Data: 2013-04-10 21:53:38 | |
Autor: K | |
telefon z gps w samolocie | |
W dniu 10-04-2013 20:59, ToMasz pisze:
witam lapie przy oknie, predkosc wzgledem ziemii oczywiscie nieprawdziwa. wysokosc prawdopodobnie tez nie do konca prawdziwa. zrzut ekranu zrobilem w marcu 2012, podczas lotu z gdanska do luton. http://www.tinypic.pl/wftns04jfy7i pozdro. |
|
Data: 2013-04-10 20:24:20 | |
Autor: Michal Tyrala | |
telefon z gps w samolocie | |
On Wed, 10 Apr 2013 21:53:38 +0200, K wrote:
http://www.tinypic.pl/wftns04jfy7i Z ciekawosci -- dlaczego ,,oczywiscie''? -- Michał wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns |
|
Data: 2013-04-10 22:32:32 | |
Autor: Artur Maśląg | |
telefon z gps w samolocie | |
W dniu 2013-04-10 22:24, Michal Tyrala pisze:
On Wed, 10 Apr 2013 21:53:38 +0200, K wrote: Tak szczerze to ona jest raczej mniej więcej prawdziwa tylko względem ziemi :) |
|
Data: 2013-04-10 20:38:51 | |
Autor: Michal Tyrala | |
telefon z gps w samolocie | |
On Wed, 10 Apr 2013 22:32:32 +0200, Artur Maśląg wrote:
W dniu 2013-04-10 22:24, Michal Tyrala pisze: No wartosc wydaje się taka normalna dla samolotu na wysokosci przelotowej, stad pytanie. tylko względem ziemi :) No taką mierzy GPS. -- Michał wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns |
|
Data: 2013-04-11 11:42:20 | |
Autor: Artur Maśląg | |
telefon z gps w samolocie | |
W dniu 2013-04-10 22:38, Michal Tyrala pisze:
On Wed, 10 Apr 2013 22:32:32 +0200, Artur Maśląg wrote: Otóż to :) |
|
Data: 2013-04-10 23:08:06 | |
Autor: K | |
telefon z gps w samolocie | |
W dniu 10-04-2013 22:24, Michal Tyrala pisze:
On Wed, 10 Apr 2013 21:53:38 +0200, K wrote: bo gps nie jest w stanie zmierzyc prawidlowo predkosci na tej wysokosci, dlatego samoloty uzywaja rurek pitota. zreszta poczytaj: https://groups.google.com/forum/?fromgroups=#!topic/pl.rec.lotnictwo/VCGNow_UG3Q |
|
Data: 2013-04-10 21:33:15 | |
Autor: Michal Tyrala | |
telefon z gps w samolocie | |
On Wed, 10 Apr 2013 23:08:06 +0200, K wrote:
>> http://www.tinypic.pl/wftns04jfy7i Rurka Pitota czy Prandtla mierzy prędkość względem powietrza (co dla samolotu jest istotniejsze). Ty napisałeś, że prędkość _względem ziemi_ jest ,,oczywiście nieprawdziwa''. GPS mierzy prędkość ,,nieco'' inaczej niż ustala pozycję i z tego względu pytałem o tę ,,oczywistość''. Chyba, ze ,,ziemii'' to nie ort i mialo byc ,,względem ziemi _i_ oczywiscie nieprawdziwa'', w sensie ze silnie odbiegająca od predkosci wzgledem powietrza? -- Michał wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns |
|
Data: 2013-04-11 08:09:41 | |
Autor: K | |
telefon z gps w samolocie | |
W dniu 10-04-2013 23:33, Michal Tyrala pisze:
On Wed, 10 Apr 2013 23:08:06 +0200, K wrote: tak moj blad. reszte co do ground speed vs. air speed mierzonej przez gps, znajdziesz w internecie. jest nawet jakis kalkulator. |
|
Data: 2013-04-11 06:53:41 | |
Autor: Michal Tyrala | |
telefon z gps w samolocie | |
On Thu, 11 Apr 2013 08:09:41 +0200, K wrote:
> Chyba, ze ,,ziemii'' to nie ort i mialo byc ,,względem ziemi _i_ A, to jest jasnosc :-) reszte co do ground speed vs. air speed mierzonej przez gps, znajdziesz w internecie. jest nawet jakis kalkulator. Nie no luz, ja edukowany jestem, po prostu przez to zlepione 'i' wyszło troche nie do konca to co chciales napisac, stad nieporozumienie :-) -- Michał wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns |
|
Data: 2013-04-11 21:29:52 | |
Autor: ToMasz | |
telefon z gps w samolocie | |
W dniu 10.04.2013 23:08, K pisze:
W dniu 10-04-2013 22:24, Michal Tyrala pisze:Ja właśnie w tym kontekście pytam. Oglądam ostatnio programy z serii katastrofy w przestworzach. przynajmniej 2 przypadki z kilkunastu obejrzanych, opisują tragedie których przyczyną było wadliwe działanie wspomnianych rurek. jedna z nich była już w czasach kiedy GPSy były dostępne dla pospólstwa. Gdyby ktoś wśród pasażerów miał gpsa, gdyby pilot zechciał skorzystać.... ToMasz |
|
Data: 2013-04-11 22:08:01 | |
Autor: Artur Maśląg | |
telefon z gps w samolocie | |
W dniu 2013-04-11 21:29, ToMasz pisze:
W dniu 10.04.2013 23:08, K pisze: Tylko ignorant tak może pisać. |
|
Data: 2013-04-11 23:22:59 | |
Autor: ToMasz | |
telefon z gps w samolocie | |
W dniu 11.04.2013 22:08, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2013-04-11 21:29, ToMasz pisze:natomiast tylko trole obrażają innych, nie odnosząc się do niczego konkretnego, nie dzieląc się swoją opinią na temat posta, nie wnosząc niczego do dyskusji. dziękuję serdecznie. ToMasz |
|
Data: 2013-04-11 21:57:39 | |
Autor: Michal Tyrala | |
telefon z gps w samolocie | |
On Thu, 11 Apr 2013 23:22:59 +0200, ToMasz wrote:
>> Ja właśnie w tym kontekście pytam. Oglądam ostatnio programy z serii To się na start zastanow, czym się rozni predosc wzgledem powietrza od predkosci wzgledem ziemi. Jak polegniesz, google na stowe pomoze. Tak w ramach wędki zamiast ryby. -- Michał wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns |
|
Data: 2013-04-12 21:50:45 | |
Autor: ToMasz | |
telefon z gps w samolocie | |
W dniu 11.04.2013 23:57, Michal Tyrala pisze:
On Thu, 11 Apr 2013 23:22:59 +0200, ToMasz wrote:no więc to Ty nie wiesz o czym ja pisze, ale jak większość internautów, najpierw kopiesz, potem myślisz czy było warto. Samolot leci nocą, wysokość minus 8 stóp, informacja o przekroczeniu prędkości i trzepie wolantem bo prędkość spadła poniżej przeciągnięcia. Co robi pilot? loteria - 50/50. niestety wybrał źle. ale sprawdziłem od kiedy gpsy są w użyciu cywilnym, i wtedy (chyba1995r) raczej jeszcze nie były. ToMasz |
|
Data: 2013-04-12 20:24:16 | |
Autor: Michal Tyrala | |
telefon z gps w samolocie | |
On Fri, 12 Apr 2013 21:50:45 +0200, ToMasz wrote:
> To się na start zastanow, czym się rozni predosc wzgledem powietrza od Pardon, ale jak na razie, to Ty w tym wątku ustawiasz wszystkich dookoła po kątach, sam nie do konca rozumiejąc, ze GPS mierzy prędkość względem ziemi, rurki względem powietrza. Ale OK, przyjmuję, że ta subtelna różnica Cie niespecjalnie interesuje. miło było, baj. -- Michał wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns |
|
Data: 2013-04-12 22:40:19 | |
Autor: Artur Maśląg | |
telefon z gps w samolocie | |
W dniu 2013-04-12 21:50, ToMasz pisze:
W dniu 11.04.2013 23:57, Michal Tyrala pisze:(...) To się na start zastanow, czym się rozni predosc wzgledem powietrza odno więc to Ty nie wiesz o czym ja pisze, ale jak większość internautów, Tylko potwierdzasz moją opinię - już nie o ignorancie, a o zwykłym trollu. No, ale jeszcze napiszę (w uproszczeniu), że samoloty pasażerskie latają w górnych warstwach troposfery i tam wiatry dochodzą np. do 400km/h. GPS nie ma o tym bladego pojęcia i nic nie wie o sile nośnej. O innych zjawiskach wspominać nie będę. Dobranoc. |
|
Data: 2013-04-13 20:15:23 | |
Autor: ToMasz | |
telefon z gps w samolocie | |
W dniu 12.04.2013 22:40, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2013-04-12 21:50, ToMasz pisze:ale zazwyczaj czy czasem? bo jak zazwyczaj to panie katastrofa, bo ile to ma istotny wpływ na zdolność utrzymania samolotu w powietrzu, to gówno obchodzi pasażerów, którzy chcą z Gdańska do Londynu. GPS nie ma o tym bladego pojęcia i nicodniosłeś się tylko do tego, co zrozumiałeś, tego czego nie pojąłeś, nie komentujesz. zadałem normalne pytanie, wyśmiałeś je. Pokazałem sensowność pytania, (dolne warstwy atmosfery, poszukiwanie lotniska, prędkość wiatru niska). Gps, gdyby był, pomógłby. Teraz, jak masz jaja napisz coś o ostatnich 3 linijkach ToMasz |
|
Data: 2013-04-13 20:34:03 | |
Autor: Artur Maśląg | |
telefon z gps w samolocie | |
W dniu 2013-04-13 20:15, ToMasz pisze:
(...) odniosłeś się tylko do tego, co zrozumiałeś, tego czego nie pojąłeś, nie LOL - mam jaja. Tak, jesteś trollem, a GPS można sobie w buty włożyć w zakresie utrzymywania samolotu w stanie sterowności. |
|
Data: 2013-04-13 22:55:00 | |
Autor: ToMasz | |
telefon z gps w samolocie | |
W dniu 13.04.2013 20:34, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2013-04-13 20:15, ToMasz pisze:mam jaja to może moja córka powiedzieć. Ty jak je masz, to odnieś się do moich trzech ostatnich linijek. EOT ToMasz |
|
Data: 2013-04-14 20:16:06 | |
Autor: K | |
telefon z gps w samolocie | |
W dniu 13-04-2013 22:55, ToMasz pisze:
W dniu 13.04.2013 20:34, Artur Maśląg pisze: tomaszu. z calym szacunkiem, ale poczytaj/zadaj pytanie na forum.lotnictwo.net.pl. w sprawie gpsu w samolocie, swiat wywroci ci sie do gory nogami. |
|
Data: 2013-04-12 08:31:44 | |
Autor: Artur Maśląg | |
telefon z gps w samolocie | |
W dniu 2013-04-11 23:22, ToMasz pisze:
(...) natomiast tylko trole obrażają innych, nie odnosząc się do niczego Widzisz, jak ktoś produkuje takie brednie mimo faktu, że przed 'chwilą' temat był wyjaśniany (tak, tutaj na grupie i w tym wątku np. Message-ID: <kk5k3b$6kr$1@portraits.wsisiz.edu.pl>) to jak to można nazwać? W sumie troll też pasuje :) dziękuję serdecznie. Proszę bardzo :) Jeżeli wyjaśnienia na grupie nie wystarczą to poszukaj w necie, dlaczego istotna jest prędkość samolotu względem powietrza, a nie ziemi. |
|
Data: 2013-04-12 13:23:01 | |
Autor: J.F | |
telefon z gps w samolocie | |
Użytkownik "ToMasz" napisał w
W dniu 11.04.2013 22:08, Artur Maśląg pisze: Ja właśnie w tym kontekście pytam. Oglądam ostatnio programy z serii Samolotowi do lotu predkosc wzgledem ziemii niepotrzebna, musi utrzymac predkosc wzgledem powietrza. A ze wiatr na tych wyskosciach wieje szybko, to predkosc z GPS nieprzydatna. GPS pilot nowoczesnego samolotu ma, moze nawet kilka, nie musi pasazerow pytac. Tylko nie wiem czy mu predkosc pokazuja - moze nie, aby nie zaciemniac sytuacji. Przydatne glownie do nawigacji, ale to mu wyswietla gotowe dane - odleglosc i czas przylotu do punktu. A nawigatora juz nie ma na pokladzie. J. |
|
Data: 2013-04-10 23:50:59 | |
Autor: Marek | |
telefon z gps w samolocie | |
On Wed, 10 Apr 2013 21:53:38 +0200, K <a@b.c> wrote:
lapie przy oknie, predkosc wzgledem ziemii oczywiscie nieprawdziwa. DziaĹaĹ gps przy wyĹÄ czonym module gsm? Czy wyĹÄ czyĹeĹ gsm "nielegalnie" :)? W niektorych smartfonach Ĺźeby dziaĹaĹ gps musiaĹ byÄ wlaczony moduĹ gsm. -- Marek |
|
Data: 2013-04-11 08:06:46 | |
Autor: K | |
telefon z gps w samolocie | |
W dniu 10-04-2013 23:50, Marek pisze:
On Wed, 10 Apr 2013 21:53:38 +0200, K <a@b.c> wrote: no tak jak widac na zalaczonym obrazku, tel. to neo v. ostatnio lecialem na przelomie lutego i marca i przez 5 minut nie mogl zlapac, wiec dalem sobie spokoj. |
|