telefony Sony Ericsson - niechciane połaczenia

Data: 2011-07-02 14:32:15
Autor: SJS
telefony Sony Ericsson - niechciane połaczenia
Jeden Sony Ericssona telefon w Plusie nagle wygenerował rachunek o dobre 300 zł wyższy niż co miesi±c
Składam reklamację do Plusa z zaznaczeniem o ustalenie przyczyni zabezpieczenia przed podobnymi przypadkami - oczywi¶cie w następnym miesi±cu znów zawyżony rachunek
Znów reklamacja - odrzucona - bo nie umiem posługiwać sie telefonem - ki czort? po co mi transmisje z internetu jak mam siec Fi-Wi w domu a na wyjazdach dwa modemy do wyboru IPlusa i Play?
Kazałem wył±czyć opcję ł±czenia z internetem przez Plus ale nie mogę teraz wysyłać zdjęć - do pierona z taka telefoni±
Mam telefon także w Playu i także Sony Ericssona
Przychodzi mi komunikat, że wyczerpałem limit poł±czeń z internetem
ki czort, z jakim internetem?
Sprawdzam na elektronicznym rachunku - mój telefon ł±czy bez mojej wiedzy sie trzy razy dziennie z internetem
Co jest ?
Dzwonie do Playa - to firma Sony Ericsson w swoich modelach tak ma i trzeba u nich wył±czyć /lub dowiedzieć się jak sie to robi/ bo inaczej aktualizację będzie ¶ci±gał obci±żaj±c mój rachunek
Mnie się to zdecydowanie nie podoba
Ma kto¶ do¶wiadczenie jak dac po kulach tej firmie? i Plusowi, że nie ostrzegł?
Jak to ¶cierwo wył±czyć  w modelach W955 i XPeria
SJS

Data: 2011-07-02 18:49:02
Autor: Animka
W dniu 2011-07-02 14:32, SJS pisze:
Sprawdzam na elektronicznym rachunku - mój telefon ł±czy bez mojej
wiedzy sie trzy razy dziennie z internetem
Co jest ?

Nie umiesz ustawić w opcjach, żeby telefon nie ł±czył się z internetem bez Twojej zgody, że zawsze ma pytać?

--
animka

Data: 2011-07-02 19:08:40
Autor: VSS
telefony Sony Ericsson - niechciane połaczenia
W wiadomo¶ci:iun34g$jdi$1@news.onet.pl,
Jak to ¶cierwo wył±czyć  w modelach W955 i XPeria

PPI

--
VSS

Data: 2011-07-02 20:16:55
Autor: lukz
[...]

Nu panie, ale xperia, tak jak kazdy androidowy telefon, jest typowo onlinowy. Wiec jesli nie wylaczysz mu transmisji danych bedzie sie te kilka razy dziennie laczyl/synchronizowal z internetem bez pytania

Data: 2011-07-05 15:08:08
Autor: SJS
telefony Sony Ericsson - niechciane połaczenia

Użytkownik "SJS" <siudalski@onet.eu> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:iun34g$jdi$1@news.onet.pl...
[...]

Sytuacja nie jest prosta ani technicznie ani prawnie
Najpierw strona techniczna
Telefon Xperia 8 ł±czył się kilkana¶cie razy dziennie pobieraj±c bez mojej zgody co pewien czas pliki po 10-20 Kb - była to jak się okazało "aktualizacja" tyle, że ta niechciana aktualizacja szybko wyczerpywała limit 200MB przyznany przez Playa a póĽniej już trzeba płacić
Zgłosiłem sprawe do Play
Podali numery  telefonów do Sony Ericssona
22 6916200 i 22 2277444
 Zadzwoniłem - uprzejmy Pan instruował mnie gdzie mam wej¶ć w Menu i co odhaczyć a co zaznaczyć
Trwało to dobre 5 minut
O tym aby samemu wpa¶ć na to jak to zrobić nie ma mowy
Czy jest tu prawnik na forum bo ten typ "pracy" telefonów wygl±da na "zbieranie na o¶wietlenie ulic" w ciemnym zaułku od przechodniów
Je¶li kupuje telefon od operatora a nie na bazarze i zawieram umowę  w której jest zapisany zakres wzajemnych zobowi±zań to dla mnie nie do przyjęcia jest sytuacja gdy eksploatacja telefonu wi±że się z nieujętymi w umowie dodatkowymi kosztami
Akurat Play jeszcze mi nie nabił kosztów
Koszty i to jak pisałem spore nabił mi Sony Ericsson W 995 w Plusie i Plus reklamacji nie uznał
gadanie o tym, ze o czwartej rano naciskałem przycisk ł±cz±cy z internetem jest po prostu niepoważny
A na marginesie
Czy Unia nie narzuciła przypadkiem maksymalnego okresu trwania umowy na 12 miesięcy a jedynie w przypadku nowych umów na 24 ?
SJS

Data: 2011-07-06 12:51:09
Autor: Janeo
On 5 Lip, 15:08, "SJS" <siudal...@onet.eu> wrote:
Użytkownik "SJS" <siudal...@onet.eu> napisał w wiadomo¶ci grup

> [...]

Czy Unia nie narzuciła przypadkiem maksymalnego okresu trwania umowy na 12
miesięcy a jedynie w przypadku nowych umów na 24 ?
Co za bzdury, nie trzeba bylo kupowac smartfona, w dodatku anroidowego
ktory jak wczesniej napisano w kolko dokonuje synchronizacji z
googlem. A tak naprawde, to trzeba sie pilnowac przy nowym telefonie
bo widac kiedy sie telefon laczy, a jak cos, pytac w necie. Pytajacy
nie bladzi, sam mialem Xperie i wiem o co tam chodzi. Mnostwo jest
tematow jak zablokowac internet, nawet sa specjalne aplikacje jak
gasic aplikacje pracujace w tle.
Sam jestes sobie winien :-P

Data: 2011-07-07 00:05:30
Autor: SJS
telefony Sony Ericsson - niechciane połaczenia

Użytkownik "Janeo" <janeo100@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:db6c1272-da04-40f6-b3e9-ea2e442f602e@v12g2000vby.googlegroups.com...

chrzanisz
SJS

Data: 2011-07-07 13:17:21
Autor: Animka

Użytkownik "SJS" <siudal...@onet.eu> napisał w wiadomości grup

> [...]
> wiedzy
> sie trzy razy dziennie z internetem
> Co jest ?
> Dzwonie do Playa - to firma Sony Ericsson w swoich modelach tak ma i
> trzeba u nich wyłączyć /lub dowiedzieć się jak sie to robi/ bo inaczej
> aktualizację będzie ściągał obciążając mój rachunek
> Mnie siÄ™ to zdecydowanie nie podoba
> Ma ktoś doświadczenie jak dac po kulach tej firmie? i Plusowi, że nie
> ostrzegł?
> Jak to ścierwo wyłączyć w modelach W955 i XPeria
> SJS

Sytuacja nie jest prosta ani technicznie ani prawnie
Telefon Xperia 8 łączył się kilkanaście razy dziennie pobierając bez
mojej
zgody co pewien czas pliki po 10-20 Kb - była to jak się okazało
"aktualizacja" tyle, ĹĽe ta niechciana aktualizacja szybko
wyczerpywała limit
200MB przyznany przez Playa a później już trzeba płacić
Zgłosiłem sprawe do Play
Podali numery telefonĂłw do Sony Ericssona
22 6916200 i 22 2277444
Zadzwoniłem - uprzejmy Pan instruował mnie gdzie mam wejść w Menu i co
odhaczyć a co zaznaczyć
Trwało to dobre 5 minut
O tym aby samemu wpaść na to jak to zrobić nie ma mowy
Czy jest tu prawnik na forum bo ten typ "pracy" telefonĂłw wyglÄ…da na
"zbieranie na oświetlenie ulic" w ciemnym zaułku od przechodniów
Jeśli kupuje telefon od operatora a nie na bazarze i zawieram umowę w
której jest zapisany zakres wzajemnych zobowiązań to dla mnie nie do
przyjęcia jest sytuacja gdy eksploatacja telefonu wiąże się z
[...]
gadanie o tym, ze o czwartej rano naciskałem przycisk łączący z
internetem
jest po prostu niepowaĹĽny
[...]

Nie masz opcji: Zawsze pytaj? (czy połączyć z internetem). Nie masz opcji wyłączenia aktualizacji oprogramowania?
Chrzanisz.

--
animka

Data: 2011-07-08 08:01:35
Autor: SJS

Użytkownik "Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iv44k9$f75$1@node2.news.atman.pl...
> [...]

Nie masz opcji: Zawsze pytaj? (czy połączyć z internetem). Nie masz opcji wyłączenia aktualizacji oprogramowania?

Napisałem - około 5 minut trwał instruktaż pana z Sony Ericssona jak wyłaczyć w wielu miejscach ten typ radosnej twórczości telefonu
O tym aby to zrobić samemu nawet nie ma co marzyć
SJS

Data: 2011-07-08 12:47:05
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-07-08 08:01, SJS pisze:

> [...]

wyłaczyć w wielu miejscach ten typ radosnej twórczości telefonu
O tym aby to zrobić samemu nawet nie ma co marzyć

AleĹĽ Ty bajki opowiadasz Xperie majÄ… do tego jeden aplet o nazwie
"transfer danych".

Data: 2011-07-08 21:12:59
Autor: SJS

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iv6n79$c8s$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

SJS

AleĹĽ Ty bajki opowiadasz Xperie majÄ… do tego jeden aplet o nazwie

Powtarzam po raz trzeci
Instruktarz który wykonywałem natychmiast trwał około 5 minut
SJS

Data: 2011-07-08 21:17:38
Autor: Animka
[...]

Mam/używałam niejeden telefon SE. Instrukcje obsługi też do telefonów dołączali. Zanim zaczynałam korzystać z telefonów to najpierw wszystkie opcje przeglądałam i konfigurowałam, włączałam czy wyłączałam.

--
animka

Data: 2011-07-08 22:26:34
Autor: SJS

Użytkownik "Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iv7l4t$vtn$1@node2.news.atman.pl...
[...]

i dlatego moje telefony nagle zaczęły pobierać niechciane pliki np po 60 MB o 4 rano
to na co ten 5 minutowy instruktarz aby to wszystko powyłączać?

SJS

Data: 2011-07-14 11:53:29
Autor: SJS
[...]

łacznie wyszło ponad 500 zł niechcianych transmisji
reklamacji nie uwzględnił Pokomtel  pomimo, że udowadniałem, że nie mam żadnej potrzeby scigania czegokolwiek przez internet na telefon majac internet w domu i ich modem IPlusa na wyjazdach
S± trzy możliwo¶ci nabicia transmisji
1. baterie  w telefonie ładowałem podł±czaj±c się do USB wej¶cia w Laptopie, Laptop pracuje na łaczu bezprzewodowym domowego internetu - s±dzę, że możliwe było automatyczne przeł±czanie be zpytania i pokazywania na ekranie na ł±cze z internetem przez telefon
2. wersja bardziej prawdopodobna, że w momencie gdy telefon  był w zasięgu WI-FI to się albo aktualizowła albo czort jedyny wie co
3. wirus  -w swoim czasie ¶ci±gałem przez komputer oprogramowanie ze  strony firmowej
Po wyjeĽdzie na urlop dostałem SMS od Polkomtela abym natychmiast wpłacił te 500 zł bo mi wył±cz± - na drugi dzień juz telefon nie działał - pospieszyli sie - wpłaciłem i już drugi dzień nie mam telefonu bo widać księgowo¶ć maj± komunistyczn± w szybko¶ci działania
Pisze tu o moim przypadku bo mam wrażenie, że zaczęto praktykować w Polkomtelu dziwne działania - je¶li takich przypadków będzie więcej może będzie można doj¶ć co za mechanizm naciagania został uruchomiony
Dlaczego nie odwoływałem się od kolejnej ich decyzji?
Bo na odwołania trzeba miec dużo czasu - mnie to już zajeło więcej niż 10hx30zł to juz straciłem ponad 300 z l a ciagac się po s±dach nie mam ani ochoty ani czasu
SJS

telefony Sony Ericsson - niechciane połaczenia