telefony z Chin

Data: 2017-09-03 10:47:08
Autor: SERG
telefony z Chin
Mój Samsung ma prawie 6 lat i planuje go wymienić w końcu na coś bardziej współczesnego, ponieważ jego funkcję smart w zasadzie już nie istnieją.
Zainteresowały mnie telefony z Państwa Środka. Za całkiem rozsądny $ oferują (przynajmniej na papierze) dobre parametry.
Nie jestem wymagającym użytkownikiem i chciałbym żeby mój kolejny tel. posłużył mi co najmniej 4 lata. Moje pytanie jest takie czy ktoś miał jakiś dłuższy kontakt z takimi telefonami (Xiaomi, LeEco, DooGee)? Jestem ciekaw jak z ich wytrzymałością/jakością po 2-3 latach użytkowania.

Data: 2017-09-03 11:29:22
Autor: ToMasz
telefony z Chin
W dniu 03.09.2017 o 10:47, SERG pisze:
[...]
kupiłem sprzedałem za tydzień. dotyk działał na całej powierzchni, ale czułość już była inna w każdym punkcie. gps działał tylko przy dobrej pogodzie i otwartym niebie. bateria - kpina. telefonować się dało. może Xsiaomi jest lepsze, ale mniej znanym firmom bym nie ufał. oczywiście jak masz 19 lat, to spoko. lekkie niedomagania rekompensuje cena. ale jak masz 40, daruj sobie "oszczędności"

ToMasz

Data: 2017-09-03 12:54:09
Autor: ...:::WISKOLER:::...
telefony z Chin
Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą SERG
naskrobał(a):

[...]

Sam używam już drugiego telefonu od skośnookich majnfriendów. Pierwszy był
Xiaomi Redmi Note 2 2/16 GB RAM+ROM. Używałem dwóch kart SIM różnych
operatorów oraz karty pamięci. Pracował u mnie dwa lata i sprzedałem go za
"dobrą cenę" (dla mnie) na alledrogo. Pierwszy zakup to z duszą na
ramieniu. Czy przyślą, czy będzie działał w Polsce, co z językiem? Pytań i
wątpliwości mnóstwo. Przysłali po dwóch tygodniach, działał we wszystkich
miejscach w Polsce gdzie byłem, nie zrywał połączeń, przestawienie z
angielskiego na polski banalna spraw w trakcie pierwszego uruchamiania.
Dodatkową pomoca jest polskie forum tychże telefonów:
https://miuipolska.pl/forum/
Córka zauważyła u mnie dobry, duży telefon i też chciał, kupiłem, przyszedł
po dwóch tygodniach, działa do dziś, czyli trzy lata. Bez zacięć, bez
problemów itp. Też RN2.
Na prezent pod choinkę mojej pani kupiłem RN3 3/32, etui i szkło do
kompletu. Nosi go do dziś zadowolona z jakości, szybkości działania.
Swój,jak już wspomniałem, sprzedałem wymieniając na RN4 3/64 na procku MTK.
Tutaj wchodzą tylko dwie karty SIM i nie ma miejsca na kartę pamięci. No
chyba że używa się jednej karty SIM wtedy można dołożyć kartę. Zadowolony
jestem od prawie pół roku z jego działania.
Teraz córka zapragnęła wymienić swojego RN2 na najnowszy RN4X, zamówiłem
jej RN4x 3/32 na Snapdragonie 625. Jednocześnie ściągam taki sam drugiej
córce która męczy się z jakimś starym Galaxy.

Mój znajomy kupiłsobie w zamian za Galaxy Note jakiegoś dużego LeTv. nie
miałem go jeszcze w ręku ale w rozmowie zadowolony.

--
....::: WISKOLER :::...
- Wy się, Stirlitz, jeszcze doigracie przez te odciski palców! -

Data: 2017-09-03 13:06:45
Autor: SERG
telefony z Chin
W dniu 2017-09-03 o 12:54,  ...:::WISKOLER:::... pisze:

[...]

Sam przymierzam się do Redmi 4X 3/32. W to, że jest to dobry sprzęt niewątpienie. Brakuje mi w internecie tylko informacji po dłuższym użytkowaniu, a właśnie się boje, że te chińczyki po 2-3 latach zaczynają szwankować i padają jak muchy. Z Twojej opinii wnioskuje, że raczej nie jest to urządzenie o krótkiej przydatności.
Z drugiej strony, który współczesny smartphone "renomowanych firm" za ~ 600 zł będzie wytrzymały skoro teraz moda jest na jednorazówki....

Data: 2017-09-03 17:00:11
Autor: ...:::WISKOLER:::...
telefony z Chin
Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą SERG
naskrobał(a):

Sam przymierzam się do Redmi 4X 3/32

Tylko wybierz model z Snapdragonem 625, to lepszy procesor. I zwracaj uwagę
na połączenia LTE, powinien posiadać B20.
--
....:::WISKOLER:::...
Stirlitz wszedł do gabinetu i ujrzał Mullera leżącego na podłodze i nie

Data: 2017-09-03 14:18:31
Autor: ALEX MR
telefony z Chin
W dniu 3.09.2017 o 12:54,  ...:::WISKOLER:::... pisze:

Tutaj wchodzą tylko dwie karty SIM i nie ma miejsca na kartę pamięci. No
chyba że używa się jednej karty SIM wtedy można dołożyć kartę. Zadowolony
jestem od prawie pół roku z jego działania.

Druga karta SIM tylko 2G?

--
ALEX MR
"Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy" :-D

Data: 2017-09-03 16:58:14
Autor: ...:::WISKOLER:::...
telefony z Chin
Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą ALEX MR
naskrobał(a):

Druga karta SIM tylko 2G?

Nie, na niej działa Virgin i net po LTE. Virgin ma lepsze (moim zdaniem)
obłozenie nadajników LTE od T-mobile. Przynajmniej w Szczecinie. Są miejsca
że na T-mobilu mam tylko H+ A Virgin śmiga na LTE.
--
....:::WISKOLER:::...
Stirlitz na ulicach berlina dokarmiał ukradkiem niemieckie dzieci.

Data: 2017-09-03 17:43:40
Autor: ToMasz
telefony z Chin
W dniu 03.09.2017 o 16:58,  ...:::WISKOLER:::... pisze:
[...]

to może inaczej. co by było warto kupić w chinach?
Widzę redmi note4 z dopiskiem - no custom duty via DHL. w sensie dhl i brak vatu/podatku? Prawda to?
cena to 175usd, razy 3.6 to 630zł. jesli bez dopłat, za nowy telefon to cena spoko. ale jak go porównamy do tego co można kupić lekko używanego na allegro, to juz tak kolorowo nie jest. Ale może mi sie wydaje, bo nie wiem do czego porównać. to działa przynajmniej jak galaxy s5? Czy lepiej czy gorzej?
ToMasz

Data: 2017-09-03 17:54:19
Autor: SERG
telefony z Chin
W dniu 2017-09-03 o 17:43, ToMasz pisze:

[...]

Jeśli chodzi o wysyłkę unikającą naliczenia VAT to ze znanych mi sposobów to w przypadku Aliexpress zakup u sprzedawcy Hong Kong Goldway https://pl.aliexpress.com/store/311331?spm=a2g17.12010608.0.0.14c19bb9SPIkDV
Sprzedawca ten oferuje wysyłkę DHL dzięki, której unikniemy naliczenia VAT.
Opcję uniknięcia dodatkowych kosztów oferuje też sklep https://www.gearbest.com/. W przypadku tego sklepu trzeba wybrać przesyłkę Priority Line.
Nie wiem czy jeszcze któryś sprzedawca/sklepów oferuje uniknięcie naliczenia Vat. Ja znam te dwie metody.
Cały trik z tymi przesyłkami polega na tym, iż sprzedawca wysyła przesyłkę z Chin do jednego z krajów EU gdzie jest ona przepakowywana i wysyłana dalej do PL. Cło na telefony wynosi 0% więc obawiać się trzeba tylko Vatu.

Data: 2017-09-03 19:48:07
Autor: ToMasz
telefony z Chin

tylko Vatu.
a jak się ma snapdragon 625 do 800? w antutu sprawdzałem pi razy oko 80tyś do 60 tyś, czyli dupy nie urywa....

ToMasz

Data: 2017-09-04 20:51:38
Autor: ...:::WISKOLER:::...
telefony z Chin
Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą ToMasz
naskrobał(a):

a jak się ma snapdragon 625 do 800? w antutu sprawdzałem pi razy oko 80tyś do 60 tyś, czyli dupy nie urywa....

Coś pomyliłeś? Snap 625 ma 80 tys? A Snap 800 tylko 60tys? A nie odwrotnie?
Snapdragona zamontowanego w RN4x 3/32 GB miałem w ręku i w porównaniu do RN4 3/64 na Helio - jest jakby szybszy. Taki "bystrzejszy", ale nie
testowałem na żadnych grach a tylko przechodzenie przez opcje menu,
ustawienia, wyświetlanie zdjęć, gotowość aparatu do zdjęć. Przełączanie z
aparatu do kamery itp.

--
....:::WISKOLER:::...
Müller wrócił do swojego gabinetu i zastał Stirlitza klęczącego przed

Data: 2017-09-06 23:18:19
Autor: jerzu.xyz
telefony z Chin
On Sun, 3 Sep 2017 17:54:19 +0200, SERG <marcin_net@nospampoczta.fm>
wrote:

Jeśli chodzi o wysyłkę unikającą naliczenia VAT to ze znanych mi sposobów to w przypadku Aliexpress zakup u sprzedawcy Hong Kong Goldway

Jeśli chodzi o Goldwaya to trzeba uważac. Xiaomi kupowane od niego ma
czesto Miui nie do końca legalne. Zwłaszcza jeśli chodzi o o
spolszczenie. Do tego firmware nie jest global (mimo że w opisie na
Aliexpress jest napisane "global"), tylko jakaś chińska modyfikacja. W
Redmi 4A mojej małżonki takowy firmware własnie był. Wg tego co piszą
na poslkim forum miui czest jest to zabugowany firmware, możliwe że są
w nim jakieś loggery czy inne świństwa, które coś tam ślą do
"majfrienda".

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2017-09-07 16:32:54
Autor: ...:::WISKOLER:::...
telefony z Chin
Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą
jerzu.xyz@irc.pl naskrobał(a):

[...]

Jak masz coś takiego, to logujesz sie na swoje konto Xiaomi i składasz
prośbę o odblokowanie booloadera, wgrywasz TWRP i potem polskie MIUI i po
kłopocie.
--
....::: WISKOLER :::...
- Stirlitz, jakiego koloru mam majtki? - spytał Müller.

Data: 2017-09-07 20:20:20
Autor: jerzu.xyz
telefony z Chin
On Thu, 7 Sep 2017 16:32:54 +0200, " ...:::WISKOLER:::..."
<jvfxbyre@burgh.rh> wrote:

Jak masz coś takiego, to logujesz sie na swoje konto Xiaomi i składasz
prośbę o odblokowanie booloadera, wgrywasz TWRP i potem polskie MIUI i po
kłopocie.

Ja o tym wiem. Ale 90% tych, co sobie kupili na Aliexpress może o tym
nie wiedzieć. I nawet nie zdają sobie sprawy z tego, co ich telefon
może wysyłać do PRoC ;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2017-09-07 21:08:57
Autor: J.F.
telefony z Chin
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:tc33rc9p1cpdbkch2nsdoj1nsfa857ed58@4ax.com...
[...]

Zaraz ... a myslicie, ze "polski firmware" to nie wysyla ?

J.

Data: 2017-09-07 23:18:27
Autor: jerzu.xyz
telefony z Chin
On Thu, 7 Sep 2017 21:08:57 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Zaraz ... a myslicie, ze "polski firmware" to nie wysyla ?

Nie mówie o polskim a o global. Jest duże prawdopodobieństwo że nie
wysyła, albo wysyła mniej. Po co w takim razie majfiend by się bawił w
modzienie softu global?

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2017-09-03 23:24:12
Autor: Animka
telefony z Chin
W dniu 2017-09-03 o 16:58, ...:::WISKOLER:::... pisze:
[...]

Jak sprawdzić czy mi Virgin śmiga po LTE? Może trzeba wykupić tę usługę?

--
animka

Data: 2017-09-04 00:02:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
telefony z Chin

"Animka" oohsgj$24f$1@news.icm.edu.pl

Jak sprawdzić czy mi Virgin śmiga po LTE? Może trzeba wykupić tę usługę?

Owszem -- trzeba nabyć ;) SIMkę VM.

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-09-04 02:06:06
Autor: ALEX MR
telefony z Chin
W dniu 3.09.2017 o 23:24, Animka pisze:

[...]

Virgin działa na masztach Play, więc nie dla Ciebie :-P

Data: 2017-09-05 08:16:07
Autor: Chris
telefony z Chin
W dniu 2017-09-04 o 02:06, ALEX MR pisze:
[...]

Virgin LTE działa na masztach Play, T-M, Plus działa ale już tylko H+ choć filmy YT czy streming TV ciągnie bez problemu.

--
Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

Data: 2017-09-05 00:35:35
Autor: przemek.jedrzejczak
telefony z Chin
-- Virgin LTE działa na masztach Play, T-M, Plus działa ale już tylko H+ choć filmy YT czy streming TV ciągnie bez problemu.

cwaniaki tna LTE swoim prepaidom ale w roamingu krajowym (jeszcze) tego virtualnym nie robia czyli prepaid VM ma w sieci Plusa LTE a prepaid Plusa juz nie :-)
dlatego czasami oplaca sie miec w mobilnym routerze LTE karte prepaid jakiegos krzaka typu VM czy RBM

Data: 2017-09-06 12:47:50
Autor: Smok Eustachy
telefony z Chin
W dniu 05.09.2017 o 08:16, Chris pisze:
[...]

H+ to jest przecież do 44000Mbitów

Przy pełnej prędkości miesiączny pakiet danych w przeciętnym abo/karcie starczxa na 10 minut.

Data: 2017-09-06 14:33:17
Autor: Chris
telefony z Chin
W dniu 2017-09-06 o 12:47, Smok Eustachy pisze:
[...]

Telefon to nie dostawca internetu dla firmy :) mam 11GB pakietu danych i nie jestem w stanie zużyć więcej niż 4-5GB a to i tak muszę się bardzo starać.

Data: 2017-09-06 23:28:35
Autor: Smok Eustachy
telefony z Chin
W dniu 06.09.2017 o 14:33, Chris pisze:
/.../
Telefon to nie dostawca internetu dla firmy :) mam 11GB pakietu danych i nie jestem w stanie zużyć więcej niż 4-5GB a to i tak muszę się bardzo starać.

Czyli nie potrzebujesz LTE

Data: 2017-09-07 11:20:38
Autor: Chris
telefony z Chin
W dniu 2017-09-06 o 23:28, Smok Eustachy pisze:
[...]

Nie :) choć mam obsługiwane.

Data: 2017-09-06 16:35:34
Autor: JoteR
telefony z Chin
"Smok Eustachy" napisał:

H+ to jest przecież do 44000Mbitów

Hę? Ar ju siur?

JoteR

Data: 2017-09-06 23:28:05
Autor: Smok Eustachy
telefony z Chin
W dniu 06.09.2017 o 16:35, JoteR pisze:
"Smok Eustachy" napisał:

H+ to jest przecież do 44000Mbitów

Hę? Ar ju siur?

Do 42. Wielkie mi mecyje

Data: 2017-09-06 23:29:44
Autor: jerzu.xyz
telefony z Chin
On Wed, 6 Sep 2017 23:28:05 +0200, Smok Eustachy <smok@wurg.pl> wrote:

Do 42. Wielkie mi mecyje

42 Mbit a 44000 Mbit to jednak spora róznica ;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2017-09-06 23:41:05
Autor: JoteR
telefony z Chin
"Smok Eustachy" napisał:

H+ to jest przecież do 44000Mbitów

Hę? Ar ju siur?

Do 42. Wielkie mi mecyje

Faktycznie, niemal żadne. Raptem kilka rzędów wielkości.
Przy mierzeniu wentylka też stosujesz taką arytmetykę? ;->

JoteR

Data: 2017-09-04 02:05:05
Autor: ALEX MR
telefony z Chin
W dniu 3.09.2017 o 16:58,  ...:::WISKOLER:::... pisze:

[...]

Popraw mnie jeśli źle zrozumiałem, OBIE karty mogą działać w LTE?

Data: 2017-09-04 20:44:06
Autor: ...:::WISKOLER:::...
telefony z Chin
Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą ALEX MR
naskrobał(a):

Popraw mnie jeśli źle zrozumiałem, OBIE karty mogą działać w LTE?

Tak, ale nie jednocześnie. Wybieramy sobie która karta ma pracować jako
karta do netu. I tu nie ma możliwości zostawienia "brak wyboru" jak to ma
miejsce przy karcie do telefonowania.
Przy wyborze "do telefonowania" możemy wybrać kartę priorytetową i zawsze z
niej w pierwszym rzędzie będzie wykonywane połączenie telefoniczne. Jeśli
nie wybierzemy karty to za każdym razem przy wybieraniu numeru będziemy
mogli wybrać z której karty chcemy skorzystać.
--
....:::WISKOLER:::...
Stirlitz uciekając przed Gestapo wbiegł na dach. Noga mi się jednak

Data: 2017-09-08 18:23:48
Autor: ALEX MR
telefony z Chin
W dniu 4.09.2017 o 20:44,  ...:::WISKOLER:::... pisze:

[...]

Dzięki :-) Dopytywałem bo wszystkie dualsimy jakie spotkałem działały w standardzie: główna karta sim - wszystkie pasma, dodatkowa 2G only.

Data: 2017-09-06 23:19:39
Autor: jerzu.xyz
telefony z Chin
On Sun, 3 Sep 2017 16:58:14 +0200, " ...:::WISKOLER:::..."
<jvfxbyre@burgh.rh> wrote:

Virgin ma lepsze (moim zdaniem)
obłozenie nadajników LTE od T-mobile.

Dowcip roku. Zwłaszca że Virgin nie ma swoich nadajników, tylko
korzysta z infry Playa.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2017-09-07 11:23:27
Autor: Chris
telefony z Chin
<jvfxbyre@burgh.rh> wrote:

Virgin ma lepsze (moim zdaniem)
obłozenie nadajników LTE od T-mobile.

Dowcip roku. Zwłaszca że Virgin nie ma swoich nadajników, tylko
korzysta z infry Playa.

Do tego wqrwia mnie na maxa bo LTE w firmie mi pokazuje na PLAY ale sieć już nie działa (rwie co chwilę, zarówno dane jak i rozmowy), za to T-M działa bez problemu w roamingu ale już bez LTE. Przez to musiałem zmienić opcję wyboru sieci z automatu na ręczne i wybrać T-M jako stały dostawca sygnału.

Data: 2017-09-07 20:25:42
Autor: jerzu.xyz
telefony z Chin
On Thu, 7 Sep 2017 11:23:27 +0200, Chris <actchris@gazeta.pl> wrote:

Do tego wqrwia mnie na maxa bo LTE w firmie mi pokazuje na PLAY ale sieć już nie działa (rwie co chwilę, zarówno dane jak i rozmowy), za to T-M działa bez problemu w roamingu ale już bez LTE.

Play/Virgin/RBM na siłe trzyma w sieci macierzystej. U mnie w domu
lepszy jest zasięg T-Mobile niż Playa, a i tak do ostatniego dBm
telefon trzyma się Playa.
Ja zrezygnowałem z Virgin, przenisłem numer do innego operatora i
życie stało się proste :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2017-09-08 09:34:56
Autor: Chris
telefony z Chin
W dniu 2017-09-07 o 20:25, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
[...]

Poza upierdliwym trzymaniem się nadajników play to mi pasuje, mam w telefonie all free za 29 zl + 2 x free (tablet + żony tel).

Data: 2017-09-09 15:00:35
Autor: Budzik
telefony z Chin
Użytkownik  jerzu.xyz@irc.pl ...

[...]

A nie mozesz ustawic zeby wybierał innego operatora?
Ja tez mam playa ale wybieram plusa 3g i najczesciej łącze sie własnie z plusem.
Tylko z lte jest problem, bo play cos tam pewnie blokuje ale w sumie po co to lte?
Jak czasami polacze sie z nadajnikiem play 4g (a zdarz sie to sporadycznie) to i tak nie da sie z tego korzystac - duzo lepsze transfery mam na 3g.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2017-09-07 16:39:40
Autor: ...:::WISKOLER:::...
telefony z Chin
Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą
jerzu.xyz@irc.pl naskrobał(a):

Dowcip roku. Zwłaszca że Virgin nie ma swoich nadajników, tylko
korzysta z infry Playa.

Wiem że Virgin korzysta z innych nadajników, ale kolega siedzący obok i
mający kartę Play nie ma LTE, ja mam. I co teraz?
Na dodatek mam doskonałą prędkość w okolicach: download 60 Mb, upload 10,20
Mb. Nie zawsze tak jest ale nie mam problemów żeby film w dobrej jakości
ogladać na tablecie.

Data: 2017-09-07 20:23:47
Autor: jerzu.xyz
telefony z Chin
On Thu, 7 Sep 2017 16:39:40 +0200, " ...:::WISKOLER:::..."
<jvfxbyre@burgh.rh> wrote:

Wiem że Virgin korzysta z innych nadajników, ale kolega siedzący obok i
mający kartę Play nie ma LTE, ja mam. I co teraz?

Przypadek? Ma jakiś chujowy telefon? Bo nie uwierzę że natywna karta
Playa działa w H+/3G/whatever, a wirtualny operator w LTE.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2017-09-08 15:52:23
Autor: ...:::WISKOLER:::...
telefony z Chin
[...]

Samsunga, nowy raczej. Z pół roku go ma to nie moze być złom. Chociaż... To
Samsung...
--
....:::WISKOLER:::...
Stirlitz wolnym krokiem zbliżył się do lokalu kontaktowego. Zapukał

Data: 2017-09-08 18:26:58
Autor: ALEX MR
telefony z Chin
W dniu 8.09.2017 o 15:52,  ...:::WISKOLER:::... pisze:

[...]

Mój Huawei uparcie trzyma się 4G, jak już musi odpuścić to uparcie 3G, 2G to ostateczna ostateczność. Play ofkors. Dziwne to co opisujesz jest.

Data: 2017-09-03 15:50:01
Autor: krzysztofsf
telefony z Chin
W dniu niedziela, 3 września 2017 10:47:09 UTC+2 użytkownik SERG napisał:
[...]

Xiaomi ma autoryzacje (partner) Google i certyfikacje.
Musisz kupic wersje z Global Rom, najlepiej international.

dobry jest np

https://www.geekbuying.com/item/Offical-Global-Version-Xiaomi-Redmi-Note-4-4G-64GB-Smartphone-- -Gray-379094.html

Data: 2017-09-04 09:15:01
Autor: ToMasz
telefony z Chin
W dniu 04.09.2017 o 00:50, krzysztofsf pisze:
[...]

Ten telefon ( wiem nowy) kosztuje 190 usd (plus ewentualny vat)
natomiast sprawny samsung i9506 z snapdragonem 800 kosztuje 115usd z przesyłką.
więc sprawa nie jest oczywista. nówka ale bez perspektyw na ewentualną naprawę, akcesoria, albo przechodzony popularny, znany dobry model samsunga, z gigantycznym wsparciem softwarow - hardwarowym.

ToMasz

Data: 2017-09-04 09:32:06
Autor: krzysztofsf
telefony z Chin
W dniu poniedziałek, 4 września 2017 09:15:38 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
więc sprawa nie jest oczywista. nówka ale bez perspektyw na ewentualną naprawę, akcesoria, albo przechodzony popularny, znany dobry model samsunga, z gigantycznym wsparciem softwarow - hardwarowym.

Wez przestan....
Kolega tym xiaomi zastapil zonie LG G3 i dziewczyna jest zachwycona, do tego laduje 2 razy tygodniowo mimo, ze korzysta z internetu LTE.

Do tego nie proponuj S4 z Chin tyle lat po premierze, bo watpliwe, zeby osiagalny byl oryginal - najwyzej podróbki, jakies resztki serii ze zwrotow, po naprawach itp.

mam w rodzinie 3 modele Xiaomi i jestem zadowolony.

Data: 2017-09-05 08:19:04
Autor: Chris
telefony z Chin
W dniu 2017-09-04 o 00:50, krzysztofsf pisze:

[...]

Tylko po co użerać się z Chinami? skoro ten sdam model w sklepeie PL z fakturą, polską gwarancją, polskimi prawami do reklamacji kosztuje o 27 więcej? do tego z Chin trzeba czekać nawet i miesiąc i mieć nadzieję że dojdzie.

https://www.sferis.pl/smartfon-xiaomi-redmi-note-4-lte-dualsim-32gb-android-60-zloty-p495967

Data: 2017-09-05 08:26:28
Autor: Chris
telefony z Chin
W dniu 2017-09-05 o 08:19, Chris pisze:
[...]

update: 100 różnicy ale mam przynajmniej prawa konsumenta :)

Data: 2017-09-05 03:50:53
Autor: przemek.jedrzejczak
telefony z Chin
-- update: 100 różnicy ale mam przynajmniej prawa konsumenta :)

update do update
zwlaszcza ze podlinkowales inna (tansza) wersje :-)

ten 3/32 chodzi po 120 euro z chin i 137 z niemiec

Data: 2017-09-05 15:05:27
Autor: Chris
telefony z Chin
W dniu 2017-09-05 o 12:50, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- update: 100 różnicy ale mam przynajmniej prawa konsumenta :)

update do update
zwlaszcza ze podlinkowales inna (tansza) wersje :-)

Dla tego skorygowałem cenę :)

ten 3/32 chodzi po 120 euro z chin i 137 z niemiec

https://www.geekbuying.com/item/International-Version-Xiaomi-Redmi-Note-4-3GB-32GB-Smartphone-- -Gold-376546.html

Presale price:
EUR
132.12Ends In: 06d, 02:58:04

Presale price:
PLN
579.84

http://allegro.pl/xiaomi-redmi-note-4-dark-gray-32gb-poznan-fv23-i6946081491.html

cena kup teraz
659,00 zł

To nawet nie jest 100 zł a 80 zł do tego z polskim paragonem albo fakturą VAT23%.

Data: 2017-09-05 09:30:28
Autor: krzysztofsf
telefony z Chin
W dniu wtorek, 5 września 2017 15:05:05 UTC+2 użytkownik Chris napisał:
> [...]
> zwlaszcza ze podlinkowales inna (tansza) wersje :-)

Dla tego skorygowałem cenę :)

> ten 3/32 chodzi po 120 euro z chin i 137 z niemiec

Specjalnie pokazalem wersje z wieksza pamiecia, bo zalozyciel watku szuka telefonu na kilka lat eksploatacji. Nie zylujcie tylko podpowiadajcie zgodnie z jego potrzebami ;)

Data: 2017-09-05 10:12:55
Autor: przemek.jedrzejczak
telefony z Chin
Cykl życia produktu jest ograniczony przez rynek i nie ma co się napinać na flagowca który za 2-3 lata dościgną telefony że średniej półki. Aktualnie Xiaomi prezentuje odpowiedni stosunek ceny do jakości więc warto je kupować a z jakiego źródła to już kwestia preferencji.

Data: 2017-09-06 10:29:22
Autor: Chris
telefony z Chin
W dniu 2017-09-05 o 18:30, krzysztofsf pisze:
[...]

A niby czego ci tam brakuje ? 3gb dla systemu i 32gb na dane, spokojnie to starczy na parę lat.

Data: 2017-09-06 04:12:02
Autor: krzysztofsf
telefony z Chin
W dniu środa, 6 września 2017 10:28:59 UTC+2 użytkownik Chris napisał:

> [...]

A niby czego ci tam brakuje ? 3gb dla systemu i 32gb na dane, spokojnie to starczy na parę lat.

Watpie. To sa parametry na dzisiaj.

Data: 2017-09-06 15:27:52
Autor: Chris
telefony z Chin
W dniu 2017-09-06 o 13:12, krzysztofsf pisze:
[...]

Używam Xperia Z2 (jakieś 3 lata) dalej działa jak nowa, różnica w wydajności widoczna tylko na słupkach. Brat miał Z3 (ten same podzespoły co Z2) i teraz zmienił na ZX Premium, czyj jakoś tak bo się pogubiłem, ogólnie poza super parametrami działa w sumie tak samo jak stara Z3, lekki wzrost wydajności ale nie przeszkadza to pracy bo są to zmiany minimalne.

Data: 2017-09-06 08:54:42
Autor: krzysztofsf
telefony z Chin
W dniu środa, 6 września 2017 15:27:29 UTC+2 użytkownik Chris napisał:

> [...]

Używam Xperia Z2 (jakieś 3 lata) dalej działa jak nowa, różnica w wydajności widoczna tylko na słupkach. Brat miał Z3 (ten same podzespoły co Z2) i teraz zmienił na ZX Premium, czyj jakoś tak bo się pogubiłem, ogólnie poza super parametrami działa w sumie tak samo jak stara Z3, lekki wzrost wydajności ale nie przeszkadza to pracy bo są to zmiany minimalne.

Moj LG G2 o podobnej pojemnosci co Twoja Xperia w ostatnim roku korzystania juz mi sie zapychal i musialem kasowac zawartosc i odinstalowywac programy co jakis czas, bo np. nie moglem z braku miejsca zainstalowac aktualizacji..

Teraz patrze sobie na informacje, ze mam dostepne jeszcze 40 GB i od razu mi razniej. czyszcze tylko pliki smieciu narzedziami systemowymi i wiem, ze starczu mi na dlugo. Przy 32 GB ROM  mialbym wolne tylko 8GB.

Data: 2017-09-07 11:24:56
Autor: Chris
telefony z Chin
W dniu 2017-09-06 o 17:54, krzysztofsf pisze:

Przy 32 GB ROM  mialbym wolne tylko 8GB.

RAM kolego a nei ROM, na razie max ROM to 6GB i to tylko w paru Chińskich modelach. Standard obecnie to od 2 do 4GB w TOP modelach.

Data: 2017-09-07 09:02:22
Autor: krzysztofsf
telefony z Chin
W dniu czwartek, 7 września 2017 11:24:32 UTC+2 użytkownik Chris napisał:
W dniu 2017-09-06 o 17:54, krzysztofsf pisze:

> Przy 32 GB ROM  mialbym wolne tylko 8GB.

RAM kolego a nei ROM, na razie max ROM to 6GB i to tylko w paru Chińskich modelach. Standard obecnie to od 2 do 4GB w TOP modelach.

Tak sie przyzwyczailem bo w tym sklepach stosuja taka terminologie

https://www.geekbuying.com/item/Official-Global-ROM-Xiaomi-Redmi-Note-4X-4GB-64GB-Sakura-Pink-385445.html

https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_704640.html?wid=4

Masz racje, ze niepoprawnie

Data: 2017-09-07 11:36:54
Autor: J.F.
telefony z Chin
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oor38f$qea$3@node2.news.atman.pl...
W dniu 2017-09-06 o 17:54, krzysztofsf pisze:
Przy 32 GB ROM  mialbym wolne tylko 8GB.
RAM kolego a nei ROM, na razie max ROM to 6GB i to tylko w paru Chińskich modelach. Standard obecnie to od 2 do 4GB w TOP modelach.

Flash. Takie cos miedzy RAM a ROM.

Z RAM  nie mylic, bo to w Androidzie calkiem cos innego.

ROM ... jest jeszcze w telefonach ? Czy to juz tylko czesc flash ?

J.

Data: 2017-09-07 12:25:59
Autor: Chris
telefony z Chin
W dniu 2017-09-07 o 11:36, J.F. pisze:
[...]

Dokładnie to jest pamięć RAM (2-6GB) na partycję i usługi systemowe.
Pamięć wewnętrzna wbudowana na aplikacje i pliki multimedialne.
Pamięć zewnętrzna np. karta SD na aplikacje i pliki multimedialne.

Problemem obecnie jest to że nie każdą aplikację da się przenieść na pamięć zewnętrzną co ogranicza dostępną pamięć wewnętrzną.

Flash jest tylko typem pamięć który może być też robiony w różnych technikach, obecnie najbardziej wydaje są Samsungowe UFS pozwala na jednoczesny zapis i odczyt danych (Full Duplex), podczas gdy eMMC w jednym takcie umożliwia przesyłanie informacji tylko w jedną stronę. To poniekąd zmieniło się w wydaniu 5.1, które wspiera tzw. kolejkowanie komend optymalizujące czasy oczekiwania na dostęp do poszczególnych komórek.

https://android.com.pl/images/user-images/pewek/2016/04/emmc-ufs-porownanie-predkosc.jpg

Data: 2017-09-07 20:49:04
Autor: J.F.
telefony z Chin
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oor6qv$a7m$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Hm, jakis nieulony RAM, z dodatkowa bateryjka/kondensatorem, czy partycja systemowa znika po wyjeciu baterii (lub dluzszym rozladowaniu) ?
Czy to tylko forma cache ?

[...]

To jest IMO znacznie bardziej skomplikowane w Androidzie :-)

[...]

Hm, siegam do zrodla, i jakos nie moge tego samego wyczytac, poza samochwaleniem
http://www.samsung.com/semiconductor/products/flash-storage/ufs/

Jest to na tyle nowe, ze nawet nie chcialo im sie porzadnego pdf przygotowac ... albo dla inzynierow jest inna strona :-)

W kazdym badz razie nie wydaje mi sie, aby to mozna bylo RAM nazwac.

J.

Data: 2017-09-08 09:45:50
Autor: Chris
telefony z Chin
W dniu 2017-09-07 o 20:49, J.F. pisze:
[...]

hmmm, i jak to nazwać skoro np. Samsung z S8(+) nazywa to tak:

4GB RAM (LPDDR4)
64GB (UFS 2.1)

https://www.gsmmaniak.pl/wp-content/uploads/gsmmaniak/2017/05/ufs-samsung.jpg

Data: 2017-09-08 12:47:46
Autor: J.F.
telefony z Chin
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oothql$53c$1@node2.news.atman.pl...
[...]

No dokladnie tak.
4GB RAM, a zapewne to DRAM, co traci dane w pare ms po wyjeciu baterii,
i 64GB flash, ktory robi za (eep)ROM, dysk itp.

RAM sluzy procesorowi to do wykonywania programow, przechowywania ich kodu, danych - tylko tymczasowych.

J.

Data: 2017-09-05 10:01:25
Autor: RadoslawF
telefony z Chin
W dniu 2017-09-05 o 08:26, Chris pisze:

[...]

Są ludzie o mentalności biedaków. Oni muszą kupić taniej niż inni.
I nie zraża ich długie oczekiwanie na przesyłkę, ewentualność
oclenia co może wyrównać ceny oraz problemy z naprawami w przypadku
felernego egzemplarza. Ważne że mogą się pochwalić sprytem że
kupili taniej.

Pozdrawiam

Data: 2017-09-05 09:19:28
Autor: krzysztofsf
telefony z Chin
W dniu wtorek, 5 września 2017 10:01:29 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

> [...]
oclenia co może wyrównać ceny oraz problemy z naprawami w przypadku
felernego egzemplarza. Ważne że mogą się pochwalić sprytem że

Xiaomi dopiero od niedawna zaczyna byc sprzedawane przez polskie sklepy. Jest to wlasnie efektem poteznego prywatnego importu ich modeli. Sam sciagnalem dla siebie i rodziny 3, przy czym 2 pozniej pojawiły sie znacznie pozniej w Polsce a trzeci ( moj osobisty Xiaomi Mi 5s Plus) nigdy.

Data: 2017-09-05 20:52:26
Autor: re
telefony z Chin

Użytkownik "RadoslawF"

[...]

-- -
To czemu nie kupujesz markowego sprzętu tylko chińskie badziewie ?

Data: 2017-09-05 21:43:31
Autor: RadoslawF
telefony z Chin
W dniu 2017-09-05 o 20:52, re pisze:

[...]

A czemu ty niepoprawnie cytujesz?

Pozdrawiam

Data: 2017-09-05 22:30:07
Autor: Czarek
telefony z Chin

W dniu 05.09.2017 o 21:43, RadoslawF pisze:
W dniu 2017-09-05 o 20:52, re pisze:

-- -
To czemu nie kupujesz markowego sprzętu tylko chińskie badziewie ?

A czemu ty niepoprawnie cytujesz?

Bo to niereformowalny beton.

--
Czarek

Data: 2017-09-06 07:53:33
Autor: Liwiusz
telefony z Chin
W dniu 2017-09-05 o 21:43, RadoslawF pisze:

A czemu ty niepoprawnie cytujesz?

Bo to idiota. Olej go, to w końcu sobie pójdzie, albo zabiorą mu komputer w szpitalu.

--
Liwiusz

Data: 2017-09-06 10:31:37
Autor: Chris
telefony z Chin
W dniu 2017-09-06 o 07:53, Liwiusz pisze:
W dniu 2017-09-05 o 21:43, RadoslawF pisze:

A czemu ty niepoprawnie cytujesz?

Bo to idiota. Olej go, to w końcu sobie pójdzie, albo zabiorą mu
komputer w szpitalu.

Tak patrzę i się zastanawiam do kogo piszecie, a to KF sobie przypomniał o re :)

Data: 2017-09-06 18:17:03
Autor: re
telefony z Chin

Użytkownik "Liwiusz"

Bo to idiota. Olej go, to w końcu sobie pójdzie, albo zabiorą mu
komputer w szpitalu.
-- -
Idź stąd

Data: 2017-09-05 09:10:38
Autor: krzysztofsf
telefony z Chin
W dniu wtorek, 5 września 2017 08:18:41 UTC+2 użytkownik Chris napisał:
> [...]

Tylko po co użerać się z Chinami? skoro ten sdam model w sklepeie PL z fakturą, polską gwarancją, polskimi prawami do reklamacji kosztuje o 27 więcej? do tego z Chin trzeba czekać nawet i miesiąc i mieć nadzieję że dojdzie.

Ten sam kosztuje w tym sklepie 400 zł wiecej (to jest wersja wersja 64 GB) a wersja 32 gb jest niedostepna (ta z Twojego linka).

Natomiast jak najbardziej - dobry sklep z dobrymi opiniami i dajacy gwarancje na Polske - warto za to doplacic.

Data: 2017-09-05 14:49:19
Autor: Roman Tyczka
telefony z Chin
On Sun, 3 Sep 2017 15:50:01 -0700 (PDT), krzysztofsf wrote:

[...]

Popieram zakup Xiaomi, i nawet nie dlatego, że akurat ten model mam (o 100
pln taniej z gearbesta, ale wersje 3GB), ale dlatego, że miałem już ZTE
oraz Jiayu (też z chin) i oba były sporo gorsze niż Xiaomi. Po drugie, ale
tego nie sprawdziłem, ponoć w polsce respektowana jest gwarancja na telefon
kupiony w chinach, bo xiaomi ma polski oddział.

Mam go co prawda krótko, ale od początku czuć wyższy level niż w
poprzednich markach. --
pozdrawiam
Roman Tyczka

Data: 2017-09-03 17:08:05
Autor: Andrzej W.
telefony z Chin
W dniu 2017-09-03 o 10:47, SERG pisze:
[...]

Cześć,

Ja kupowałem Lenovo, Xiaomi i ZUKa.
Wszystkie są dobrej jakości, mają obiecane parametry i jestem z nich zadowolony. Przy czym to są dobre marki, jak zdecydujesz się na jakiegoś NoName to dostaniesz to co akurat się poskłada z tego co mieli w fabryczce.

Do ceny dolicz cobie od razu celników albo kup z wliczoną obsługą cła (tylko niektóre sklepy, np. DX).

Kup z gwarancją na Polskę.

A przede wszystkim kup wersję CE.

Chińczycy często produkują jeden model w kilku wersjach, różniących się obsługiwanymi pasmami, technologiami transmisji a nawet procesorami.
Jak już zdecydujesz się na model to poświeć kilka dni na szukanie ofert, ich analizę i kontakty ze sprzedawcą.
Niektórzy sprzedawcy specjalizują się w telefonach i wiedzą co sprzedają a niektórzy dziś sprzedają jakieś telefony a jutro może ziemniaki....

Program ochrony kupującego też powinieneś brać pod uwagę.
Z aliexpres np. odsyłają kasę bez problemu jeśli przesyłka się zawieruszy, a jakoś u nas czasem lubi.

--
AWa.

Data: 2017-09-04 11:29:25
Autor: Marcin G.
telefony z Chin
Użytkownik "SERG"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oogfib$l1$1@node2.news.atman.pl...

Moje pytanie jest takie czy ktoś miał jakiś dłuższy kontakt z takimi telefonami (Xiaomi, LeEco, DooGee)? Jestem ciekaw jak z ich wytrzymałością/jakością po 2-3 latach użytkowania.

Używam Doogee T6 Pro od ok. roku. Na razie się nie zepsuł. Wydajność dla mnie wystarczająca (nie gram). GPS bezproblemowy, Jasność ekranu maksymalna ok. 600 nit, więc nie najgorzej, ale w tej kwestii zawsze może być lepiej. Minimalna też daje radę, nie oślepia zbytnio w nocy. Jak jadę wieczorem samochodem to mam ustawione powyżej minimum, bo minimum dla mnie za ciemno.
Rozdzielczość ekranu "tylko" HD, ale mnie to kompletnie nie przeszkadza.
Dualsim niestety hybrydowy.
Akumulator, przy sporadycznym dzwonieniu, smsowaniu, 1,5 h dziennie na Yanosiku, doładowuję dwa razy w tygodniu gdy spadnie do ok. 50 %. Gdy używałem go trochę bardziej intensywnie (ciągle włączona transmisja danych, nawigacja Google + Yanosik od ok. 9-ej do 17-ej (z przerwami na zwiedzanie oczywiście), kilkadziesiąt zdjęć dziennie, to wieczorem było ok. 50 %.
O aktualizacjach można zapomnieć.
Mając obecne doświadczenia kupiłbym go jeszcze raz. Kupiłem od polskiego " oficjalnego przedstawiciela" nie bezpośrednio w Chinach.
Jest teraz w PL dostępny Doogee BL5000 z nieco mniejszym akumulatorem, ale generalnie lepszą specyfikacją za 799 zł. Gdybym miał kupować i byłby nie gorszy od mojego (chodzi o opinie, nie o specyfikację), to bym go pewnie kupił.
Firma ma również wypuścić BL7000 z akumulatorem 7000 mAh, ale nie wiadomo czy będzie w PL.

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2017-09-04 19:00:48
Autor: Budzik
telefony z Chin
Użytkownik SERG marcin_net@nospampoczta.fm ...

[...]

Mam dwa egzemplarze xiaomi:
redmi note 3 pro
mi4c
kupowałem w poslkeij dystrybucji za ok 600zł kazdy ZTCP.

Ogólnie telefony super działają, dotyk, ekran, bateria - bajka.

Zauwazyłem tylko jeden problem ktorego jeszczen ie udało mi sie rozkminic - mam problem z yanosikiem ktory miałby działac w tle pod google maps - nei chce działać. Na razie nie wiem dlaczego chociaz podejrzewam nakładkę miui.

Miałem kiedys w rece dodgee, który kosztował jakies 200zł.
Niestety to był słaby telefon, zwłaszcza dotyk był bardzo mało precyzyjny i zle działał na krawedziach.

--
Pozdrawia... Budzik
"Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

Data: 2017-09-05 10:00:46
Autor: Budzik
telefony z Chin
Użytkownik Budzik budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

[...]

Mały update - okazało sie ze winne jest ustawienie baterii na oszczedne uzywanie aplikacji w tle.
Po włączeniu opcji "uzywaj baterii bez ograniczen" problem zniknał. :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Stanęliśmy na skraju przepaści,

Data: 2017-09-11 10:19:40
Autor: Andrzej W.
telefony z Chin
W dniu 2017-09-04 o 21:00, Budzik pisze:
Na razie nie wiem dlaczego chociaz podejrzewam nakładkę miui.

Pozwolenie na autostart i na działanie w tle.
Samo pozwolenie "działanie w tle" zamykało mi aplikacje.

--
AWa.

Data: 2017-09-11 18:00:50
Autor: Budzik
telefony z Chin
Użytkownik Andrzej W. awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl ...

Na razie nie wiem dlaczego chociaz podejrzewam nakładkę miui.

Pozwolenie na autostart i na działanie w tle.
Samo pozwolenie "działanie w tle" zamykało mi aplikacje.

Nie, nie - juz znalazłem - winne było ustawienie inteligentnego oszczedzania baterii dla aplikacji w tle.
Wyłączyłem i działa ok. Albo prawie ok, bo jeszcze nie chce odblokować ekranu - gada, włacza ekran, ale blokada wisi a niby odpowiednia opcje włączyłem.

--
Pozdrawia... Budzik
Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

telefony z Chin