telefonia wcdma i identyfikacja użytkownika

Data: 2009-04-25 09:45:37
Autor: Atlantis
telefonia wcdma i identyfikacja użytkownika
Ta sprawa intryguje mnie od jakiegoś czasu. Skoro w telefonach sieci WCDMA nie ma miejsca na kartę sim lub jakikolwiek jej odpowiednik, to na podstawie czego jest identyfikowany abonent? Gdzie przechowywane są wszystkie dane związane z szyfrowaniem danych itp.? Domyślam się, że w samym telefonie. Jak w takim razie wygląda ich zmiana? Czy jest to w ogóle możliwe? W GSM zwyczajnie wymieniamy kartę SIM i po problemie... Jak to się robi za oceanem? ;)

Data: 2009-04-25 08:45:51
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 25 Apr 2009 09:45:37 +0200, Atlantis napisał(a):

[...]

coś ci się potężnie pomyliło - idź do dowolnego salonu, zobacz dowolny
telefon 3G i sprawdź czy rzeczywiście nie ma miejsca na kartę.

Jeżeli natomiast chodzi ci o telefony CDMA to są identyfikowane po numerze
zapisanym w pamięci telefonu, jak kiedyś telefony NMT centertela.
Można się temu przyjrzeć oglądając dowolny telefon Sferii - to są właśnie
telefony CDMA

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-04-25 09:55:36
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Waldek Godel wrote:

Można się temu przyjrzeć oglądając dowolny telefon Sferii - to są właśnie
telefony CDMA

.... które od kilku lat mają miejsce na kartę RIM, spełniającą podobną rolę (dla użyszkodnika) co SIM.

M.

Data: 2009-04-25 09:06:35
Autor: Waldek Godel
telefonia wcdma i identyfikacja użytkownika
Dnia Sat, 25 Apr 2009 09:55:36 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

... które od kilku lat mają miejsce na kartę RIM, spełniającą podobną rolę (dla użyszkodnika) co SIM.

ale nikomu nie chce się tego używać, rajt? --
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-04-25 18:34:48
Autor: mizerny
telefonia wcdma i identyfikacja użytkownika
Uzywa sie, patrz sferia na karte.
S.

Data: 2009-04-26 09:51:32
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

... które od kilku lat mają miejsce na kartę RIM, spełniającą podobną rolę (dla użyszkodnika) co SIM.

ale nikomu nie chce się tego używać, rajt?

Szkoda tylko, że moje telefony w Sferii i terminal CDMA z Orange o tym nie wie :-)

M.

Data: 2009-04-27 15:43:17
Autor: inz.mamon
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:u0iotewjqria$.dlglepper.institute.com...
... które od kilku lat mają miejsce na kartę RIM, spełniającą podobną
rolę (dla użyszkodnika) co SIM.
ale nikomu nie chce się tego używać, rajt?

Hmmm... Czy ja się mylę, czy np. w Orange kupując CDMA oprócz sprzetu dostaje się kartę RIM, którą należy "wsadzić"?... tam gdzie jest jej miejsce

Data: 2009-04-26 11:02:27
Autor: Atlantis
telefonia wcdma i identyfikacja użytkownika
Dziwne. Wydawało mi się, że odpisałem na tą wiadomość, ikonka w programie pocztowym też na to wskazuje, a moja wiadomość nie pojawiła się na grupie dyskusyjnej...

A więc streszczając: Jak wygląda zmiana numeru telefonu i abonenta. Powiedzmy, że mamy amerykańskiego nastolatka, który kupuje sobie lepszy aparat cdma na ebay'u. Czy może sam dokonać przeniesienia swojego numeru, bez udziału serwisanta? W GSM wystarczy wymienić kartą SIM. A w tym przypadku?

Data: 2009-04-26 11:12:42
Autor: Atlantis
Waldek Godel pisze:

jak kiedyś telefony NMT centertela.

A właśnie, tak przy okazji z ciekawości. Jeszcze jakieś stacje bazowe NMT działają na terenie naszego kraju? ;)

Data: 2009-04-28 09:26:30
Autor: noname
telefonia wcdma i identyfikacja użytkownika
Uzytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisal...
Waldek Godel pisze:

jak kiedyś telefony NMT centertela.

A właśnie, tak przy okazji z ciekawości. Jeszcze jakieś stacje bazowe NMT działają na terenie naszego kraju? ;)

Oczywiście i czują się dobrze - mój NMTek (Nokia 450VIP :-p)  działa wszędzie tam gdzie zawsze działał :-)

Data: 2009-04-29 17:59:33
Autor: Atlantis
noname pisze:

Oczywiście i czują się dobrze - mój NMTek (Nokia 450VIP :-p)  działa wszędzie tam gdzie zawsze działał :-)

Hmm... A mogę zapytać ile miesięcznie płacisz za luksus korzystania z tej zabytkowej technologii? ;)
BTW widzę, że na Allegro chodzą teraz za grosze stare aparaty NMT. Cokolwiek można z czymś takim zrobić? To znaczy ta sieć przewiduje możliwość dzwonienia chociażby na numery alarmowe bez bycia abonentem?

Data: 2009-05-01 13:26:34
Autor: < no where
telefonia wcdma i identyfikacja użytkownika
Uzytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał...
noname pisze:

Oczywiście i czują się dobrze - mój NMTek (Nokia 450VIP :-p)  działa wszędzie tam gdzie zawsze działał :-)

Hmm... A mogę zapytać ile miesięcznie płacisz za luksus korzystania z tej zabytkowej technologii? ;)

10 zł netto :-) (abonament "centrtel mini" - czyli trzeba miec aktywny inny numer w Orange)

BTW widzę, że na Allegro chodzą teraz za grosze stare aparaty NMT. Cokolwiek można z czymś takim zrobić? To znaczy ta sieć przewiduje możliwość dzwonienia chociażby na numery alarmowe bez bycia abonentem?

Bede musial sprawdzic :-) (mam gdzies nieaktywna N 650 - ktora mialem przeprogramowac na nr tego N 450)

Data: 2009-05-02 17:06:03
Autor: Atlantis
_no_where_@_op_._pl_ pisze:

10 zł netto :-) (abonament "centrtel mini" - czyli trzeba miec
aktywny inny numer w Orange)

Hmm... A do czego służy Ci ten telefon jeśli wolno zapytać?
Ogólnie w jakim celu jeszcze Orange utrzymuje starą infrastrukturę? Jedynie jako "skansen" czy jest bardziej prozaiczny powód? Nie żebym miał coś przeciwko - nic z tych rzeczy. Jako entuzjasta historii telekomunikacji cieszę się, że nie wyrzucają wszystkiego do kosza, niemniej przecież korporacje kierują się zimnym rachunkiem ekonomicznym, a nie sentymentem. ;)

Firmy przecież chyba nie korzystają z mało bezpiecznego NMT?

Bede musial sprawdzic :-) (mam gdzies nieaktywna N 650 - ktora mialem
przeprogramowac na nr tego N 450)

A takie przeprogramowanie to skomplikowana procedura? Można ją przeprowadzić samodzielnie?
Możliwe jest posiadanie dwóch telefonów skonfigurowanych na ten sam numer?

Data: 2009-06-05 16:52:14
Autor: ąćęłńóśźż
telefonia NMT 450
Teoretycznie było trudne, w praktyce zdarzało się (pewnie nieoficjalnie) - kłopot byłby przy próbie zalogowania sie do sieci obydwu aparatów na raz.

Ha, też gdzies mam cegiełkę 650i czy jak to się nazywało :-)

JaC

-- -- -