telefon z gps w samolocie

Data: 2013-04-10 20:59:44
Autor: ToMasz
telefon z gps w samolocie
witam
O ile pamiętam Ktoś tu opowiadał że sprawdzał telefon z GPS w samolocie. czy mogę prosić o przypomnienie czy łapie fixa w czasie lotu, czy poprawnie pokazuje prędkość i wysokość czy ogólnie gps nie sprawdza się przy dużych prędkościach?

ToMasz

Data: 2013-04-10 20:10:04
Autor: Maciej Bebenek
telefon z gps w samolocie
ToMasz <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote:
[...]

Kilka lat temu bawiłem się w takie cuda. Zasadą było złapanie fiksa przed
wejściem do samolotu (autobus na lotnisku czy  krĂłtki postĂłj w rękawie :-)
Dane raczej wyglądają na poprawne. Oto przykład

http://goo.gl/maps/Nhf2w

Data: 2013-04-10 21:19:14
Autor: Dan
telefon z gps w samolocie
W dniu 2013-04-10 20:59, ToMasz pisze:
[...]

Witam,
Ja sprawdzałem nawigację w samolocie, fajny efekt, oddaliłem na maksa mapę i ładnie pokazywało mi gdzie się znajdujemy tylko miałem nastawione miasto docelowe i nad morzem ciągle krzyczała "zawróć jeśli to możliwe" :) prędkość pokazywała prawidłowo co do wysokości to ciężko stwierdzić bo nie miałem porównania.
Pozdrawiam
Dan.

Data: 2013-04-10 23:43:11
Autor: John Kołalsky
telefon z gps w samolocie

Użytkownik "Dan" <mybox@gazeta.pl>

[...]

To Ty nie miałeś nawigacji lotniczej ?!

Data: 2013-04-11 19:56:50
Autor: Dan
telefon z gps w samolocie
W dniu 2013-04-10 23:43, John Kołalsky pisze:

[...]

Jakoś nie znalazłem takiej na telefon, może słabo szukałem? ;-)
Pozdrawiam
Dan

Data: 2013-04-10 21:19:47
Autor: Czarek
telefon z gps w samolocie
W dniu 2013-04-10 20:59, ToMasz napisał/a:
[...]

Nie telefon ale jakaś prosta nawigacja, 3 lata temu:
http://zapodaj.net/c82e9227ab77f.jpg.html

--
Czarek

Data: 2013-04-10 21:53:38
Autor: K
telefon z gps w samolocie
W dniu 10-04-2013 20:59, ToMasz pisze:
[...]

lapie przy oknie, predkosc wzgledem ziemii oczywiscie nieprawdziwa. wysokosc prawdopodobnie tez nie do konca prawdziwa. zrzut ekranu zrobilem w marcu 2012, podczas lotu z gdanska do luton.

http://www.tinypic.pl/wftns04jfy7i

pozdro.

Data: 2013-04-10 20:24:20
Autor: Michal Tyrala
telefon z gps w samolocie
On Wed, 10 Apr 2013 21:53:38 +0200, K wrote:
 http://www.tinypic.pl/wftns04jfy7i
 lapie przy oknie, predkosc wzgledem ziemii oczywiscie nieprawdziwa.

Z ciekawosci -- dlaczego ,,oczywiscie''?
--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-04-10 22:32:32
Autor: Artur Maśląg
telefon z gps w samolocie
W dniu 2013-04-10 22:24, Michal Tyrala pisze:
On Wed, 10 Apr 2013 21:53:38 +0200, K wrote:
  http://www.tinypic.pl/wftns04jfy7i
  lapie przy oknie, predkosc wzgledem ziemii oczywiscie nieprawdziwa.

Z ciekawosci -- dlaczego ,,oczywiscie''?

Tak szczerze to ona jest raczej mniej więcej prawdziwa tylko względem ziemi :)

Data: 2013-04-10 20:38:51
Autor: Michal Tyrala
telefon z gps w samolocie
On Wed, 10 Apr 2013 22:32:32 +0200, Artur Maśląg wrote:

> Z ciekawosci -- dlaczego ,,oczywiscie''?

 Tak szczerze to ona jest raczej mniej więcej prawdziwa

No wartosc wydaje się taka normalna dla samolotu na wysokosci
przelotowej, stad pytanie.

 tylko względem ziemi :)

No taką mierzy GPS.

Data: 2013-04-10 23:08:06
Autor: K
telefon z gps w samolocie
W dniu 10-04-2013 22:24, Michal Tyrala pisze:
On Wed, 10 Apr 2013 21:53:38 +0200, K wrote:
  http://www.tinypic.pl/wftns04jfy7i
  lapie przy oknie, predkosc wzgledem ziemii oczywiscie nieprawdziwa.

Z ciekawosci -- dlaczego ,,oczywiscie''?

bo gps nie jest w stanie zmierzyc prawidlowo predkosci na tej wysokosci, dlatego samoloty uzywaja rurek pitota.

zreszta poczytaj:
https://groups.google.com/forum/?fromgroups=#!topic/pl.rec.lotnictwo/VCGNow_UG3Q

Data: 2013-04-10 21:33:15
Autor: Michal Tyrala
telefon z gps w samolocie
On Wed, 10 Apr 2013 23:08:06 +0200, K wrote:

> Z ciekawosci -- dlaczego ,,oczywiscie''?

 bo gps nie jest w stanie zmierzyc prawidlowo predkosci na tej wysokosci,  dlatego samoloty uzywaja rurek pitota.

Rurka Pitota czy Prandtla mierzy prędkość względem powietrza (co dla
samolotu jest istotniejsze). Ty napisałeś, że prędkość _względem ziemi_
jest ,,oczywiście nieprawdziwa''.
GPS mierzy prędkość ,,nieco'' inaczej niż ustala pozycję i z tego
względu pytałem o tę ,,oczywistość''.

Chyba, ze ,,ziemii'' to nie ort i mialo byc ,,względem ziemi _i_
oczywiscie nieprawdziwa'', w sensie ze silnie odbiegająca od predkosci
wzgledem powietrza?

Data: 2013-04-11 08:09:41
Autor: K
telefon z gps w samolocie
W dniu 10-04-2013 23:33, Michal Tyrala pisze:
[...]

tak moj blad. reszte co do ground speed vs. air speed mierzonej przez gps, znajdziesz w internecie. jest nawet jakis kalkulator.

Data: 2013-04-11 06:53:41
Autor: Michal Tyrala
telefon z gps w samolocie
On Thu, 11 Apr 2013 08:09:41 +0200, K wrote:
> Chyba, ze ,,ziemii'' to nie ort i mialo byc ,,względem ziemi _i_
> oczywiscie nieprawdziwa'', w sensie ze silnie odbiegająca od predkosci
> wzgledem powietrza?

 tak moj blad.

A, to jest jasnosc :-)

 reszte co do ground speed vs. air speed mierzonej przez  gps, znajdziesz w internecie. jest nawet jakis kalkulator.

Nie no luz, ja edukowany jestem, po prostu przez to zlepione 'i' wyszło
troche nie do konca to co chciales napisac, stad nieporozumienie :-)

Data: 2013-04-11 21:29:52
Autor: ToMasz
telefon z gps w samolocie
W dniu 10.04.2013 23:08, K pisze:
[...]

Ja właśnie w tym kontekście pytam. Oglądam ostatnio programy z serii katastrofy w przestworzach. przynajmniej 2 przypadki z kilkunastu obejrzanych, opisują tragedie których przyczyną było wadliwe działanie wspomnianych rurek. jedna z nich była już w czasach kiedy GPSy były dostępne dla pospólstwa. Gdyby ktoś wśród pasażerów miał gpsa, gdyby pilot zechciał skorzystać....

ToMasz

Data: 2013-04-11 22:08:01
Autor: Artur Maśląg
telefon z gps w samolocie
W dniu 2013-04-11 21:29, ToMasz pisze:
W dniu 10.04.2013 23:08, K pisze:
[...]

Tylko ignorant tak może pisać.

Data: 2013-04-11 23:22:59
Autor: ToMasz
telefon z gps w samolocie
W dniu 10.04.2013 23:08, K pisze:
[...]

natomiast tylko trole obrażają innych, nie odnosząc się do niczego konkretnego, nie dzieląc się swoją opinią na temat posta, nie wnosząc niczego do dyskusji. dziękuję serdecznie.
ToMasz

Data: 2013-04-11 21:57:39
Autor: Michal Tyrala
telefon z gps w samolocie
On Thu, 11 Apr 2013 23:22:59 +0200, ToMasz wrote:

> Tylko ignorant tak może pisać.

 natomiast tylko trole obrażają innych, nie odnosząc się do niczego  konkretnego, nie dzieląc się swoją opinią na temat posta, nie wnosząc  niczego do dyskusji. dziękuję serdecznie.

To się na start zastanow, czym się rozni predosc wzgledem powietrza od
predkosci wzgledem ziemi. Jak polegniesz, google na stowe pomoze.

Tak w ramach wędki zamiast ryby.

Data: 2013-04-12 21:50:45
Autor: ToMasz
telefon z gps w samolocie
W dniu 11.04.2013 23:57, Michal Tyrala pisze:
[...]

no więc to Ty nie wiesz o czym ja pisze, ale jak większość internautów, najpierw kopiesz, potem myślisz czy było warto.
Samolot leci nocą, wysokość minus 8 stóp, informacja o przekroczeniu prędkości i trzepie wolantem bo prędkość spadła poniżej przeciągnięcia. Co robi pilot? loteria - 50/50. niestety wybrał źle. ale sprawdziłem od kiedy gpsy są w użyciu cywilnym, i wtedy (chyba1995r) raczej jeszcze nie były.

ToMasz

Data: 2013-04-12 20:24:16
Autor: Michal Tyrala
telefon z gps w samolocie
On Fri, 12 Apr 2013 21:50:45 +0200, ToMasz wrote:
> [...]

 no więc to Ty nie wiesz o czym ja pisze, ale jak większość internautów,  najpierw kopiesz, potem myślisz czy było warto.

Pardon, ale jak na razie, to Ty w tym wątku ustawiasz wszystkich dookoła
po kątach, sam nie do konca rozumiejąc, ze GPS mierzy prędkość względem
ziemi, rurki względem powietrza.

Ale OK, przyjmuję, że ta subtelna różnica Cie niespecjalnie interesuje.

miło było, baj.

Data: 2013-04-12 22:40:19
Autor: Artur Maśląg
telefon z gps w samolocie
W dniu 2013-04-12 21:50, ToMasz pisze:
W dniu 11.04.2013 23:57, Michal Tyrala pisze:
(...)
[...]

Tylko potwierdzasz moją opinię - już nie o ignorancie, a o zwykłym
trollu. No, ale jeszcze napiszę (w uproszczeniu), że samoloty pasażerskie latają w górnych warstwach troposfery i tam wiatry
dochodzą np. do 400km/h. GPS nie ma o tym bladego pojęcia i nic
nie wie o sile nośnej. O innych zjawiskach wspominać nie będę.

Dobranoc.

Data: 2013-04-13 20:15:23
Autor: ToMasz
telefon z gps w samolocie
W dniu 12.04.2013 22:40, Artur Maśląg pisze:
[...]

ale zazwyczaj czy czasem? bo jak zazwyczaj to panie katastrofa, bo ile to ma istotny wpływ na zdolność utrzymania samolotu w powietrzu, to gówno obchodzi pasażerów, którzy chcą z Gdańska do Londynu.
GPS nie ma o tym bladego pojęcia i nic
nie wie o sile nośnej. O innych zjawiskach wspominać nie będę.
odniosłeś się tylko do tego, co zrozumiałeś, tego czego nie pojąłeś, nie komentujesz. zadałem normalne pytanie, wyśmiałeś je. Pokazałem sensowność pytania, (dolne warstwy atmosfery, poszukiwanie lotniska, prędkość wiatru niska). Gps, gdyby był, pomógłby. Teraz, jak masz jaja napisz coś o ostatnich 3 linijkach
ToMasz

Data: 2013-04-13 20:34:03
Autor: Artur Maśląg
telefon z gps w samolocie
W dniu 2013-04-13 20:15, ToMasz pisze:
(...)
[...]

LOL - mam jaja. Tak, jesteś trollem, a GPS można sobie w buty włożyć
w zakresie utrzymywania samolotu w stanie sterowności.

Data: 2013-04-13 22:55:00
Autor: ToMasz
telefon z gps w samolocie
W dniu 13.04.2013 20:34, Artur Maśląg pisze:
[...]

mam jaja to może moja córka powiedzieć. Ty jak je masz, to odnieś się do moich trzech ostatnich linijek.
EOT
ToMasz

Data: 2013-04-14 20:16:06
Autor: K
telefon z gps w samolocie
W dniu 13-04-2013 22:55, ToMasz pisze:
[...]

tomaszu. z calym szacunkiem, ale poczytaj/zadaj pytanie na forum.lotnictwo.net.pl. w sprawie gpsu w samolocie, swiat wywroci ci sie do gory nogami.

Data: 2013-04-12 08:31:44
Autor: Artur Maśląg
telefon z gps w samolocie
W dniu 2013-04-11 23:22, ToMasz pisze:
(...)
natomiast tylko trole obrażają innych, nie odnosząc się do niczego
konkretnego, nie dzieląc się swoją opinią na temat posta, nie wnosząc
niczego do dyskusji.

Widzisz, jak ktoś produkuje takie brednie mimo faktu, że przed
'chwilą' temat był wyjaśniany (tak, tutaj na grupie i w tym wątku
np. Message-ID: <kk5k3b$6kr$1@portraits.wsisiz.edu.pl>) to jak to
można nazwać? W sumie troll też pasuje :)

dziękuję serdecznie.

Proszę bardzo :) Jeżeli wyjaśnienia na grupie nie wystarczą to
poszukaj w necie, dlaczego istotna jest prędkość samolotu względem
powietrza, a nie ziemi.

Data: 2013-04-12 13:23:01
Autor: J.F
telefon z gps w samolocie
Użytkownik "ToMasz"  napisał w
[...]

Samolotowi do lotu predkosc wzgledem ziemii niepotrzebna, musi utrzymac predkosc wzgledem powietrza.
A ze wiatr na tych wyskosciach wieje szybko, to predkosc z GPS nieprzydatna.

GPS pilot nowoczesnego samolotu ma, moze nawet kilka, nie musi pasazerow pytac.
Tylko nie wiem czy mu predkosc pokazuja - moze nie, aby nie zaciemniac sytuacji.

Przydatne glownie do nawigacji, ale to mu wyswietla gotowe dane - odleglosc i czas przylotu do punktu.
A nawigatora juz nie ma na pokladzie.

J.

Data: 2013-04-10 23:50:59
Autor: Marek
telefon z gps w samolocie
On Wed, 10 Apr 2013 21:53:38 +0200, K <a@b.c> wrote:
lapie przy oknie, predkosc wzgledem ziemii oczywiscie nieprawdziwa.

Działał gps przy wyłączonym module gsm? Czy wyłączyłeś gsm "nielegalnie" :)?
W niektorych smartfonach żeby działał gps musiał być wlaczony moduł gsm.

--
Marek

Data: 2013-04-11 08:06:46
Autor: K
telefon z gps w samolocie
W dniu 10-04-2013 23:50, Marek pisze:
On Wed, 10 Apr 2013 21:53:38 +0200, K <a@b.c> wrote:
lapie przy oknie, predkosc wzgledem ziemii oczywiscie nieprawdziwa.

Działał gps przy wyłączonym module gsm? Czy wyłączyłeś gsm "nielegalnie"
:)?
W niektorych smartfonach żeby działał gps musiał być wlaczony moduł gsm.

no tak jak widac na zalaczonym obrazku, tel. to neo v. ostatnio lecialem na przelomie lutego i marca i przez 5 minut nie mogl zlapac, wiec dalem sobie spokoj.

Data: 2013-04-11 10:26:39
Autor: pmlb
telefon z gps w samolocie

"ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote in message news:5165b69f$0$1219$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Da sie. Ja zawsze mam wlaczony gps w samolocie i zapis trasy. Uzywam Maveric. Mam nie musi byc, on i tak zapisuje dane z GPS ktore potem laduje sie do PC gdzie pieknie na mapie rysuje trase. Uzywalem roznych teleonow z GPS a nawet samego odbiornika GPS ktory po BT laczyl sie z telefonem:)
Za kazdym razem wysokosc jest dobrze podana. Przelotowa ok 11tys metrow, predkosc miedzy 750-800 km/h co odpowiada czasowi przelotu na tej odlegosci (uwzgledniajac poczatek i koniec trasy gdzie predkosc jest nizsza).
Telefon srednio lapal ok. 8-10 satelitow. Najgorzej jest podszas ladowania/startu kiedy samolot przechyla sie oknem w dol. Wowczas gubi sie sygnal, po wyprostowaniu sygnal wraca po ok. kilku sekundach. Telefon byl na rozkladanym stoliczku, siedzenie przy oknie.
Maveric pro ma ta zalete, ze mapy przegladane zachowuje w pamieci, wiec znajac mniej wiecej trase przelotu, mozna mape wczesniej "przegldnac" a pozniej w samolocie rozpoznawac miejscowosci nad ktorymi sie przelatuje! Ja tak nocnym lotem (po zmroku) rozpoznalem Prage, Bruksele, Berlin, Amsterdam, Monachium, Kolonie, Londyn, Poznan, Wroclaw i wiele innych.:)) mniejszych lub wiekszych.

Data: 2013-04-11 15:26:22
Autor: Leszek
telefon z gps w samolocie
[...]

Robiłem próby z rejestratorem Quartza, potem wrzucałem dane do Google maps,
działało bardzo dobrze, rejestrował cały lot, poczynając od wejścia w rękaw na lotnisku.
Fajnie wyglądało np. schodzenie do lądowania,
zaczynało się 250-350km przed docelowym miejscem.
L.

Data: 2013-04-13 18:23:38
Autor: Dąbrowski
telefon z gps w samolocie
[...]

Nie telefon a data logger Holux M-241. Pokazuje pozycję, szybkość i wysokość na bieżąco.
http://rowerowanie.podlasie.pl/index.php?view=detail&id=6708&option=com_joomgallery&Itemid=66

telefon z gps w samolocie