telefon z obsługą kilku kont Activesync

Data: 2012-02-25 11:04:32
Autor: Wojtek
telefon z obsługą kilku kont Activesync
Powoli będę musiał zmienić telefon z obecnie używanego P1i na coś
nowego. Obecnie mam możliwość korzystania z Push mail'a tylko dla
jednego konta no a zmieniając chciałbym chciałbym w paru kwestiach
coś sobie poprawić ;)
RozglÄ…dam siÄ™ za czymĹ› co:
- obsłuży równocześnie 2 konta po Activesync.
- obsługuje SyncML (dla kontaktów i notatek)
- będzie miało klawiaturę sprzętową
- bateria wytrzyma przy normalnym uĹĽytkowaniu (sporo maili-odczyt,
rozmowy 1-1,5 godz/dobÄ™) min. 2-3 dni
- no i mnie nie zbankrutuje przy zakupie. Nie mam ĹĽadnego
emocjonalnego stosunku do Anroida/Bady/Symbiana/WM -> jest mi to
obojętne. Blackberry odpada bo nie wiedzę powodu aby dopłacać za
korzystanie z maila ok. 20PLN/miesiÄ…c.

Niestety zadanie pytania numer jeden w dowolnym salonie
Orange/Play/Plus/T-M powoduje totalnÄ… konsternacjÄ™, nerwowe zerkanie
na innego pracownika o co ja w ogĂłle pytam albo do instrukcji ;) a
instr. obsługi nie zgłębiają tej kwestii pod względem liczby
moĹĽliwych kont.
O reakcji na hasło SyncML nie wspomnę ;))

--
Wojtek

Data: 2012-02-25 11:17:01
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 25 Feb 2012 11:04:32 +0000 (UTC), Wojtek napisał(a):

Powoli będę musiał zmienić telefon z obecnie używanego P1i na co¶
nowego. Obecnie mam możliwo¶ć korzystania z Push mail'a tylko dla
jednego konta no a zmieniaj±c chciałbym chciałbym w paru kwestiach
co¶ sobie poprawić ;)
Rozgl±dam się za czym¶ co:
- obsłuży równocze¶nie 2 konta po Activesync.

Przykro powiedzieć, ale wychodzi, że niestety tylko gejfon.
Androidy s± bardzo kapry¶ne pod tym względem - niektóre w ogóle maj±
Activesync wycięte, niektóre pozwalaj± na tylko jedno konto. O baterii zapomnij, zwłaszcza przy push, zwłaszcza z wiecej niż jednym
kontem. Żaden współczesny telefon tego nie wytrzyma. Push na każdym
urz±dzeniu poza Blackberry powoduje natychmiast czterokrotnie większe
zużycie energii.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam

Data: 2012-02-26 17:36:11
Autor: Skrypëk
telefon z obsług± kilku kont Activesync
Waldek Godel <nospam@youreholdingitwrong.org> wrote:
[...]

Czy WP7 już się też zalicza do gejfonów? Bo nie ma najmniejszego problemu z synchronizowaniem dowolnej ilo¶ci Gmaili, Hotmaili i Exchangów.

Androidy s± bardzo kapry¶ne pod tym względem - niektóre w ogóle maj±
Activesync wycięte, niektóre pozwalaj± na tylko jedno konto.

Super system ten android, faktycznie najlepsiejszy, nie ma sobie równych.

Data: 2012-02-26 17:21:10
Autor: Wojtek
Skrypëk wrote:

Czy WP7 już się też zalicza do gejfonów? Bo nie ma najmniejszego
problemu z synchronizowaniem dowolnej ilo¶ci Gmaili, Hotmaili i
Exchangów.

No wła¶nie tak czytam o WP 7.5 i choć pocz±tkowo w ogóle nie brałem pod
uwagę to teraz zacz±łem się przygl±dać uważnie.

--
Wojtek

Data: 2012-02-26 21:02:55
Autor: ALdroid
telefon z obsługą kilku kont Activesync
Dnia Sun, 26 Feb 2012 17:36:11 +0100, Skrypëk<?kryp?k@p?bli?en?my.pl> naskrobał przy słoiku:
Waldek Godel <nospam@youreholdingitwrong.org> wrote:

kwestiach

> Przykro powiedzieć, ale wychodzi, że niestety tylko gejfon.

Czy WP7 juĹĽ siÄ™ teĹĽ zalicza do gejfonĂłw? Bo nie ma najmniejszego
problemu z
synchronizowaniem dowolnej ilości Gmaili, Hotmaili i Exchangów.

> Androidy są bardzo kapryśne pod tym względem - niektóre w ogóle
majÄ…
> Activesync wycięte, niektóre pozwalają na tylko jedno konto.

Super system ten android, faktycznie najlepsiejszy, nie ma sobie
rĂłwnych.

Nie wiem o jakim androidzie pisal Waldek, ale spojrzalem w ustawienia u siebie i bez problemu moge dodac pare kont exchange'a z activesync (nie mowiac o innych typach) - na wszelki wypadek w celu weryfikacji ww informacji dodalem dwa z wlaczona funkcja pushmail - dziala.

DesireZ, android 2.3.3 z htcsync

--
AL

Data: 2012-02-26 21:46:02
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 26 Feb 2012 21:02:55 +0100, ALdroid napisał(a):

[...]

Nowsze maj± mniejsze ograniczenia.Taki Magic nie miał protokołu Exchange
wcale. Bo tak.

BTW - konta google dodawałe¶ jako konta exchange czy google?

Data: 2012-02-27 00:38:38
Autor: ALdroid
telefon z obsługą kilku kont Activesync
Dnia Sun, 26 Feb 2012 21:46:02 +0000, Waldek Godel <nospam@youreholdingitwrong.org> naskrobał przy słoiku:
> [...]

weryfikacji
> ww informacji dodalem dwa z wlaczona funkcja pushmail - dziala.

Nowsze mają mniejsze ograniczenia.Taki Magic nie miał protokołu
Exchange
wcale. Bo tak.

No OK, na HTC Dream, czyli G1 chyba było podobnie - ale to był przy fon z androidem 1.6.
Potem dostał CM7 z 2.1 ale nie przypominam sobie dokładnie jak tam to było.

BTW - konta google dodawałeś jako konta exchange czy google?

Mam na stale 2 konta google i jedno z htcsync jako usługę pushmail (nie mowie o kontach w innych serwisach).
Do celów testowych tego wątku dodałem dodatkowo dwa konta typu exchange activesync (w tym jedno z home.pl jak chciał pytający :) i włączyłem opcje pushmail. Działa.

--
AL

Data: 2012-02-26 23:51:29
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 27 Feb 2012 00:38:38 +0100, ALdroid napisał(a):

Mam na stale 2 konta google i jedno z htcsync jako usługę pushmail (nie mowie o kontach w innych serwisach).

ale wiesz, że google skonfigurowane jako google używa własnego protokołu
bazuj±cego na imap? (albo po prostu imap w niektórych urzadzeniach)

Do celów testowych tego w±tku dodałem dodatkowo dwa konta typu exchange activesync (w tym jedno z home.pl jak chciał pytaj±cy :) i wł±czyłem opcje pushmail. Działa.

o.. to home.pl umie już w activesync? Ciekawe, że jako¶ na stronie to się
tego wstydz± i nic o tym nie pisz±, nawet w ofercie serwerów Windows tylko
IIS oferuj±, o hosted exchange ani słowa.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Thalia bije na glowe Yarisa wygod±" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2012-02-27 10:19:51
Autor: AL
W dniu 2012-02-27 00:51, Waldek Godel pisze:
[...]

tak,
ale zeby bylo ciekawiej poczte synchronizuje via osobny program MailDroid - tam mam wszelkie skrzynki pocztowe z dodaniem regul, filtrow - na podobnej zasadzie jak to ma miejsce w Thunderbirdzie.
(w ust. kont mozesz wylaczyc synchronizacje dot. poczty - zostawiasz sobie tylko kalendarz, adresy, etc)

Dodatkowy plus jak dla mnie to to, ze te same skrzynki mam na domowym tablecie (export ustawien) - ale dostep do maili jest po podaniu hasla (jedna kolejnych funkcji MailDroid'a) - wiec jestem spokojny, ze rodzinka korzystajac z tableta nie grzebie mi po mailach.

Poniewaz - dawno tam nie zagladalem - od ok. roku jak raz wprowadzilem konta i to dziala - sprawdzilem: i w obecnej wersji masz do wyboru konta: POP3.IMAP,WebDav (Exchange 2003/2007), EWS (Exchange 2007/2010).

Polecam wiec MailDroid - jesli w systemie brak tej funkcjonalnosci.

[...]

http://pomoc.home.pl/produkty/email/363
ja korzystam m.in. z uslugi "Business Server PRO" na home.pl - jesli to ma jakiekolwiek znaczenie.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-02-26 22:41:52
Autor: MarekM
W dniu 26.02.2012 21:02, ALdroid pisze:

Super system ten android, faktycznie najlepsiejszy, nie ma sobie
rĂłwnych.

Na pewno lepszy od wersji alpha Windows Phone 7, wciskanej ludziom jako produkt końcowy. Nie, nie podejmuję się kontynuowania tego podwątku, dość poczytałem Twoich bzdur na ten temat, szkoda czasu.

[...]

U mnie też działa. Skonfigurowałem dwa konta Exchange, działa poczta oraz synchronizacja kalendarza i kontaktów. Samsung Galaxy S (czyli raczej "staroć").

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2012-02-27 02:28:26
Autor: Skrypëk
MarekM <muddy@wytnij-to.interia.i-popraw-tld.polska> wrote:
[...]

Nie wiem co ty pleciesz w ogóle. U mnie obsługa serwerów poczty działa doskonale.

Czy chodzi ci o to, ĹĽe telefony z WP7 nie sÄ… wodoszczelne ani nie nadajÄ… do kopania w piaskownicy?

Data: 2012-02-25 12:09:54
Autor: Mikolaj Jopczynski
W dniu 2012-02-25 12:04, Wojtek pisze:
[...]

W andku mozesz ustawic kilka kont pocztowych i ich pelna synchronizacje (mowie o gmailu). Poza tym, gmaila mozesz ustawic tak, by pobieral poczte z innych kont = masz wtedy pusz'a

--
Pozdrawiam,
Mikolaj Jopczynski

tel. 32 7 400 000, faks 32 7 400 004, gg: 311167, www.tychy-online.pl
Znajdz nas na portalu Facebook: www.facebook.com/TychyOnline, Hotspot Tychy: www.hotspot.tychy.pl

Data: 2012-02-25 11:17:36
Autor: Wojtek
Mikolaj Jopczynski wrote:

W andku mozesz ustawic kilka kont pocztowych i ich pelna
synchronizacje (mowie o gmailu). Poza tym, gmaila mozesz ustawic tak,
by pobieral poczte z innych kont = masz wtedy pusz'a

No OK, jak co przekierować to wiem. Teraz tak mam, że poczta idzie na
moje prywatne konto na gmail'u. Pobieranie jest takie sobie, lepiej
przekierować i tyle.
Problem w tym, ĹĽe odpisujÄ™ wtedy zawsze jako ktos@gmail.com a
chciałem mieć możliwość odpisac jako ktos@inna_domena.pl.
Poza tym rodzielenie maili z pracy i prywatnych jest zwyczajnie wygodne.

Dla doprecyzowania: mam skrzynke na gmail'u i na home.pl
gmail to Exchange a home.pl to nie wiadomo co ale piszÄ…, ĹĽe moĹĽna
synchronizować po Activesync. Chciałbym mieć w telefonie widoczne 2
skrzynki mailowe, obie z Push mailem

--
Wojtek

Data: 2012-02-25 11:21:54
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 25 Feb 2012 11:17:36 +0000 (UTC), Wojtek napisał(a):

Dla doprecyzowania: mam skrzynke na gmail'u i na home.pl
gmail to Exchange a home.pl to nie wiadomo co ale pisz±, że można
synchronizować po Activesync. Chciałbym mieć w telefonie widoczne 2
skrzynki mailowe, obie z Push mailem

Pro¶ciej po IMAP, ze sprawdzaniem co 15 minut. Efekt dla normalnego
użytkownika (=takiego co uzywa poczty a nie siedzi ze stoperem mierz±c czas
dostarczenia kolejnego testowego maila) jest w zasadzie identyczny, za to
zużycie energii o połowę mniejsze.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Za jednym smartphonem z Androidem nie stloi zaden zysk dla google" - Paweł

Data: 2012-02-25 11:29:32
Autor: Wojtek
Waldek Godel wrote:

[...]

No OK może mój obecny fon zasługuje po czę¶ci na muzeum ale efekty
użycia róznych form komunikacji były mniej więcej takie:
1. Blackberry connect:
- bateria ~ 10% krócej niż bez żdnego maila czyli OK
- skuteczno¶ć ł±czno¶ci b. dobra
2. IMAP idle - (4 konta: home.pl, gmail.com, plusnet, neo.pl)
- bateria ~ 50% krócej niż bez żadnego maila czyli do bani
- skuteczno¶ć OK dla gmail'a i neo.pl. Podtrzymanie wykładało się po
jakim¶ czasie dla home.pl i plusnetu
3. Activesync
- bateria jak w przypadku BB connect
- skuteczno¶c bez zarzutu ale cało¶c wpdała do jednej skrzynki i 1
profil przy odpisywaniu.

--
Wojtek

Data: 2012-02-25 12:19:27
Autor: Mikolaj Jopczynski
W dniu 2012-02-25 12:17, Wojtek pisze:
Mikolaj Jopczynski wrote:

[...]

1. W gmailu mozesz sobie zrobic foldery i tam wrzucac poczte z innych kont
2. Mozesz z gmaila wysylac poczte w imieniu ...

Data: 2012-02-25 11:23:31
Autor: Wojtek
telefon z obsługą kilku kont Activesyn=?UTFtOD9CP1l3PT0/PQ=
Mikolaj Jopczynski wrote:

kont 2. Mozesz z gmaila wysylac poczte w imieniu ...

Z poziomu webmaila moĹĽna ale w uĹĽywanym kliencie Activesync
(Roadsync) nie mogÄ™ a to, ĹĽe odbiorcÄ… maila jestem np. ja@post.pl i
mam w gmail'u (web) zdefiniowaną możliwość odpisywania jako
ja@post.pl jest zwyczajnie ignorowane przy połączeniu Activesync.
Czy mam rozumieć, że klient gmaila w Andku ma możliwosć kilku
profili? albo czegoĹ› podobnego?

--
Wojtek

Data: 2012-02-25 11:25:01
Autor: Waldek Godel
telefon z obsług± kilku kont Activesyn=?UTF-8?B?Yw==?Q=
Dnia Sat, 25 Feb 2012 11:23:31 +0000 (UTC), Wojtek napisał(a):

Z poziomu webmaila można ale w używanym kliencie Activesync
(Roadsync) nie mogę a to, że odbiorc± maila jestem np. ja@post.pl i
mam w gmail'u (web) zdefiniowan± możliwo¶ć odpisywania jako
ja@post.pl jest zwyczajnie ignorowane przy poł±czeniu Activesync.
Czy mam rozumieć, że klient gmaila w Andku ma możliwosć kilku
profili? albo czego¶ podobnego?

Po pierwsze musisz kontu gmaila przypisać swoj± domenę, ewentualnie podpi±ć
drugie konto do konta gmail (gorsze rozwi±zanie)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"PS3 nie zostało złamane NIGDY a kasy do ugrania na piractwie wiecej niz w

Data: 2012-02-25 11:32:51
Autor: Wojtek
telefon z obsług± kilku kont Activesyn=?UTF-8?B?PT9VVEYtOD9CP1l3PT0/P=?Q=
Waldek Godel wrote:

Po pierwsze musisz kontu gmaila przypisać swoj± domenę,

znaczy mam j± sobie przenie¶ć/przeparkować z home.pl do google? dobrze
rozumiem?

ewentualnie
podpi±ć drugie konto do konta gmail (gorsze rozwi±zanie)

Aa! druga skrzynka na gmail'u i tu zdefiniować jako kto wysyłam?
No dziergane ale może działać ...

Ze też nie mam nikogo na podorędziu z tel. na Andku aby to sprawdzić :/

--
Wojtek

Data: 2012-02-25 11:35:41
Autor: Waldek Godel
telefon z obsług± kilku kont Activesyn==3FUTF-8?B?PT9VVEYtOD9CP1l3PT0/P=?Q=
Dnia Sat, 25 Feb 2012 11:32:51 +0000 (UTC), Wojtek napisał(a):

znaczy mam j± sobie przenie¶ć/przeparkować z home.pl do google? dobrze
rozumiem?

Niekoniecznie, wystarczy, że powiesz googlowi, że ma obsługiwać t± domenę
oraz wypadałoby w home dopisać serwery google do rekordów SPF, żeby maile z
google nie były traktowane jako spam.

Aa! druga skrzynka na gmail'u i tu zdefiniować jako kto wysyłam?
No dziergane ale może działać ...

Ze też nie mam nikogo na podorędziu z tel. na Andku aby to sprawdzić :/

W ogóle masz prostsze rozwi±zanie - zauważ, że dla każdego konta masz
zdefiniowane oddzielne serwery do odbierania (POP/IMAP) oraz do wysyłania
(SMTP)
Jeżeli zrobisz forward na google, a na koncie google w telefonie zamiast
serwera google dasz główny serwer, to wy¶le tak jak trzeba, bez bawienia
się w skomplikowane konfiguracje.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Zrozum ze brandzlowanie sie "pseduo funkcjami multitaskingu" dla

Data: 2012-02-25 11:43:13
Autor: Wojtek
Waldek Godel wrote:

W ogóle masz prostsze rozwi±zanie - zauważ, że dla każdego konta masz
zdefiniowane oddzielne serwery do odbierania (POP/IMAP) oraz do
wysyłania (SMTP)

No tak ale tu wracamy do koncepcji IMAP Idle a tego bym wolał unikn±ć.
Przy Active sync nie podajesz takich danych. Ważny jest raptem adres
serwera i loginy. Resztę zał±twia Exchange o nic nie pytaj±c.

Jeżeli zrobisz forward na google, a na koncie google w telefonie
zamiast serwera google dasz główny serwer, to wy¶le tak jak trzeba,
bez bawienia się w skomplikowane konfiguracje.

No można ale wolałem tak jak na samym pocz±tku opisałem.
Cholera niby te telefoniki takie m±dre w porównaniu ze starociami jak
mój a poza szybszym cpu, ekranem i przegl±dark± www to jako¶ nie widzę
poprawy użyteczno¶ci :/

--
Wojtek

Data: 2012-02-25 12:01:47
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 25 Feb 2012 11:43:13 +0000 (UTC), Wojtek napisał(a):

No tak ale tu wracamy do koncepcji IMAP Idle a tego bym wolał unikn±ć.
Przy Active sync nie podajesz takich danych. Ważny jest raptem adres
serwera i loginy. Resztę zał±twia Exchange o nic nie pytaj±c.

że co????? Ilo¶ć podawanych danych przy exchange jest w zasadzie taka sama,
plus potencjalne problemy z certyfikatami (nie w tym przypadku).
To, że akurat klient exchange nie pozwala definiować oddzielnego serwera do
wysyłki, to w tym przypadku wada a nie zaleta

[...]

Użyteczno¶ć jest bardzo dobra, sporo lepsza niż kiedy¶. Ale nie oczekuj, że
producenci spełni± każd± hipotetyczn± zachciankę użytkownika, zwłaszcza
jeżeli wynika ona z jego głębokiej niewiedzy.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
". Apple robi dokładnie to co mówi filozofia tej firmy"- Paweł "robbo"

Data: 2012-02-25 12:06:00
Autor: W
telefon z obsług± kilku kont Activesync
Wojtek wystukał, co następuje:

Mikolaj Jopczynski wrote:

[...]

Wła¶nie sprawdziłem i w gmailowej aplikacji możesz wybierać konto gmaila i w ramach tego konta w trakcie tworzenia wiadomo¶ci masz też do wyboru zdefiniowane wcze¶niej "send as", przy czym wtedy i tak masz ten adres gmaila w nagłówkach więc jak dla mnie ciut niefajnie.

Jeżeli chodzi o maila to swoje mam w gmailu a firmowe via IMAP w k9mail i ¶miga (z natychmiastowymi powiadomieniami). Kontakty mam wszytkie w gmailu (synchronizacja) więc tu brak rozdzielno¶ci. Notatek nie używam.

telefon z obsługą kilku kont Activesync