potwierdzam, że telefon na Javę C702 jest
wystarczający, w szczególności jest bardzo mały ale z wystarczającym
wyświetlaczem 2,2 cala.
Nie zgadzam się, że telefon bez SO i własnych map na pokładzie wysokie opłaty za korzystanie z GPS. Na ten temat możesz poczytać
tutaj: http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702_gps.htm
Natomiast jak chcesz bawić się w niekontrolowane oglądanie map na
komórce np. w domu, to zabawa juz może kosztować. Tak więc prawdziwe
wykorzystanie z GPS na drodze czy grzybach od czasu do czasu to
najwyżej kilka zł/mies., ale niekontrolowana zabawa (a szczególnie
przy braku abonamentu GPRS za jakieś 5 zł =25 MB) - już może tak.
No, chyba że w domu zainstalujesz się pod internet z PC via Bluetooth.
Pozdr. - J
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

Data: 2009-08-11 15:48:24
Autor: Błażej
telefon z GPS
Dnia Tue, 11 Aug 2009 06:25:09 -0700 (PDT), Janeo napisał(a):

Odradzam, jeśli chcesz telefon za tanie pieniądze. WM, Symbian czy
inne SO podwyższają cenę i są to dużo większe wymiarowo komórki.

Faktycznie, taka E51 jest wielka jak pustak.
6220 Classic też do małych nie należy - 108 × 46,5 × 15,2 to prawie jak
cegła.
Natomiast taki C702 to kruszynka - 106 x 48 x 15,5 mm.

Data: 2009-08-11 18:29:35
Autor: Piotr M
telefon z GPS
Błażej pisze:

6220 Classic też do małych nie należy - 108 × 46,5 × 15,2 to prawie jak
cegła.
Natomiast taki C702 to kruszynka - 106 x 48 x 15,5 mm.

To ironia? Bo sam żeś nawet wymiary podał..

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
  - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2009-08-11 09:59:37
Autor: Janeo
telefon z GPS
On 11 Sie, 18:47, Błażej <blazej_...@icpnet.pl> wrote:
A jak myślisz?
Ja?
Myślę, że prawdę napisałeś, iż Nokia w porównaniu z C702 do małych nie
należy. Śmieszne, bo chciałeś ironii, a wyszło jak wyszło.. :-P..
Sprawdź wymiary.
Pozdr. - J
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

Data: 2009-08-11 21:01:19
Autor: Błażej
telefon z GPS
Dnia Tue, 11 Aug 2009 09:59:37 -0700 (PDT), Janeo napisał(a):

Myślę, że prawdę napisałeś, iż Nokia w porównaniu z C702 do małych nie
należy. Śmieszne, bo chciałeś ironii, a wyszło jak wyszło.. :-P.
Sprawdź wymiary.

No to sprawdzamy:
Wysokość:
- Nokia 108 mm
- C702 106 mm
Wynik: 0:1
Szerokość:
- Nokia 46,5 mm
- C702 48 mm
Wynik 1:0
Grubość:
- Nokia 15,2 mm
- C702 15,5 mm
Wynik 1:0
Czy ja dobrze widzę? Nokia wygrała? Niemożliwe!!!

Data: 2009-08-12 00:00:06
Autor: Janeo
telefon z GPS
On 11 Sie, 21:01, Błażej <blazej_...@icpnet.pl> wrote:
Grubość:
- Nokia 15,2 mm
- C702 15,5 mm
Czy ja dobrze widzę? Nokia wygrała? Niemożliwe!!!
Chyba, za przeproszeniem, w dupie wygrała.

Data: 2009-08-12 09:52:21
Autor: mz
telefon z GPS

Chyba, za przeproszeniem, w dupie wygrała.
Chej stary o co ci chodzi ? Facet przedstawił konkrety podając wymiary a ty tu wyjeżdzasz z takimi prymitywnymi tekstami ?
Podaj konkrety a nie tylko widzimisie. Podaj np  ceny korzystanie z GPS w jednym i drugim telefonie. Sam narazie czytając to co piszecie skłaniam się do Nokii choć teraz mam SE i sobie chwale.

Data: 2009-08-12 04:05:07
Autor: Janeo
telefon z GPS
On 12 Sie, 09:52, "mz" <lubies...@wp.pl> wrote:
[...]
Masz googla więc sprawdź co trzeba. Poza tym masz linki więc na tacy
wszystko podane.
Kup najlepiej Nokię - w ogóle mnie nie obchodzi, gdzie ty się
skłaniasz.

Data: 2009-08-12 14:41:23
Autor: Błażej
telefon z GPS
Dnia Wed, 12 Aug 2009 00:00:06 -0700 (PDT), Janeo napisał(a):

[...]

W Twojej pewnie, skoro masz tam to, co Ci zostało z rozumu, jeśli wiesz o
czym piszę.

Data: 2009-08-18 07:24:39
Autor: Jan Strybyszewski
telefon z GPS
Janeo pisze:
[...]

Nie przesadzaj Nokia 6220 oprocz tego ze trzeszczy jak chinski szajs jest tania ma SYmbiana i nie jest wielka jak niektorzy sugeruja.

Data: 2009-08-18 07:23:33
Autor: Jan Strybyszewski
telefon z GPS
Piotr M pisze:
Błażej pisze:

6220 Classic też do małych nie należy - 108 × 46,5 × 15,2 to prawie jak
cegła.
Natomiast taki C702 to kruszynka - 106 x 48 x 15,5 mm.

To ironia? Bo sam żeś nawet wymiary podał..

Kolega Blazej slusznie zauwazyl ironicznie iz Symbian nie zwieksza wagi telefonu i tyle.

Data: 2009-08-12 12:26:53
Autor: Waldek Godel
telefon z GPS
[...]

to pojedź chociaż raz zagranicę.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-08-12 08:05:50
Autor: Janeo
telefon z GPS
On 12 Sie, 13:26, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
to pojedź chociaż raz zagranicę.
Zgadzam się, jak to jest z nawigacją na każdej komórce (w tym w
wypasionych z SO) na setki czy tysiące km nie bardzo jest wygodna a
nawet wręcz męcząca, a w tych na Javę za granicą ze względu na roaming
dodatkowo nie do użytku... :-(
Pozdr. - Janeo
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

Data: 2009-08-13 07:48:50
Autor: Adramelech
telefon z GPS
Janeo <janeo100@gmail.com> Odpowiedz na news:03f2f360-3b73-482f-88e1-
b8b9b558339f@s15g2000yqs.googlegroups.com:

[...]

Np do TrekBuddy możesz używać map z karty pamięci.

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2009-08-13 00:58:48
Autor: Janeo
telefon z GPS
On 13 Sie, 09:48, Adramelech <adr...@tu.nie.ma> wrote:
Janeo <janeo...@gmail.com> Odpowiedz na news:03f2f360-3b73-482f-88e1-

> [...]
> dodatkowo nie do użytku... :-(

Np do TrekBuddy możesz używać map z karty pamięci.
Zgoda dla turystyki, ale w nawigacji samochodowej już nie.
Osobiście ten "mankament" mnie nie dotyczy, bo mnie nawigacja
potrzebna w Polsce. Jak będę wybierał się za granicę, kupię jakiegoś
kwadratowego biedronkowca + mapę i hajda.
Pozdr. - Janeo
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

Data: 2009-08-13 01:03:09
Autor: Janeo
telefon z GPS
.... a najlepiej starego Nuvi 205, wtedy wszystko będzie tanio ;-)

Data: 2009-08-18 07:21:43
Autor: Jan Strybyszewski
telefon z GPS
Błażej pisze:

Szukaj telefonu z WM lub Symbianem. Osobiście polecam Nokie 6220 Classic. W
Play dostępny za rozsądne pieniądze.

Na iPhona jest wiecej nawigacji niz na Symbiana :)
Pytanie czy szuka GPS by sobie zobaczyc na mapie gdzie jest i jak daleko czy tez zmiezyc sobie odleglosc i tracka zapisac.  Czy tez mowimy o nawigacji. Jesli to pierwsze To i Android i iphone sie nadadza ale nie sa tanie.  Najtanszy chyba obecnie z S60v3.2 to Nokia 6220

Data: 2009-08-18 15:34:28
Autor: Błażej
telefon z GPS
Dnia Tue, 18 Aug 2009 07:21:43 +0200, Jan Strybyszewski napisał(a):

[...]

Kolega Mz napisał, że szuka niedrogiego telefonu. Tak więc, Iphone odpada w
pierwszej kolejności.
I tak z czystej ciekawości. Ile jest tych nawigacji na Iphona? Ja wiem o
dwóch - Sygic i Navigon.

Data: 2009-08-18 14:47:12
Autor: Waldek Godel
telefon z GPS
Dnia Tue, 18 Aug 2009 15:34:28 +0200, Błażej napisał(a):

[...]

Są już cztery, ale tylko dwie mają mapy Polski - Navigon i iGo.
Za cenę TomToma Western Europe można spokojnie znaleźć nowego TomToma One
Western Europe i dokupić sobie mapę Polski (co nie jest możliwe póki co do
TT iPhone)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

telefon z GPS