telefony Sony Ericsson - niechciane po³aczenia

Data: 2011-07-05 15:08:08
Autor: SJS
telefony Sony Ericsson - niechciane po³aczenia

U¿ytkownik "SJS" <siudalski@onet.eu> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:iun34g$jdi$1@news.onet.pl...
Jeden Sony Ericssona telefon w Plusie nagle wygenerowa³ rachunek o dobre 300 z³ wy¿szy ni¿ co miesi±c
Sk³adam reklamacjê do Plusa z zaznaczeniem o ustalenie przyczyni zabezpieczenia przed podobnymi przypadkami - oczywi¶cie w nastêpnym miesi±cu znów zawy¿ony rachunek
Znów reklamacja - odrzucona - bo nie umiem pos³ugiwaæ sie telefonem - ki czort? po co mi transmisje z internetu jak mam siec Fi-Wi w domu a na wyjazdach dwa modemy do wyboru IPlusa i Play?
Kaza³em wy³±czyæ opcjê ³±czenia z internetem przez Plus ale nie mogê teraz wysy³aæ zdjêæ - do pierona z taka telefoni±
Mam telefon tak¿e w Playu i tak¿e Sony Ericssona
Przychodzi mi komunikat, ¿e wyczerpa³em limit po³±czeñ z internetem
ki czort, z jakim internetem?
Sprawdzam na elektronicznym rachunku - mój telefon ³±czy bez mojej wiedzy sie trzy razy dziennie z internetem
Co jest ?
Dzwonie do Playa - to firma Sony Ericsson w swoich modelach tak ma i trzeba u nich wy³±czyæ /lub dowiedzieæ siê jak sie to robi/ bo inaczej aktualizacjê bêdzie ¶ci±ga³ obci±¿aj±c mój rachunek
Mnie siê to zdecydowanie nie podoba
Ma kto¶ do¶wiadczenie jak dac po kulach tej firmie? i Plusowi, ¿e nie ostrzeg³?
Jak to ¶cierwo wy³±czyæ  w modelach W955 i XPeria
SJS

Sytuacja nie jest prosta ani technicznie ani prawnie
Najpierw strona techniczna
Telefon Xperia 8 ³±czy³ siê kilkana¶cie razy dziennie pobieraj±c bez mojej zgody co pewien czas pliki po 10-20 Kb - by³a to jak siê okaza³o "aktualizacja" tyle, ¿e ta niechciana aktualizacja szybko wyczerpywa³a limit 200MB przyznany przez Playa a pó¼niej ju¿ trzeba p³aciæ
Zg³osi³em sprawe do Play
Podali numery  telefonów do Sony Ericssona
22 6916200 i 22 2277444
 Zadzwoni³em - uprzejmy Pan instruowa³ mnie gdzie mam wej¶æ w Menu i co odhaczyæ a co zaznaczyæ
Trwa³o to dobre 5 minut
O tym aby samemu wpa¶æ na to jak to zrobiæ nie ma mowy
Czy jest tu prawnik na forum bo ten typ "pracy" telefonów wygl±da na "zbieranie na o¶wietlenie ulic" w ciemnym zau³ku od przechodniów
Je¶li kupuje telefon od operatora a nie na bazarze i zawieram umowê  w której jest zapisany zakres wzajemnych zobowi±zañ to dla mnie nie do przyjêcia jest sytuacja gdy eksploatacja telefonu wi±¿e siê z nieujêtymi w umowie dodatkowymi kosztami
Akurat Play jeszcze mi nie nabi³ kosztów
Koszty i to jak pisa³em spore nabi³ mi Sony Ericsson W 995 w Plusie i Plus reklamacji nie uzna³
gadanie o tym, ze o czwartej rano naciska³em przycisk ³±cz±cy z internetem jest po prostu niepowa¿ny
A na marginesie
Czy Unia nie narzuci³a przypadkiem maksymalnego okresu trwania umowy na 12 miesiêcy a jedynie w przypadku nowych umów na 24 ?
SJS

Data: 2011-07-06 12:51:09
Autor: Janeo
On 5 Lip, 15:08, "SJS" <siudal...@onet.eu> wrote:
U¿ytkownik "SJS" <siudal...@onet.eu> napisa³ w wiadomo¶ci grup

> [...]

Czy Unia nie narzuci³a przypadkiem maksymalnego okresu trwania umowy na 12
miesiêcy a jedynie w przypadku nowych umów na 24 ?
Co za bzdury, nie trzeba bylo kupowac smartfona, w dodatku anroidowego
ktory jak wczesniej napisano w kolko dokonuje synchronizacji z
googlem. A tak naprawde, to trzeba sie pilnowac przy nowym telefonie
bo widac kiedy sie telefon laczy, a jak cos, pytac w necie. Pytajacy
nie bladzi, sam mialem Xperie i wiem o co tam chodzi. Mnostwo jest
tematow jak zablokowac internet, nawet sa specjalne aplikacje jak
gasic aplikacje pracujace w tle.
Sam jestes sobie winien :-P

Data: 2011-07-07 00:05:30
Autor: SJS
telefony Sony Ericsson - niechciane po³aczenia

U¿ytkownik "Janeo" <janeo100@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:db6c1272-da04-40f6-b3e9-ea2e442f602e@v12g2000vby.googlegroups.com...

chrzanisz
SJS

Data: 2011-07-07 13:17:21
Autor: Animka
telefony Sony Ericsson - niechciane połaczenia

Użytkownik "SJS" <siudal...@onet.eu> napisał w wiadomości grup

> [...]
> wiedzy
> sie trzy razy dziennie z internetem
> Co jest ?
> Dzwonie do Playa - to firma Sony Ericsson w swoich modelach tak ma i
> trzeba u nich wyłączyć /lub dowiedzieć się jak sie to robi/ bo inaczej
> aktualizację będzie ściągał obciążając mój rachunek
> Mnie siÄ™ to zdecydowanie nie podoba
> Ma ktoś doświadczenie jak dac po kulach tej firmie? i Plusowi, że nie
> ostrzegł?
> Jak to ścierwo wyłączyć w modelach W955 i XPeria
> SJS

Sytuacja nie jest prosta ani technicznie ani prawnie
Telefon Xperia 8 łączył się kilkanaście razy dziennie pobierając bez
mojej
zgody co pewien czas pliki po 10-20 Kb - była to jak się okazało
"aktualizacja" tyle, że ta niechciana aktualizacja szybko
wyczerpywała limit
200MB przyznany przez Playa a później już trzeba płacić
Zgłosiłem sprawe do Play
Podali numery telefonów do Sony Ericssona
22 6916200 i 22 2277444
Zadzwoniłem - uprzejmy Pan instruował mnie gdzie mam wejść w Menu i co
odhaczyć a co zaznaczyć
Trwało to dobre 5 minut
O tym aby samemu wpaść na to jak to zrobić nie ma mowy
Czy jest tu prawnik na forum bo ten typ "pracy" telefonów wygląda na
"zbieranie na oświetlenie ulic" w ciemnym zaułku od przechodniów
Jeśli kupuje telefon od operatora a nie na bazarze i zawieram umowę w
której jest zapisany zakres wzajemnych zobowiązań to dla mnie nie do
przyjęcia jest sytuacja gdy eksploatacja telefonu wiąże się z
nieujętymi w
umowie dodatkowymi kosztami
Akurat Play jeszcze mi nie nabił kosztów
Koszty i to jak pisałem spore nabił mi Sony Ericsson W 995 w Plusie i
Plus
reklamacji nie uznał
gadanie o tym, ze o czwartej rano naciskałem przycisk łączący z
internetem
jest po prostu niepoważny
A na marginesie
Czy Unia nie narzuciła przypadkiem maksymalnego okresu trwania umowy
na 12
miesięcy a jedynie w przypadku nowych umów na 24 ?
[...]

Nie masz opcji: Zawsze pytaj? (czy połączyć z internetem). Nie masz opcji wyłączenia aktualizacji oprogramowania?
Chrzanisz.

--
animka

Data: 2011-07-08 08:01:35
Autor: SJS

Użytkownik "Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iv44k9$f75$1@node2.news.atman.pl...
> [...]

Nie masz opcji: Zawsze pytaj? (czy połączyć z internetem). Nie masz opcji wyłączenia aktualizacji oprogramowania?

Napisałem - około 5 minut trwał instruktaż pana z Sony Ericssona jak wyłaczyć w wielu miejscach ten typ radosnej twórczości telefonu
O tym aby to zrobić samemu nawet nie ma co marzyć
SJS

Data: 2011-07-08 12:47:05
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-07-08 08:01, SJS pisze:

> [...]

wyłaczyć w wielu miejscach ten typ radosnej twórczości telefonu
O tym aby to zrobić samemu nawet nie ma co marzyć

Ależ Ty bajki opowiadasz Xperie mają do tego jeden aplet o nazwie
"transfer danych".

Data: 2011-07-08 21:12:59
Autor: SJS

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iv6n79$c8s$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

SJS

Ależ Ty bajki opowiadasz Xperie mają do tego jeden aplet o nazwie

Powtarzam po raz trzeci
Instruktarz który wykonywałem natychmiast trwał około 5 minut
SJS

Data: 2011-07-08 21:17:38
Autor: Animka
[...]

Mam/używałam niejeden telefon SE. Instrukcje obsługi też do telefonów dołączali. Zanim zaczynałam korzystać z telefonów to najpierw wszystkie opcje przeglądałam i konfigurowałam, włączałam czy wyłączałam.

--
animka

Data: 2011-07-08 22:26:34
Autor: SJS

Użytkownik "Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iv7l4t$vtn$1@node2.news.atman.pl...
[...]

i dlatego moje telefony nagle zaczęły pobierać niechciane pliki np po 60 MB o 4 rano
to na co ten 5 minutowy instruktarz aby to wszystko powyłączać?

SJS

telefony Sony Ericsson - niechciane po³aczenia