telewizor lcd jako monitor

Data: 2010-02-07 12:47:58
Autor: amstav
telewizor lcd jako monitor
Podkusilo mnie i podlaczylem u rodzicow komputer pod 40 calowy telewizor lcd (samsung le40b650). Nie udalo mi sie co prawda przelaczyc w wyzsze tryby: max tego co uzyskalem to 1680x1050 60Hz (po kablu dvi-hdmi). Nie wiem czemu w trybie 1920x1080 obraz przestaje byc ostry jak zyleta, a sterownik MonitorPnP nie daje sie ustawic na 100Hz. Szkoda troche, ze Samsung daje stery tylko do monitorow a to co jest w systemie (od WinXP az po Win7) niestety nie pozwala rozwinac skrzydel.

Tak czy inaczej chyba kupie sobie podobny telewizor jako monitor i tu powstaje watpliwosc co wybrac: plazma 600 Hz (pewnie od panasonica) czy moze led lcd (z uwagi na kolory pewnie samsung). Jezeli oglada sie tylko sygnal z kablowki to nowsze ledy chyba sa lepsze. Jednak jesli z zalozenia drugim waznym, jesli nie podstawowym zastosowaniem, bedzie funkcja monitora to pewnie lepsza plazma ? Ktos z was mial taki dylemat ? Jak sobie z tym poradziliscie ?

DDDDDZIEKI :)

Data: 2010-02-07 13:11:00
Autor: qwerty
telewizor lcd jako monitor
Użytkownik "amstav" <whooper1@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hkm99b$2is$1@news.task.gda.pl...
Nie udalo mi sie co prawda przelaczyc w wyzsze tryby:
max tego co uzyskalem to 1680x1050 60Hz (po kablu dvi-hdmi). Nie wiem czemu w trybie 1920x1080 obraz przestaje byc ostry jak zyleta,

To się zdecyduj. Uzyskałeś 1080p, czy nie?

Tak czy inaczej chyba kupie sobie podobny telewizor jako monitor i tu powstaje watpliwosc co wybrac: plazma 600 Hz (pewnie od panasonica) czy moze led lcd (z uwagi na kolory pewnie samsung).

plazma ma znacznie lepsze kolory. LCD nieznacznie mniejszy pobór.

Jezeli oglada sie tylko sygnal z
kablowki to nowsze ledy chyba sa lepsze.

Jak będziesz podłączał pod kablówkę to kupuj tv z dvb-c.

Data: 2010-02-07 13:25:37
Autor: amstav
telewizor lcd jako monitor
[...]

Uzyskalem 1920x1080 60Hz ale niestety fonty sa rozmyte i patrzac pobieznie po paru zdjeciach z wakacji obraz tez gorszy niz przy 1680x1050. Wiec pytanie co tak naprawde uzyskalem i co zrobic, zeby w tych najwyzszych trybach tez byl obraz jak zyleta. Moze ten model nie daje takiej mozliwosci ale chcialbym, zeby ten model, ktory kupie dla siebie docelowo mial w 1920x1080 wyrazne fonty i nierozmyty obraz. Problem w tym, ze w sklepach nie daja zwykle mozliwosci sprawdzania telewizorow na obrazie z komputera w wysokich trybach. Moze ktos z Was moglby polecic jakis 40-42 calowy lcd jako taki, co sprawdzil sie w trybie 1920x1080 jako monitor ... :)

[...]

niektorzy twierdza, ze plazmy maja wieksze pixele i o ile nadaja sie do obrazow dynamicznych to kompletnie nie nadaja sie do pracy w trybie tekstowym (efekt "duszka") ?

Whaddya think of that ?

what

Data: 2010-02-07 13:46:02
Autor: qwerty
telewizor lcd jako monitor
Użytkownik "amstav" <whooper1@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hkmbft$8rs$1@news.task.gda.pl...
[...]

Pewnie miałeś ustawione na wykorzystanie części powierzchni ekranu (1%). Na ati w opcjach skalowania trzeba przestawić na 0%.

niektorzy twierdza, ze plazmy maja wieksze pixele i o ile nadaja sie do obrazow dynamicznych to kompletnie nie nadaja sie do pracy w trybie tekstowym (efekt "duszka") ?

Opisany przez Ciebie efekt występuje jak obraz wyświetlany jest przez tydzień. Na LCD też jest podobny efekt, ale trzeba dłużej wyświetlać. Poza tym telewizory lcd strasznie smużą. Pakować się z lcd z podświetleniem led IMO nie ma sensu. Prawdziwą rewolucja zbliża się - OLED.

Data: 2010-02-07 16:31:27
Autor: BartekK
telewizor lcd jako monitor
W dniu 2010-02-07 13:25, amstav pisze:
[...]
W niektórych TV w konfiguracji trzeba dane wejście hdmi oznaczyć jako PC, wtedy pracuje 1:1 pixelami, inaczej tv dokonuje jakichś swoich skalowań obrazu i rozmywa. Idiotyzm.

niektorzy twierdza, ze plazmy maja wieksze pixele
Przy tej samej rozdzielczości i tej samej przekątnej? Nawet jakby, to po prostu innego kształtu pixele, ale rozmiarowo "liczba pixeli na centrymetr kwadratowy" musi być ta sama, więc co za różnica?
Może opinia pochodzi z czasów gdy plazmy były tylko hd-ready (ale za to duże rozmiarowo) i wtedy faktycznie były "pixele jak kostka brukowa"

i o ile nadaja sie do
obrazow dynamicznych to kompletnie nie nadaja sie do pracy w trybie
tekstowym (efekt "duszka") ?
To chyba stare modele okrutnie, na kilku współczesnych takiego efektu nie stwierdzam.

Data: 2010-02-07 17:19:00
Autor: KILu
telewizor lcd jako monitor
amstav wrote:
[...]

Nie kazdy TV obsluguje 1:1 pixel mapping, a bez tego zawsze bedziesz miec interpolacje, a co za tym idzie rozmyty obraz.

--
KILu

Data: 2010-02-08 09:32:01
Autor: simon
telewizor lcd jako monitor
KILu pisze:
amstav wrote:
[...]

Na szczę¶cie w omawianych samsungach nie ma tego problemu, na co najmniej 2 wej¶ciach.

--
Pozdro
Simon

Data: 2010-02-08 09:32:13
Autor: Latet
telewizor lcd jako monitor
Jak będziesz podłączał pod kablówkę to kupuj tv z dvb-c.

Co to oznacza?
Dzięki,

latet

Data: 2010-02-10 00:25:31
Autor: Michal Lukasik
telewizor lcd jako monitor
Dnia 8.2.2010, Latet napisał(a):

Jak będziesz podł±czał pod kablówkę to kupuj tv z dvb-c.

Co to oznacza?
Dzięki,

Że podł±czysz cyfrow± kablówkę bez dodatkowego/zewnętrznego tunera.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2010-02-11 09:42:52
Autor: Latet
telewizor lcd jako monitor
Że podł±czysz cyfrow± kablówkę bez dodatkowego/zewnętrznego tunera.

A co w tedy z kart± (t±, któr± się otrzymuje od dostawcy i wtyka w tuner)? Co z kodowaniem?

latet

Data: 2010-02-11 10:43:46
Autor: qwerty
telewizor lcd jako monitor
Użytkownik "Latet" <latet@sdasda.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hl0fuq$96b$1@inews.gazeta.pl...
A co w tedy z kart± (t±, któr± się otrzymuje od dostawcy i wtyka w tuner)? Co z kodowaniem?

Kartę wkładasz do gniazda CI.

--
Jeżeli nie potrafisz skonfigurować NOD32, aby nie wysyłał ¶mieci
to lepiej nic nie pisz, gdyż nie jeste¶ obdarzony inteligencj±.

Data: 2010-02-11 10:55:40
Autor: Mariusz Kruk
telewizor lcd jako monitor
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Lukasik"
Jak będziesz podł±czał pod kablówkę to kupuj tv z dvb-c.
Co to oznacza?
Że podł±czysz cyfrow± kablówkę bez dodatkowego/zewnętrznego tunera.

Chyba że akurat trafi na kablówkę, która - jak Aster albo UPC - ma
politykę "dajemy cały własny tuner, albo cmoknijcie nas w tr±bkę".

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-02-11 11:23:06
Autor: qwerty
telewizor lcd jako monitor
Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:slrnhn7l0s.9ei.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl...
Chyba że akurat trafi na kablówkę, która - jak Aster albo UPC - ma
politykę "dajemy cały własny tuner, albo cmoknijcie nas w tr±bkę".

Tuner można wzi±ć, ale ż±dać, aby sparowali kartę z telewizorem. Nie wiem jak upc, czy aster daj± tunery, ale niektóre kablówki daj± taki szmelc, że czasami nawet nie chce się wł±czyć, ci±gle się zawiesza, albo występuje pixeloza.

Data: 2010-02-11 11:41:16
Autor: Mariusz Kruk
telewizor lcd jako monitor
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "qwerty"
Chyba że akurat trafi na kablówkę, która - jak Aster albo UPC - ma
politykę "dajemy cały własny tuner, albo cmoknijcie nas w tr±bkę".
Tuner można wzi±ć, ale ż±dać, aby sparowali kartę z telewizorem.

Nie daj± kart. Po prostu.
Możesz sobie ż±dać.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2010-02-11 13:18:24
Autor: qwerty
telewizor lcd jako monitor
Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:slrnhn7nmc.9ei.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl...
[...]

Musz± dawać, bo kanały s± kodowane.

Data: 2010-02-11 13:23:39
Autor: Mariusz Kruk
telewizor lcd jako monitor
[...]

Każdy kanał jest kodowany :-P
A poważnie - daj± tuner, z którego wychodzi "antena", albo
(w najdroższej wersji) HDMI. Innej możliwo¶ci odbioru nie ma.
W szczególno¶ci nie przewiduj± rozdawania kart CI.
BTDTGTT - chciałem sobie kupić kartę do komputera. I dowiedziałem się,
że mogę, oczywi¶cie, kupić sobie kartę, ale mogę sobie j± zwin±ć w
rulonik i przetestować znaczenie słowa "czopek".

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-02-11 13:57:11
Autor: qwerty
telewizor lcd jako monitor
Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:slrnhn7tmb.9ei.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl...
Każdy kanał jest kodowany :-P
A poważnie - daj± tuner, z którego wychodzi "antena", albo
(w najdroższej wersji) HDMI. Innej możliwo¶ci odbioru nie ma.
W szczególno¶ci nie przewiduj± rozdawania kart CI.

Jak to wychodzi antena? Przez przewód antenowy nie masz cyfrowego sygnału na tv. Musisz podł±czyć przez scart, lub hdmi.
Na pewno kart nie rozdaj±? Nie musz± być CI. Tu masz przykładow± kartę z vectry:
http://www.youtube.com/watch?v=URyZvUF7En8 - 0:38

Data: 2010-02-11 15:00:05
Autor: Mariusz Kruk
telewizor lcd jako monitor
[...]

Tfu, możliwe, ze SCART, albo inna forma analogowego sygnału. Nie
pamiętam już. W każdym razie, cyfrowy sygnał wychodzi tylko w przypadku
najdroższego dekodera po HDMI.

Na pewno kart nie rozdaj±?

Na pewno.

Nie musz± być CI. Tu masz przykładow± kartę z vectry:
http://www.youtube.com/watch?v=URyZvUF7En8 - 0:38

Z tego co czytałem po jakich¶ dziwnych forach, co najwyżej można
z urz±dzenia wydłubać kartę, ale to jest Nagravision, więc jest parowana
z urz±dzeniem. (w przypadku UPC; co jest dokładnie w Aster - nie wiem).

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-02-11 20:59:53
Autor: qwerty
telewizor lcd jako monitor
Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:slrnhn83b5.9ei.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl...
Z tego co czytałem po jakich¶ dziwnych forach, co najwyżej można
z urz±dzenia wydłubać kartę, ale to jest Nagravision, więc jest parowana
z urz±dzeniem. (w przypadku UPC; co jest dokładnie w Aster - nie wiem).

Parowanie kart <-> dekoder można chyba z każdym systemem.
Osobi¶cie spotkałem się z conaxem w dvb-c.

Data: 2010-02-12 08:50:47
Autor: Mariusz Kruk
telewizor lcd jako monitor
[...]

W każdym razie, karta jest sparowana z dekoderem i nie użyjesz jej poza
nim. Nie dostaniesz także możliwo¶ci dekodowania w inny sposób.
Bo nie.

Data: 2010-02-12 11:02:58
Autor: Gupik
telewizor lcd jako monitor
czyli, jak masz w domu 2 - 3  telewizory, to musisz wykupić tez 2 - 3 abonamenty, bo inaczej nie da się się ogl±dać

Data: 2010-02-12 11:06:30
Autor: Mariusz Kruk
telewizor lcd jako monitor
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Gupik"
czyli, jak masz w domu 2 - 3  telewizory, to musisz wykupić tez 2 - 3 abonamenty, bo inaczej nie da się się ogl±dać

Owszem. Jak dzwoniłem do Aster swojego czasu, to paniusia mi
powiedziała, że za jedyne 200zł mog± mi założyć trójnik na wyj¶ciu
z dekodera i mogę wtedy ogl±dać na dwu telewizorach równocze¶nie.
:-D

Data: 2010-02-12 11:12:10
Autor: qwerty
telewizor lcd jako monitor
Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hl390k$61s$1@news.task.gda.pl...
czyli, jak masz w domu 2 - 3  telewizory, to musisz wykupić tez 2 - 3 abonamenty, bo inaczej nie da się się ogl±dać

Jeżeli karta nie jest parowana można rozdzielić jej uprawnienia.

Data: 2010-02-12 11:18:10
Autor: Michal Jankowski
telewizor lcd jako monitor
Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> writes:

czyli, jak masz w domu 2 - 3  telewizory, to musisz wykupić tez 2 - 3
abonamenty, bo inaczej nie da się się ogl±dać

W UPC drugi abonament jest znacznie tanszy, ale fakt, drugi dekoder
trzeba wynajac...

Oczywiscie zawsze pozostaje sygnal analogowy...

  MJ

Data: 2010-02-12 11:25:52
Autor: Gupik
telewizor lcd jako monitor
a jak wygl±da sprawa z Vectr± ??

Data: 2010-02-12 11:39:25
Autor: qwerty
telewizor lcd jako monitor
Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hl3abi$6kl$1@news.task.gda.pl...
a jak wygl±da sprawa z Vectr± ??

Z tego co wiem, to vectra paruje karty. Osobi¶cie dla mnie parowanie jest całkowicie bez sensu.

Data: 2010-02-07 16:49:09
Autor: Marcin
telewizor lcd jako monitor
Witam

W dniu 2010-02-07 12:47, amstav pisze:

Tak czy inaczej chyba kupie sobie podobny telewizor jako monitor i tu
powstaje watpliwosc co wybrac: plazma 600 Hz

Po co w TV 600 Hz? Obraz z PC ma 60 Hz a TV tylko 50Hz.
Te 600 Hz to tylko marketing (ten sam obaz pokazywany kilka razy,
jakies obrazy posrednie) czy to cos daje rzeczywiscie?

W sklepie na 200 Hz telewizorach LCD widzialem jedyna roznice
na napisach. A i tak bylo to demo. I na normalnym obrazie
nie wiem czy by byla jakas roznica. A tu 3 razy wiecej klatek
na sekunde...

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2010-02-07 17:22:30
Autor: KILu
telewizor lcd jako monitor
Marcin wrote:
Te 600 Hz to tylko marketing (ten sam obaz pokazywany kilka razy,
jakies obrazy posrednie) czy to cos daje rzeczywiscie?

Zalezy od zrodla. Przy specyficznym materiale zrodlowym (wysoki bitrate, odpowiednia charakterystyka sceny i ruchu) efekt moze byc calkiem niezly (tv wylicza sobie brakujace klatki i wstawia je pomiedzy istniejace), choc generalnie nie kierowalbym sie obecnoscia takich trybow przy zakupie TV. Szczegolnie, ze ta technologia dopiero raczkuje. Jesli chodzi o podswietlenie LED, to tez trzeba uwazac, bo tak naprawde skorzystamy na tym dopiero jesli TV obsluguje local dimming (a wiec przy okazji nie jest to nic z krawedziowym podswietleniem, a takie TV naleza do wiekszosci).

--
KILu

Data: 2010-02-07 17:31:20
Autor: qwerty
telewizor lcd jako monitor
Użytkownik "Marcin" <nouser@nospam.ru> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hkmndq$8ao$1@inews.gazeta.pl...
Po co w TV 600 Hz? Obraz z PC ma 60 Hz a TV tylko 50Hz.
Te 600 Hz to tylko marketing (ten sam obaz pokazywany kilka razy,
jakies obrazy posrednie) czy to cos daje rzeczywiscie?

Przy 600Hz są wstawiane dodatkowo czarne obrazy. IMO bez sensu. Aby było płynnie matryca (w LCD) musi mieć odpowiedni szybkość matrycy. Co z tego, że jest 100, 200 czy 600Hz, skoro matryca może mieć 20ms.

to lepiej nic nie pisz, gdyĹĽ nie jesteĹ› obdarzony inteligencjÄ….

Data: 2010-02-07 19:53:12
Autor: zielony bazyliszek
telewizor lcd jako monitor
Użytkownik Marcin napisał:
Witam

W dniu 2010-02-07 12:47, amstav pisze:

Tak czy inaczej chyba kupie sobie podobny telewizor jako monitor i tu
powstaje watpliwosc co wybrac: plazma 600 Hz

Po co w TV 600 Hz?

szykuja sie do Blu-ray 3D... po 300hz na oko bedzie :)

Data: 2010-02-07 20:43:52
Autor: Marcin
telewizor lcd jako monitor
Witam
W dniu 2010-02-07 19:53, zielony bazyliszek pisze:

Po co w TV 600 Hz?

szykuja sie do Blu-ray 3D... po 300hz na oko bedzie :)

Ale to trzeba bedzie chyba nowe TV kupic...

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2010-02-07 21:08:40
Autor: zielony bazyliszek
telewizor lcd jako monitor
Użytkownik Marcin napisał:
[...]

Ponoc tylko gogle, znaczy Ĺ‚okulary...

Data: 2010-02-08 05:00:58
Autor: Gotfryd Smolik news
telewizor lcd jako monitor
On Sun, 7 Feb 2010, zielony bazyliszek wrote:

Użytkownik Marcin napisał:
[...]

Ponoc tylko gogle, znaczy łokulary...

  Na pocz±tek wej¶cie monitora musi być zdolne do przepuszczenia
takiego pasma.
  Po drugie, monitor musi chcieć z tego skorzytać (no, tu
być może upgrade firmware lub ujawnienie ukrytych
funkcjonalno¶ci mógłby pomóc), patrz niżej (to iż monitor
przyjmuje 75 czy 85Hz nie znaczy, że tyle wy¶wietla).
  Monitory stereowizyjne (s± na polskim rynku, Samsung 22333RZ
na przykład) wykorzystuj± dwa kanały DVI, aby "przepchn±ć" obraz.

  Czy telewizory o których mowa maj± dual-DVI?

  Wła¶nie z tym jest problem - o ile "każdy lepszy" CRT pozwala
na ustawienie 120Hz++ (rozdzielczo¶ć można zmniejszyć i tyle,
ale wtedy *wej¶cie* da rady odczytać), o tyle zwykłe LCD
maj± zafiksowane 60Hz (nawet je¶li umiej± odbierać czy to
56Hz czy 85Hz - buforuj±, a nie "przepuszczaj±" tyle na
ekran), i pewnie w telewizorach nie będzie lepiej.
  Wy¶wietla taki 100/200/600Hz, ale obrazu który *wytwarza*,
a niekoniecznie obrazu który jest zdolny *przyj±ć* z gniazdka.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-08 11:00:10
Autor: zielony bazyliszek
telewizor lcd jako monitor

Użytkownik Marcin napisał:
[...]

 Na poczÄ…tek wejĹ›cie monitora musi być zdolne do przepuszczenia
takiego pasma.
 Po drugie, monitor musi chcieć z tego skorzytać (no, tu
być może upgrade firmware lub ujawnienie ukrytych
funkcjonalności mógłby pomóc), patrz niżej (to iż monitor
przyjmuje 75 czy 85Hz nie znaczy, że tyle wyświetla).
 Monitory stereowizyjne (sÄ… na polskim rynku, Samsung 22333RZ
na przykład) wykorzystują dwa kanały DVI, aby "przepchnąć" obraz.

 Czy telewizory o ktĂłrych mowa majÄ… dual-DVI?

JEst se jakis nowy port, co podobno do tego sluzyc ma... z glowy mi wylecialo,a le niektore monitory komputerowe to maja (niektĂłre delle)

 WĹ‚aĹ›nie z tym jest problem - o ile "kaĹĽdy lepszy" CRT pozwala
na ustawienie 120Hz++ (rozdzielczość można zmniejszyć i tyle,
ale wtedy *wejście* da rady odczytać), o tyle zwykłe LCD
mają zafiksowane 60Hz (nawet jeśli umieją odbierać czy to
56Hz czy 85Hz - buforujÄ…, a nie "przepuszczajÄ…" tyle na
ekran), i pewnie w telewizorach nie będzie lepiej.
 WyĹ›wietla taki 100/200/600Hz, ale obrazu ktĂłry *wytwarza*,
a niekoniecznie obrazu który jest zdolny *przyjąć* z gniazdka.

Wlasciwie ponoc do dobrego 3D wystarczy po 60hz na oko, czyli przesylac trzeba 120hz a nie 600 :)

Data: 2010-02-07 18:46:52
Autor: Simon
telewizor lcd jako monitor

Podkusilo mnie i podlaczylem u rodzicow komputer pod 40 calowy telewizor lcd
(samsung le40b650).
I bardzo dobrze. TestowaĹ‚em tryb "monitorowy" na 3 monitorach Samsunga różnej wielkoĹ›ci  le40b530, le32b530, le37b530.
Musze przyznać, że na wszystkich 3 obraz podłączony do komputera był wyśmienity. Zarówno z wyjścia analogowego jak i cyfrowego.

Ważne, aby odpowiednio ustawić wejścia w menu telewizorów.
Oba "PC" i "HDMI/DVI", tak lub podobnie muszą być przełączone w tryb PC lub DVI PC. Dopiero wtedy filtry telewizora ustawiane są odpowiednio - tzn wszystkie niepotrzebne wyłączane :).

Dostajemy wtedy obraz bardzo ostry, kontrastowy, o bardzo dobrej czerni i kolorach i niezłych kątach a nawet przyzwoitym podświetleniu. W domu ostatecznie pozostał w wielkości 32 cali. Większe już niestety były za duże, lub zbyt blisko siedziałem. Głowa latała w te i we w te.
Taki telewizor ma jeszcze jedną zaletę dużo różnych wejść, może to być szczególnie przydatne dla grzebaczy takich jak ja :) który muzą mieć kilka komputerów na raz podłączonych

Wcześniej używałem 21 cali na Trinitronie Dell 1100, który miał rewelacyjny obraz jak przystało na CRT (kolory, czerń) oraz porządną geometrię nawet jak na "bańkę".

To co teraz jest na 32 calowym Samsungu zdecydowanie przebija ostatnie modele CRT (przynajmniej używany przeze mnie). Podłączałem różne komputery pod telewizory Samsunga i odnoszę wrażenie, że faktycznie era monitorów CRT minęła bezpowrotnie.
Obraz z sygnałów telewizyjnych SD jak i HD antena, IPBOX 910HD po HDMI i komponencie daje również wyśmienite efekty, nawet na kablu komponentowym (4m kabla z 2 zł złączami Cinch po drodze) w 1080i.

W najnowszych Samsungach, pewnie tym bardziej na wyższych modelach, powinno być podobnie.
TakĹĽe polecam zakup telewizora, szczegĂłlnie Samsunga z modeli 530 i wyĹĽszych, koniecznie FullHD.

Dodatkowo warto się zastanowić nad ceną takich "monitorów".
32 calowa wersja kosztuje ok 1600zł na aukcjach internetowych.
Za tyle nie da się kupić porządnego monitora w tej wielkości z dobrą matrycą (w Samsungach jest prawdopodobnie PVA), ba.. nie da się kupić porządnego monitora w wielkości 24 cali z taką matrycą, a na pewno nie z funkcją tunera telewizyjnego.

A jeszcze jedno 32 cale spokojnie mieszą się na biurku, powiem nawet że jest więcej miejsca niż po tym klocku CRT :) ważył chyba z 30kg a samsung ok 10.

PS
Ĺ»eby rozwiać niepotrzebne wÄ…tpliwoĹ›ci, nie jestem pracownikiem z Samsunga, jeno pasjonatem, ktĂłrego ostatnie moĹĽliwoĹ›ci telewizorĂłw zafascynowaĹ‚y i mile zdziwiĹ‚y. Nie jestem teĹĽ specjalistÄ… od monitorĂłw, ale wymagajÄ…cym uĹĽytkownikiem (nie widziaĹ‚em chyba bardzo drogiego monitora, z ciekawoĹ›ciÄ… bym  skonfrontowaĹ‚ monitora za 3 tysiÄ…ce z najnowszymi Samsungami). Z chÄ™ciÄ… sprawdziĹ‚bym modele innych producentĂłw pod kÄ…tem uĹĽywania jako monitor. SprĂłbujÄ™ w pracy podĹ‚Ä…czyć coĹ› ze stajni Sharp.

Data: 2010-02-07 19:54:59
Autor: zielony bazyliszek
telewizor lcd jako monitor
Użytkownik Simon napisał:

    Taki telewizor ma jeszcze jednÄ… zaletÄ™ duĹĽo różnych wejść

konsola, dvd, pc i zaczyna mi brakowac wejsc ;)

Data: 2010-02-07 22:54:04
Autor: Simon
telewizor lcd jako monitor
W dniu 2010-02-07 19:54, zielony bazyliszek pisze:
Użytkownik Simon napisał:

Taki telewizor ma jeszcze jedną zaletę dużo różnych wejść

konsola, dvd, pc i zaczyna mi brakowac wejsc ;)

E tam, przecieĹĽ zostaje jeszcze ich sporo
Sumarycznie 3hdmi + 1DSUB + 1Component + 1SCART +1Composite = 7 wejść.
Nie wykorzystałeś jeszcze połowy nawet :)

Mój Dell miał tylko 2DSUB i musiało wystarczyć :)
--
Pozdro
Simon

Data: 2010-02-08 01:54:13
Autor: zielony bazyliszek
telewizor lcd jako monitor
Użytkownik Simon napisał:

[...]

no ale ja tylko HDMI honoruje :)

Data: 2010-02-08 08:16:44
Autor: qwerty
telewizor lcd jako monitor
Użytkownik "zielony bazyliszek" <bazyliszekzielony@amorki.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hknncd$fhv$1@news.onet.pl...
no ale ja tylko HDMI honoruje :)

Component też przesyła obraz HD.
DVD ma 576i, więc scart/Composite idealnie się sprawdzi.

to lepiej nic nie pisz, gdyĹĽ nie jesteĹ› obdarzony inteligencjÄ….

Data: 2010-02-08 11:01:29
Autor: zielony bazyliszek
telewizor lcd jako monitor
Użytkownik qwerty napisał:
[...]

Niby tak, ale kabel grubszy :)

Ogolnie od jakichs 1-2 lat to dla mnie ekrany wszelakie moglyby miec tylko HDMI i zadnych innych zbytecznych wejsc :)

Data: 2010-02-08 11:33:14
Autor: qwerty
telewizor lcd jako monitor
Użytkownik "zielony bazyliszek" <bazyliszekzielony@amorki.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hkonej$l34$2@news.onet.pl...
Ogolnie od jakichs 1-2 lat to dla mnie ekrany wszelakie moglyby miec tylko HDMI i zadnych innych zbytecznych wejsc :)

Dla mnie scart jest potrzebny.

to lepiej nic nie pisz, gdyĹĽ nie jesteĹ› obdarzony inteligencjÄ….

Data: 2010-02-08 08:33:16
Autor: qwerty
telewizor lcd jako monitor
Użytkownik "Simon" <simw@NNOSPAMMpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hkmuac$ba8$1@bmj-lx1.bmj.net.pl...
Musze przyznać, że na wszystkich 3 obraz podłączony do komputera był wyśmienity. Zarówno z wyjścia analogowego jak i cyfrowego.

Tak, tylko support olewa klientĂłw. :(

to lepiej nic nie pisz, gdyĹĽ nie jesteĹ› obdarzony inteligencjÄ….

Data: 2010-02-08 09:28:58
Autor: simon
telewizor lcd jako monitor

Musze przyznać, że na wszystkich 3 obraz podłączony do komputera był wyśmienity. Zarówno z wyjścia analogowego jak i cyfrowego.

Tak, tylko support olewa klientĂłw. :(
Hmm do tego etapu na szczęście jeszcze nie doszedłem.
Po zakupie co ma działać to działa, sprzęt kompletny w przeciwieństwie
do takiego IPboxa 910HD, który na rynku jest od dwóch lata, a nadal nie wszystko działa jak należy.
WracajÄ…c do tematu, co jest nie tak z tym supportem??

--
Pozdro
Simon

Data: 2010-02-08 10:05:09
Autor: qwerty
telewizor lcd jako monitor
Użytkownik "simon" <simw@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hkohvv$10r$1@news.onet.pl...
WracajÄ…c do tematu, co jest nie tak z tym supportem??

Znalazłem błędy w oprogramowaniu tv (niektóry mogą nie zauważyć). Wysyłam do nich wiadomość - wiedzą o problemie, ale niewiadomo kiedy zostanie rozwiązane. Czekam już ponad pół roku na nowe oprogramowaniu.