telefon z androidem

Data: 2010-03-02 11:23:12
Autor: hsd
telefon z androidem

Czesc
chcialbym kupic telefon z androidem, zastanawiam sie nad dwoma modelami
htc magic i samsung galaxy. Chce tel w cenia max 850pln, czy ktos korzystal
z tych telefonow i moze napisac o nich jakas opinie. Jak wyglaga sprawa z upgradami softu
i alternatywnymi romami?
Co lepiej kupic htc czy samsunga, ja sie skanaiam bardziej do samsunga ale moze ktos ma
inna opinie?

hsd

Data: 2010-03-02 04:19:54
Autor: Gadacz
telefon z androidem
On 2 Mar, 11:23, "hsd" <l...@lipa.pl> wrote:
[...]

Podł±czę się do kolegi, rozszerzaj±c pytanie o to w jakiej sieci, bo
skoro Android to pewnie dostęp do neta by się przydał. Widzę, że Play
ma w pakiecie Firmowa 75 HTC Hero za 1PLN wraz z netem 2GB, ale
widziałem tyle narzekania na tego neta w Play, że nie wiem, czy Era
nie lepiej. Ci±gle jednak jest różnica w poł±czeniu za minutę (14gr
Play i 24 Era)

--
Gadacz

Data: 2010-03-02 06:09:18
Autor: lzepolak
telefon z androidem
On Mar 2, 1:19 pm, Gadacz <javabeggi...@gmail.com> wrote:
[...]

Pytanie z innej beczki (przepraszam za derail) - czy bez abonamentu z
netem jest sens pakowac sie w Androida? W domu i pracy mam WiFi i
mialem nadzieje ze jakies aplikacje itd, bym sciagal wlasnie tam, a
laczenie z siecia domyslnie wylaczyl (zeby mi nie zzeralo kasy). W
Androidzie podoba mi sie latwosc obslugi i przyjaznosc interfejsu.

A on topic - z tego co wiem (mozna to wygooglac) - HTC Magic ma dostac
od HTC Androida w wersji 2.1 (a wiec najnowszy, z multi touch itd),
nie wiem jak Samsung.

Kuba

Data: 2010-03-02 06:18:44
Autor: Gadacz
telefon z androidem
On 2 Mar, 15:09, lzepolak <lzepo...@gmail.com> wrote:
> [...]

A on topic - z tego co wiem (mozna to wygooglac) - HTC Magic ma dostac
od HTC Androida w wersji 2.1 (a wiec najnowszy, z multi touch itd),

Każdy ma dostać, z pewnymi ograniczeniami:
http://www.chip.pl/news/sprzet/telefony/2010/03/wszystkie-telefony-z-androidem-bedzie-mozna-zaktualizowac-do-wersji-2.1

--
Gadacz

Data: 2010-03-02 20:40:41
Autor: Brzezi
telefon z androidem
wto, 02 mar 2010 o 15:09 GMT, lzepolak napisał(a):

[...]

Jak mialem maly limit danych, to oszczedzalem, praktywnie nic celowo nie
robilem, moze kilka stron w miesiacu, a tak to tylko sciagalem wszystko
przez wifi, transfer wtedy wychodzil ok 40-50MB/mies

Co do odlaczania od sieci, to sie mija z celem, ten telefon, a raczej
Android "z definicji" jest system onlineowy, jezeli nie bedzie podlaczony
do internetu, to wiekszosc jego zalet przestaje funkcjonowac...

Pierwsze uruchomienie systemu w ogole nie jest mozliwe bez internetu...,
bez internetu nie masz notyfikacji o poczcie, a to jest jedna z glownych
corowych funkcjonalnosci tego systemu

To tak jakbys kupil sobie samochod, ale wylaczyl polowe cylindrow w
silniku, zeby je oszczedzic...

Jezeli juz chcesz zainwestowac w taki telefon, i nie dziadowac, to
doinwestuj 20-30 zl miesiecznie na pakiet danych...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-03-03 05:47:40
Autor: lzepolak
telefon z androidem
On Mar 2, 8:40 pm, Brzezi <brz...@gmail.com> wrote:

[...]

Rozumiem, ale ja np. nie potrzebuje sprawdzac poczty co godzine, czy
ogladac facebooka. W domu mam wifi i myslalem ze telefon moglby mi
sluzyc kiedy np. chce zobaczyc cos w necie, ale nie chce mi sie
wstawac do kompa czy przenosic laptopa (i co gorsza, czekac minute-
dwie zanim sie Windows laskawie zaladuje). Na Androida (a konkretnie
HTC Magic) zwrocilem uwage bo ma fajny interfejs, a duzy ekran wydaje
sie wygodny w uzyciu. Pewnie faktycznie nie potrzebuje telefonu
online'owego, ale np. Symbian z klawiatura (myslalem tez nad E52, E72)
mnie odrzuca - nawigowanie d-padem ssie.

Jesli zalozymy ze wszystkie rzeczy typu updaty systemu czy aplikacje
sciagalbym po wifi w domu, czy pakiet 50mb wystarczy do bardzo
oszczednego korzystania z telefonu (glownie rzeczy ktorych nie da sie
wylaczyc)?

Data: 2010-03-03 14:21:09
Autor: Adramelech
telefon z androidem
lzepolak <lzepolak@gmail.com> Odpowiedz na news:7af4ab63-8730-4e12-b3f1-
5319990f86b1@k17g2000yqb.googlegroups.com:

[...]

Używaj stanu wstrzymania. System uruchamia sie w kilka sekund. Mój komp w stanie strzymania pobiera tylko 2W więcej niż przy zwykłym wyłaczeniu.

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-03-03 14:46:57
Autor: Jan Strybyszewski
telefon z androidem
lzepolak pisze:

[...]

Wszystko da sie wylaczyc aplikacja APNdroid klikasz ikonke i off
i gotowe klikasz i wlaczone.

Data: 2010-03-03 09:39:51
Autor: Piotr KUCHARSKI
telefon z androidem
lzepolak <lzepolak@gmail.com> wrote:
[...]

Na poczÄ…tek jak najbardziej tak. Potem sobie zobaczysz, ĹĽe masz
pocztę na bieżąco, kalendarz, gtalka, mapy... i będziesz chciał
włączyć sieć 3g. :)

Tylko weź sobie jakiś pakiet. Ja dla testów włączyłem dane, w 2 dni
zjadłem 60MB i Orange mi łaskawie policzył za to 60 zł. Trochę się
zirytowałem (i szukam jakiejś ciekawej oferty na tanie, dość rzadkie
uĹĽywanie telefonu i internetu w nim.)

p.

heart he dreams himself your master.   -- Commissioner Pravin Lal

Data: 2010-03-02 18:57:37
Autor: Borafu
telefon z androidem
W dniu 2010-03-02 13:19, Gadacz pisze:

Podł±czę się do kolegi, rozszerzaj±c pytanie o to w jakiej sieci, bo
skoro Android to pewnie dostęp do neta by się przydał. Widzę, że Play
ma w pakiecie Firmowa 75 HTC Hero za 1PLN wraz z netem 2GB,

Kurczę, to jaka¶ oferta specjalna dla firmy, czy tak normalnie?
Pytam bez zło¶liwo¶ci, bo przegl±dam oferty i takiej nie widzę.

Pozdro
--
Borafu

Data: 2010-03-03 02:01:36
Autor: Gadacz
telefon z androidem
On 2 Mar, 18:57, Borafu <borafu_NIELUBIESP...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

Kurczę, to jaka¶ oferta specjalna dla firmy, czy tak normalnie?
Pytam bez zło¶liwo¶ci, bo przegl±dam oferty i takiej nie widzę.

http://dlafirm.playmobile.pl/pl/oferta/Promocje/swobodny-internet/index.html

Nie zagłębiałem się w szczegóły, trzeba by sprawdzić co małymi
literami napisali.

--
Gadacz

Data: 2010-03-03 19:59:06
Autor: Borafu
telefon z androidem
W dniu 2010-03-03 11:01, Gadacz pisze:

[...]

Dzięki, nie zauważyłem, a zdaje się że mi to całkiem fajnie pasuje.

Pozdro
--
Borafu

Data: 2010-03-15 14:50:49
Autor: Stefan
telefon z androidem
Gadacz pisze:
Podł±czę się do kolegi, rozszerzaj±c pytanie o to w jakiej sieci, bo
skoro Android to pewnie dostęp do neta by się przydał. Widzę, że Play
ma w pakiecie Firmowa 75 HTC Hero za 1PLN wraz z netem 2GB, [...]

Znajomy czeka na ten telefon juz 3 tygodnie. Ta oferta to klamstwo.

Data: 2010-03-15 15:47:03
Autor: Animka
telefon z androidem
W dniu 2010-03-15 14:50, Stefan pisze:
Gadacz pisze:
[...]

Chyba nie. Zobacz (także pod linkami):
http://www.telepolis.pl/news.php?id=15567

--
animka

Data: 2010-03-15 17:38:43
Autor: Stefan
telefon z androidem
Animka pisze:
[...] Widzę, że Play
ma w pakiecie Firmowa 75 HTC Hero za 1PLN wraz z netem 2GB, [...]
Znajomy czeka na ten telefon juz 3 tygodnie. Ta oferta to klamstwo.
Chyba nie.

Sprawdzane w kilku salonach, w ofercie jest, w magazynie nie ma.
Rozumiem ze czasami trzeba poczekac na dostarczenie telefonu, ale 3 tygodnie to zaczyna wygladac jak oszustwo, ktore ma na celu przytrzymanie klienta.

Data: 2010-03-16 00:37:02
Autor: Animka
telefon z androidem
W dniu 2010-03-15 17:38, Stefan pisze:
Animka pisze:
[...]

Pewnie pracownicy salonów znajomkom najpierw pod lad± zostwili.

--
animka

Data: 2010-03-15 21:37:41
Autor: Borafu
telefon z androidem
Gadacz pisze:
[...]

Kłamstwo to chyba niewła¶ciwe słowo, bo ja z niej skorzystałem i w ¶rodę swój odebrałem, choć zdaje się że punkt Play musiał się trochę sprężyć żeby go zdobyć.

BTW - dziękuję Gadaczowi za zwrócenie uwagi na ofertę, której nie zauważyłem.

Pozdro
--
Borafu

Data: 2010-03-02 15:41:18
Autor: Maciej Muran
telefon z androidem
Użytkownik "hsd" <lipa@lipa.pl> napisał
Co lepiej kupic htc czy samsunga, ja sie skanaiam bardziej do samsunga ale moze ktos ma
inna opinie?

Z tych dwóch tylko HTC Magic.
Magic ma ogromne wsparcie na forum XDA. Przełamano także niechęć HTC do aktualizowania softu dla Magica, więc można chyba wróżyć dobr± przyszło¶ć dla tego smartfona.

O Samsungu czytałem opinie negatywne - narzekano na ogólnie "zł± pracę" Androida na tym sprzęcie.

Tak więc zajrzyj na XDA i przede wszystkim na forum android.com.pl i... Witaj w klubie ;)

A co do wyboru operatora, to je¶li ma być tanio to Play Fresh i pakiety od 5 zł za 100 MB. Je¶li trochę drożej z mnóstwem niewykorzystanego transferu, to ja używam Orange 39,5. Ale też Magic nie jest moim jedynym telefonem.

Maciek.

Data: 2010-03-06 08:44:51
Autor: Mariano Italiano
telefon z androidem
hsd napisał(a):

[...]

Cze¶ć,
wprawdzie krótko, bo około 2 miesięcy, uzywam Magica, ale z ręka na sercu
polecam.
Nie potrzebuję mieć stałego dostępu do poczty, facebooka, marketu, czy innej
naszej klasy. Korzystam tylko z wi-fi. W miejscach, w których przebywam
(dom, praca, sala konferencyjna, hotel itp) zawsze jest wi-fi. Przećwiczyłem
już chyba wszystkie Nokie, miałem WM w HTC i Magic bije te wszystkie
telefony (zwłaszcza Nokie) na głowe.
Osobićie miałem mały problem przy importowaniu kontaktów przez gmaila (z
pliku *.csv wyeksportowanego przez PC Suite), ale chwila zabawy z excelem i
kontakty "przeszły".
Nie aktualizuję co chwilę softu i zmieniam romów, czy jak to sie tam nazywa.
W wersji, któr±¶ zakupiłem wszystko funkconuje poprawnie i stabilnie.
Czytaj±c opinie na android forum nie zachęca mnie to do kombinowania.
Jesli miałbym wymienić wady, to doszukałem się dwóch:
- bluetooth - z zestawem głosnomówi±cym, czy słuchawka sie poł±czy i to
stabilnie, więc ok, ale nie działa to jak np. w nokii - parowanie powoduje
uzyskanie dostępu do drugiego telefonu, a może to ja nie umiem tego dobrze
obsłuzyc?;)
- mms - u mnie (orange) dochodz± i wychodz± ze sporym opóĽnieniem.
O baterii nie piszę - chyba nikt rozs±dny nie będzie oczekiwał, że takie
urz±dzenie popracuje mu 2 tygodnie bez ładowania... Ja ładuję go co chwilę w
samochodzie i czasami w nocy.

IMHO - polecam.

Mariano Italiano

Data: 2010-03-06 12:55:50
Autor: Brzezi
telefon z androidem
sob, 06 mar 2010 o 08:44 GMT, Mariano Italiano napisał(a):

[...]

Ale nie rozumiem jakie tu masz zastrzezenia?

Ja korzystam w polaczeniu z zestawem glosnomowiacym nokii i dziala
poprawnie

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-03-08 12:11:17
Autor: Mariano Italiano
telefon z androidem
Brzezi napisał(a):

[...]

¬le poukładałem zdanie - poł±czenie zest. gło¶n. działa stabilnie.
Natomiast bluetooth nie działa  - w przypadku np. przesyłania plików - jak w
nokii.
I jak juz napisałem - może to ja nie umiem tego skonfigurować...

Mariano Italiano

Data: 2010-03-08 12:05:13
Autor: Piotr KUCHARSKI
telefon z androidem
Mariano Italiano <wywalgabipal@wp.plwywal> wrote:
Źle poukładałem zdanie - połączenie zest. głośn. działa stabilnie.
Natomiast bluetooth nie dziaĹ‚a  - w przypadku np. przesyĹ‚ania plikĂłw - jak w
nokii.
I jak juz napisałem - może to ja nie umiem tego skonfigurować...

Nic Ĺşle nie robisz.

BT dopiero w następnej wersji Androida zyska podstawowe możliwości,
jak modem czy przesyłanie plików. :)

Data: 2010-03-08 18:29:01
Autor: Maciej Muran
telefon z androidem
Użytkownik "Piotr KUCHARSKI" <chopin@sgh.waw.pl> napisał

BT dopiero w następnej wersji Androida zyska podstawowe możliwości,
jak modem czy przesyłanie plików. :)

A ta następna wersja, to która? 1.6, 2.1, 3.x? ;)
Przesyłanie plików via BT generalnie działa - są do tego aplikacje w Markecie. Przy czym zwykle wymagane są uprawnienia superusera (roota) co wiąże się ze zmianą ROM-u. itd., itp. Ale przynajmniej MMS-y działają bez czekania na nową wersję ;))

M.

Data: 2010-03-08 19:39:47
Autor: Piotr KUCHARSKI
telefon z androidem
Maciej Muran <mmuran@gmail.com> wrote:
BT dopiero w następnej wersji Androida zyska podstawowe możliwości,
jak modem czy przesyłanie plików. :)
A ta następna wersja, to która? 1.6, 2.1, 3.x? ;)

2.1 zdaje siÄ™.

Przesyłanie plików via BT generalnie działa - są do tego aplikacje w Markecie. Przy czym zwykle wymagane są uprawnienia superusera (roota) co wiąże się ze zmianą ROM-u. itd., itp.

No niby tak, ale sam rozumiesz, ĹĽe to nie dla wszystkich. :)

Ale przynajmniej MMS-y działają bez czekania na nową wersję ;))

....jak tylko się uda ustawić dobrze APN-y. Z godzinę się męczyłem dla Orange
zanim znalazłem sztuczkę z edycją apns-conf.xml (oczywiście chodziło mi o to,
żeby równocześnie działały MMS-y i 3G). Trochę też nie rozumiem, czemu to samo
wpisywane ręcznie nie chciało działać, sigh.

M.

heart he dreams himself your master.   -- Commissioner Pravin Lal

Data: 2010-03-08 22:27:58
Autor: astro
telefon z androidem
Uzytkownik Piotr KUCHARSKI <chopin@sgh.wawpl> napisal w wiadomosci
BT dopiero w następnej wersji Androida zyska podstawowe możliwo¶ci,
jak modem

PdaNet moze dostarczac internet poprzez kabel USB badz tez Bluetooth DUN.
www.junefabrics.com/android

czy przesyłanie plików.

Bluetooth File Transfer. Nie wymaga uprawnien roota.
www.medieval.it/content/view/61/84
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2010-03-08 21:43:14
Autor: Piotr KUCHARSKI
telefon z androidem
astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> wrote:
BT dopiero w następnej wersji Androida zyska podstawowe możliwości,
jak modem
PdaNet moze dostarczac internet poprzez kabel USB badz tez Bluetooth DUN.
www.junefabrics.com/android

Darmowe ma bodaj zablokowany https, ale istotnie miło, że istnieje.

czy przesyłanie plików.
Bluetooth File Transfer. Nie wymaga uprawnien roota.
www.medieval.it/content/view/61/84

Tak, zgadza się, istnieje obejście.

To jest tak: ja rozumiem, że to otwarty system i można dopisać mnóstwo
rzeczy. Niemniej uważam, że pewne rzeczy powinny być w systemie.
Na szczęście dopisują, choć powoli, ale dopisują.

Data: 2010-03-10 09:52:44
Autor: Marx
telefon z androidem
W dniu 2010-03-08 22:43, Piotr KUCHARSKI pisze:
To jest tak: ja rozumiem, że to otwarty system i można dopisać mnóstwo
rzeczy. Niemniej uważam, że pewne rzeczy powinny być w systemie.
Na szczęście dopisują, choć powoli, ale dopisują.

tak za rok - dwa Android bedzie uzytecznym systemem, bo na razie troche przypomina linuxa...;) tzn wszystko sie da tylko trzeba sie urobic po pachy. I wtedy Windows Mobile, Phone czy co tam pojdzie do piachu. Poki co zamowilem kolejny telefon z WM, i czekam az Android dojrzeje trzymajac za niego kciuki
Marx

Data: 2010-03-10 11:46:18
Autor: Piotr KUCHARSKI
telefon z androidem
Marx <Marx@nospam.com> wrote:
[...]

No nie jest aż tak źle, większość rzeczy jednak działa bez urabiania się
po pachy.

Acz widać bardzo, że wyszedł z pozycji urządzenia internetowego i zbliża
siÄ™ do urzÄ…dzenia telefonicznego. :)