telefonowanie w celu znalezienia numeru?

Data: 2011-06-22 10:49:14
Autor: Wemif
telefonowanie w celu znalezienia numeru?
Znam mniejwiecej numer telefonu, powiedzmy
0221234xxx nie znam trzech cyfr.
Czy moge legalnie uruchomic automat, ktory zadzowni
pod wszystkie numery i zapyta:
- czy to numer Jana Kowalskiego?
lub
- czy to numer firmy ABC ?
i podziekuje lub: - tylko gluchy telefon (wystarczy mi to jak ktos sie zglosi,
nagra sie 'slucham?' lub 'Kowalski, skup zlomu, slucham?')
Pozniej sobie odslucham nagrania rozmow, i bede mial
ten numer o ktory mi chodzilo. Pytanie, czy od strony
prawnej jestem czysty, czy ktos moze potraktowac to jako nekanie lub cos innego? (jednorazowe udane polaczenie
pod dany numer telefonu).

a.

Data: 2011-06-22 11:08:04
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 22 Jun 2011 10:49:14 +0000, Wemif napisał(a):

Czy moge legalnie uruchomic automat, ktory zadzowni pod wszystkie numery
i zapyta:
- czy to numer Jana Kowalskiego?

Nękanie to nie będzie, ponieważ pod każdy numer zadzwonisz 1 raz.

Generalnie pojęcie "automatycznych systemów wywołujących" odnosi się niby tylko do celów marketingu (art. 172 PT), ale moim zdaniem mimo tego, że może się wydawać, że można -- to raczej nie można.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-06-22 11:28:50
Autor: Wemif
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> wrote:

Nękanie to nie będzie, ponieważ pod każdy numer zadzwonisz 1 raz.

Nie moge wykluczyc, ze np. 30 numerow pod rząd to będzie jedna firma.

Generalnie pojęcie "automatycznych systemów wywołujących" odnosi się niby tylko do celów marketingu (art. 172 PT), ale moim zdaniem mimo tego, że może się wydawać, że można -- to raczej nie można.

Fakt. Czyli bezpieczniej posadzić dziewczynę, niech dzwoni, czy wtedy też
można pod coś podpaść?

a.

Data: 2011-06-22 11:55:20
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 22 Jun 2011 11:28:50 +0000, Wemif napisał(a):

Generalnie pojęcie "automatycznych systemów wywołujących" odnosi się
niby tylko do celĂłw marketingu (art. 172 PT), ale moim zdaniem mimo
tego, że może się wydawać, że można -- to raczej nie można.

Fakt. Czyli bezpieczniej posadzić dziewczynę, niech dzwoni, czy wtedy
też można pod coś podpaść?

To zależy na czym ją posadzisz ;-) --

Data: 2011-06-22 12:29:14
Autor: Wemif
[...]

Że też zawsze czają się jakieś niebezpieczeństwa ;-)

To wracając do pytania, jeśli ją posadzę i będzie puszczać głuche telefony
(żeby szybciej) i słuchać co ktoś powie (w sumie to nie do odróźnienia
czy to ona czy automat), czy będzie ok? Czy takie głuche są groźniejsze
dla mnie, niż jak adresat sobie z nią może pokonwersować?

a.

Data: 2011-06-22 12:58:17
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 22 Jun 2011 12:29:14 +0000, Wemif napisał(a):

[...]

Generalnie groźne raczej to nie powinno być. Ale chyba lepiej, żeby coś gadała -- i raczej nie ściemniała... (nie próbuję nawet zgadywać jaki jest cel takich czynności operacyjnych).

Data: 2011-06-22 13:22:16
Autor: Wemif
[...]

Co pewien czas dzwonie do pewnej firmy, ktora podaje tylko wysokoplatny
numer telefonu, ale zapewne ma tez podpiety do centrali numer stacjonarny
(tak jak np. Plus podaje wszedzie tylko 2601 i 601102601, ale centrala
zglasza sie tez pod stacjonarnym (42)2033000 (wiem, bo kiedys z tego
numeru oddzwonila do mnie ankieta).

a.

Data: 2011-06-23 07:08:55
Autor: Rafal M
On 22 Cze, 15:22, we...@amsnet.pl (Wemif) wrote:

(tak jak np. Plus podaje wszedzie tylko 2601 i 601102601, ale centrala
zglasza sie tez pod stacjonarnym (42)2033000 (wiem, bo kiedys z tego
numeru oddzwonila do mnie ankieta).

Caly czas dziala?:)

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-06-24 10:59:13
Autor: Wemif
telefonowanie w celu znalezienia numeru?
Rafal M <rafal.markiewicz@gmail.com> wrote:

Caly czas dziala?:)

Tak. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi w wątku.

a.

Data: 2011-06-22 13:45:00
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-22 13:28, Wemif pisze:
[...]

Lepiej posadzić dziewczynę, co jednak znacznie zwiększa koszty (i o to chodzi). Nie sztuka zrobić automat dzwoniący codziennie z nową reklamą do 10 mln abonentów ;)

--
Liwiusz

Data: 2011-06-22 15:00:14
Autor: szerszen

Użytkownik "Wemif" <wemif@amsnet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:itsjli$1gd$1@host.amsnet.pl...

Fakt. Czyli bezpieczniej posadzić dziewczynę, niech dzwoni, czy wtedy też
można pod coś podpaść?

moim zdaniem to dmuchanie na zimne, lepiej zrobić automat, tylko wydłużyć w czasie dzwonienie, czyli rozłożyć te 1000 numerów na tydzień, albo dwa

Data: 2011-06-22 17:19:41
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2011-06-22 15:00, szerszen pisze:

moim zdaniem to dmuchanie na zimne, lepiej zrobić automat, tylko
wydłużyć w czasie dzwonienie, czyli rozłożyć te 1000 numerów na tydzień,
albo dwa

Takie rozkładanie jest nieistotne, ani z punktu widzenia techniki ani prawa.

Data: 2011-06-22 16:52:32
Autor: jerzy.n

Użytkownik "Wemif" <wemif@amsnet.pl> napisał w wiadomości news:itshba$b8l$1host.amsnet.pl...
[...]
Przecież nikt nie ma obowiązku odpowiadać do kogo numer należy i co sie pod nim mieści ...

Data: 2011-06-22 15:11:54
Autor: Wemif
jerzy.n <j-nowicki@t-online.de> wrote:
- czy to numer firmy ABC ?
Przecież nikt nie ma obowiązku odpowiadać do kogo numer należy i co sie pod nim mieści ...

To nie w tym problem, gdy nic nie odpowie to tez mi wystarczy.

a.

Data: 2011-06-22 17:57:28
Autor: mvoicem
(22.06.2011 17:11), Wemif wrote:
[...]

Firmy zazwyczaj się przedstawiają przy odbieraniu numeru.

p. m.

telefonowanie w celu znalezienia numeru?