telewizor LCD LG 37" - tuner DVB-T - jak dodać ręcznie multipleks

Data: 2009-10-15 14:20:53
Autor: Toworek
telewizor LCD LG 37" - tuner DVB-T - jak dodać ręcznie multipleks
Witam,
kupiłem niedawno TV LG LCD, modelu w tej chwili nie pamiętam, ale widziałem , że wszystkie LG mają podobne oprogramowanie. Chodzi mi o ręczne dodanie programów DVB-T, wiem, ze przy automatycznym szukaniu TV szuka multipleksów cyfrowych i dodaje, ja jednak tego pełnego skanu zrobić nie mogę gdyż mam podłączoną kablówkę i poukładełem sobie wszystkie programy w swojej kolejności i nie chcę tego powtarzać, dvb-t ma być na dokładkę do tego co jest a antena będzie przełączana. Próbowałem dodać ręcznie kanał cyfrowy podając kanał pierwszego multipleksu niestety TV twierdzi że nie ma na tym kanale sygnału dvb-t a wiem, że jest bo sasiad przez ścianę bez problemu odbiera. Czy jest jakiś magiczny sposób żeby dodać, a najlepiej wyszukać automatycznie wszystkie cyfrowe kanały? Instrukcja nie zawiera tych informacji.

T.

Data: 2009-10-15 15:43:00
Autor: Cavallino
Użytkownik "Toworek" <Toworek@0net.com> napisał w wiadomości news:hb743b$1g3i$1newsread2.aster.pl...
[...]

A po co?
Sumator i jechane, o ile się nie nakładają częstotliwości.

Data: 2009-10-15 15:59:56
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Cavallino wrote:

A po co?
Sumator i jechane, o ile się nie nakładają częstotliwości.

Sumator i filtr na kanał 48, bo bez tego może być kiepsko.
Natomiast w niczym to nie zmienia problemu ustawienia poszczególnych programów.

M.

Data: 2009-10-16 10:39:28
Autor: adresss
telewizor LCD LG 37" - tuner DVB-T - jak dodać ręcznie multipleks
On Thu, 15 Oct 2009 15:59:56 +0200, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
<maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote:

Sumator i jechane, o ile się nie nakładają częstotliwości.

Sumator i filtr na kanał 48, bo bez tego może być kiepsko.

a kto tu napisal, ze wlasnie na 48 kanale cos chodzi?

A moje pytanie zblizone: a w takim TV to nie daloby sie rozdzielic
wejsc na analogowa glowice i na cyfrowa glowice?

Ja pewnie tez niedlugo sobie jakis tv zakupie, ale poki co to kablowke
sobie zostawie (jeszcze na kilka lat).

--
ThinkXtra

Data: 2009-10-16 11:23:44
Autor: pawell32
adresss@poczta.pl pisze:

[...]

to prośba do producentów, by robili osobne wejścia

--
pozdrawiam. pawell32
Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2009-10-16 03:19:23
Autor: Wmak
On 16 Paź, 11:23, pawell32 <pa...@wp.pl> wrote:

to prośba do producentów, by robili osobne wejścia

Kablówki mogłyby retransmitować z powietrza do kabla cały multiplex
DVB-t.

Data: 2009-10-16 12:30:42
Autor: pawell32
Wmak pisze:
On 16 Paź, 11:23, pawell32 <pa...@wp.pl> wrote:

to prośba do producentów, by robili osobne wejścia

Kablówki mogłyby retransmitować z powietrza do kabla cały multiplex
DVB-t.

mało która kablówka poza tymi największymi są do tego
przystosowane

Data: 2009-10-16 12:32:54
Autor: Cavallino
Użytkownik "pawell32" <pahat@wp.pl> napisał w wiadomości news:

Kablówki mogłyby retransmitować z powietrza do kabla cały multiplex
DVB-t.

mało która kablówka poza tymi największymi są do tego
przystosowane

A jakie tu przystosowanie jest potrzebne?

Data: 2009-10-16 13:19:54
Autor: pawell32
Cavallino pisze:
[...]

widziałeś jak wyglada stacja czołowa w kablówce i jak przemiennik?

Data: 2009-10-16 13:30:52
Autor: Cavallino
Użytkownik "pawell32" <pahat@wp.pl> napisał w wiadomości news:4ad85662$1news.home.net.pl...
Cavallino pisze:
[...]

Jak bym wiedział to bym nie pytał, jak wiesz to chyba możesz odpowiedzieć?
Co stoi na przeszkodzie, aby wpuścić do kabla bez obróbki cały kanał na którym nadawny jest multiplex dvb-t?

Data: 2009-10-16 13:32:30
Autor: Gienek
[...]

Zakłócenia?

Data: 2009-10-16 13:36:37
Autor: Cavallino
Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:hb9lkb$444$2inews.gazeta.pl...
[...]

Skąd pochodzące?
I dlaczego miałyby być na tym jednym kanale, a na innych nie?

Data: 2009-10-16 13:49:43
Autor: pawell32
Cavallino pisze:

Jak bym wiedział to bym nie pytał, jak wiesz to chyba możesz odpowiedzieć?
Co stoi na przeszkodzie, aby wpuścić do kabla bez obróbki cały kanał na którym nadawny jest multiplex dvb-t?

jak masz tv analogowy to możesz do niego podłączyć tak po prostu
sygnał cyfrowy?
u mnie kablówka to wielka plątanina kabli, kilkanaście tunerów,
sygnały spięte spliterami, i do tego łatane kable.
nie ma możliwości by dotarło coś bez zakłóceń.
by wpuścić programy z cyfrowej naziemnej trzeba użyć przemiennika
częstotliwości, a to juz nie takie proste mając starą infrastrukturę.

Data: 2009-10-16 14:40:05
Autor: Cavallino
[...]

To jakieś dziadostwo a nie kablówka.
Tak to sobie można w domu robić, profesjonalnie wykonana sieć chyba powinna być wyższej jakości.
Miałem na myśli właśnie taką, nie brałem pod uwagę że w 21 wieku jeszcze takie badziewie jak opisujesz działa.

nie ma możliwości by dotarło coś bez zakłóceń.
by wpuścić programy z cyfrowej naziemnej trzeba użyć przemiennika
częstotliwości,

Po co?
Nie można po prostu wpuścić w sieć tego jednego dodatkowego kanału?

Data: 2009-10-16 15:10:52
Autor: pawell32
Cavallino pisze:

[...]

a widzisz, jednak istnieją takie

[...]

to nie takie proste, poza tym kablówka ma wyznaczone pasmo.

Data: 2009-10-18 12:14:40
Autor: jerzu
On Fri, 16 Oct 2009 15:10:52 +0200, pawell32 <pahat@wp.pl> wrote:

to nie takie proste, poza tym kablówka ma wyznaczone pasmo.

Jakie pasmo?

-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

Data: 2009-10-19 08:29:29
Autor: pawell32
jerzu pisze:
On Fri, 16 Oct 2009 15:10:52 +0200, pawell32 <pahat@wp.pl> wrote:

to nie takie proste, poza tym kablówka ma wyznaczone pasmo.

Jakie pasmo?

kablówka działa od 6 - 22 kanału (z podziałem na kanały kablowe)
a tv nadaje 1-12 i 21-69.

Data: 2009-10-19 19:40:51
Autor: jerzu

http://jerzu.waw.pl/trash/grupy/upc_wawa.pdf

-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

Data: 2009-10-19 19:47:50
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
jerzu wrote:

http://jerzu.waw.pl/trash/grupy/upc_wawa.pdf

Wiesz, że ta ostatnia wydrukowana linijka nie jest zgodna z prawem? :-)

M.

Data: 2009-10-20 07:52:16
Autor: pawell32
jerzu pisze:
On Mon, 19 Oct 2009 08:29:29 +0200, pawell32 <pahat@wp.pl> wrote:

kablówka działa od 6 - 22 kanału (z podziałem na kanały kablowe)
a tv nadaje 1-12 i 21-69.

http://jerzu.waw.pl/trash/grupy/upc_wawa.pdf

dzięki za info, byłem w błedzie

Data: 2009-10-16 18:32:46
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Cavallino wrote:

Co stoi na przeszkodzie, aby wpuścić do kabla bez obróbki cały kanał na którym nadawny jest multiplex dvb-t?

Promieniowanie pasożytnicze, dizałające w obie strony, czyli przy silnym poziomie sygnału radiowego zakłoca sygnał w kablu, a przy bardzo słabym zakłoca odbiór w odbiornikach odbierających z powietrza.
Przypominam, że przed uruchomieniem RTCN w Raszynie UKE, Emitel i warszawskie kablówki robiły testy, czy nie trzeba przypadkiem czegoś pozmieniać w układzie kanałów.

M.

Data: 2009-10-16 12:20:07
Autor: Toworek
Cavallino pisze:
> Użytkownik "Toworek" <Toworek@0net.com> napisał w wiadomości
>
> A po co?
> Sumator i jechane, o ile się nie nakładają częstotliwości.

niestety zakłócają się dość mocno :( trzeba przełączać.

Data: 2009-10-16 12:32:00
Autor: Cavallino
> [...]
Użytkownik "Toworek" <Toworek@0net.com> napisał w wiadomości news:

> Sumator i jechane, o ile się nie nakładają częstotliwości.

No to nacisk na kablówkę, żeby się wynieśli z pasma dla dvb-t, a najlepiej je retransmitowali.

Data: 2009-10-18 12:16:45
Autor: jerzu
telewizor LCD LG 37 " - tuner DVB-T - j ak dodać ręcznie mu ltipleks
On Fri, 16 Oct 2009 12:32:00 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

No to nacisk na kablówkę, żeby się wynieśli z pasma dla dvb-t, a najlepiej je retransmitowali.

Nacisk to możesz położyć, ale na klamkę. Operator kablowy ma prawo
nadwać wp ełnym paśmie z pominięciem kanałów zajętych przez nadajniki
naziemne na danym terytorium. W Warszawie nie nadają na na 48 kanale i
nic im więcej nakazać nie możesz.

-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

Data: 2009-10-18 12:51:41
Autor: sensei
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:mlqld5p8fp2sui2qeiotvaah9e0i29b4rv4ax.com...
[...]

jezeli w danym miejscu jest emisja DVB-T w danym kanale to kablówki i tak same zejdą z tego kanału bo będą miały zakłócenia bo ich instalacje nie są aż tak szczelne żeby zakłócenia z powietrza się nie dostawały do środka. A skoro nie będą tego kanału wykorzystywać to powinni ten kanał retransmitować w swojej sieci dla ludzi którzy już mają telewizory z DVB-T, nie potrzeba tu żadnej przemiany po prostu prosty wzmiacniacz w.cz. jak przy analogu. Ale muszą do tego dojrzeć i pewnie za niedługo będzie to normą, dziś jest to jeszcze dla nich chyba futurologia.

Data: 2009-10-18 13:22:45
Autor: Cavallino
[...]

W swoim zacietrzewieniu nie odróżniasz wywierania nacisku, od tego do czego mają prawo czy nie.
To jest w ich interesie, żeby zamiast zajmować sobie miejsce na 7 kanałów, puścić tylko 1.

Data: 2009-10-18 16:46:01
Autor: jerzu
telewizor LCD LG 37 " - tuner DVB-T - j ak dodać ręcznie mu ltipleks
On Sun, 18 Oct 2009 13:22:45 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

To jest w ich interesie, żeby zamiast zajmować sobie miejsce na 7 kanałów, puścić tylko 1.

Toć to robią. W ofercie cyfrowej.

-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

Data: 2009-10-18 17:57:11
Autor: Cavallino
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ngamd5h4h3oufulhl1scna1nban22cf4a44ax.com...
[...]

Analogową wyłączają w tym momencie?

Data: 2009-10-19 08:30:21
Autor: pawell32
jerzu pisze:
[...]

jaka kablówka nadaje w paśmie V tj. 21-69?

Data: 2009-10-19 11:04:14
Autor: Toworek
pawell32 pisze:
jerzu pisze:
[...]

ASTER, UPC ? Innych nie testowałem u siebie. http://www.aster.pl/files/wwa/pliki/oferta/lista_programow_tv_0.pdf

nadają od 21 do 37 kanału w paśmie V

Data: 2009-10-19 11:42:23
Autor: pawell32
Toworek pisze:

ASTER, UPC ? Innych nie testowałem u siebie. http://www.aster.pl/files/wwa/pliki/oferta/lista_programow_tv_0.pdf

nadają od 21 do 37 kanału w paśmie V

fakt, to tu mogą być problemy

Data: 2009-10-19 19:37:29
Autor: jerzu
On Mon, 19 Oct 2009 11:04:14 +0200, Toworek <Toworek@0net.com> wrote:

ASTER, UPC ? Innych nie testowałem u siebie. http://www.aster.pl/files/wwa/pliki/oferta/lista_programow_tv_0.pdf

nadają od 21 do 37 kanału w paśmie V

Obecnie w UPC do 47 kanału. Przed wprowadzeniem oferty cyfrowej
nadawali analog jeszcze wyżej, ZTCP do 59.

-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

Data: 2009-10-19 11:47:06
Autor: Wmak
[...]

Bez zakłóceń to było przed przeniesieniem nadajnilów do Łaz i krótko
po przeprowadzce.
UPC i Aster omijały kanały nadajników naziemnych.
Niestety, po uruchomieniu lokalnych "doświetlających" nadajników na
PKiN obie te kablówki nie skorygowały układu kanałów i teraz są
zakłócenia na kilku kanałach w obu sieciach.
Nie chce mi się sprawdzać wszystkich ale np w UPC na Eurosporcie
biegały jakieś śmieci.
Po zastąpieniu kabla śrubokrętem bardzo pięknie widać TV Puls.
U znajomych wymieniałem kable antenowe na lepiej ekranowane, by
zmniejszyć zakłócenia.
Próba przedstawienia problemu Infolinii UPC nieudana - po 30 minutach
rozmów z kilkoma zupełnie niekompetentnymi osobami dałem spokój.
Gadali np, że przecież "oni mają światłowody", nie wiedzieli, że
używają kanałów przeznaczonych dla telewizji naziemnej, nie mieli
pojęcia, że okablowanie budynkowe nie jest szczelne i na ich sygnał
mogą włazić programy z powietrza.
Z żadnym fachowcem nie potrafili połączyć

telewizor LCD LG 37" - tuner DVB-T - jak dodać ręcznie multipleks