telewizor do małego pokoju

Data: 2011-03-05 22:34:08
Autor: Jermat
telewizor do małego pokoju
Chciałbym zamienić mój stary sony trinitron 21 cali na lcd. Będę na tym
oglądał kanały z podstawowej oferty polsatu lub N. Chcę wydać do 3kzł.
Problem jest w odległości od ekranu. Jak siedzę przy biurku i pracuję, to
odległość do ekranu wynosi tylko 120- 130 cm, z łóżka: 220.

Najmniejszy TV HD na rynku  ma ekran 32 cale (myślałem o samsungu z seri
7000, pomijam jakieś egzotyczne marki).  Czy taki TV nie będzie za duży=
oczy mi się na boki głowy nie przemieszczą ? Czy obraz SD oglądany z
takich
odległości nie zniechęci mnie do oglądania czegokolwiek ?

A może kupić TV HDready, tam są maniejsze przekątne, ale czy to ma sens w
czasie, gdy stopniowo ilośc kanałów nadawanych z rozdzielczością 1080 p/i
będzie rosła ?

Można przyjąć prostą, łatwą do zapamiętania zasadę doboru wielkości TV dla
określonej odległości od ekranu.
Odległość od ekranu to długość przekątnej w calach x 4. Np. dla 40" to
40x4=1,6m. Dla 32" to 32x4=ok. 1,3m.
Przeliczenie to dotyczy oczywiście obrazu full HD tj. 1920x1080. Przy
większych odległościach nie zobaczymy wszystkich tj. 2,1 mln punktów
odbieranego sygnału HD. Jeśli oglądamy obraz TV (full HD) z odległości ok.
2m to optymalna wielkość przekątnej ekranu wynosi ok. 50 cali. Zaznaczam, że
te wyliczenia dotyczą tylko sygnału full HD.
W praktyce prawie wszyscy oglądają TV z nieco większej odległości godząc się
z tym, że zamiast 2,1 mln. punktów widzą ich mniej. Oglądając np. obraz z TV
40" i odległości ok. 4m widzimy ich tylko ok. 0,5 mln. punktu.

Łatwo sprawdzić, że opisana zasada z wystarczającym przybliżeniem zgodna
jest z podawanymi przez różnych producentów oraz analityków wykresami lub
tabelami.

JM

Data: 2011-03-05 22:58:42
Autor: Cavallino
telewizor do małego pokoju
Użytkownik "Jermat" <matjerzy@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

Można przyjąć prostą, łatwą do zapamiętania zasadę doboru wielkości TV dla
określonej odległości od ekranu.
Odległość od ekranu to długość przekątnej w calach x 4. Np. dla 40" to
40x4=1,6m. Dla 32" to 32x4=ok. 1,3m.

Tyle że to nie jest odległość do oglądania, tylko odległość do której widzi się wszystkie szczegóły, każdy piksel.
A totalnie nie o to w oglądaniu tv chodzi, więc na pewno nie jest to zasada doboru tv.

Przeliczenie to dotyczy oczywiście obrazu full HD tj. 1920x1080. Przy
większych odległościach nie zobaczymy wszystkich tj. 2,1 mln punktów
odbieranego sygnału HD.

Coś strasznego, nie będziemy widzieć szczegółów piegów na twarzy prezentera.......

Data: 2011-03-05 23:43:11
Autor: boxfish
telewizor do małego pokoju
W dniu 2011-03-05 22:58, Cavallino pisze:
[...]

Jest, jeśli chcesz sprawdzić czy w twoim przypadku będzie różnica między full HD a HD ready to jest to prawidłowy sposób wyliczenia.

Z tego co pamiętam nie posiadasz tv full HD więc nie możesz tego sprawdzić ... ale dla wątkotwórcy - potwierdzam, 40" i z odległości 2,5 metra nie widać różnicy między tym samym materiałem zapisanym jako 720p i 1080p, materiałem bardzo dobrej jakości. Przy tej odległości zalety full Hd dopiero na 50" calach zauważam (wzrok mam bardzo dobry)

Data: 2011-03-12 09:13:36
Autor: ąćęłńóśźż
telewizor do małego pokoju
I kupimy mniejszy telewizor, straszne dla producentów ich marketoidów ;-)

--

telewizor do małego pokoju