telefon z USA

Data: 2009-08-23 07:24:50
Autor: sov.
telefon z USA
Koeżanka jest aktualnie w USA. Chciałaby tam kupic sobie telefon
Blackberry curve 8900
Czy będzie on działał w Polsce i czy da się tutaj zdjąć simloka, który jest w tym telefonie?
sov.

Data: 2009-08-23 09:24:47
Autor: Atlantis
telefon z USA
sov. pisze:

Koeżanka jest aktualnie w USA. Chciałaby tam kupic sobie telefon
Blackberry curve 8900
Czy będzie on działał w Polsce i czy da się tutaj zdjąć simloka, który
jest w tym telefonie?

To zależy. Blackberry Curve 8900 obsługuje cztery zakresy GSM a więc
również 900 MHz i 1800 MHz stosowane w Polsce.
Nie wiem czy istnieje wersja CDMA, ale jeśli tak to należy bardzo
uważać, aby w USA takowej nie nabyć. Jest to zupełnie inny standard
telefonii komórkowej stosowany w USA. W Polsce praktycznie nie ma żadnej
infrastruktury pod to (poza Sferią w Warszawie bodajże). Telefon będzie
w kraju kompletnie bezużyteczny. Nawet karty SIM się do niego nie włoży,
bo takowej brak (w CDMA operator sam rejestruje numer seryjny telefonu w
swojej bazie po czym zostaje on przypisany do sieci "na twardo").

Data: 2009-08-23 17:39:10
Autor: Flo
telefon z USA
Atlantis pisze:

[...]

Aleś ty mądry.
Jasne, że będzie działał.
Nie pisz głupot, a jak chcesz sie dokształcić to zapraszam na http://www.blackberryforum.pl
W Polsce działają BlackBerry tak samo jak i usługa BB BIS i BES.

--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com

Data: 2009-08-23 17:06:16
Autor: Waldek Godel
telefon z USA
Dnia Sun, 23 Aug 2009 17:39:10 +0200, Flo napisał(a):

Aleś ty mądry.

W zasadzie mądrzejszy od Ciebie, bo ma sporo racji, tylko numerków nie
sprawdził.

W Polsce działają BlackBerry tak samo jak i usługa BB BIS i BES.

Owszem, działają, ale nie wszystkie. Akurat wspomniany 8900 Curve jest
modelem GSM i będzie działał, ale są modele które są do sieci iDEN albo
CDMA i nie będą działały ni cholery.
Co do usługi - tak samo jest to prawda częściowa. W całym cywilizowanym
świecie można mieć wyłącznie transmisję danych do internetu i gdziekolwiek
na świecie konto Blackberry.  W Banana Republic of Poland tandetne imitacje
operatorów nie byłyby sobą, gdyby czegoś nie spieprzyły - więc i tu za
dostęp do apn blackberry.net trzeba płacić ekstra. --
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-08-23 18:32:50
Autor: Flo
telefon z USA
Waldek Godel pisze:

W zasadzie mądrzejszy od Ciebie, bo ma sporo racji,

Tak? Pisząc o 8900 CDMA?

tylko numerków nie
sprawdził.

Dokładnie, pokaż mi BB 8900 CDMA.

Owszem, działają, ale nie wszystkie. Akurat wspomniany 8900 Curve jest
modelem GSM i będzie działał, ale są modele które są do sieci iDEN albo
CDMA i nie będą działały ni cholery.

Ale nie ma BB8900 CDMA to o czym on pisze?
To ja spytam o VW, a ty mi o Oplu odpiszesz?

Pytanie zostało zadane bardzo konkretnie o konkretny model.
Odpowiedź powinna być krótka. TAK.
Nikogo nie interesują teoretyczne wywody w takim wypadku bo mogą w błąd wprowadzić.

Data: 2009-08-23 17:37:07
Autor: Waldek Godel
telefon z USA
Dnia Sun, 23 Aug 2009 18:32:50 +0200, Flo napisał(a):

Tak? Pisząc o 8900 CDMA?

Nie, to ty napisałeś. On napisał, cytuję: "To zależy. Blackberry Curve 8900
obsługuje cztery zakresy GSM a więc również 900 MHz i 1800 MHz stosowane w
Polsce. Nie wiem czy istnieje wersja CDMA, ale jeśli tak to należy bardzo
uważać, aby w USA takowej nie nabyć"

Masz zaświadczenie od lekarza o dysleksji?

Ale nie ma BB8900 CDMA to o czym on pisze?

Pisze o ostrożności przy zakupie telefonów w USA - bardzo mądrze pisze.

Nikogo nie interesują teoretyczne wywody w takim wypadku bo mogą w błąd wprowadzić.

No to po co się wywodzisz? On napisał, że tak, będzie działać.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-08-23 18:49:47
Autor: Flo
telefon z USA
Waldek Godel pisze:

[...]

Pisze o .......... właśnie. O czym?
Ani słowa o simlocku i ogólnie, że pracuje w zakresach częstotliwości obsługiwanych w PL.

Pisze o ostrożności przy zakupie telefonów w USA - bardzo mądrze pisze.

Tylko nie w temacie. Jeśli byłyby BB w takiej specyfikacji to pewnie nawet bym się nie zająkną nad tematem ale BB w wersji CDMA nie ma. Mądrze pisał o CDMA ale po co komuś w głowie miesza skoro interesujący pytającego model tylko w GSM występuje?

No to po co się wywodzisz? On napisał, że tak, będzie działać.

Napisał "to zależy", a nie Tak. Zależy od czego?

OK.
Może zbyt agresywnie zareagowałem ale wypowiedź powinna być jednoznaczna, a nie wprowadzająca wątpliwości.

Data: 2009-08-24 00:05:14
Autor: Atlantis
telefon z USA
Flo pisze:

Pisze o .......... właśnie. O czym?
Ani słowa o simlocku

A co? Dostałeś bana na Google? W ciągu 15 sekund wyszukiwarka odesłała
mnie do zakończonej aukcji na Allegro na której można było kupić usługę
zdjęcia simlocka z różnych modeli smartfonów Blackberry, w tym tego o
który pytał przedmówca.
Celowo pisałem o rzeczach, które może pominąć osoba niezorientowana w
temacie a które truydniej wygooglować (właśnie z powodu niezorientowania
w temacie).

i ogólnie, że pracuje w zakresach częstotliwości
obsługiwanych w PL.

Jak nie? Napisałem wyraźnie, że ten BB jest telefonem czterozakresowym i
obsługuje zakresy 900 i 1800 MHz. Przeczytaj najpierw uważnie moją
wypowiedź zanim wyjedziesz z absurdalnymi zastrzeżeniami.

Mądrze pisał o CDMA ale po co komuś w głowie miesza skoro interesujący
pytającego model tylko w GSM występuje?

Napisałem wyraźnie, że NIE WIEM czy taka wersja jest a dokładne
sprawdzenie sprawy wymagałoby więcej czasu niż napisanie odpowiedzi na
wiadomość pytającego. Tak więc napisałem jedynie tyle, by miał na uwadze
to co powinno się mieć nabywając telefon za Wielką Wodą. :)

Data: 2009-08-24 08:22:16
Autor: Flo
telefon z USA
Atlantis pisze:

[...]

I sam widzisz, że tylko sloganami się posługujesz.
Z tego modelu można sobie simlocka zdjąć samemu w domowym zaciszu.
Poduczę Cię troszkę
http://www.blackberryforum.pl/showthread.php?t=2152

Jak nie? Napisałem wyraźnie, że ten BB jest telefonem czterozakresowym i
obsługuje zakresy 900 i 1800 MHz.

To od czego zależy czy będzie chodził w PL?

Napisałem wyraźnie, że NIE WIEM czy taka wersja jest a dokładne
sprawdzenie sprawy wymagałoby więcej czasu niż napisanie odpowiedzi na
wiadomość pytającego.

I to wszystko wyjaśnia.
Piszesz szybko, nie znając tematu byleby tylko odpowiedzieć.

Jak już pisałem troszkę za ostro zareagowałem ale google w pierwszej linijce wyników daje linka do forum BB. Tam jest wszystko rzeczowo i szczegółowo opisane, a nie tylko założenia i domniemania.

Data: 2009-08-24 09:42:37
Autor: Atlantis
telefon z USA
Flo pisze:

To od czego zależy czy będzie chodził w PL?

Od tego czy:
- Telefon pracuje w sieciach GSM
- Obsługuje zakresy GSM stosowane w Polsce. Telefon może działać jeśli
działa tylko jeden z nich, ale wtedy mogą być problemy z zasięgiem.
Znajomy ma taką Motorolę przywiezioną ze stanów - w mieście działa, ale
na jego wiosce kompletny brak zasięgu - amerykański telefon
trzyzakresowy bez pasma 900 MHz.
- Ma zdjętego simlocka. :)

I to wszystko wyjaśnia.
Piszesz szybko, nie znając tematu byleby tylko odpowiedzieć.

Ja zwyczajnie trochę inaczej niż Ty odczytałem pytanie. Osoba
zakładająca ten wątek nie pytała JAK zdjąć simlocka z BB. Nie chodziło
nawet o tego człowieka a jego koleżankę, która nie ma jeszcze tego
telefonu! Napisałem więc o kilku podstawowych sprawach o których należy
pamiętać kupując telefon w USA. Potem w kolejnej wypowiedzi dodałem, że
zdjęcie simlocka w PL jest jak najbardziej możliwe.

Jak już pisałem troszkę za ostro zareagowałem ale google w pierwszej
linijce wyników daje linka do forum BB. Tam jest wszystko rzeczowo i
szczegółowo opisane, a nie tylko założenia i domniemania.

A myślisz, że jego koleżanka potrzebuje w tej chwili szczegółowej
instrukcji zdejmowania simlocka? Chciała kupić sobie w Ameryce
smartfona, póki tam jest wiedza ta nie jest jej potrzebna. IMO musiała
się jedynie upewnić, że po powrocie do Polski nie będzie miała bardzo
drogiego przycisku do papieru...

Data: 2009-08-24 10:08:57
Autor: Flo
telefon z USA
Atlantis pisze:

[...]

Te wywody modelu 8900 nie dotyczą. Odpowiedź jest prosta. Tak.
Pozostaje kwestia simlocka i tu też odpowiedź Tak.
Da się nawet samemu go zdjąć.

[...]

I dlatego można było jej tego CDMA oszczędzić i napisać jednym zwrotem.
Na wszystko Tak.

Data: 2009-08-24 12:17:07
Autor: Wycior
telefon z USA
Szczerze mówąc kolega Atlantis bardzo dobrze wyjasnił Sytuację z BB i CDMA. Gdybyś odpisał "Tak, będzie działać" a kolezance pytającego zmieniłyby się gusta i wybrała model BB CDMA kierując się radą, że będzie działać? Teraz koleżanka, czy wujka brata siostry syn czytając grupę dowie się, że warto zwrócić szczególną uwagę na telefon z USA.

--
Pzdr., Wycior

Data: 2009-08-24 14:49:35
Autor: Flo
telefon z USA
Wycior pisze:
[...]

Nie ma BB 8900 w wersji CDMA (o ten model zapytano) więc co wyjaśniał?
Odpowiedź powinna być krótka i tak na prawdę w jednym zdaniu wyczerpałaby fakty.

Wystarczyło napisać TAK, a nie "To zależy" bo tu już nieprawdę pisał.

Jak byśmy tak wszystko chcieli dokładnie odpisywać (nie do końca na temat) to doszłoby do tego, że przy wyborze młotka zaczęto by opisywać parametry gumy bo może zmieni gusta i gumowy kupi.

Data: 2009-08-24 01:09:53
Autor: cpt. Nemo
telefon z USA

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości
[...]

Tak ?
A wiele telefonow Sferii ma karty SIM i daja sie przekladac do innego
telefonu i to dziala, wiec system inny ale nie koniecznie telefon
przypisany do sieci :)

Pozdrawiam,

Data: 2009-08-24 07:33:01
Autor: Jan Strybyszewski
telefon z USA

Tak ?
A wiele telefonow Sferii ma karty SIM i daja sie przekladac do innego
telefonu i to dziala, wiec system inny ale nie koniecznie telefon
przypisany do sieci :)

Bo to CDMA 3G :) ze sie tak wyraza kolokwialnie wiec nie prostowa pozatym mentalnie to system Sferii jest z Azji nie z USA.

Pozdrawiam,

Data: 2009-08-25 07:05:33
Autor: mwk
telefon z USA
On Aug 23, 3:24 am, Atlantis <marekw1986NOS...@wp.pl> wrote:
sov. pisze:

> [...]

bo takowej brak (w CDMA operator sam rejestruje numer seryjny telefonu w
swojej bazie po czym zostaje on przypisany do sieci "na twardo").

Specyficznie Blackberry Curve 8900 napewno bedzie dzialal w Polsce i
tez w USA tez w czasie wakacji jezeli kolezanka jest tam. Poza tym nie
ma mozliwosci nabycia Blackberry Curve 8900 aby dzialal na CDMA dziala
tylko na GSM. Nic nie wskazuje aby kolezanka chciala specyficznie tez
CDMA ale jezeli chce ona tez wersje CDMA i aby to takze dzialalo w
Polsce to sa rozwiazania tez. Dla przykladu Blackberry Tour 9630 lub
cos podobnego spelni wymagania, Ja akurat dostalem Blackberry Tour
9630 ze Sprint i dziala to doskonale w sieciach CDMA ale i zadziala
tez wszedzie tam gdzie dziala Blackberry 8900. Posiadanie CDMA nadaje
sie glownie dla "power users" np. w USA i innych krajach gdzie CDMA
jest szeroko dostepny poniewaz nieograniczony dostep do glosu,
Internetu, SMS jest znacznie tanszy w sieciach CDMA. Poza tym telefon
dziala oczywiscie w sieciach GSM (normalne karty SIM mozna do niego
wlozyc) i posiada pelny roaming pomiedzy GSM i CDMA wiec jezeli
kolezanka spedza 95% czasu w Warszawie i ma dostep do sieci CDMA tam
to (zakladajac ze dziala to tak jak w reszcie swiata) powinno ja to
kosztowac tam znacznie mniej ale jezeli uda sie poza Warszawe to
telefon bedzie nadal dzialal w sieciach GSM.
mwk

Data: 2009-08-23 17:40:16
Autor: Flo
telefon z USA
sov. pisze:

Koeżanka jest aktualnie w USA. Chciałaby tam kupic sobie telefon
Blackberry curve 8900
Czy będzie on działał w Polsce i czy da się tutaj zdjąć simloka, który jest w tym telefonie?

Poczytaj FAQ na http://www.blackberryforum.pl/index.php
Znajdziesz tam odpowiedzi na swoje pytania.